nova beseda iz Slovenije

Miran Božovič: Telo v novoveški filozofiji, poved v sobesedilu:

Kar seveda pomeni, da S. v sebi združuje tako nekatere poteze samega Adama kakor tudi nekatere poteze Malebranchevih norcev. Kar pa ga obenem razlikuje od Malebranchevih visionnaires des sens, se pravi od tistih norcev, ki prav tako dejansko čutijo to, kar bi si sicer morali samo predstavljati oziroma zamišljati, je to, da pri slednjih do tistih afekcij možganov, na osnovi katerih Bog v odsotnosti objekta v njihovem duhu deluje tako, kot da bi bil objekt dejansko prisoten, prihaja neodvisno od njihove volje ali celo proti njej - samo "notranje neprostovoljno gibanje" življenjskih duhov, se pravi tisto gibanje, do katerega v njihovem telesu prihaja zaradi stradanja, nespečnosti, vročice itn., je tisto, ki lahko njihove možgane aficira enako močno, kot če bi imelo "zunanji vzrok", se pravi "enako močno kot zunanji objekti" -, medtem ko je lahko S. enak rezultat dosegel s svojo voljo.

Poglejmo.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA