nova beseda iz Slovenije

Miran Božovič: Telo v novoveški filozofiji, poved v sobesedilu:



Dejstvo, da Adam kljub temu fantomov ni imel za realne bitnosti, se pravi dejstvo, da je vsaki ideji, s katero je Bog aficiral njegovega duha, v zunanjem svetu vedno ustrezala neka realna bitnost, skratka dejstvo, da je bilo pri Adamu "naravno razodetje" absolutno zanesljivo, bo zato treba razložiti drugače. Če je bilo gibanje življenjskih duhov pri Adamu res "popolnoma podrejeno njegovi volji", potem seveda pri njem sploh ni moglo priti do tistih afekcij možganov, do katerih pri norcih prihaja zaradi notranjega neprostovoljnega gibanja življenjskih duhov; se pravi, da pri Adamu v odsotnosti objekta ni moglo priti do tistih afekcij možganov, na osnovi katerih bi Bog v njegovem duhu deloval tako, kot da bi bil objekt dejansko prisoten. Edini razlog, zakaj Bog Adama z naravnim razodetjem ni zavajal, je torej v tem, da za kaj takega pač ni imel priložnosti.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA