nova beseda iz Slovenije

gibanje (701-800)


ponavljanje, U razdrobi volumne, U prerazporedi krožno      gibanje      itn. Forsythe uporablja različne operacije,  C
ujemajo s precejšnjim delom pisanja o travmah. Če      gibanje      lahko uteleša dinamizem nestanovitnih prostorskih  C
odkritjem aktualne substance plesa, ki je seveda      gibanje.     S tem odkritjem, pravi Martin, ples prvič postane  C
ples prvič postane samostojna umetnost. To      gibanje      ni le akcidentalno, temveč definira telo samo  C
tudi kot čisti estetski znak. Martin zato za      gibanje      plesnega telesa uporablja termin metakinesis  C
vidika ene realnosti: telesa kot estetske forme.      Gibanje      je torej tista ekskluzivna estetska praksa,  C
vsakim imenovanjem, a ga kljub temu zahteva.      Gibanje      s svojim neulovljivim in izmuzljivim tokom vzpostavlja  C
prizor, ki nas prenese v sedanjost. To je      gibanje      naprej.Očiščenje mi pomeni gibanje naprej.   C
To je gibanje naprej. Očiščenje mi pomeni      gibanje      naprej. Arthur Holmberg: V Kako sem se naučila  C
sta se pojavila Isadora Duncan in romantično      gibanje      ter se je poudarek premestil z dramske na glasbeno  C
temelj nove metode. Tako celotno romantično      gibanje,      ki je bilo, če ga razumemo v strogem pomenu  C
3.      Gibanje      kot substanca Moderni ples je v resnici nastal  C
neskončne raznovrstnosti. Pred tem je bilo      gibanje      zgolj postranska stvar.V klasičnem plesu so  C
in drže ter njihove predpisane kombinacije.      Gibanje,      ki jih je povezovalo, je bilo nepomembno.V resnici  C
intenzivna mentalna zbranost. Iz tega je seveda izšlo      gibanje,      vendar se ni kazalo kot gradivo, iz katerega  C
entiteta, substanca. Podobno moderni plesalec vidi      gibanje      kot enotno entiteto, substanco.Lahko se sicer  C
7. Metakineza      Gibanje      v sebi in zase je torej medij prenosa estetskega  C
Kineza je izraz, s katerim so označili telesno      gibanje;      in v obskurni opombi v Webstrovem slovarju   C
zapisal, da je bilo odkritje, po katerem je      gibanje      substanca plesa, enako kot je zvok substanca  C
veličastnih časih grškega gledališča, ko je bilo      gibanje      pomemben del dramske umetnosti.Tragični zbor  C
ekspresionistični ples", torej ples, ki skozi      gibanje      izraža plesalčeva čustva. Zaradi te tesne povezave  C
od štirih poglavitnih prvin modernega plesa -      gibanje      kot substanco in metakinezo.Tretja od teh prvin  C
iz kontinuiranega ali nenehnega gibanja. To      gibanje      ne vsebuje statičnih prvin, nobenih drž, najsi  C
nemogoče - in tudi dokaj nezaželeno - če bi      gibanje      ves čas potekalo z enako stopnjo intenzivnosti  C
naslednjega sklepa: ker je jasno, da ples sestavlja      gibanje      in ker je gibanje posledica delovanja mišic  C
je jasno, da ples sestavlja gibanje in ker je      gibanje      posledica delovanja mišic, se celotni razpon  C
novega telesa, vznemirja ga dejstvo, da so videz,      gibanje      in dotik te ženske povsem drugačni; le kako  C
telesom poda zgled za nekatere podobne poglede na      gibanje.     Podobno kot zdravniki iz televizijskega filma  C
zgolj kot nepomembne zanke, v katere je ujet um.      Gibanje      komajda opazijo in ne razmišljajo o njegovi  C
telesom, marsikdaj odzovejo tako, da telo in      gibanje      postavijo na mesto primarne realnosti.Podobno  C
telesom. Nekateri raziskovalci vidijo samo "     gibanje      samo" ("opišite samo to, kar vidite," pravijo  C
kar vidite," pravijo), kot da bi bili telo,      gibanje      in um neodvisne entitete, zgolj bežno povezane  C
interakcijo" (1985, 22, izvirni poudarek). Telo in      gibanje      sta družbeni realnosti, ki vzajemno delujeta  C
dejanj, v katerih ljudje prepoznavajo sebe. Ker      gibanje      in telo pogosto postavljajo nasproti besedam  C
hoja in sedenje, sta deloma kulturno pogojeni.      Gibanje      je, tako kot jezik, povsod navzoče, kulturna  C
tako na zavedni kot na nezavedni ravni. Toda      gibanje      je edinstveno.V posameznikovem razvoju predhodi  C
tako osebne identitete kot družbenih razmerij.      Gibanje      je bolj kinestetično in vizualno kot avralno  C
bolj vključujoče in dvoumno) kot jezik. Čeprav      gibanje      običajno nima struktur, analognih slovnici,  C
gibalnih sistemih. Če želimo opazovati in razumeti      gibanje,      se moramo vprašati, kaj je značilno za gibanje  C
gibanje, se moramo vprašati, kaj je značilno za      gibanje      v določenem okolju, kako te značilnosti oblikujejo  C
gibalnega sistema, ne more pa nam povedati, kako je      gibanje      prepleteno z drugimi vidiki kulture in kakšne  C
Če želimo razbrati ne le vzorec, vtisnjen v      gibanje,      marveč tudi nejasnosti, moramo raziskati ne  C
nejasnosti, moramo raziskati ne le to, kakšno je      gibanje,      temveč tudi to, kakšen utegne biti njegov pomen  C
drugič nasprotujoče si pomene. In vendar je      gibanje,      ki se zdi tako težko opredeljivo, lahko še kako  C
ta razvoj so bile družbene spremembe, zlasti      gibanje      za človekove pravice, ki je postavilo pod vprašaj  C
tedanjega kulturnega okolja. Vpletenost v takšno      gibanje      ni oblikovala le občutka o "pravem" načinu gibanja  C
sodobnimi družbenimi gibanji in praksami, kot so      gibanje      za človekove pravice, mladinska kultura in uživanje  C
upirali ameriškim spolnim vlogam. Študentsko      gibanje,      gibanje za človekove pravice in črno osvoboditev  C
ameriškim spolnim vlogam. Študentsko gibanje,      gibanje      za človekove pravice in črno osvoboditev, protivojno  C
človekove pravice in črno osvoboditev, protivojno      gibanje      in žensko gibanje so kot eksplicitni politični  C
črno osvoboditev, protivojno gibanje in žensko      gibanje      so kot eksplicitni politični pojavi navezali  C
življenjem v plesni učilnici, kjer ti ta možnost [     gibanje      vseh vrst] ni bila na voljo" (Brown 1979, 170  C
Do začetka sedemdesetih let so prostotekoče      gibanje,      osredotočenost na notranjo izkušnjo gibanja  C
brezskrbno, sproščeno vzdušje, ki doseže, da se      gibanje      dozdeva povsem lahko - kot bi ga zmogel izvajati  C
zlili čutno, prostotekoče, notranje izkušeno      gibanje      rock plesa šestdesetih let z "objektivnim" odnosom  C
bilo čutiti izredno fizično dostopnost (1983).      Gibanje      v kontaktni improvizaciji ter družbene strukture  C
tem, ko se je okolje, iz katerega je izšlo to      gibanje,      spremenilo. Enega izmed najočitnejših kazalcev  C
v eno smer, pogosto izključno v partnerja.      Gibanje      v disko plesu je v veliko večji meri kot v rock  C
krvi; rokoborci se le redko resno poškodujejo.      Gibanje      je tukaj gledališki trik, zgolj videz, tako  C
naše preteklosti in prihodnosti. "Svobodno      gibanje"      in "surov videz" nista fiksna opredelitev gibalnih  C
zagotovo ne bi opredelili s temi izrazi). "Svobodno      gibanje"     , "surovost" in "neurejenost" so pomeni, ki so  C
tok in neposrednost kot naravno in svobodno      gibanje;      leta 1985 sta se mu isti lastnosti zdeli neurejeni  C
sistemi lahko dolga leta združujejo pomen in      gibanje.     Toda gibalni sistemi znotraj vsake kulture niso  C
vzpostavljanje zakonov vzroka in posledice za      gibanje      ni ne verjetno ne priporočljivo.Pri preučevanju  C
teles v gibanju. To je dosegel tako, da je      gibanje      obravnaval kot subjekt.S tem ko je znotraj gledališč  C
prostor predstave, ki ovije občinstvo v čisto      gibanje,      napovedovala prihod Nikolaisa in Roberta Wilsona  C
reprezentacije. V resnici tovrstni ples proizvaja      gibanje,      ki ne predstavlja nič drugega kot zgolj dejavnost  C
ni bila zgolj naključno ali nestrukturirano      gibanje,      marveč kinetično odzivanje na koreografske naloge  C
fizičnih kategorij, saj je še naprej proizvajalo      gibanje.      Rast kinetičnih možnosti se je vtkala v telesa  C
igrive" in "otroške"; to je dokaz, da se je      gibanje      uspešno uprlo simbolnemu.O plesalcih, ki razkazujejo  C
ampak da njihova praksa subjektivira telo kot      gibanje,      ki ga je mogoče dojeti izključno kot razmerje  C
odskakovanje po prstih, ki utegnejo biti opuščeno      gibanje,      poti, ki jih v kinetiki vsakdanjega življenja  C
kamera od spodaj zapisovala Pollockovo vročično      gibanje.     Čeprav se v tistem času nobeden od njiju tega  C
pogosto citiranega aforizma Marthe Graham: "     Gibanje      ne laže." Ni treba omenjati, da nihče, ki je  C
svetlobi?" Cunninghamovih plesalcev ne spravlja v      gibanje      sila glasbenega navdiha, marveč premislek.Pravzaprav  C
lahkotnosti in hitrosti. Cunningham pogosto vpelje      gibanje      z nenadno in divjo silovitostjo, samo zato,  C
Grahamove. (Celo kadar se zdi, da je Cunninghamovo      gibanje      nezmotljivo "živalsko" - denimo v predstavi  C
postavi glavo, roke, torzo in noge v takšno      gibanje,      da so v medsebojnem nasprotju.Cunningham je  C
predstavo (Untitled Solo), v kateri je bilo      gibanje      vsakega od številnih delov telesa določeno ločeno  C
enotnost in celovitost - sprožil postmoderno      gibanje      v arhitekturi). To, čemur pravim postmodernizem  C
izključimo" zvok ter se pozorneje usmerimo na      gibanje.     (Morda je pomembno, da scenografija Marka Lancestra  C
Ples bi bilo torej mogoče opredeliti kot vsako      gibanje,      ustvarjeno za gledanje.To ukvarjanje z zaznavnim  C
postavila na novo mesto in jih ločila, se je njihovo      gibanje      zaradi nezavedne téme in njenih variacij neizogibno  C
pri čemer sem središče sobe pustila prazno;      gibanje      je bilo povsem značilno zame, medtem ko je bilo  C
zahtevno, da ga neplesalec ne bi zmogel. Običajno      gibanje      vključuje plezanje, padanje, opiranje in lovljenje  C
človek, ki se bo spuščal po prehodu, gledaš na      gibanje      kot na dejavnost.Paradoks, ko ena akcija deluje  C
o barantanju, ki je potekalo med njo. Čisto      gibanje      je tisto, ki nima nobenih drugih konotacij.  C
sklanjanje, vzravnavanje in kroženje, so lahko čisto      gibanje,      če je njihov kontekst nevtralen.Uporabljam čisto  C
njihov kontekst nevtralen. Uporabljam čisto      gibanje,      kot nekakšen prelom z zmožnostmi telesa.Uporabljam  C
pričakovanje s tem, da začnem potovati proti levi in      gibanje      prekinem prav v zadnjem trenutku, razen če imam  C
vsak trajal po tri minute, pri katerih gre za      gibanje,      dotikanje, preskakovanje vsake izmed točk, bodisi  C
premikati iz ene osnove kocke v drugo, ne da bi bilo      gibanje      pri tem izkrivljeno.Z izvajanjem teh možnosti  C
Štirje nastopajoči so ustvarili svoje lastno      gibanje.     V tem trenutku se ukvarjam z delom Solo Olos  C
Sonca okoli samega sebe. To vrtenje določa      gibanje      planetov. De Marivetz vidi v gibanju planetov  C
rakete na obodu postavljene poševno, se krožno      gibanje      pridruži eksplozijam raket in curek postane  C
vidi oko in sliši uho - tresljaji in notranje      gibanje      plamena in brbotanje vrele vode - takšna pričevanja  C
meha, s pomočjo katerega postanejo tresljaji in      gibanje      plamena tako močni, da slišimo, kako kričijo  C
natančno in jasno: fermentacija je "notranje      gibanje,      ki se sproži samo od sebe med neopaznimi deli  C
njegova prebava, ker pa je prebava v bistvu      gibanje,      Macbride svetuje, "da je treba dojenčke pri  C
Vsa igra razlage pojavov torej niha od pola      gibanje      in svoboda do pola počitek in kohezija, pri  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA