nova beseda iz Slovenije
kot da Forsythe v novejših predstavah potiska | ples | skozi nevidnost, da bi videl, kaj mu utegne | C |
aksialnega baletnega modela. Laban trdi, da sta " | ples | in arhitektura temeljni človeški umetnosti, | C |
kakršnega poznamo. Forsythovo delo namiguje, da je | ples | proces utelešenega izginotja.V nasprotju s koreograf | C |
Heidi Gilpin je asistentka na oddelku za | ples | Univerze v Kaliforniji v Riversidu, kjer poučuje | C |
strogo in zares ostal tam, kjer se je sodobni | ples | začel in se artikuliral kot samostojna umetniška | C |
katerega je v poznejšem razvoju sodobnega plesa | ples | zagovarjala filozofija? Ali se nam danes še | C |
razvijajočega se umetniškega polja. Sodobni | ples | se po njegovem mnenju začne prav z odkritjem | C |
seveda gibanje. S tem odkritjem, pravi Martin, | ples | prvič postane samostojna umetnost.To gibanje | C |
filozofiji poveže s stanjem pred razumom, kjer je | ples | kot luč iz sveta pred bogovi imel vedno svoj | C |
sveta pred bogovi imel vedno svoj domicil. | Ples | ima torej privilegij, da lahko opisuje misel | C |
oziroma, misel ima privilegij, da je lahko kot | ples. | Misel, ki je kot ples, ne pozna duha teže, pravi | C |
privilegij, da je lahko kot ples. Misel, ki je kot | ples, | ne pozna duha teže, pravi Nietzsche, zato je | C |
plesa."(3) Z Nietzschejevimi besedami lahko | ples | definiramo kot samovrteče se kolo, ali kot pravi | C |
interpretaciji Nietzschejevih misli o plesu: "... | ples | je kot krožnica v prostoru, a takšna krožnica | C |
očiščevanje in vnovično najdenje telesa, kjer ima prav | ples | privilegirano funkcijo, se zrcali tudi v poetičnih | C |
nekaj dopolniti, ni nobene zunanje reference. | Ples | je "kot nekakšno 'notranje življenje', pri čemer | C |
reprezentacije, raziskuje tudi Marta Graham, ki razume | ples | kot avtonomno formo vedenja ter razvije posebno | C |
demokracije in tržne svobode. Evropski sodobni | ples | zadnja desetletja išče tako imenovano izgubljeno | C |
prvi pogled silovito odvrne od avtonomije ter | ples | umešča v različne zgodbe, fizične kontekste | C |
v pričujočem zborniku: John Martin: "Moderni | ples" | , str. ?. (3) Friedrich Nietzsche, Die Geburt | C |
1873, München, Berlin 1988. (4) Alain Badiou, " | Ples | kot metafora misli", v pričujočem zborniku, | C |
Uvod | Ples | je bil šele nedavno prepoznan za eno od glavnih | C |
preteklosti - v razmeroma bližnji preteklosti - je | ples | pomenil balet, balet pa je pomenil ballet d | C |
čeprav še vedno s koreografsko spremljavo, je | ples | postal domena glasbenih kritikov.In zdaj, z | C |
z razvojem modernega plesa, pri katerem je | ples | glavnega, glasba in zgodba pa drugotnega pomena | C |
vs. klasično in romantično Pojem "moderni" | ples | je očitno neustrezen.To ni sinonim za sodobni | C |
očitno neustrezen. To ni sinonim za sodobni | ples, | saj nikakor ni tako obsežen.Njegova točnost | C |
kajti jutri, ko se bo razvil bolj napreden | ples, | o današnjem plesu ne bo več mogoče govoriti | C |
Morda je nepotrebno dodajati, da so ljudski | ples | ter popularne gledališke oblike, znane kot step | C |
gledališke oblike, znane kot step in akrobatski | ples, | izključene iz naše obravnave, ne zato, ker bi | C |
definicijo plesa kot lepe umetnosti. Klasični | ples | je temeljil na vnaprej določenih oblikah, bil | C |
je arbitraren in tradicionalen. Romantični | ples | se je uprl hladnemu esteticizmu tega sistema | C |
praksi še vedno razširjeni in ker se je moderni | ples | v nekem smislu vzpel prav iz nasprotovanja njima | C |
ogledati, kaj ju sploh sestavlja. Klasični | ples | ima ustaljen gibalni besednjak, ki ga je treba | C |
umetnikov, ki bi ga uporabljali. Romantični | ples | je zavrgel ta omejujoči besednjak.Tako rekoč | C |
veliki meri zaslužna za uvedbo glasbene oblike v | ples. | Pri njenih glasbenih interpretacijah je bil vzorec | C |
tistemu pri plesu, kolikor je mogoče glasbo in | ples | sploh narediti za identična. Romantična revolucija | C |
balet, je pomembno vplivala tudi na klasični | ples. | Prav pri njih je namreč prišlo do silovitega | C |
Gibanje kot substanca Moderni | ples | je v resnici nastal kot izpolnitev idealov romantičnega | C |
odkritje dejanske substance plesa, ki jo je moderni | ples | našel v gibanju.To je ena od štirih temeljnih | C |
temeljnih prvin modernega plesa. S tem odkritjem je | ples | prvič postal neodvisna umetnost - absolutna | C |
kazalo kot gradivo, iz katerega naj bi nastajal | ples. | Toda le stežka bi oporekali temu, da seme nove | C |
podobno vročičnost in ga popeljal v posebne vrste | ples. | Resnična je bila - in bila tudi deležna določenega | C |
poimenovali s splošnim izrazom "ekspresionistični | ples" | , torej ples, ki skozi gibanje izraža plesalčeva | C |
splošnim izrazom "ekspresionistični ples", torej | ples, | ki skozi gibanje izraža plesalčeva čustva. | C |
sistema, koda, kakršen je bil značilen za klasični | ples. | Moderni ples ni sistem, marveč stališče. | C |
kakršen je bil značilen za klasični ples. Moderni | ples | ni sistem, marveč stališče.To stališče se je | C |
prestol; prav ti ljudje so odkrili, da je šel | ples | po zlu.To je pogled, ki govori bodisi o nesposobnost | C |
od teh prvin je dinamizem. Ko ugotovimo, da | ples | ni niz povezanih drž, temveč tako rekoč stvar | C |
ki povezuje te drže, pridemo do sklepa, da je | ples | sestavljen iz kontinuiranega ali nenehnega gibanja | C |
plesalec zapadel v naravni počitek, še preden bi se | ples | - ali njegov kos, če gre za delo, razdeljeno | C |
več delov - končal. To lahko ilustriramo, če | ples | primerjamo s plesnimi zabavami.Seveda utegne | C |
z enako stopnjo intenzivnosti. Novi nemški | ples | namenja velik poudarek tej prvini dinamizma | C |
prišel do naslednjega sklepa: ker je jasno, da | ples | sestavlja gibanje in ker je gibanje posledica | C |
uveljavitev novega načela, po katerem si vsak | ples | ustvari lastno obliko.To pa je predmet, ki zahteva | C |
kot kulturi Kontaktna improvizacija in disko | ples | V televizijskem filmu, prikazanem jeseni 1986 | C |
Strukturirani gibalni sistemi,(1) kot so družabni | ples, | gledališki ples, šport in obredi, pomagajo artikulirati | C |
sistemi,(1) kot so družabni ples, gledališki | ples, | šport in obredi, pomagajo artikulirati in ustvariti | C |
ukvarjajo s kontaktno improvizacijo, ustvarjajo | ples | v medsebojni interakciji, pri čemer improvizacija | C |
njej nasprotne gibalne oblike, kot je disko | ples; | naposled se je hkrati s tehničnim napredkom | C |
je večina ljudi čutila "svobodne", so njihov | ples | zaznamovale določene strukturne in gibalne značilnosti | C |
Skupaj z rock glasbo tistega obdobja se je | ples | okrepil in kristaliziral kot podoba jaza: neodvisnega | C |
individualizem znotraj ljubeče skupnosti vrstnikov. | Ples | je kodiral te ideje v prožen, večplasten tekst | C |
bil svobodno valujoč, v notranjost usmerjeni | ples | sestavni del opuščanja samonadzora in prepuščanja | C |
Za bolj politično misleče ljudi je bil rock | ples | metafora za politično zavednost.Obilna improvizacija | C |
navezali zgolj bežno medsebojno zavezništvo. Toda | ples, | ta večglasna in prožna sfera družbene dejavnosti | C |
(6) Na drugi strani se je eksperimentalni | ples | s konca petdesetih in v šestdesetih letih običajno | C |
družabno dejavnost, medtem ko je bil gledališki | ples | omejen na razmeroma majhno število ljudi, zbranih | C |
Očitni so bili tudi gibalni kontrasti. Rock | ples | je bil živahen in anarhično kompleksen, medtem | C |
anarhično kompleksen, medtem ko je bil gledališki | ples | marsikdaj suhoparen in minimalen.Ta položaj | C |
moto Mercea Cunninghama, da je vsak gib lahko | ples, | se je med mlajšimi plesalci, privrženimi nastajajočim | C |
demokratičnega" in pri katerem je očitno tudi šlo za " | ples" | .Po mnenju koreografov Douglasa Dunna in Trishe | C |
koreografov Douglasa Dunna in Trishe Brown je družabni | ples | odigral ključno vlogo pri spreminjanju gibalnih | C |
bilo zavedanja o tem, da so nekatere stvari | ples. | "Brown je dodal. | C |
šestdesetih let." Dunn mu je odvrnil: "Rock | ples | je bil most med tvojim vsakodnevnim življenjem | C |
In vendar sta povsod navzoča rock glasba in | ples, | ki so ju številni mladi doživljali kot ključni | C |
zmogljivosti telesa, značilno za eksperimentalni | ples | šestdesetih let.Ker so želeli ustvariti ples | C |
ples šestdesetih let. Ker so želeli ustvariti | ples, | ki ne bi temeljil na estetskih izbirah, so si | C |
in / ali drugih prehodnih oblikah sobivanja; | ples | in življenje so organizirali v kolektivnih oblikah | C |
življenjske sloge; ustanove, ki so podpirale | ples, | so bile manj naklonjene neformalnim predstavam | C |
katerem moški vodi in usmerja žensko. Disko | ples | je bil občutno bolj obvladan kot kontaktna improvizacija | C |
posameznika znotraj skupine, značilno za rock | ples, | preoblikovali v razkazovanje sebe s partnerjem | C |
vertikalno mobilnost, ki jo ponuja Manhattan. Disko | ples | postane metafora za življenje, toda obenem gre | C |
za to tematiko glej Kagan in Morse). Aerobni | ples | se bolj kot na izkušnjo telesa in gibanja osredotoča | C |
bila tako tehnični problem - kako strukturirati | ples, | ne da bi uničili njegov temeljni koncept in | C |
bilo več ne možno ne zaželeno; ko so opustili | ples | in se odločili za drugo kariero, se nove kontaktne | C |
kulturi (če parafraziram Marxa) ustvarjajo svoj | ples, | vendar znotraj niza pravil, ki jih ne ustvarjajo | C |
drugih plesnih izkušenj. Ko sem ustvarjal ta | ples, | sva bila oba z Julie zagovornika naravnega, | C |
skušam razumeti, , kako spremeniti in revidirati | ples. | Ko jo porinem v prostor, oba [Jones in Arnie | C |
tudi nista "neurejenost" (Polinezijci, katerih | ples | vsebuje svobodni tok in energijo, usmerjeno | C |
koreografsko rabo. Zdi se, da sta bila disko | ples | in aerobika neposrednejša izraza osrednjega | C |
sistemi, kakršna sta južnoindijski in tonganski | ples, | imajo lingvistično strukturo. (3) Popolno etnografs | C |
posvetnega plesa v povezavi z džezom. (6) Seveda | ples | ne nastopa vselej v vlogi povezovalca.Možno | C |
ustvarjanje družbene interakcije med člani in na | ples | kot sredstvo takšne interakcije.Gledališki vidiki | C |
sem pri uvodnem razpiranju eseja imel v mislih | ples | in ne seksa, samo po sebi ne reši ničesar.Le | C |
tega bom raje raziskoval neko drugo dejavnost, | ples, | ki je enako odvisna od medčloveških razmerij | C |
prikriti in odkriti. Seksualnost je, podobno kot | ples, | obložena z jezikom predstave.Vrednost dejavnosti | C |
razlike. Seveda ni mogoče trditi, da je ves | ples | brezspolen.V resnici precejšen del plesa temelji | C |
kot se kaže v partnerskih razmerjih v baletu. | Ples, | kakršnega srečamo v broadwayskih in hollywoodskih | C |
še vedno loteval prek registra simbolnega. | Ples | še zdaleč ni imun na širše kulturne preobrate | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |