nova beseda iz Slovenije

ples (801-900)


zanika kolektivni pomen te socializacije. (21)      Ples      se ne opira na nobenega od takšnih zgodovinskih  C
objektu, katere namen je ustvariti artefakt.      Ples,      ki podredi osebo na odru do te mere, da postane  C
skozi prizmo reprezentacije. V resnici tovrstni      ples      proizvaja gibanje, ki ne predstavlja nič drugega  C
simbolnih pripovednih oblikah, kakršna je balijski      ples)     , ga le stežka identificiramo kot družbeni simbolni  C
teksti, ki jih preučuje, počne Jameson. Ko se      ples      izmakne registru simbolnega, zdrsne v tisto  C
Povsod, kjer se gib ne ujema z idejo, kjer se      ples      ne opira na dano hierarhijo pomena (kot jo narekuje  C
zdi tako zmuzljivo in da izključno abstraktni      ples      mnoge tako zelo zmede. Morda je prav to razlog  C
oznaka postmodernizem tako šibka, ko gre za      ples.     Jameson v kratkem eseju, ki po intenzivnosti  C
njihovih označencev, ki definirajo shizofrenijo.      Ples      izmed vseh umetnosti predstavlja dokaj posebno  C
Jameson, nekako ne pridejo v poštev, ko gre za      ples,      in če so se plesne pripovedi tako uspešno upirale  C
vrzel med teorijo in prakso, ki se, ko gre za      ples,      zdi tako posebna, razumeti kot resen konceptualni  C
zaokrožena telesna izkušnja ali občutje. Čeprav je      ples,      ki je črpal iz improvizacije, podlegal enakim  C
bilo mogoče izenačiti z repeticijo. Tovrstni      ples      nikdar ni podlegel mehanični reprodukciji, pri  C
utegne cedejka zasenčiti jazz nastop. Medtem ko      ples      na MTV prav z drobljenjem podobe gibajočih se  C
posamezne gibe, še naprej ostaja skrivnost.      Ples,      podobno kot revolucija, ne sledi ontološki linearnosti  C
ne sledi ontološki linearnosti razvoja. Tudi      ples      lahko "preskoči" določene kode ali "stopnje  C
marginalnost. Ezoteričnost varuje kompozicijski      ples      pred fragmentacijo (zdi se, da Sony ne kaže  C
operacij, ki jih na Zahodu povezujemo z umetnostjo.      Ples      je torej ambivalenten, tako kot vsaka druga  C
avantgardo. (29) To, kar dela kompozicijski      ples      drugačen, je dejstvo, da temelji na vsakdanjih  C
osvobojenih vsakdanje funkcionalnosti. Zato      ples      ne služi kot simulaker revolucije, marveč kot  C
in dela. Na novo poimenovani kompozicijski      ples      (upiram se terminu postmoderni ples, ker predpostavlja  C
kompozicijski ples (upiram se terminu postmoderni      ples,      ker predpostavlja enotnost nečesa drugega in  C
pot). Prej bi lahko dejali, da kompozicijski      ples      razkriva tisto, kar je v drugih oblikah pogosto  C
ljubezni in dela, hrepenenja in potreb), takšen      ples      namenja prednost praksi nasprotovanja, ki bo  C
subjekt, katerega delovanje opredeljuje preobrat.      Ples      oblikuje telo, ki se giblje brez mita o naravi  C
stvarjanja časa in prostora. Drugič, kompozicijski      ples      spodkopava spolno delitev dela, ki proizvaja  C
predstavlja kot objekt pogleda (zlasti moderni      ples      je bil deležen obtožb, da je povsem neerotičen  C
kinetični kontekst, ki ga ustvarja razvijajoči se      ples      in ne nekakšno simbolno nanašanje na to, kar  C
znotraj dejanskega časa, v katerem se dogaja      ples.      In naposled, kompozicija pri Eccentrics prinese  C
je prelom z notranjim redom, ki ga ustvarja      ples.     To je trenutek skupinske improvizacije, tako  C
skupaj z gledalci zliva na ulico. Medtem ko      ples      ustvarja utopijo za telo, utopija vselej temelji  C
pogoje za njegov prelom s simbolnim. In vendar      ples      ni izumil te možnosti.Če o telesu vselej razmišljamo  C
mehanizmih in ne nujno o telesni praksi. Če      ples      omogoča to prakso pod pogoji, ki so družbeni  C
Sklep: vključevanje realnega Kompozicijski      ples      s svojo produkcijo in sprejemanjem predstavlja  C
sta obe poudarjali tisto, kar je značilno za      ples.     Glej besedilo Susan Manning "Modernist Dogma  C
Auslander se v oceni te knjige sprašuje, ali je      ples      sploh mogoče uvrstiti v domeno reprezentacije  C
prepusti presojo o tem, kaj ločuje besede in      ples,      pri čemer za drugega pravi, da gre za stvar  C
ekspresionizmom, želja po preoblikovanju slikanja v      ples.     Pollock ni bil edini abstraktni ekspresionist  C
moderno umetnostjo in primitivnim. Ekstatični      ples      je, seveda, osrednja prvina številnih obredov  C
navdihnil Havelock Ellis, ki je zapisal, da "     ples      / ... / ni zgolj prevod ali abstrakcija življenja  C
lahko ločimo slikarja od slike?" Ekstatični      ples      prinaša zasilno rešitev "problema" vse bolj  C
terapevtske" in katarzične možnosti, ki jih ponuja      ples.     Ples je razmeroma varna oblika omamljanja.  C
in katarzične možnosti, ki jih ponuja ples.      Ples      je razmeroma varna oblika omamljanja.Mučnost  C
Tako abstraktni ekspresionizem kot moderni      ples      sta izhajala iz Freudovega prepričanja, da pod  C
nadzor nad čopičem." Na tem mestu je moderni      ples      še posebno relevanten, kajti pionirji te oblike  C
eni strani Cunninghamu radi priznavamo, da je      ples      osvobodil bremena projiciranja različnih vrst  C
Tudorjeve glasbe ... Kako naj človek gleda      ples,      če mu mimo ušes žvižgajo rakete V2? Pisanje  C
združila moči / ... / sta ohranjala besede in      ples      na ločenih ravneh; to je imelo za posledico  C
neposrednega čutnega užitka, ki ga lahko ponudi      ples,      nekaj naravnost nenaravnega.Konec koncev, mar  C
Konec koncev, mar ljudje ne plešejo (in gledajo      ples)      zato, da bi znova vzpostavili stik s svojim  C
ostaja tako zakoreninjena v obrednem kot prav      ples;      in obred je že po definiciji izključno participatorna  C
ga je izbrisati iz telesne umetnosti, kot je      ples.     Toda natanko to je dosegel Cunningham.   C
modernega plesa, kot je bila Isadora Duncan, je bil      ples      umetnost nagonskega odzivanja na glasbeni navdih  C
pritrjevali elementarni sili težnosti (moderni      ples      bi lahko opisali tudi kot ljubezensko razmerje  C
se vsi nagibamo k opiranju na stare navade.      Ples      je zelo utrudljiv: in ko si utrujen, preprosto  C
Pollock prizadeval preoblikovati slikanje v      ples,      si je Cunningham prizadeval preoblikovati plesalca  C
ključno značilnost dandyja. In Cunninghamov      ples      - tudi kadar je najbolj vročičen - vselej oddaja  C
slavil potencialne vrline fragmentacije, kajti      ples      je vselej veljal za nekakšen univerzalni jezik  C
je v celoti sekulariziral, "deprimitiviziral"      ples.     Cunningham je vso svojo kariero črpal drobce  C
Preveč me je skrbela teorija, da bi lahko gledala      ples      / .../ Ne spominjam se, kdaj natančno sem opustila  C
iluzionizmu; poudarja trompe l'oeil, iz katerega      ples      črpa svoj učinek, medtem ko Cunninghamove scenografije  C
konteksta, v katerem poteka zaznavanje gibanja.      Ples      bi bilo torej mogoče opredeliti kot vsako gibanje  C
bil moj dolgoročni cilj - step, balet in jazz      ples.     Tedaj sem bila v zgodnjih najstniških letih.  C
mogla, in si skušala zapomniti ta tok. Takšen      ples,      ki bi ga najbolje opredelila kot hollywoodske  C
konec prvega letnika kot glavni predmet izbrala      ples.     Izobraževanje je vsebovalo tehniko Marthe Graham  C
cageovski načeli naključja in nedoločenosti uvajal v      ples.     Eden od Bobovih najpomembnejših prispevkov je  C
je zastavil vprašanje: "Kako si ustvaril ta      ples?     "Študentje niso uporabljali tradicionalnih tém  C
razjezili in začeli vpiti. Tedaj sem izvedla      ples,      pri katerem je šlo za improvizacijo, kajti tokrat  C
obstala in skušala izvajati čudovit, artikuliran      ples,      vendar brez uspeha. Razmerje z občinstvom je  C
pojavile, ker nisem uporabljala glasbe. Tako      ples      kot njegova struktura sta bila vidna in skrajno  C
dela / plesalca. Takšen, na objekt spominjajoč      ples,      je postal gradivo za druga plesna dela.V Group  C
gibe na levi strani telesa pa oseba na levi.      Ples      se je odvijal in včasih spominjal na enega samega  C
človeka ali pa na dve osebi, ki plešeta isti      ples,      pri čemer izmenjujeta vlogi delovanja in čakanja  C
postavljene na štirih splavih, lebdečih na jezeru.      Ples      / plesalce je svobodno nosil tok, lahko so se  C
pojavila neka kvaliteta, ki je vnaprej zapomnjeni      ples,      kakršen je bil znan dotlej, ni premogel.Če improvizi  C
naprej sem iskala in ustvarjala - tako okolje kot      ples.      Predstava Man Walking Down the Side of a Building  C
odločiti: ali bo gledalo navzgor in opazovalo      ples,      ali bo gledalo navzdol in se ukvarjalo z barantanjem  C
repeticijo, pri kateri pa ne gre za kretnje.      Ples      ne opazuje svojega ospredja, marveč se ves čas  C
Wertherja, še ustreza psihološki stvarnosti: "     Ples      se še ni iztekel, ko so se začeli vse bolj kresati  C
zaprla oknice in zastrla zavese, da bi obvarovala      ples,      bi se smejali. Družbeni položaj bralcev da včasih  C
plesi in formalizirani rituali (Egipt) bikovski      ples      (Kreta) 3. na Knososu zgradijo prve odre (Grčija  C
razcvet liturgične dramatike na Zahodu 33.      ples      dengaku (Japonska), v Evropi se razvijejo turnirji  C
uprizoritvene umetnosti, ki zajema maskiranje,      ples,      glasbo in gledališče.Izvori še niso povsem pojasnjen  C
izdelujejo Jorubi v Nigeriji. afriški tradicionalni      ples,      v številnih afriških družbah je bistveni sestavni  C
slovesnosti, ki segajo veliko stoletij v preteklost.      Ples      je bil ključen pri komunikaciji ljudi z bogovi  C
pozdravov se celo glasi "Kaj plešeš?", ker pri njih      ples      izraža človekove družabne navade, vero in pripadnost  C
kolen in valujoče gibanje hrbtenice. Afriški      ples      in *afriška glasba sta neločljivo povezana,  C
almain, alman, almayne), prvotno nemški kmečki      ples,      najbolj priljubljen sredi 16. stoletja.Počasen  C
stoletja. Počasen do zmerno hiter dostojanstven      ples      v štiričetrtinskem taktu sestavljajo koraki  C
Alemandi je največkrat sledil hiter, živahnejši      ples,      denimo *courante.Sredi 17. stoletja je priljubljenos  C
delovali *Corneille, *Racine in *Molière. izrazni      ples,      *moderni ples. Austen, Jane (1775 - 1817),  C
Racine in *Molière. izrazni ples, *moderni      ples.      Austen, Jane (1775 - 1817), britanska pisateljica  C
ustvarjanje, ki se je preneslo tudi na *postmoderni      ples.     Ker so vloge vse bolj poredko opremljene z imeni  C
scenografijo in koreografijo v zaokroženo celoto.      Ples      največkrat temelji na pripovedi (v takšnem primeru  C
aliziranega sveta. To iluzijo sta pomagala ustvarjati      ples      na konicah prstov ter raba belih, prosojnih  C
Diaghilev, *Ruski balet Djagileva. dvoranski      ples,      *družabni ples; glej tudi *rumba, *samba, *tango  C
balet Djagileva. dvoranski ples, *družabni      ples;      glej tudi *rumba, *samba, *tango, *valček.   C
prejel Nobelovo nagrado za književnost. trebušni      ples,      *islamski ples. Beli, Andrej (pravo ime Boris  C
nagrado za književnost. trebušni ples, *islamski      ples.      Beli, Andrej (pravo ime Boris Nikolajevič Bugajev  C
baleta vnašal toplino in človečnost. Za njegov      ples      so značilni skoki, urno delo nog ter dolge,  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA