nova beseda iz Slovenije

ples (701-800)


kot da Forsythe v novejših predstavah potiska      ples      skozi nevidnost, da bi videl, kaj mu utegne  C
aksialnega baletnega modela. Laban trdi, da sta "     ples      in arhitektura temeljni človeški umetnosti,  C
kakršnega poznamo. Forsythovo delo namiguje, da je      ples      proces utelešenega izginotja.V nasprotju s koreograf  C
Heidi Gilpin je asistentka na oddelku za      ples      Univerze v Kaliforniji v Riversidu, kjer poučuje  C
strogo in zares ostal tam, kjer se je sodobni      ples      začel in se artikuliral kot samostojna umetniška  C
katerega je v poznejšem razvoju sodobnega plesa      ples      zagovarjala filozofija? Ali se nam danes še  C
razvijajočega se umetniškega polja. Sodobni      ples      se po njegovem mnenju začne prav z odkritjem  C
seveda gibanje. S tem odkritjem, pravi Martin,      ples      prvič postane samostojna umetnost.To gibanje  C
filozofiji poveže s stanjem pred razumom, kjer je      ples      kot luč iz sveta pred bogovi imel vedno svoj  C
sveta pred bogovi imel vedno svoj domicil.      Ples      ima torej privilegij, da lahko opisuje misel  C
oziroma, misel ima privilegij, da je lahko kot      ples.     Misel, ki je kot ples, ne pozna duha teže, pravi  C
privilegij, da je lahko kot ples. Misel, ki je kot      ples,      ne pozna duha teže, pravi Nietzsche, zato je  C
plesa."(3) Z Nietzschejevimi besedami lahko      ples      definiramo kot samovrteče se kolo, ali kot pravi  C
interpretaciji Nietzschejevih misli o plesu: "...      ples      je kot krožnica v prostoru, a takšna krožnica  C
očiščevanje in vnovično najdenje telesa, kjer ima prav      ples      privilegirano funkcijo, se zrcali tudi v poetičnih  C
nekaj dopolniti, ni nobene zunanje reference.      Ples      je "kot nekakšno 'notranje življenje', pri čemer  C
reprezentacije, raziskuje tudi Marta Graham, ki razume      ples      kot avtonomno formo vedenja ter razvije posebno  C
demokracije in tržne svobode. Evropski sodobni      ples      zadnja desetletja išče tako imenovano izgubljeno  C
prvi pogled silovito odvrne od avtonomije ter      ples      umešča v različne zgodbe, fizične kontekste  C
v pričujočem zborniku: John Martin: "Moderni      ples"     , str. ?. (3) Friedrich Nietzsche, Die Geburt  C
1873, München, Berlin 1988. (4) Alain Badiou, "     Ples      kot metafora misli", v pričujočem zborniku,  C
Uvod      Ples      je bil šele nedavno prepoznan za eno od glavnih  C
preteklosti - v razmeroma bližnji preteklosti - je      ples      pomenil balet, balet pa je pomenil ballet d  C
čeprav še vedno s koreografsko spremljavo, je      ples      postal domena glasbenih kritikov.In zdaj, z  C
z razvojem modernega plesa, pri katerem je      ples      glavnega, glasba in zgodba pa drugotnega pomena  C
vs. klasično in romantično Pojem "moderni"      ples      je očitno neustrezen.To ni sinonim za sodobni  C
očitno neustrezen. To ni sinonim za sodobni      ples,      saj nikakor ni tako obsežen.Njegova točnost  C
kajti jutri, ko se bo razvil bolj napreden      ples,      o današnjem plesu ne bo več mogoče govoriti  C
Morda je nepotrebno dodajati, da so ljudski      ples      ter popularne gledališke oblike, znane kot step  C
gledališke oblike, znane kot step in akrobatski      ples,      izključene iz naše obravnave, ne zato, ker bi  C
definicijo plesa kot lepe umetnosti. Klasični      ples      je temeljil na vnaprej določenih oblikah, bil  C
je arbitraren in tradicionalen. Romantični      ples      se je uprl hladnemu esteticizmu tega sistema  C
praksi še vedno razširjeni in ker se je moderni      ples      v nekem smislu vzpel prav iz nasprotovanja njima  C
ogledati, kaj ju sploh sestavlja. Klasični      ples      ima ustaljen gibalni besednjak, ki ga je treba  C
umetnikov, ki bi ga uporabljali. Romantični      ples      je zavrgel ta omejujoči besednjak.Tako rekoč  C
veliki meri zaslužna za uvedbo glasbene oblike v      ples.     Pri njenih glasbenih interpretacijah je bil vzorec  C
tistemu pri plesu, kolikor je mogoče glasbo in      ples      sploh narediti za identična. Romantična revolucija  C
balet, je pomembno vplivala tudi na klasični      ples.     Prav pri njih je namreč prišlo do silovitega  C
Gibanje kot substanca Moderni      ples      je v resnici nastal kot izpolnitev idealov romantičnega  C
odkritje dejanske substance plesa, ki jo je moderni      ples      našel v gibanju.To je ena od štirih temeljnih  C
temeljnih prvin modernega plesa. S tem odkritjem je      ples      prvič postal neodvisna umetnost - absolutna  C
kazalo kot gradivo, iz katerega naj bi nastajal      ples.     Toda le stežka bi oporekali temu, da seme nove  C
podobno vročičnost in ga popeljal v posebne vrste      ples.      Resnična je bila - in bila tudi deležna določenega  C
poimenovali s splošnim izrazom "ekspresionistični      ples"     , torej ples, ki skozi gibanje izraža plesalčeva  C
splošnim izrazom "ekspresionistični ples", torej      ples,      ki skozi gibanje izraža plesalčeva čustva.   C
sistema, koda, kakršen je bil značilen za klasični      ples.     Moderni ples ni sistem, marveč stališče.  C
kakršen je bil značilen za klasični ples. Moderni      ples      ni sistem, marveč stališče.To stališče se je  C
prestol; prav ti ljudje so odkrili, da je šel      ples      po zlu.To je pogled, ki govori bodisi o nesposobnost  C
od teh prvin je dinamizem. Ko ugotovimo, da      ples      ni niz povezanih drž, temveč tako rekoč stvar  C
ki povezuje te drže, pridemo do sklepa, da je      ples      sestavljen iz kontinuiranega ali nenehnega gibanja  C
plesalec zapadel v naravni počitek, še preden bi se      ples      - ali njegov kos, če gre za delo, razdeljeno  C
več delov - končal. To lahko ilustriramo, če      ples      primerjamo s plesnimi zabavami.Seveda utegne  C
z enako stopnjo intenzivnosti. Novi nemški      ples      namenja velik poudarek tej prvini dinamizma  C
prišel do naslednjega sklepa: ker je jasno, da      ples      sestavlja gibanje in ker je gibanje posledica  C
uveljavitev novega načela, po katerem si vsak      ples      ustvari lastno obliko.To pa je predmet, ki zahteva  C
kot kulturi Kontaktna improvizacija in disko      ples      V televizijskem filmu, prikazanem jeseni 1986  C
Strukturirani gibalni sistemi,(1) kot so družabni      ples,      gledališki ples, šport in obredi, pomagajo artikulirati  C
sistemi,(1) kot so družabni ples, gledališki      ples,      šport in obredi, pomagajo artikulirati in ustvariti  C
ukvarjajo s kontaktno improvizacijo, ustvarjajo      ples      v medsebojni interakciji, pri čemer improvizacija  C
njej nasprotne gibalne oblike, kot je disko      ples;      naposled se je hkrati s tehničnim napredkom  C
je večina ljudi čutila "svobodne", so njihov      ples      zaznamovale določene strukturne in gibalne značilnosti  C
Skupaj z rock glasbo tistega obdobja se je      ples      okrepil in kristaliziral kot podoba jaza: neodvisnega  C
individualizem znotraj ljubeče skupnosti vrstnikov.      Ples      je kodiral te ideje v prožen, večplasten tekst  C
bil svobodno valujoč, v notranjost usmerjeni      ples      sestavni del opuščanja samonadzora in prepuščanja  C
Za bolj politično misleče ljudi je bil rock      ples      metafora za politično zavednost.Obilna improvizacija  C
navezali zgolj bežno medsebojno zavezništvo. Toda      ples,      ta večglasna in prožna sfera družbene dejavnosti  C
(6) Na drugi strani se je eksperimentalni      ples      s konca petdesetih in v šestdesetih letih običajno  C
družabno dejavnost, medtem ko je bil gledališki      ples      omejen na razmeroma majhno število ljudi, zbranih  C
Očitni so bili tudi gibalni kontrasti. Rock      ples      je bil živahen in anarhično kompleksen, medtem  C
anarhično kompleksen, medtem ko je bil gledališki      ples      marsikdaj suhoparen in minimalen.Ta položaj  C
moto Mercea Cunninghama, da je vsak gib lahko      ples,      se je med mlajšimi plesalci, privrženimi nastajajočim  C
demokratičnega" in pri katerem je očitno tudi šlo za "     ples"     .Po mnenju koreografov Douglasa Dunna in Trishe  C
koreografov Douglasa Dunna in Trishe Brown je družabni      ples      odigral ključno vlogo pri spreminjanju gibalnih  C
bilo zavedanja o tem, da so nekatere stvari      ples.     "Brown je dodal.   C
šestdesetih let." Dunn mu je odvrnil: "Rock      ples      je bil most med tvojim vsakodnevnim življenjem  C
In vendar sta povsod navzoča rock glasba in      ples,      ki so ju številni mladi doživljali kot ključni  C
zmogljivosti telesa, značilno za eksperimentalni      ples      šestdesetih let.Ker so želeli ustvariti ples  C
ples šestdesetih let. Ker so želeli ustvariti      ples,      ki ne bi temeljil na estetskih izbirah, so si  C
in / ali drugih prehodnih oblikah sobivanja;      ples      in življenje so organizirali v kolektivnih oblikah  C
življenjske sloge; ustanove, ki so podpirale      ples,      so bile manj naklonjene neformalnim predstavam  C
katerem moški vodi in usmerja žensko. Disko      ples      je bil občutno bolj obvladan kot kontaktna improvizacija  C
posameznika znotraj skupine, značilno za rock      ples,      preoblikovali v razkazovanje sebe s partnerjem  C
vertikalno mobilnost, ki jo ponuja Manhattan. Disko      ples      postane metafora za življenje, toda obenem gre  C
za to tematiko glej Kagan in Morse). Aerobni      ples      se bolj kot na izkušnjo telesa in gibanja osredotoča  C
bila tako tehnični problem - kako strukturirati      ples,      ne da bi uničili njegov temeljni koncept in  C
bilo več ne možno ne zaželeno; ko so opustili      ples      in se odločili za drugo kariero, se nove kontaktne  C
kulturi (če parafraziram Marxa) ustvarjajo svoj      ples,      vendar znotraj niza pravil, ki jih ne ustvarjajo  C
drugih plesnih izkušenj. Ko sem ustvarjal ta      ples,      sva bila oba z Julie zagovornika naravnega,  C
skušam razumeti, , kako spremeniti in revidirati      ples.     Ko jo porinem v prostor, oba [Jones in Arnie  C
tudi nista "neurejenost" (Polinezijci, katerih      ples      vsebuje svobodni tok in energijo, usmerjeno  C
koreografsko rabo. Zdi se, da sta bila disko      ples      in aerobika neposrednejša izraza osrednjega  C
sistemi, kakršna sta južnoindijski in tonganski      ples,      imajo lingvistično strukturo. (3) Popolno etnografs  C
posvetnega plesa v povezavi z džezom. (6) Seveda      ples      ne nastopa vselej v vlogi povezovalca.Možno  C
ustvarjanje družbene interakcije med člani in na      ples      kot sredstvo takšne interakcije.Gledališki vidiki  C
sem pri uvodnem razpiranju eseja imel v mislih      ples      in ne seksa, samo po sebi ne reši ničesar.Le  C
tega bom raje raziskoval neko drugo dejavnost,      ples,      ki je enako odvisna od medčloveških razmerij  C
prikriti in odkriti. Seksualnost je, podobno kot      ples,      obložena z jezikom predstave.Vrednost dejavnosti  C
razlike. Seveda ni mogoče trditi, da je ves      ples      brezspolen.V resnici precejšen del plesa temelji  C
kot se kaže v partnerskih razmerjih v baletu.      Ples,      kakršnega srečamo v broadwayskih in hollywoodskih  C
še vedno loteval prek registra simbolnega.      Ples      še zdaleč ni imun na širše kulturne preobrate  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA