nova beseda iz Slovenije

gibanje (401-500)


Möbiusov trak nas v nasprotju s tem "sili v      gibanje"     , napredovanje po površini na nasprotno stran  C
metoda, ki jo je razvil Hegel, je vrsta procesa,      gibanje,      ki ustreza paradoksni naravi zavesti.Resnično  C
ne obmiruje v sami razliki med njima. Nato se      gibanje      nadaljuje s premikom zavesti na novo opozicijo  C
na vprašanje, kaj sploh 'poganja' dialektično      gibanje      - sama teza je že abstrakcija, kot tisto neposredno  C
odstavek, kjer izraz nastopi kar trikrat. "To je      gibanje      zavesti, in ta je v njem totaliteta svojih momentov  C
totalna. Po eni strani omenjeno (dialektično)      gibanje      tvori totaliteto konstitutivnih elementov zavesti  C
totaliteti, ki jo skozi zgodovinski proces to      gibanje      integrira v sebi, (pojmovanje vsakega od določil  C
Heglova Logika "osvobojena" zgodovinskosti, njeno      gibanje      ni časovno, temveč zgolj logično. "Logiko je  C
totaliteta oz. totaliteta kot geneza. Gre za      gibanje      absolutnega duha, ustvarjalnega subjekta, ki  C
duh lahko zopet vrne na začetek in zaokroži      gibanje.     In zato lahko absolutni duh opravi svoje krožno  C
zato lahko absolutni duh opravi svoje krožno      gibanje      v vsakem trenutku zgodovine - tudi dandanes  C
ali so nizozemski delavci podprli indonezijsko      gibanje?     " Lyotard v odnosu med marksističnimi aktivisti  C
oblike delovanja človeka, v umetnosti pa je videl      gibanje,      ki nasprotuje tem družbenim oblikam.Kot takšna  C
.]." Lyotard je članek napisal v spomin na      gibanje      z imenom "22. marec" ("Mouvement du 22 mars  C
tudi sam Lyotard je bil član tega gibanja).      Gibanje      je bilo bliže situacionizmu kot tradicionalni  C
gruščem ali večjimi kupi podornega skalovja. Na      gibanje      vetra iz jame ali vanjo vpliva v vodnih jamah  C
ima pri stoikih moč, da samega sebe spravi v      gibanje,      ohranja oziroma spreminja lastno tenzijo, skratka  C
ni nič drugega kot to, da se povrne v krožno      gibanje"     . Tej krožni strukturi po Lacanu podeljuje konsistent  C
način že tu, marveč ga dobesedno porodi samo      gibanje      gona, vznikne iz njegovih premen, sprevračanja  C
vznikne iz njegovih premen, sprevračanja. Krožno      gibanje      je subjekt in statu nascendi.To je seveda mogoče  C
enkrat ponovimo, je najprej dano samo krožno      gibanje,      v katerem subjekt vznikne kot nekaj novega,  C
zahtevaš podvrženje, a zato, da bi spravilo v      gibanje      voljo, tudi ne groziš z ničimer, ker bi zbujalo  C
začelo oblikovati bolgarsko narodnoosvobodilno      gibanje      - bolgarski nacionalizem, katerega najbolj znani  C
proces le še poglobilo. Razvilo se je delavsko      gibanje,      povsod so ustanavljali sindikate.V tem času  C
Hitlerjevem vzoru ustanovil nacionalno socialistično      gibanje.     Konec političnim spremembam je naredil car Boris  C
vrnili komunisti, vendar je bilo partizansko      gibanje      šibko. Socialistično obdobje   C
demokratični republiki in vse močnejše opozicijsko      gibanje      sta skupino bolgarskih visokih komunističnih  C
Precejšen delež glasov je dobila tudi stranka DPS -      gibanje      za pravice in svobodo muslimanskega prebivalstva  C
se je pozimi leta 1984 znova obudilo nasilno      gibanje      proti etničnim Turkom. Komunisti so sprejeli  C
Leta 1990 so Turki ustanovili stranko DPS (     Gibanje      za pravice in svobodo), ki je na prvih volitvah  C
FOTOGRAFIJA 7 V Bolgariji obstaja      gibanje      imenovano Rodoljubje, ki hoče Pomake prepričati  C
je v Makedoniji začelo rasti separatistično      gibanje,      katerega rezultat so bile tajne skupine.Najbolj  C
veljajo zanje posebne zakonitosti. Značilno je      gibanje      na dveh ravneh: sezonske oscilacije v okviru  C
območja dunajskega denarja zanimivo opazovati      gibanje      cen v nekajletnem obdobju pred monetarno katastrofo  C
predstavlja ugotavljanje vpliva, ki so ga na      gibanje      cen imele vojne in ostale katastrofe (kužne  C
amplitudami je na omenjeno razmerje vplivalo      gibanje      cen na trgu živil.Najbolj podvrženo cenovnim  C
ustreza tisti pri celotnem prihodku, medtem ko je      gibanje      v denarnem delu prihodka dokaj stabilno.Ti rezultati  C
110 ß (l. 1399), je v največji meri vplivalo      gibanje      žitnih (nekoliko manj vinskih) cen.V obravnavanem  C
stabilne, a moramo pri tem iz opazovanja izločiti      gibanje      cen. Denarni prihodki gospostva so kljub temu  C
precej manj strma). Dejavniki, ki so vplivali na      gibanje      prihodkov in izdatkov v posameznih gospostvih  C
nad lastnim telesom je bila v tem, da je bilo      gibanje      tako imenovanih "življenjskih duhov," se pravi  C
pomeni, da nekega telesa ni mogoče spraviti v      gibanje      s še tolikšno močjo, "če Bog ne poseže vmes  C
povsem brez moči. Kot smo torej z ozirom na      gibanje      svojega telesa povsem odvisni od božje volje  C
namreč na našega duha delujejo samo takrat, kadar      gibanje      življenjskih duhov, do katerega pride v našem  C
kadar je aficiran ta del možganov. Ker je bilo      gibanje      življenjskih duhov pred grehom "povsem odvisno  C
volje", je imel Adam takrat še moč, da je to      gibanje      lahko zaustavil tisti trenutek, ko je doseglo  C
denimo bolečino, za kratek čas že občutil. Ker      gibanje      življenjskih duhov ni več aficiralo poglavitnega  C
občutek v duši - s to razliko, da je Adam lahko      gibanje      življenjskih duhov, do katerega je v njegovem  C
možganov ali pa neposredno po tem. In Adam je      gibanje      življenjskih duhov zaustavil "vsakokrat, kadar  C
telesom, se pravi moč, da je lahko nadziral celo      gibanje      najmanjših delcev svoje krvi in telesnih sokov  C
bolečine ni občutil zaradi tega, ker je lahko      gibanje      življenjskih duhov, do katerega je v njegovem  C
imel nad svojim telesom. Ker je bilo namreč      gibanje      življenjskih duhov "popolnoma podrejeno njegovi  C
Vsakemu možganskemu vtisu sledi neko določeno      gibanje      življenjskih duhov, ki njeno dušo nagiba k ljubezni  C
Med našimi telesnimi udi je eden, katerega      gibanje      se naši volji, se pravi naši domnevni vzročni  C
prepričujejo, da je prav naša volja tista, ki povzroča      gibanje      naših telesnih udov.Kot lahko potem, ko so ugodja  C
prepričujejo, da je prav naša volja tista, ki povzroča      gibanje      naših telesnih udov, enkrat nevtralizirani z  C
zunanjega ali od notranjega vzroka. Kadar ima      gibanje      življenjskih duhov zunanji vzrok - kadar življenjski  C
možganov oziroma možganska sled močna; kadar pa ima      gibanje      življenjskih duhov notranji vzrok, se pravi  C
neprostovoljnega gibanja" življenjskih duhov, lahko to      gibanje      možgane oziroma njihov poglavitni del aficira  C
realne bitnosti; to pa zaradi tega, ker je bilo      gibanje      življenjskih duhov še "popolnoma podrejeno njegovi  C
Malebranche, je lahko samo tole: ker je Adam      gibanje      življenjskih duhov v popolnosti obvladoval in  C
telesa, denimo v konice prstov. Toda čeprav je      gibanje      življenjskih duhov v tem primeru res imelo   C
bo zato treba razložiti drugače. Če je bilo      gibanje      življenjskih duhov pri Adamu res "popolnoma  C
izgubili v največji meri: medtem ko je bilo      gibanje      življenjskih duhov pri Adamu še "popolnoma podrejeno  C
pred njegovimi očmi, ampak še več: ker notranje      gibanje      življenjskih duhov še ni uhajalo njegovi volji  C
nami je bila dvojna. Ne le, da je bilo notranje      gibanje      življenjskih duhov v celoti odvisno od njegove  C
percepciji oziroma "naravnem razodetju", je Adam      gibanje      življenjskih duhov lahko "zaustavil". Torej  C
zaustavil, ampak samo upočasnil, tako da je to      gibanje      zdaj v njegovih možganih proizvedlo šibkejšo  C
da je imel pred grehom še moč, da je lahko      gibanje      življenjskih duhov, do katerega je v njegovem  C
navedba, S. očitno nima Adamove moči, da bi      gibanje      življenjskih duhov, ki je povzročeno "od zunaj  C
možganih. Očitno pa mora imeti vsaj moč, da to      gibanje      do neke določene mere upočasni, s čimer sicer  C
Adamovo. Če namreč S. ni imel moči, s katero bi      gibanje      življenjskih duhov lahko zaustavil, pa je očitno  C
očitno moral imeti moč, s katero je lahko njihovo      gibanje      s svojo voljo pognal s tolikšno močjo, da so  C
celo proti njej - samo "notranje neprostovoljno      gibanje"      življenjskih duhov, se pravi tisto gibanje,  C
gibanje" življenjskih duhov, se pravi tisto      gibanje,      do katerega v njihovem telesu prihaja zaradi  C
toliko kot to, da je lahko s svojo voljo sprožil      gibanje      življenjskih duhov s tolikšno močjo, da je v  C
bila zlasti in predvsem v tem, da je njihovo      gibanje      lahko "zaustavil", je lahko preprečil, da bi  C
lahko "zaustavil", je lahko preprečil, da bi to      gibanje      doseglo in aficiralo poglavitni del njegovih  C
S., ki nima Adamove moči, da bi lahko tisto      gibanje      življenjskih duhov, ki je rezultat delovanja  C
Mettrieju organizirano telo sámo generira svoje      gibanje:      le corps humain est une Machine qui monte elle  C
ker je "zaznavanje idej za dušo to, kar je      gibanje      za telo - ne njeno bistvo, ampak ena izmed njenih  C
suženj tistega mehanizma, ki povzroča njegovo      gibanje.     "Prav zaradi tega, ker ni bilo v moči hudodelca  C
dodal še vse ostale Kratilove lastnosti, kot so "     gibanje,      duša in razum", pravi Sokrat, ne bi več imeli  C
prihodnost. Vse je eno, ponavljajoče se spiralasto      gibanje.      Strniša je izpraznjenost, ki jo je čutil v zunanjem  C
pesmi, vidimo v prvi (Galjot 1) samo nenehno      gibanje,      iskanje, valovanje delovanja, občutkov, misli  C
svet. Kljub temu marsikaj ponazarja tudi samo      gibanje      števila prebivalcev. Leta 1868, skoraj dve desetlet  C
nekatolike. Temu nasprotno je bilo evharistično      gibanje,      ki je imelo v tridesetih letih velik pomen tako  C
Pensilvaniji se je aktivno vključil v politično      gibanje      v Ameriki, ki ga je sprožila madžarska država  C
madžarske države. To dejansko ni bilo politično      gibanje      slovenskih izseljencev iz Ogrske, ampak gibanje  C
gibanje slovenskih izseljencev iz Ogrske, ampak      gibanje      madžarske državne politike, ki si je prizadevala  C
tudi o avtonomiji narodov v Avstro-Ogrski. To      gibanje      je bilo med izseljenci v Ameriki ravno tako  C
duhovni napredek. Zato opazimo prvo politično      gibanje      med slovenskimi izseljenci iz Ogrske v Ameriki  C
širiti v Prekmurju naši državi nevarno politično      gibanje.     Društvo se imenuje "Zveza amerikanskih vogrskih  C
porok znotraj narodnostne skupnosti. Ekumensko      gibanje      in sodelovanje se je v svetovnem merilu takrat  C
cerkve leta 1913 do 1924. Preglejmo številčno      gibanje      za krščence, birmance, poročene pare in umrle  C
1848, ko se je v osrednjem delu Evrope začelo      gibanje      za formiranje narodnih držav, so začeli Madžari  C
Church) (tipkopis). Kuzmič Mihael, Binkoštno      gibanje      v letih 1933-1941 kot začetek Binkoštne cerkve  C
je za estetsko normo značilno, da sili bolj v      gibanje.      V umetnosti je povezava estetske norme z drugimi  C
Lihačova: če nekoč skoraj ni bilo občutka za      gibanje      časa, kako bi bilo spremembe pričakovati v folklori  C
tekst. Kakršna koli formulacija je umeščena v      gibanje,      po/govor, v katerem tekst nagovarja interpreta  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA