nova beseda iz Slovenije
ponavljanje, U razdrobi volumne, U prerazporedi krožno | gibanje | itn. Forsythe uporablja različne operacije, | C |
ujemajo s precejšnjim delom pisanja o travmah. Če | gibanje | lahko uteleša dinamizem nestanovitnih prostorskih | C |
odkritjem aktualne substance plesa, ki je seveda | gibanje. | S tem odkritjem, pravi Martin, ples prvič postane | C |
ples prvič postane samostojna umetnost. To | gibanje | ni le akcidentalno, temveč definira telo samo | C |
tudi kot čisti estetski znak. Martin zato za | gibanje | plesnega telesa uporablja termin metakinesis | C |
vidika ene realnosti: telesa kot estetske forme. | Gibanje | je torej tista ekskluzivna estetska praksa, | C |
vsakim imenovanjem, a ga kljub temu zahteva. | Gibanje | s svojim neulovljivim in izmuzljivim tokom vzpostavlja | C |
prizor, ki nas prenese v sedanjost. To je | gibanje | naprej.Očiščenje mi pomeni gibanje naprej. | C |
To je gibanje naprej. Očiščenje mi pomeni | gibanje | naprej. Arthur Holmberg: V Kako sem se naučila | C |
sta se pojavila Isadora Duncan in romantično | gibanje | ter se je poudarek premestil z dramske na glasbeno | C |
temelj nove metode. Tako celotno romantično | gibanje, | ki je bilo, če ga razumemo v strogem pomenu | C |
3. | Gibanje | kot substanca Moderni ples je v resnici nastal | C |
neskončne raznovrstnosti. Pred tem je bilo | gibanje | zgolj postranska stvar.V klasičnem plesu so | C |
in drže ter njihove predpisane kombinacije. | Gibanje, | ki jih je povezovalo, je bilo nepomembno.V resnici | C |
intenzivna mentalna zbranost. Iz tega je seveda izšlo | gibanje, | vendar se ni kazalo kot gradivo, iz katerega | C |
entiteta, substanca. Podobno moderni plesalec vidi | gibanje | kot enotno entiteto, substanco.Lahko se sicer | C |
7. Metakineza | Gibanje | v sebi in zase je torej medij prenosa estetskega | C |
Kineza je izraz, s katerim so označili telesno | gibanje; | in v obskurni opombi v Webstrovem slovarju | C |
zapisal, da je bilo odkritje, po katerem je | gibanje | substanca plesa, enako kot je zvok substanca | C |
veličastnih časih grškega gledališča, ko je bilo | gibanje | pomemben del dramske umetnosti.Tragični zbor | C |
ekspresionistični ples", torej ples, ki skozi | gibanje | izraža plesalčeva čustva. Zaradi te tesne povezave | C |
od štirih poglavitnih prvin modernega plesa - | gibanje | kot substanco in metakinezo.Tretja od teh prvin | C |
iz kontinuiranega ali nenehnega gibanja. To | gibanje | ne vsebuje statičnih prvin, nobenih drž, najsi | C |
nemogoče - in tudi dokaj nezaželeno - če bi | gibanje | ves čas potekalo z enako stopnjo intenzivnosti | C |
naslednjega sklepa: ker je jasno, da ples sestavlja | gibanje | in ker je gibanje posledica delovanja mišic | C |
je jasno, da ples sestavlja gibanje in ker je | gibanje | posledica delovanja mišic, se celotni razpon | C |
novega telesa, vznemirja ga dejstvo, da so videz, | gibanje | in dotik te ženske povsem drugačni; le kako | C |
telesom poda zgled za nekatere podobne poglede na | gibanje. | Podobno kot zdravniki iz televizijskega filma | C |
zgolj kot nepomembne zanke, v katere je ujet um. | Gibanje | komajda opazijo in ne razmišljajo o njegovi | C |
telesom, marsikdaj odzovejo tako, da telo in | gibanje | postavijo na mesto primarne realnosti.Podobno | C |
telesom. Nekateri raziskovalci vidijo samo " | gibanje | samo" ("opišite samo to, kar vidite," pravijo | C |
kar vidite," pravijo), kot da bi bili telo, | gibanje | in um neodvisne entitete, zgolj bežno povezane | C |
interakcijo" (1985, 22, izvirni poudarek). Telo in | gibanje | sta družbeni realnosti, ki vzajemno delujeta | C |
dejanj, v katerih ljudje prepoznavajo sebe. Ker | gibanje | in telo pogosto postavljajo nasproti besedam | C |
hoja in sedenje, sta deloma kulturno pogojeni. | Gibanje | je, tako kot jezik, povsod navzoče, kulturna | C |
tako na zavedni kot na nezavedni ravni. Toda | gibanje | je edinstveno.V posameznikovem razvoju predhodi | C |
tako osebne identitete kot družbenih razmerij. | Gibanje | je bolj kinestetično in vizualno kot avralno | C |
bolj vključujoče in dvoumno) kot jezik. Čeprav | gibanje | običajno nima struktur, analognih slovnici, | C |
gibalnih sistemih. Če želimo opazovati in razumeti | gibanje, | se moramo vprašati, kaj je značilno za gibanje | C |
gibanje, se moramo vprašati, kaj je značilno za | gibanje | v določenem okolju, kako te značilnosti oblikujejo | C |
gibalnega sistema, ne more pa nam povedati, kako je | gibanje | prepleteno z drugimi vidiki kulture in kakšne | C |
Če želimo razbrati ne le vzorec, vtisnjen v | gibanje, | marveč tudi nejasnosti, moramo raziskati ne | C |
nejasnosti, moramo raziskati ne le to, kakšno je | gibanje, | temveč tudi to, kakšen utegne biti njegov pomen | C |
drugič nasprotujoče si pomene. In vendar je | gibanje, | ki se zdi tako težko opredeljivo, lahko še kako | C |
ta razvoj so bile družbene spremembe, zlasti | gibanje | za človekove pravice, ki je postavilo pod vprašaj | C |
tedanjega kulturnega okolja. Vpletenost v takšno | gibanje | ni oblikovala le občutka o "pravem" načinu gibanja | C |
sodobnimi družbenimi gibanji in praksami, kot so | gibanje | za človekove pravice, mladinska kultura in uživanje | C |
upirali ameriškim spolnim vlogam. Študentsko | gibanje, | gibanje za človekove pravice in črno osvoboditev | C |
ameriškim spolnim vlogam. Študentsko gibanje, | gibanje | za človekove pravice in črno osvoboditev, protivojno | C |
človekove pravice in črno osvoboditev, protivojno | gibanje | in žensko gibanje so kot eksplicitni politični | C |
črno osvoboditev, protivojno gibanje in žensko | gibanje | so kot eksplicitni politični pojavi navezali | C |
življenjem v plesni učilnici, kjer ti ta možnost [ | gibanje | vseh vrst] ni bila na voljo" (Brown 1979, 170 | C |
Do začetka sedemdesetih let so prostotekoče | gibanje, | osredotočenost na notranjo izkušnjo gibanja | C |
brezskrbno, sproščeno vzdušje, ki doseže, da se | gibanje | dozdeva povsem lahko - kot bi ga zmogel izvajati | C |
zlili čutno, prostotekoče, notranje izkušeno | gibanje | rock plesa šestdesetih let z "objektivnim" odnosom | C |
bilo čutiti izredno fizično dostopnost (1983). | Gibanje | v kontaktni improvizaciji ter družbene strukture | C |
tem, ko se je okolje, iz katerega je izšlo to | gibanje, | spremenilo. Enega izmed najočitnejših kazalcev | C |
v eno smer, pogosto izključno v partnerja. | Gibanje | v disko plesu je v veliko večji meri kot v rock | C |
krvi; rokoborci se le redko resno poškodujejo. | Gibanje | je tukaj gledališki trik, zgolj videz, tako | C |
naše preteklosti in prihodnosti. "Svobodno | gibanje" | in "surov videz" nista fiksna opredelitev gibalnih | C |
zagotovo ne bi opredelili s temi izrazi). "Svobodno | gibanje" | , "surovost" in "neurejenost" so pomeni, ki so | C |
tok in neposrednost kot naravno in svobodno | gibanje; | leta 1985 sta se mu isti lastnosti zdeli neurejeni | C |
sistemi lahko dolga leta združujejo pomen in | gibanje. | Toda gibalni sistemi znotraj vsake kulture niso | C |
vzpostavljanje zakonov vzroka in posledice za | gibanje | ni ne verjetno ne priporočljivo.Pri preučevanju | C |
teles v gibanju. To je dosegel tako, da je | gibanje | obravnaval kot subjekt.S tem ko je znotraj gledališč | C |
prostor predstave, ki ovije občinstvo v čisto | gibanje, | napovedovala prihod Nikolaisa in Roberta Wilsona | C |
reprezentacije. V resnici tovrstni ples proizvaja | gibanje, | ki ne predstavlja nič drugega kot zgolj dejavnost | C |
ni bila zgolj naključno ali nestrukturirano | gibanje, | marveč kinetično odzivanje na koreografske naloge | C |
fizičnih kategorij, saj je še naprej proizvajalo | gibanje. | Rast kinetičnih možnosti se je vtkala v telesa | C |
igrive" in "otroške"; to je dokaz, da se je | gibanje | uspešno uprlo simbolnemu.O plesalcih, ki razkazujejo | C |
ampak da njihova praksa subjektivira telo kot | gibanje, | ki ga je mogoče dojeti izključno kot razmerje | C |
odskakovanje po prstih, ki utegnejo biti opuščeno | gibanje, | poti, ki jih v kinetiki vsakdanjega življenja | C |
kamera od spodaj zapisovala Pollockovo vročično | gibanje. | Čeprav se v tistem času nobeden od njiju tega | C |
pogosto citiranega aforizma Marthe Graham: " | Gibanje | ne laže." Ni treba omenjati, da nihče, ki je | C |
svetlobi?" Cunninghamovih plesalcev ne spravlja v | gibanje | sila glasbenega navdiha, marveč premislek.Pravzaprav | C |
lahkotnosti in hitrosti. Cunningham pogosto vpelje | gibanje | z nenadno in divjo silovitostjo, samo zato, | C |
Grahamove. (Celo kadar se zdi, da je Cunninghamovo | gibanje | nezmotljivo "živalsko" - denimo v predstavi | C |
postavi glavo, roke, torzo in noge v takšno | gibanje, | da so v medsebojnem nasprotju.Cunningham je | C |
predstavo (Untitled Solo), v kateri je bilo | gibanje | vsakega od številnih delov telesa določeno ločeno | C |
enotnost in celovitost - sprožil postmoderno | gibanje | v arhitekturi). To, čemur pravim postmodernizem | C |
izključimo" zvok ter se pozorneje usmerimo na | gibanje. | (Morda je pomembno, da scenografija Marka Lancestra | C |
Ples bi bilo torej mogoče opredeliti kot vsako | gibanje, | ustvarjeno za gledanje.To ukvarjanje z zaznavnim | C |
postavila na novo mesto in jih ločila, se je njihovo | gibanje | zaradi nezavedne téme in njenih variacij neizogibno | C |
pri čemer sem središče sobe pustila prazno; | gibanje | je bilo povsem značilno zame, medtem ko je bilo | C |
zahtevno, da ga neplesalec ne bi zmogel. Običajno | gibanje | vključuje plezanje, padanje, opiranje in lovljenje | C |
človek, ki se bo spuščal po prehodu, gledaš na | gibanje | kot na dejavnost.Paradoks, ko ena akcija deluje | C |
o barantanju, ki je potekalo med njo. Čisto | gibanje | je tisto, ki nima nobenih drugih konotacij. | C |
sklanjanje, vzravnavanje in kroženje, so lahko čisto | gibanje, | če je njihov kontekst nevtralen.Uporabljam čisto | C |
njihov kontekst nevtralen. Uporabljam čisto | gibanje, | kot nekakšen prelom z zmožnostmi telesa.Uporabljam | C |
pričakovanje s tem, da začnem potovati proti levi in | gibanje | prekinem prav v zadnjem trenutku, razen če imam | C |
vsak trajal po tri minute, pri katerih gre za | gibanje, | dotikanje, preskakovanje vsake izmed točk, bodisi | C |
premikati iz ene osnove kocke v drugo, ne da bi bilo | gibanje | pri tem izkrivljeno.Z izvajanjem teh možnosti | C |
Štirje nastopajoči so ustvarili svoje lastno | gibanje. | V tem trenutku se ukvarjam z delom Solo Olos | C |
Sonca okoli samega sebe. To vrtenje določa | gibanje | planetov. De Marivetz vidi v gibanju planetov | C |
rakete na obodu postavljene poševno, se krožno | gibanje | pridruži eksplozijam raket in curek postane | C |
vidi oko in sliši uho - tresljaji in notranje | gibanje | plamena in brbotanje vrele vode - takšna pričevanja | C |
meha, s pomočjo katerega postanejo tresljaji in | gibanje | plamena tako močni, da slišimo, kako kričijo | C |
natančno in jasno: fermentacija je "notranje | gibanje, | ki se sproži samo od sebe med neopaznimi deli | C |
njegova prebava, ker pa je prebava v bistvu | gibanje, | Macbride svetuje, "da je treba dojenčke pri | C |
Vsa igra razlage pojavov torej niha od pola | gibanje | in svoboda do pola počitek in kohezija, pri | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |