nova beseda iz Slovenije

ki (3.001-3.100)


Tratami, med katerimi jo »preplanja severnica«,      ki      jo »zaprede v mrak kot kresnico«. Šele v razdelku  A
Piščal Sonje Votolen, je mehka, iskrena izpoved,      ki      zaživi prav zaradi izčiščenih podob, skopega  A
jezika in pretanjenega posluha za notranji ritem,      ki      vznemiri skorajda panteistične pokrajine s komaj  A
v somraku žametne jeseni. Kot ledena sveča,      ki      se soncu noče. Kakor mrak, ki ni nikomur drag  A
ledena sveča, ki se soncu noče. Kakor mrak,      ki      ni nikomur drag. VSE SE še vidi.   A
SKRITA pod kožo se bledo nasmiham. Celofan,      ki      se hitro zarosi. VZPENJAM se v zrak.   A
malin in vleci zrnje greha iz trebuha klasja,      ki      je zrelo že od veka. Pihaj pihaj ti moj malin  A
za budnostjo. . / . / stran 21 . / OGOREK,      ki      je odmrlel. Samo sivina še.   A
27 . / SLADKO zmleto obleži klasje, zrnje,      ki      obeta, da iz njega izkipi nekoč nekaj, kar obeta  A
/ stran 38 . / JE TIHO toplo v hladnem,      ki      je malin in belo voljno je od moke. Ležijo kamni  A
Sonja Votolen, Malin Pesnica Sonja Votolen,      ki      se je poleg številnih objav že predstavila s  A
ohlapna ali nedorečena, pa v Malinu ‒ rokopisu,      ki      je pred menoj ‒ že zapoje dovolj smelo in prepričljivo  A
balon« ali »led v kropu«, pa vendar te podobe,      ki      zazvene včasih tudi presenetljivo, niso niti  A
nadrobljene in izgubljene, vmeščene v sedanjost,      ki      je lahko tudi nelepa, niz iskrenih občutij,  A
je lahko tudi nelepa, niz iskrenih občutij,      ki      pa ne splahni v plazu besedja, temveč v trenutku  A
temveč v obrobje poltemačnosti in zajetosti,      ki      jima sizifovsko kljubuje, kajti Malin, ta  A
se Čez neki hrib polzim Kapljica prevrela      ki      razmoči mesec na hoduljah Mokre veje debla  A
mokra Z njih zadnji sneg polzi se topi v skorjo      ki      je čezme zrasla Na samoto obsojen ptič se  A
sem tisoče zmrznjenih stebel Sledi po travi      ki      jo je soparina mojih pazduh upognila Sledi po  A
k neki zvezdi Vedno k neki zvezdi Pritajeni      Ki      misli da je ti Kdaj bom lahka dovolj in  A
drobno, milo, magično ‒ to so prvi čutni vtisi,      ki      me zajemajo ob srečanju z novo, skupno knjigo  A
knjižici izogniti na daleč. Poleg vseh pridevkov,      ki      sem jih za motrenje in (raz)umevanje tega pojava  A
slikarko. Bodi povedano že takoj: moč, energija,      ki      seva iz besed in likov Votolenove in Premove  A
/ Samo dve vzporedni ustvarjalni veščini,      ki      pa hočeš nočeš skupaj ustvarjata sinergijo.  A
najbliže tisti misli pesnika modreca Tagoreja,      ki      meni, da »um širok, a ne globok, obseže, a ne  A
dež, 1990, Malin, 1993, in Piščal, 1997),      ki      so vse ‒ s pričujočo vred ‒ upete prvoosebno  A
kratko, sveže. Potrebuje malo besed, a te,      ki      so, oblikuje mojstrsko, inovativno, četudi za  A
prepustimo postopkovna spoznanja likovnim veščakom,      ki      so nam svoje že sugestivno razložili, nas seveda  A
je neverjetno precizno likovno »lepopisje«,      ki      s svojimi črtami, vijugami in liki teši naše  A
Približa se japonskemu haikhai-haiku verzu,      ki      ga pa ne upošteva dosledno, ker svobodno kipi  A
svobodno kipi iz različnih tematskih vrelcev,      ki      zahtevajo svoje število zlogov.Ta odprtost besed  A
zahtevajo svoje število zlogov. Ta odprtost besed,      ki      jih polaga drugo ob drugo, drugo pod drugo z  A
celot ‒ ljubezenske, osebnoizpovedne: take,      ki      izpovedujejo svobodnost na robu mogočega-zamejenega  A
pripadnostjo kraju, ljudem in Naravi in take,      ki      se dotikajo roba vesoljnega, kozmičnega. Branje  A
vrste osvežujoča kopel v redkih kapljah vode,      ki      so avtoričine besede.Te besede se istovetijo  A
trga iz grobega vsakdana. In prav na tej meji,      ki      vulkansko, krhko, nenasilno bruhne iz nje krik  A
odpuščanje, razumevanje polnokrvnega bitja,      ki      se ne zadovoljuje s sirotnimi darovi tu-in-zdaj  A
sebi pa nosi usodnega, legendarnega Ikarusa,      ki      se mu scvrejo krila, če leti preblizu sonca  A
poezije, prevladujejo durove. Raje žarči toplino,      ki      jo pač potrebuje vsako bitje za nekaj desetlet  A
sebe. Panonska, ciganska, rezgetava narava,      ki      ne more skriti štajerskih potez osebnosti, nas  A
radoživostjo in dekliško igrivostjo deklice,      ki      bi se kot ženska še vedno rada igrala z metulji  A
ali privoščljiv. Prej je pljusk radostne igre,      ki      vabi v igro.Igri se preda, jo živi in nas s  A
ktivistična«, ne »post-moderna«, »globalna«. Punčka,      ki      pojoč smuka glave sončnic ob travniku in se  A
travniku in se nagajivo smeje resnobnim pesnikunom,      ki      kraljujejo po vseh slovenskih antologijah in  A
otroke abecedo življenja. S svojskim (na)glasom,      ki      se razlega daleč čez meje listov.In se čisto  A
grožnjami in dobičkarji obteženem svetu. Sonček pač,      ki      ima od vseh rož najraje pomladni žafran, ki  A
ki ima od vseh rož najraje pomladni žafran,      ki      žari-znotraj. Ivan Cimerman  A
Primorska srečanja in številne druge. Subjekt,      ki      je prepleten z naravo in katerega pesnica spretno  A
razpoloženji in občutji. Občutje dveh svetov,      ki      sta na videz vzporedna, na trenutke padeta v  A
daleč narazen. Občutje relativnosti in bolečine,      ki      nastane kot posledica zavedanja, da ni nič docela  A
boleč pritisk njenih nedosegljivih dimenzij,      ki      subjekt privede do sizifovske drže: »Nočem biti  A
trenutkih, kajti njene pesmi so trenutek; trenutek,      ki      vstane in pred očmi vehementno razpre stisko  A
oblikuje kot nizanje lirskih drobcev in refleksij,      ki      se koncentrično zgoščajo v središče, kjer postane  A
sočna in sončna ali mrtva in samotna. Pesmi,      ki      jih imamo pred seboj, so nadaljevanje izraza  A
jih imamo pred seboj, so nadaljevanje izraza,      ki      smo ga pri Votolenovi že vajeni ‒ napisane so  A
prisiljeno ali izumetničeno. Zgoščena sintaksa,      ki      je premišljena, prav tako skrbna izbira stilnih  A
pesmim vdihnejo potrebno življenje. Poezija,      ki      »bi lahko sneg stopila«, ki se ne ustavlja,  A
življenje. Poezija, ki »bi lahko sneg stopila«,      ki      se ne ustavlja, temveč se razliva čez papir  A
tudi tebi. So snovalci sproščenega dialoga,      ki      vsakogar bogati. Angela Pajnkiher Prem je nedvomno  A
zgodbe življenja? In vendar vse te linije,      ki      se raztezajo od krožnih, polkrožnih, pa do klinastih  A
abstraktne simbole. Notranji impulz rojeva podobe,      ki      so prepoznavne, določljive, saj slike Angele  A
zanimiva pa je njena serija meditacijskih kart,      ki      jih je poimenovala Mavrične podobe.Tokrat  A
se mi zazdi, da le svarim se sama pred seboj,      ki      bijem v sebi večni boj, da nisem znotraj sebe  A
peneče se gladine, vzletajo, kot bele ptice,      ki      skozi zrak, omamni vonj mi poneso v nosnice  A
Kako mi vsakič znova ugaja! Okus,      ki      me, skoraj v strahu, z mislijo navdaja, da sreča  A
tvojih se očeh, nihče ne vidi iskric v njih,      ki      čakajo, da kdo ti strog obraz razpoloži v nasmeh  A
ker zgodba v tebi pesni zlate stavke v nas,      ki      na ledeno goro, vodijo nas, enega za drugim  A
Osamljena. In misel,      ki      mora vsakič znova umreti. Vzemi jo enkrat, le  A
zavisti, če rada bi, da bi jih bral edino tisti,      ki      za moje v zameno, mi sam oči, kot bisere in  A
vase, . / . / stran 28 . / verjemi tudi ti,      ki      si med mnogimi, z ljubeznijo izbran. Pa če ti  A
nikdar več ne bom spet ista, ne bom več violina,      ki      v rokah cigana joče, ne bom več lutka čista  A
v rokah cigana joče, ne bom več lutka čista,      ki      pleše in se smeje, kadar se mu to zahoče. A  A
mirim,. Razpri srce, da zlijem vanj ti željo,      ki      gori, in z njo zanetim ogenj, ki le tli ... Razvnemi  A
vanj ti željo, ki gori, in z njo zanetim ogenj,      ki      le tli ... Razvnemi žametno telo, ki od strasti  A
zanetim ogenj, ki le tli ... Razvnemi žametno telo,      ki      od strasti, kot kruh kipi, med goro čipk zarini  A
prodreta jasno še v sanjavo, omotično toplino,      ki      vleče te v skušnjavo. Misel na telesu ti izčrpanem  A
zadnji poljub, čemu si izbiral še zadnje besede,      ki      jih je zavrnil moj, novih dni, up. Kar slišim  A
neizrečene besede in čutim ta, neizživeti poljub,      ki      hotel v eno je speti preteklost in se odreči  A
bolj čuteče. In zrla bi v oči prepolne sreče,      ki      pogasi jim žejo, le pogled še, na vse, kar že  A
nočne sanje in šepetala spet naprej besede,      ki      tamkaj le lahko verjamem vanje. KONČNO LE RAZJASNI  A
druge, je zadušen od teže let. Ta tvoj pogled,      ki      zdaj zre vame, kot trot na neizpiti cvet, zaman  A
mračnost njune glasbe seda na vznemirjeno srce,      ki      le to, kar hoče, sliši, slepo, zavedeno je.  A
Pesem jima nosi hrano in redi ljubezni moč,      ki      ne ve, kam se obrača, kje ujela ju bo noč.   A
poleti za mimozami ihtimo, zakaj trenutek,      ki      življenje spremeni, tako je hiter, da ga zamudimo  A
tak šopek, kot pač je, ne naredimo, trenutke,      ki      še spremenijo nas lahko, pa urno, nam koristne  A
mislih sanja sebe, ko dih skrivnosti daje krila,      ki      zamahujejo v norosti, kjer brez smeri, v cilju  A
prihaja radost slepa, iskrenost tistega duha,      ki      zanj iztrgal svoje bi srce očeta, da bi življenje  A
in sedanjost in iskrena občutja in doživetja,      ki      jim verjamemo.Pa tudi izraznih iskanj in najdenj  A
objaviti prav takšne, kakršne so. Za mnoge,      ki      pesnico poznajo, bo tole knjižno sonce nad vodnjakom  A
Njeni hladni prsti se dotikajo golih teles,      ki      se jim nemočni izvijajo, dokler ne omagajo.  A
zopet leže med ljudi. Med tihe sence zbrane,      ki      medlijo, ali vse bolj ostro zbadajo resnici  A
ne znam. Poruši vse pregrade v svoji glavi,      ki      ti jih, ta požrešni, je pozidal svet. Prisluhniva  A
ona kukavica ali kakšna bolj spodobna ptica,      ki      svoje gnezdo rada ima, v njem pa prostor za  A

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  2.501 2.601 2.701 2.801 2.901 3.001 3.101 3.201 3.301 3.401 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA