nova beseda iz Slovenije

ples (601-700)


ljudje plešejo tudi tedaj, ko so žalostni, toda      ples      ima vedno opraviti z nečim, kar je v notranjosti  C
plešejo, da bi bili zadeti, ter snemajo svoj      ples,      medtem ko s kamero tečejo po prostoru.Ker sem  C
podobe vzburijo? Če sledim ideji, po kateri je      ples      seksualno ekspresiven, tedaj mi lahko raba plesnih  C
erotičnih ali pornografskih medijskih vsebin. Če je      ples      v primerjavi s stigmatiziranimi pornografskimi  C
kompleksnejše opcije, s katerimi bi "zlomilo"      ples      (lovljenje trenutka z vseh zornih kotov ter  C
animacije ...), vse to z namenom, da bi "prodrlo" v      ples.     Toda "živa stran" ali "živa skicirka" ostaja  C
***************************** Postmoderni      ples      Yvonne Rainer   C
na vse umetnosti. Zamisel, po kateri naj bi      ples      moral zrcaliti te spremembe, je prav zanimiva  C
zrcaliti te spremembe, je prav zanimiva, kajti      ples      je bil iz razumljivih razlogov vselej najbolj  C
utegne zgolj zamegliti njegovo določnost; in 2.)      Ples      je težko videti.Postati mora bodisi manj razkošen  C
Sledili bodo še najmanj trije deli. Ta      ples      se ukvarja s številnimi vprašanji.Vprašanja  C
glasbenega ali metričnega fraziranja dosežejo, da je      ples      videti povsem nenaporen.Ustvarjajo pa drugačno  C
pojavila po obdobju modernega plesa; moderni      ples      je bil izvirno pojem, ki je obsegal tako rekoč  C
konca petdesetih let 20. stoletja je moderni      ples      rafiniral svoje sloge in teorije ter se oblikoval  C
plesnih tradicij. Prva tradicija je bil moderni      ples      kot značilni fenomen dvajsetega stoletja; druga  C
ki je ta pojem v tiskani obliki uporabil za      ples      in tudi predlagal naslednjo opredelitev novega  C
nadzoru teh načel. (2) Po Kirbyju postmoderni      ples      zavrača muzikalnost, pomen, karakterizacijo  C
izmed številnih stopenj - analitični postmoderni      ples      - v razvoju postmodernega plesa, ki jih želim  C
njeno delo ni v celoti veljalo za postmoderni      ples.     (Takšni opredelitvi bi ustrezal precejšen delež  C
bili revizionistični, če bi kot postmoderni      ples      pojmovali samo ples iz osemdesetih let.)V svetu  C
revizionistični, če bi kot postmoderni ples pojmovali samo      ples      iz osemdesetih let.)V svetu vizualnih umetnosti  C
zapletena zaradi dejstva, da historični moderni      ples      nikdar ni bil v resnici modernističen.Nemalokrat  C
referenc kot predmetov plesa. Torej postmoderni      ples      v marsikaterem pogledu deluje kot modernistična  C
umetnost. S tem želim reči, da je postmoderni      ples      prišel po modernem plesu (od tod post-) in da  C
postmodernizem v drugih umetnostih, antimoderni      ples.     Toda ker "moderno" v plesu ni pomenilo modernističneg  C
plesu ni pomenilo modernističnega, antimoderni      ples      nikakor ni bil antimodernistični ples.Prav nasprotno  C
antimoderni ples nikakor ni bil antimodernistični      ples.     Prav nasprotno.   C
Prav nasprotno. Zlasti analitični postmoderni      ples      sedemdesetih let se je veliko ukvarjal z modernističnimi  C
minimalističnemu kiparstvu. (4) In vendar, postmoderni      ples      premore tudi nekatere prvine, ki ustrezajo postmodernističnim  C
gre za pastiš. Toda če bi označili postmoderni      ples      šestdesetih in sedemdesetih let kot postmoderni  C
šestdesetih in sedemdesetih let kot postmoderni      ples,      novi ples osemdesetih let pa kot postmodernistični  C
sedemdesetih let kot postmoderni ples, novi      ples      osemdesetih let pa kot postmodernistični ples  C
ples osemdesetih let pa kot postmodernistični      ples,      menim, da tankovestna natančnost verjetno ne  C
nadaljevanju o osemdesetih letih - da je avantgardni      ples      vseh treh desetletij enoten in da ga je mogoče  C
uporabljati. Šestdeseta leta: prelomni postmoderni      ples      Zgodnji postmoderni koreografi so videli svojo  C
modernega plesa ni osvobodila telesa in naredila      ples      dostopen celo najmanjšim otrokom, ni prinesla  C
pristale v različnih stiliziranih besednjakih;      ples      je bil nabrekel od dramatičnih, literarnih in  C
ter se v praksi spraševala, kakšen naj bo novi      ples.     V delih, kot so Huddle (1961) Simone Forti, v  C
fraziranju, ki je bila tako značilna za moderni      ples      in balet: priprava, vrhunec, razplet. Raziskovanje  C
tako majhen proscenijski oder, da je omejil      ples      na minimalne akcije.Paxton je predstavil delo  C
druge umetnosti in predloge o naravi plesa. Kot      ples      so predstavljali igre, šport, tekmovanja, preprosta  C
Postmoderni koreografi so dejansko menili, da      ples      ni ples zaradi svoje vsebine, temveč zaradi  C
Postmoderni koreografi so dejansko menili, da ples ni      ples      zaradi svoje vsebine, temveč zaradi konteksta  C
t. j. preprosto zato, ker je zamišljen kot      ples.     Ta razpiranje meja plesa je bil prelom z modernim  C
vedno je šlo za nekakšno akcijo. Reči plesu      ples      zaradi njegovega funkcionalnega razmerja s kontekstom  C
notranjih gibalnih kvalitet ali vsebine), to je      ples      uvrstilo v sodobno "institucionalno" teorijo  C
zdaj kazale eksplicitno. Ko sta gledališče in      ples      postala bolj politična, so politična gibanja  C
postal še izrazitejši; v primeru Yvonne Rainer je      ples      našel nove pripovedne vire v indijskih epskih  C
postmodernega plesnega gibanja; čeprav je bil afriški      ples      v šestdesetih in sedemdesetih letih pomemben  C
11) Sedemdeseta leta: analitični postmoderni      ples      Do leta 1973 se je v areni postmoderne koreografije  C
v ospredje. Njihov program je bil ustvariti      ples      kot mesto pozornosti gledalcev; to naj bi dosegli  C
sem že omenil, je bil analitični postmoderni      ples      slog in pristop, ki je bil skladen z vrednotami  C
pripeljal tudi do "pobožnega" izraza. Nezahodni      ples      je postajal vse bolj cenjen, to pa je vodilo  C
so izražale ali celo sprožale družbene vezi.      Ples      je postal sredstvo duhovnega izraza.Solo dela  C
koreografkino zanimanje za tibetanski budizem.      Ples      je postal tudi sredstvo za duhovno obarvano  C
in Andyja deGroata - zlasti njun sukajoči se      ples,      ki spominja na sufijske plese - se umeščajo  C
ljudske plese, le da so vsebovali napotke za      ples      s prijatelji na popularno glasbo in mešanje  C
da so oblikovali poljubne strukture za skupni      ples,      znotraj katerega je vsakdo plesal po svoje.  C
kategorijo. Medtem ko analitični postmoderni      ples      izključuje takšne prvine, metaforični postmoderni  C
izključuje takšne prvine, metaforični postmoderni      ples      uporablja raznovrstne gledališke elemente, kot  C
plesa nekoliko spominja na historični moderni      ples.     Toda na drugi strani se od historičnega modernega  C
mirovanja in repeticije. Metaforični postmoderni      ples      velja za postmodernega tudi zato, ker sodeluje  C
plesa. In se tako predstavlja kot postmoderni      ples.      Osemdeseta dela: preporod vsebine   C
vsebine Približno od leta 1978 se je avantgardni      ples      razvejil v številne nove smeri.Za nekatere izmed  C
zaradi česar se zdi raba izraza "postmoderni      ples"      za zdajšnji ples dokaj problematična.Morda bi  C
zdi raba izraza "postmoderni ples" za zdajšnji      ples      dokaj problematična.Morda bi morali ta termin  C
postmoderno", takšno, ki se nanaša na odpadniški      ples      šestdesetih, analitični in metaforični ples  C
ples šestdesetih, analitični in metaforični      ples      sedemdesetih let in novi ples osemdesetih let  C
in metaforični ples sedemdesetih let in novi      ples      osemdesetih let, kajti vsi ti tokovi so povezani  C
katerimi se je ukvarjal zgodovinski moderni      ples,      zato se zdi, da se oddaljuje od vprašanj, ki  C
delo zdajšnje generacije poimenovali moderni      ples;      menim, da bi intuitivno začutili odpor do umestitve  C
bosta prešli v urjenje praznega formalizma.      Ples      je postal tako oropan vsakega pomena (razen  C
so se oziranjem po načinih, s katerimi bi v      ples      znova umestili pomen. Postmoderni koreografi  C
sloge, so se koreografi spraševali: "Kaj je      ples?     ","Kje, kdaj in kako naj bo uprizorjen?" in celo  C
vprašanj vsebine v vseh umetnostih, pri čemer      ples      ni izjema.Toda onstran vprašanja o poudarku  C
postmodernem plesu, ki je posledično zaznamoval novi      ples      osemdesetih let, je prišlo leta 1979, ko so  C
v improvizacijski metodi, pri kateri je bil      ples      zasnovan za trenutek in nato hipoma izginil  C
veščino in vzdržljivost - več ko jih premore      ples,      več se zdi vreden, prav nasprotno od filozofije  C
kakršno je zagovarjal analitični postmoderni      ples.      Virtuoznost postaja predmet plesnih del koreografov  C
besednjaku športnih gibov, Elizabeth Streb, katere      ples      citira cirkuško akrobatiko, in Molissa Fenley  C
plesnemu mediju. Ena od metod umeščanja pomena v      ples,      v to najbolj neverbalno med umetnostmi, je prilaščanje  C
rok; to je poudarek, nenavaden za evroameriški      ples.     Dana Reitz, denimo, ustvarja improvizacije, ki  C
govorjeni (občasno tudi zapisani) komentar in kot      ples.     (Arnie Zane je leta 1985 koreografiral punk različico  C
stmodernim plesom, zgodbo nabije z napetostjo. Novi      ples      si ne prizadeva le za pripovedni pomen, marveč  C
Chopinovo življenje. Adam and Eve Mary Overlie je      ples      o ljubezni in poroki.Complex Desires (1981)  C
delitve. Drugi način umeščanja izraznosti v      ples      je raba številnih komunikacijskih kanalov, medijsko  C
priročnik za semiotično analizo oblačil. Novi      ples      se še enkrat odpira glasbi, posebnim učinkom  C
vedeli, je morda ključno sredstvo, ki prinaša v      ples      izraznost, in najočitnejši premik od vrednot  C
kulturno fascinacijo z vizualiziranjem glasbe skozi      ples.     Toda bolj splošno gledano povezava novega plesa  C
glasbo - pogosto gre za najtesnejšo skladnost, "     ples      na glasbo" - označuje radikalen premik v zgodovini  C
imelo praktične posledice: če je postmoderni      ples      v šestdesetih in sedemdesetih letih postal del  C
teorije, strukture in tudi prizorišča, se je      ples      v osemdesetih letih preselil v glasbeni svet  C
odmori prodaja pivo ali pa predstavlja umetniški      ples      v diskotekah in klubih na nočnih predstavah  C
galerijskemu prizorišču. Torej si je postmoderni      ples      na eni strani ustvaril svoje občinstvo in kroge  C
1983 na str. 101 - 102 trdi, da si je moderni      ples      prizadeval za sintezo, ko gre za obliko, in  C
dodatno gradivo svojega pluralističnega pogleda na      ples.     Če je v plesu mogoče uporabiti vse, čemu torej  C
Johnsonovi, to gibanje, ta sistem gibov, ta      ples      kar naprej odkriva, da tega nečesa ni, a se  C
izginevanjem vira gibanja in osciliranjem.      Ples      najde v mirovanju tisto, kar glasba najde v  C
koreografije le stežka opisali kot balet ali zgolj      ples.     Pri tej obliki gibalnih predstav se pogosto pojavljaj  C
razvijati in raztreščiti. Forsythe tako zelo časti      ples,      da telo - vsaj v nekaterih njegovih predstavah  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  101 201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA