nova beseda iz Slovenije

gibanje (201-300)


svetlobne točke proti Luni, gledano z Lune kot      gibanje      proti Zemlji. Z Lune torej opazim, da proženje  B
proti Zemlji, ne pa v smeri stvarne sprožitve.      Gibanje      svetlobne točke torej opazim v nasprotni smeri  B
pojav lahko opazujem kot dogajanje, ki traja, da      gibanje      v eno smer lahko opazim kot gibanje v nasprotno  B
traja, da gibanje v eno smer lahko opazim kot      gibanje      v nasprotno smer, kako hitra gibanja lahko opazim  B
Na poti foton ni zaznaven.      Gibanje      fotona lahko pojasnimo na osnovi opazovanja  B
osnovi miselnih modelov, ki pojasnjujejo njegovo      gibanje      na poti v času, ko ni zaznaven. Dogajanje torej  B
se predmet giblje z veliko hitrostjo, njegovo      gibanje      iz različnih zornih kotov vidim različno.Pri  B
projekcije, iz katerega sistema opazovanja opisujem      gibanje.      Einstein je v posebni teoriji relativnosti opisal  B
iz ene projekcije premaknem drugam in to isto      gibanje      opazujem od drugod. Einsteinova preslikava lahko  B
objektivno napove, kako bomo v novi projekciji videli      gibanje,      če vsebuje izhodiščna projekcija zadostno informacijo  B
združevanja več projekcij čim bolje spoznam stvarno      gibanje,      projekcije pa izvedem v nadaljevanju iz poznavanja  B
zato, ker opazovalcu z zakasnitvijo prikazuje      gibanje      rakete. Lastnost svetlobe torej pomeni tista  B
opisujejo, kako in na kakšen način svetloba stvarno      gibanje      rakete preslika v projekcije. Ali je hitrost  B
hitrostjo ne glede na to, kako in od kod opazujemo      gibanje      svetlobe.Svetloba naj bi se gibala s svetlobno  B
hitrost svetlobe vedno enaka, ne glede od kod      gibanje      svetlobe opazujem? Tudi izračuni mi ne potrjujejo  B
Izmerjena hitrost svetlobe glede na izvor velja za      gibanje      svetlobe v praznem prostoru.Kadar svetloba potuje  B
Ugotoviti hočem, kako spremenjeno in drugače vidim      gibanje      nekega objekta v primerjavi z njegovim stvarnim  B
pripisujemo. Z mnogo zornih kotov lahko opazujemo      gibanje      objekta in z vsakega zornega kota veljajo drugačne  B
gibanja svetlobe v praznem prostoru. Navsezadnje      gibanje      objektov lahko ocenjujem na osnovi spremembe  B
začetek si preprosto izmislim tako hipotetično      gibanje      rakete, kjer se raketa ves čas giblje enakomerno  B
realnosti to možno, v miselni predstavi si je tako      gibanje      vsekakor mogoče predstavljati. Po transformacijah  B
podanih v Dodatku 1 in Dodatku 2 tako izmišljeno      gibanje      preslikam v projekcije in dobim presenetljiv  B
izhodišče koordinatnega sistema pri vesoljčku.      Gibanje      rakete po tem, ko je oddala foton, ne vpliva  B
vpliva več na poskus. Žarek mora ne glede na      gibanje      rakete prepotovati celotno razdaljo x. Po predhodno  B
Aškerc, se je rojevalo na Slovenskem čisto novo      gibanje,      ki so ga kmalu krstili za ”mahničijanstvo“.  B
del prazne besede; vse takratno živo in sveže      gibanje      v slovenski literaturi je bila samo zdrava reakcija  B
demokratični stranki“ se je v času vojne pojavilo      gibanje      -- ki pa je poganjalo svoje kali tudi že dolgo  B
doba nove romantike. In kakor nobeno svetovno      gibanje      ne gre mimo nas Slovencev, ne da bi ostavilo  B
nerazumna je trditev, da je bilo tisto veliko      gibanje      samo in edino versko gibanje, da ni torej  B
tisto veliko gibanje samo in edino versko      gibanje,      da ni torej pomenilo za slovenski narod nič  B
težjim jarmom ... * Drugo veliko kulturno      gibanje      so bili kmečki punti v šestnajstem in sedemnajstem  B
reformacija, tisto mogočno in globoko ljudsko      gibanje,      ki je oznanjalo novo in lepo življenje za ves  B
življenje za ves slovenski narod. Reformacijsko      gibanje      po slovenskih deželah je nastalo ter se tako  B
olenjskem. Medtem je začelo posezati reformacijsko      gibanje      tudi v slovenske pokrajine.Posebno v Trstu in  B
gibati ljudstvo po deželi -- in takrat je postalo      gibanje      res splošno in narodno. Kralj Ferdinand je  B
kmečkih puntov in je torej vsako večje ljudsko      gibanje      gledalo z nezaupljivimi očmi, posebno še zato  B
pritožbe se vidi jasno, da je versko in socialno      gibanje      v šestnajstem stoletju v tesni zvezi med seboj  B
sil v vojni v korist zaveznikov, se je narodno      gibanje      Južnih Slovanov radikaliziralo in že maja 1918  B
položaju. Tedaj jim je panslovansko idejno      gibanje      ponudilo roko, da jih izvleče iz smrtnega objema  B
valovit vodoraven okras.43 Valovnica ponazarja      gibanje,      valovanje vode.44 Ponazarja tudi valovanje  B
pšenice, ko veter zaveje čez polja.45 Vse to      gibanje      je simbol življenja in rasti, naj gre pri tem  B
stoletja pa si ga je spet privzelo osvobodilno      gibanje,      tako je potem prišel v grb osvobojene Mehike  B
kakor pa o sprijenosti katoličanov. Esperantsko      gibanje      namreč v svoji še vedno idealistični fazi, ki  B
bi se morda lahko vključil v kako esperantsko      gibanje,      lahko bi hodil na esperantska srečanja, poslušal  B
hillelizem, kakor se je esperantsko versko      gibanje      imenovalo na začetku oz. za homaranizem, kakor  B
na začetku oz. za homaranizem, kakor se to      gibanje      imenuje vse do danes.Prvotna zamisel esperanta  B
je Zamenhof pozneje preimenoval hillelistično      gibanje,      da judovsko poreklo te ideje ne bi bilo preočitno  B
esperanto več kakor samo jezik, če je to versko      gibanje,      ki si prizadeva za človečnost, se lahko vprašamo  B
čeprav se še nisem vključil v kako esperantsko      gibanje,      da se esperantisti često delajo, kakor da bi  B
vprašanja, bi morda pokazal kako razvojno pot za      gibanje.      „Ki se nezavedno bojujejo za svojo idejo  B
stran 164 . / Koristno premišljanje, gotovo, za      gibanje,      ki je bilo še šibko in so ga oblegali vsakršni  B
izraza še en planiški paradoks. Ta naprava in to      gibanje,      ki je bilo od vsega začetka sestavni del narodne  B
božjega stvarstva, ki ga je usmerjalo preprosto      gibanje      k vzvišenemu, k božjemu kraljestvu na zemlji  B
so literaturo spet vključevali v zgodovinsko      gibanje      in napredek, nasploh pa čustvovanje in mišljenje  B
Protestantizem kot religiozno in družbeno      gibanje      je sicer res začetnik slovenskega naroda, vendar  B
na noge.« Tako je izdal ljudsko reformatorsko      gibanje,      ki se je začelo s pesmijo, končalo pa z žalostnim  B
kmečka vojna ni bila današnje idejno prečiščeno      gibanje      z domišljeno vizijo boljše organizirane družbe  B
je, v kolikšni meri je bil protestantizem le      gibanje      vrhnjega sloja, klera, meščanstva, deželnih  B
izraza še en planiški paradoks. Ta naprava in to      gibanje,      ki je bilo od vsega začetka sestavni del narodne  B
Andrej Wajda in Jerzy Kavalerowicz, študentsko      gibanje      v imenu Adama Mickiewicza, krakovsko gledališče  B
tega protislovja: brž ko se mu komunistično      gibanje      razodene kot koristoljubna oblast kominterne  B
saj tudi krščanstvo kot družbeno religiozno      gibanje      od vseh Kristusovih etičnih idej še ni uresničilo  B
stran 140 . \/ 1. novembra 1985 Mirovno      gibanje      je v svojem najglobljem bistvu zelo radikalno  B
le oporekavo <widersprechend [protislovno]>      gibanje,      v katerem nasprotek <Gegenteil [nasprotni  B
kot nekaj tujega. S tem je navzoče notrinsko      gibanje      čiste duševnosti <Gemüt>, ki boleče čuti  B
boleče čuti samo sebe, ampak kot razdvojitev;      gibanje      neskončnega hrepenenja, ki ima zagotovost  B
Čas in prostor sta povezana z gibanjem.      Gibanje      (kínesis) je osrednji pojem Aristotelove   B
odnosov med stvarmi; moderna znanost pojmuje      gibanje      zgolj v četrtem pomenu.Ko Aristotel v Fiziki  B
časa ”za nas ne bo nobene razlike, če rečemo      gibanje      ali spreminjanje“ [Aristotel (2), 218b20], vendar  B
opredelitvi časa bistvenega pomena prav prostorsko      gibanje,      ker ga lahko merimo tako, da ”štejemo“ ponavljajoče  B
Janez. Naj to razumem tako, da je      gibanje      v prostoru dobro merilo časa le tedaj, kadar  B
Res ne, je pa genialno dojel, da so čas,      gibanje      in število med seboj tesno povezani, kar se  B
oziroma spreminjanjem in časom? V čem sta si      gibanje      in čas enaka in v čem različna? Bruno.   B
Bruno. Stari Mojster uči, da čas ni isto kot      gibanje      niti ni isto kot sprememba, vendar pravi -   B
spremembe. Potemtakem je jasno, da čas ni niti      gibanje,      niti ga ni brez gibanja;“ [Aristotel (2), 218b21  B
Vidim, da res ni enostavno. Če prav razumem, je      gibanje      oziroma spreminjanje za Aristotela nujni, ne  B
Aristotelov pojem časa je odločilno zunanje, fizično      gibanje,      četudi stari Mojster večkrat postavi vprašanje  B
odnosu med gibanjem in časom nadalje pravi: ”     Gibanje      in čas torej opažamo skupaj: saj tudi tedaj  B
čutili, medtem pa v duši vendar poteka neko      gibanje,      nedvomno vemo, da je potekel tudi neki čas.  B
se obenem takoj zazdi, da je potekalo neko      gibanje.     Torej je čas bodisi gibanje bodisi nekaj, kar  B
potekalo neko gibanje. Torej je čas bodisi      gibanje      bodisi nekaj, kar gibanju pripada.Ker pa ni  B
bodisi nekaj, kar gibanju pripada. Ker pa ni      gibanje,      mora biti to drugo.“ [Aristotel (2), 219a4-9  B
opredeljujeta drug z drugim: čas namreč opredeljuje      gibanje,      ker je njegovo število, gibanje pa čas. [...]  B
opredeljuje gibanje, ker je njegovo število,      gibanje      pa čas. [...] saj s časom merimo gibanje, z gibanjem  B
število, gibanje pa čas. [...] saj s časom merimo      gibanje,      z gibanjem pa čas.“ [prav tam, 220b14-24] Čas  B
gibajočega se, meri pa s tem, da določi neko      gibanje,      ki bo izmerilo celotno gibanje (prav kakor vatel  B
določi neko gibanje, ki bo izmerilo celotno      gibanje      (prav kakor vatel dolžino s tem, da določi velikost  B
na tem mestu spet poudarja: ”Čas torej ni      gibanje,      temveč gibanje, kolikor ima število.“ [prav  B
spet poudarja: ”Čas torej ni gibanje, temveč      gibanje,      kolikor ima število.“ [prav tam, 219b2-4] Ta  B
pomemben, da ne bi kdo mislil, da je čas zgolj      gibanje      - za Aristotela namreč čas sam je, čas obstaja  B
rekel že prej - namreč da Aristotel pojmuje      gibanje      v širšem pomenu kakor mi, ljudje moderne dobe  B
in premikajo. Glede na to, kolikor je [čas]      gibanje,      je čas število vsakega gibanja.“ [prav tam,  B
gibanja, giblje tudi bivajoče v času: saj čas ni      gibanje,      temveč število gibanja, v številu gibanja pa  B
vse negibljivo, marveč le tisto, ki mu je bilo      gibanje      odvzeto, čeprav se po naravi more gibati...“   B
se kakor tudi mirujočo stvar... meril bo njuno      gibanje      ali mirovanje, kolikšno je.“ [221b17-18] Glede  B
bolj vzrok propadanja, saj je število gibanja,      gibanje      pa žene bivajoče naprej, ven iz sebe <ezitesin  B
verjetno odvrnil, da je v analizi treba razlikovati      gibanje      v prostoru, na primer sèm ter tja ali gor  B
ali nisva rekla, da gre pri gibanju vselej za      gibanje      v prostoru in času, saj na primer s koraki  B
Bruno. Drži, če gre za pravo prostorsko      gibanje;      toda ne smeš pozabiti, da je Aristotel pojmoval  B
toda ne smeš pozabiti, da je Aristotel pojmoval      gibanje      v širšem pomenu; zanj je tudi spreminjanje zavesti  B

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA