nova beseda iz Slovenije

drevo (601-700)


(Mt 24,32‐35; Lk 21,29‐33) *28 »Smokvino      drevo      pa naj vas nauči: kadar postane njegova veja  A
Sekira je že nastavljena drevesom na korenino.      Drevo,      ki ne rodi dobrega sadu, posekajo in vržejo  A
videl vzeti ivér iz očesa svojega brata.«      Drevo      spoznamo po sadu »Ni dobrega drev  A
drevesa, ki bi rodilo dober sad. *44 Vsako      drevo      namreč spoznamo po sadu.Smokev ne obiramo s  A
vseje na svojem vrtu. Zraste in se razvije v      drevo      in ptice izpod neba gnezdijo na njegovih vejah  A
Povedal jim je priliko: »Poglejte smokvino      drevo      in vsa drevesa. Ko vidite, da začenjajo brsteti  A
pihali ne na zemljo ne na morje ne v katerokoli      drevo.      Nato sem videl drugega angela, ki se je vzpenjal  A
sredi njegove ulice in obákraj reke pa raste      drevo      življenja, ki dvanajstkrat rodi in daje svoj  A
zgrešiti Ganeševe hiše. Pred njo je raslo edino      drevo      v vsej vasi, pa tudi nekoliko boljša je bila  A
razmere, vendar je bil Ganešev mangovec edino      drevo      v tem kraju. Vaščani so ob zori še v mraku hodili  A
“Na nekej smo pa pozabil. Odtrgal je na      drevo      pribiti napis GANEŠ, mistik. “Ne ga metat stran  A
nastane - in kako hitro se lahko vse uniči!      Drevo      rase in rase - pa ga ledolom ali žaga v hipu  B
ciničnem oglasu tovarne pohištva Brest iz Cerknice:      Drevo,      brez tebe me ne bi bilo. 5. novembra.  B
Inonije so sonce, zvezda, nebo, voda, jajce, zrno,      drevo,      žival (ptica, riba, krava), beseda -- večne  B
rastlinstvom in živalstvom. V središču tega sveta je "     drevo,      na vejah katerega rasejo sadovi misli in podob  B
katerega rasejo sadovi misli in podob", večno      drevo      življenja, najpogosteje v podobi vrbe, breze  B
davnega Boga Očeta k spolnosti. Kajti falos je      Drevo      življenja, ki ga je posekal nihilistični Kristus  B
kupil nov avtomobil, namesto da bi sedel pod      drevo      in premišljeval o skladnosti moškega in ženskega  B
potem pozobal v njej skrite žužke, ki izjedajo      drevo.     Ko se čudimo lepemu plezavcu, nam nekaj zašumi  B
vrheh šepeta in šumlja listje, kakor da bi se      drevo      pogovarjalo z drevesom.Nenadoma se blizu nas  B
je živa. Z veje zleti na vejo, z drevesa na      drevo,      na zemljo, k potoku, v grmovje, pod nebo, pod  B
bile so večinoma ”čisto navadne“ pokrajine:      drevo,      gozd, polje, reka ... O, če bi bil elegantni Somov  B
so potrgali zlate sadove, ki jih je obrodilo      drevo      naše kulture, to drevo, ki je vzraslo iz zemlje  B
sadove, ki jih je obrodilo drevo naše kulture, to      drevo,      ki je vzraslo iz zemlje, pognojene s trudom  B
tedanjih razmer v slovenskih deželah; ni stal kakor      drevo      v puščavi, temveč je bil samo besednik svojega  B
naravnost nadčloveške nesebičnosti, da je to mlado      drevo      slovenske kulture obrodilo sad.Trubar sam je  B
padajo. In vendar je še mogoče, da umrje žlahtno      drevo      čisto v zatišju, komaj opaženo, od viharja nedotaknjeno  B
pa se reži s tega belega papirja! Obsekali so      drevo,      korenin pa niso izruvali; razraslo se bo, razbahalo  B
kroglam je ušel le tako, da se je skril za debelo      drevo,      ki ga je varovalo pred zadetki, ki so drug za  B
drugih oblikah), Jagnje božje, golob, lilija,      drevo      življenja, orel in panter.2 Izmed teh pa  B
držita rog izobilja, trta simbolizira najbrž      drevo      življenja (mogoče 2. stol.). 34 E. Dietz, Zwei  B
ustoličevanje je zato ostalo, podobno kakor lipa,      drevo      življenja,9 ki je prav tako eden najlepših  B
ni mogla oblikovati 9 prim. J. Šavli, Lipa ‒      drevo      življenja, Glas Korotana, Dunaj 1982 šele po  B
listi predstavljajo karantansko oz. slovensko      drevo      življenja, starinsko lipo.28 Klobuk, znak  B
znak) in skrbeti za njegovo življenje (lipa,      drevo      življenja) res ne more lepše izražati svojega  B
Korotana 1981, str. 13‒33 28 prim. J. Šavli, Lipa ‒      drevo      življenja, Glas Korotana 1982, str. 24 29 D  B
je stik z naravo in njenimi pojavi. Mogočno      drevo      mu ne predstavlja več življenja. Ko grmi, starši  B
trentarsko oznako brinca, ki pomeni iglasto      drevo.     O krivopetnicah pa nam že na začetku stoletja  B
Jožko Šavli: Lipa,      drevo      življenja Slovencev / SLOVENSKA ZNAMENJA Virtualna  B
Franko Luin: www.omnibus.se/beseda) Vsebina      Drevo      vesolja in večnega življenja 9 Drevo življenja  B
Vsebina Drevo vesolja in večnega življenja 9      Drevo      življenja 15 Lipa 24 Grška in latinska poročila  B
latinska poročila o lipi 25 V Srednji Evropi 30      Drevo      zdravja, božje drevo 40 Slovenci in lipa 50  B
25 V Srednji Evropi 30 Drevo zdravja, božje      drevo      40 Slovenci in lipa 50 Lipa na vasi 54 Lipa  B
ples. Godci pa so sedeli med njenimi vejami (     drevo      glasbe).‒ Sliko, kot pristen dokument svojega  B
kasneje, razni pani, silvani, favni, nimfe ipd.      Drevo      ostaja torej slej ko prej navzoče v človekovem  B
stran 9 . / južnem Primorskem pa tudi drugo      drevo,      češnjo (Dolina), bor (Boljunec) ali brezo (Brda  B
rasti, zdravja in blaginje celega ljudstva.      Drevo      vesolja in večnega življenja Najpomembnejše  B
vesolja in večnega življenja Najpomembnejše      drevo      v bajeslovju stare Evrope je bil hrast.Pri  B
hrast v kraju Dodona v Epiru, najsvetejše      drevo      vse Grčije.V šumenju njegove krošnje naj bi  B
hrasta je prešlo postopoma v pozabo. Kot sveto      drevo      je pripadal hrast tudi drugim bogovom in boginjam  B
tudi Dionizu, čigar ime razlagajo kot »Zevsovo      drevo«      (dius nusos), zraslo iz matere zemlje (traška  B
Rimljani, pri katerih je veljal za Jupitrovo      drevo.      Isti pomen je imel hrast tudi pri germanskih  B
drevesa naletimo v zgodovini vseh verstev.      Drevo      je starim ljudstvom bivališče božanstva, mnogim  B
povezanosti z vesoljstvom ter vsem božjim. Sveto      drevo      prerase v slednjem primeru v simbolično drevo  B
drevo prerase v slednjem primeru v simbolično      drevo      vesolja, kot ga srečamo že pri starih Kitajcih  B
167 pr. Kr.). Hindujska Indija si vesoljsko      drevo      predstavlja s koreninami na nebu.V Evropi pozna  B
drevesa nordijsko bajeslovje kot jesen Yggdrasill,      drevo      sveta in drevo vesolja ter najvišjega boga Odina  B
bajeslovje kot jesen Yggdrasill, drevo sveta in      drevo      vesolja ter najvišjega boga Odina.Svoje korenine  B
Tudi mnoga preprosta ljudstva poznajo vesoljsko      drevo.      Prastari simbol drevesa najde svoj pomen tudi  B
človeškega rodu, njunega potomstva. To je bilo      drevo      spoznanja dobrega in hudega.Toda Bog je človeškemu  B
k odrešenju se kot simbol le-tega pojavlja »     drevo      večnega življenja«, kot življenjsko drevo v  B
pojavlja »drevo večnega življenja«, kot življenjsko      drevo      v krščanskem pomenu. Po nauku sv. Tomaža Akvinca  B
nauku sv. Tomaža Akvinca in sv. Avguština ima to      drevo      takšno moč, da človeka varuje pred boleznijo  B
spominu in hrepenenju. Ob koncu sveta pa bo      drevo      večnega življenja znova nagrada pravičnim   B
Kristusov križ nam bo vrnil raj in ta križ je      drevo,      ki ga je Gospod pokazal sredi raja Adamu ...Kot  B
Gospod pokazal sredi raja Adamu ... Kot resnično      drevo      (večnega) življenja in Marijo kot zemljo v raju  B
Damaščan in nekateri cerkveni pisatelji. Krščansko      drevo      življenja se pogosto popolnoma istoveti s Križem  B
cveti v veri po odrešenju.«12 Krščansko      drevo      večnega življenja je sveto in vesoljno v najvišjem  B
narodovega življenja. Tega bomo na kratko imenovali      drevo      življenja.Gre tudi v tem primeru za sveto drevo  B
življenja. Gre tudi v tem primeru za sveto      drevo,      toda za drevo zemeljskega življenja po božji  B
Gre tudi v tem primeru za sveto drevo, toda za      drevo      zemeljskega življenja po božji milosti, za tuzemsko  B
zaradi njenih lastnosti postala življenjsko      drevo.     Sadež je ljudstvu lahko glavni vir prehrane ali  B
dragocen; obilje semen kaže na rodovitnost;      drevo      lahko spomladi prvo ozeleni in naznanja duha  B
drevesna vrsta postala temu ali drugemu narodu »     drevo      življenja«, je prvotno pomenila v vsakem primeru  B
gledanje, tako da postane čez kako stoletje      drevo      sámo le še narodni in s tem heraldični znak  B
leta 1965 svoje mesto tudi na državni zastavi.      Drevo,      njegova veja ali list so danes kot državni znaki  B
Milan 1980, str. 98 . / . / stran 15 . /      Drevo      življenja Podobno kot krščanstvo, vidijo tudi  B
zgodovini prisoten konkreten simbol, t. j. »     drevo      življenja«, kot prispodoba tostranskega življenja  B
rasti in blaginje posameznega naroda. Torej      drevo      življenja v svojem najbolj značilnem, pravem  B
postavimo lahko tudi splošno opredelitev.16 Neko      drevo      ali tudi druga rastlina postane simbol narodovega  B
drevesa življenja. V starih omikah Vzhoda ima      drevo      življenja v verovanju ljudstva osrednje mesto  B
Albero, erbe e piante) . / . / stran 16 . /      drevo      zdravja) naletimo nanj potem tudi pri Babiloncih  B
vsemu Bližnjemu vzhodu še danes življenjsko      drevo.      Iz zapisov starih Egipčanov sta nam za življenjsko  B
zapisov starih Egipčanov sta nam za življenjsko      drevo      poznani dve imeni: »nehet« ter »ima«.Prvo je  B
značilno egipčansko ‒ sikomora, domače sadno      drevo.      Egipčani so verovali, da v tem drevesu biva  B
verstvu starih Perzijcev je bila cipresa sveto      drevo,      po svoji značilni rasti prispodoba svetega plamena  B
dvorih in po vrtovih ter pred palačami. Kot      drevo      življenja so jo Perzijci spoštovali zaradi visoke  B
Libanonska cedra je poleg tega tudi izredno mogočno      drevo      in zrase do 30 m višine.20 Zaradi mogočne  B
zastavi države Libanon. V bajeslovju Indije ima      drevo      še poseben pomen, kakor ga danes nikjer več  B
religiosa), t. j. figovec. Upodabljajo ga kot      drevo      sveta, ki ima korenine na nebu in je z vrhom  B
str. 39, 50 . / . / stran 18 . / Svoje sveto      drevo      pozna tudi indijski budizem in sicer kot figovec  B
kot figovec ‒ bodi, ki predstavlja prav tako      drevo      življenja.Pod njim je bil rojen Buda (Prebujeni  B
se razteza figovec. ‒ V Indiji je figovec      drevo      sveta in tudi drevo življenja.Rase na sredi  B
‒ V Indiji je figovec drevo sveta in tudi      drevo      življenja.Rase na sredi indijskih vasi, pod  B
Grkih je vsako božanstvo imelo svoje posvečeno      drevo.     Drevo življenja pa je bila ljudstvu oljka,  B
vsako božanstvo imelo svoje posvečeno drevo.      Drevo      življenja pa je bila ljudstvu oljka, sicer  B
Atencev ter zatem vseh Grkov. Kot da bi oljčno      drevo      mislilo samo na človeka in prav nič nase: olje  B
še nekaterih primerih.26 ‒ Kot posamezno      drevo      ali pa v gajih je pinija še danes značilna za  B
pokrajino. Njen simboličen pomen kot življenjsko      drevo      pa je že povsem zabrisan. 25 W. Mannhardt II  B
zato, ker je Špancem pomarančevec življenjsko      drevo.     Značilni pomarančni gaji so pred stolnicami npr  B

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  101 201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA