nova beseda iz Slovenije

posameznik (6.807)


vse. . / . / stran 41 . / Radovednost Le      posameznik      se stara, svet je star, a zmerom nov. Zmerom  A
bistvene pri odločanju o skupni krivdi. Zato sta      posameznik      in množica odgovorna za zlo, ki sta ga delala  A
bližnjega, tisti je že pravi rodoljub. Vsemu narodu      posameznik      težko pomaga, vsakdo pa lahko pokaže svoje rodoljubje  A
potrebuje, ki pa jih je žalibog toliko, da se      posameznik      le težko vzdigne iznad števila ter zablešči  A
veličastnem stroju svetovne politike, in takó si      posameznik      ne smé prisvajati pravice ...“ ”Blagorodni  A
govoriti, kakor misli družba, ne kakor misli      posameznik.     Kakó bi mogla eksistirati n. pr. družba, v kateri  A
s tem, da se združijo v trdno celoto. Vsak      posameznik      je bil hraber in bojevit, toda vsakdo je hotel  A
kažeta grozno resnico, da nesrečno za bedo pogine      posameznik      in da se v človeški zgodovini porazi narod,  A
Ve, da, če njemu pomaga, sebi pomaga.      Posameznik      je ud velike družine, zvezane v sreči in nesreči  A
bil davek napredku in civilizaciji, ki ga vsak      posameznik      plačuje z rakom, naduho, infarkti, glavoboli  A
ZAGOTAVLJA JIM TUDI ZDRAVJE IN PODALJŠANO ŽIVLJENJE,      POSAMEZNIK      PA IMA PRAVICO DO BLAGE SMRTI, KO SE ZANJO ODLOČI  A
iz obdobja boja za obstanek in želja, da bi      posameznik      imel več kot drugi in tako bil drugačen. Potem  A
Doslej je bila prepričana, da se lahko kot      posameznik      vsak hip pritoži in zahteva odgovor od najvišjega  A
UPRAVE ZEMLJEPISNIH KVADRATOV IN UPRAVE STANIŠČ.      POSAMEZNIK      SE LAHKO OBRNE KADARKOLI NA POSEBNO UNIJSKO  A
zagotavlja Unija ljudem zdravje in dolgo življenje,      posameznik      pa ima pravico do blage smrti, ko se zanjo odloči  A
Ne cerkev in ne država. Še najmanj pa      posameznik      in njegova samovolja.Pa četudi je modre krvi  A
o vlogi, ki je treba, da se je zaveda vsak      posameznik,      o dolžnostih, ki se jim ne sme izogniti nihče  A
spoštovati tako kot pravico vseh. In kadar      posameznik      obrne ta aksiom proti vam, mu ne znate odgovoriti  A
razčlenjevanja. »Predstavljaj si dogovor, s katerim      posameznik      odtuji svojo svobodo.Obenem se ljudstvo obveže  A
kriterije, najprej merilo zdrave pameti. Če      posameznik      nič ne ve, zakaj naj bi vsi posamezniki vedeli  A
sreča in nesreča navsezadnje uravnovesita! Toda      posameznik      ne najde tolažbe v sreči vse svoje vrste. »Drugi  A
Ni se strinjala, da je zakon narave tak, da      posameznik      vedno podleže.Nekako je vedela, da je sama obsojena  A
propadom.« »Kaj ne moreš razumeti, Winston, da je      posameznik      samo celica?«»Utrujenost celice je življenjska  A
moraš doumeti, je, da je oblast kolektivna.« »     Posameznik      ima samo toliko oblasti, kolikor neha biti posameznik  A
Posameznik ima samo toliko oblasti, kolikor neha biti      posameznik.     «»Poznaš partijsko parolo Svoboda je sužnost  A
domače živali so bile domače živali, in vsak      posameznik      del neke celote, in s svojo zrcalno sliko sem  A
»Ali misliš s prijatelji tiste, ki jih ima      posameznik      za dobre, ali tiste druge, ki so to v resnici  A
Koristi, ki jo prinaša zaslužek, če ne črpa vsak      posameznik      iz svoje posebne spretnosti, temveč, če dobro  A
»Gotovo!« »Vendar je država večja kakor      posameznik?     « »Seveda.«   A
»Dobro. Ali mora zdaj vsak      posameznik      opravljati svoje delo za vse skupaj?Ali naj  A
lažje nastanejo številnejša in lepša dela, če se      posameznik      ob pravem času in v skladu s svojo nadarjenostjo  A
je marveč, da ima v dobro urejeni državi vsak      posameznik      dodeljeno svojo nalogo in zategadelj nihče ne  A
svoji naravi najbolj primerni; s tem ostane vsak      posameznik,      ko izpolnjuje samo svojo nalogo, v sebi enoten  A
tej pa zato, ker jih z ene strani predpisuje      posameznik      samemu sebi, z druge strani pa izhajajo iz splošne  A
večkrat ponovili, kakor se boš spominjal, naj vsak      posameznik      v državi opravlja samo eno nalogo, namreč tisto  A
lahko zahtevamo, dragi prijatelj, da ima vsak      posameznik      v svoji duši vse te tri temeljne oblike in dobi  A
»Nujno.« »Potem je, dragi Glavkon,      posameznik      tudi v istem smislu pravičen, kakor je pravična  A
namreč razumela v tem, da v njej lahko opravlja      posameznik      samo eno, po naravi mu pripadajočo nalogo.‘  A
ljudmi. Če kdo ne gleda na to, bodisi da je to      posameznik      ali država, potem ima sprijence in pohabljence  A
letne prodaje, postane tako veliko, da en sam      posameznik      nanj ne more več odločilno vplivati. Zakon,  A
slonelo na velikih ekipah in ideji, da noben      posameznik      ne more biti usodno pomemben za uspeh nekega  A
Loco parentis (lat. na mestu staršev), kadar      posameznik      prevzame starševske pravice, dolžnosti in obveznosti  A
opazovati prek monitorjev - za primer, da bi      posameznik      med zasliševanjem postal neprijeten. "Torej  A
zatopila v dolgo diskusijo o tem, ali lahko      posameznik      kdaj spozna vse, kar je na svetu. Beharry je  A
napake so zenačene z dobrimi deli, s tem pa vsak      posameznik      postane relativiziran kolešček v nekem perpetuumu  B
mobile, ki se vrti vedno in večno v prazno.      Posameznik      je vijak v stroju, ki ga brez težav zamenja  B
Cankarja do danes. Tako se večinoma dogaja, da je      posameznik      prepuščen sebi; s plehkim okusom zavrtosti in  B
filozofski pa polemičen spor s časom, v katerem      posameznik      kroži med zemljo in nebesi. Harmsov vpliv danes  B
pojmovanja človeka, torej tudi do opozicije      posameznik      : skupnost, pesnik : množica.Pogosto se vežejo  B
sredi katerih se je nič kriv, nič dolžen znašel      posameznik.     Ne bomo rekli, po volji usode, ampak po zakonitostih  B
suveren in svoboden kot oseba, avtonomen kot      posameznik.      Zato naša zgodovina dvajsetega in druge polovice  B
je znotraj tega utečenega kolesja doživljal      posameznik.     Med temi pričevanji gotovo zavzema pomembno mesto  B
rešitev, ki jih čisto na koncu zmeraj plača      posameznik.     Zato sem seveda ob tej Bučarjevi izjavi zastrigel  B
Buchenwalda? Zakaj naj bi bil politični zapornik,      posameznik,      edinstveno in neponovljivo človeško bitje, manj  B
obrača glavo proč, njuna pogleda se ne srečata.      Posameznik      je v vse bolj nemogočem položaju. V tako imenovanem  B
računov, ki jih je vselej s svojo kožo plačeval      posameznik.     Vsekakor veliko bolje, veliko polneje in z veliko  B
Pravkar spet poslušamo glasno debato o vprašanju:      posameznik      ali narod?Nekoliko manj neargumentiranega vpitja  B
monarhiji, nacional-socializem, boljševizem;      posameznik      je bil zmeraj najprej opredeljen po ideji, bratski  B
nekih družbenih situacij. Tukaj je v središču      posameznik,      ki z vsem svojim bitjem doživlja posledice nekega  B
ampak tudi vertikala, ki gre skozi posameznika.      Posameznik,      nezadovoljen s prejšnjim stanjem, v ničemer  B
boljšem. . / . / stran 55 . / Še zlasti ne      posameznik,      ki se identificira z anonimnostjo političnih  B
kot kritično motreč in vseskozi nezadovoljen      posameznik,      ki mu je današnja stvarnost bržkone tuja ali  B
ustvarjajo, da misli, čuti in ustvarja samo      posameznik.     Toda preden bo v celoti izrekla svojo skepso  B
ničesar ne ustvarjajo, zmeraj ustvarja samo      posameznik.     Ko je nek ukrajinski publicist dejal nekaj podobnega  B
ustvarjalnosti, kot sta denar ali slava. Takoj ko      posameznik      da prednost denarju ali slavi pred ustvarjalnostjo  B
stvaritev, kot je na primer izdelava podmornice,      posameznik      ne bi mogel ustvariti.Pri taki ustvarjalnosti  B
krvi, solzá in gladu se je narod in v njem vsak      posameznik      bridko zavedel svojega suženjstva; zavedel se  B
narod sramote svojega ponižanja, zavedel se je      posameznik      svojega golega beraštva, svoje odvisnosti od  B
veški svet, v katerem poslej obstajata samo še      posameznik      in družba, ne da bi mogel človek v njem »jaz  B
zmage in . /\ .. stran 59 . \/ poraz, družba in      posameznik,      duh in telo, torej na kategorijah, ki so bile  B
ujet v svoje človeško protislovje - da vsak      posameznik,      ki poskuša razbiti telesno celovitost in duhovno  B
tega zavedamo ali ne. V tem paradoksu stoji      posameznik      višje od kolektivnega in splošnega, vendar je  B
splošnega določa s svojim odnosom do Absolutnega.      Posameznik      je v tem odnosu nadrejen vsemu samo, če je pokoren  B
ampak le osebna zadeva vsakega posameznika. Samo      posameznik      je namreč lahko tako resnicoljuben, kot je bil  B
hollywoodskih kavbojkah nosilec morale vedno le suvereni      posameznik,      individualec, ali inšpektor Maigret ali kravji  B
etičnih vprašanj potreben predvsem zrel, avtonomen      posameznik.      Za Dobrico Ćosiča pa so nosilci morale kljub  B
razred in je komunistična partija, in če se hoče      posameznik,      Ivan Katić ali kdor koli drug, moralno uresničiti  B
porodilo človekovo osebno vest in zaradi česar ima      posameznik      v posvečenem svetu tako visoko ceno, da je bila  B
zavzema pa se zanj predvsem zato, ker je ta      posameznik      tako zelo pomemben prav zaradi svoje izjemne  B
uresničilo prav nobene: na eni strani je ostal etični      posameznik      Jezus Kristus, na drugi strani Cerkev kot posvetna  B
čisto apriorne narave. Najbrž zato, ker samo      posameznik      umre (prav smrt je osnova njegovi individualnosti  B
njegovi individualnosti): zato, ker si samo      posameznik,      ki je umrljiv, želi nesmrtnosti, in ker je samo  B
s tem pa tudi željo po nesmrtnosti in etiko.      Posameznik      je smrten in etičen, družba je večna in neetična  B
zastavim samo kot zrel, družbeno integriran      posameznik      s čvrsto osebno identiteto, ki ga kratko malo  B
delo in da se . /\ .. stran 151 . \/ mora zato      posameznik      v imenu svobode obrniti k Bogu. Prav zato je  B
sestavin liberalizma, ugotavljam torej tole: samo      posameznik      in njegova nedotakljiva osebna svoboda lahko  B
skušnja, kot civilna družba in kot svobodni      posameznik,      je imela že ideja o proletarski revoluciji in  B
Meni se zdi ravno nasprotno, saj pravi, da      posameznik      - na primer, če kak kristjan živi na Japonskem  B
hlapčevske ponižnosti ampak iz zavesti, da je vsak      posameznik      dolžan ravnati po svojih najboljših močeh zaradi  B
pomoč naravi v smislu varovanja in krepitve.      Posameznik      ne bi bil mučen z dilemo odločitve in izbire  B
Atomiziran, vsake skupnosti in občestvenosti razvezan      posameznik,      je najcenejši delavec, najbolj zapravljiv porabnik  B
konkretne širše in ožje družine in nazadnje      posameznik      z vsemi posebnostmi, ki ga razlikujejo od drugih  B
mlajšega doseljenca. Gledano z druge strani: vsak      posameznik      mora imeti možnost, da uradne stvari v lastni  B
posameznika in vso narodno skupnost, kolikor      posameznik      ali skupnost sledita temu pozitivnemu vidiku  B
ljudje razidejo in razpršeno love in nabirajo.      Posameznik      bo morda ujel in nabral manj, a vsi skupaj bomo  B
absolutno obzorje človekovega bivanja in mu mora      posameznik      služiti in se zanj tudi žrtvovati. Nacionalist  B
da je narodnost pomembna zato, ker je v njej      posameznik      bolj ustrezno napoten k univerzalnemu človeku  B
izražanja, zato pa so človeku bližja in na njih      posameznik      prej najde solidarnostni odgovor. Vse to, kar  B
solidarnostna raven, na katero in za katero se je      posameznik      pripravljal v šoli narodne pripadnosti in zavesti  B
konsekvenci od najvišjega voditelja, medtem ko      posameznik,      pa naj je bil še tako prepričan socialist, temu  B

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA