nova beseda iz Slovenije

odnos (101-200)


vendar še vse drugačne dileme.      Odnos      med razvitimi in nerazvitimi na  B
sistema, popolna svoboda tiska,      odnos      do razmer v kulturi, študentsko  B
gibanje še z enega vidika. To je      odnos      do oblastnih in političnih struktur  B
in kakor da se je pri nekaterih      odnos      do tega mesta ustavil tam v času  B
izkazovala malce radikalnejši      odnos      do razmer, v katerih živijo koroški  B
bi zamrli sami po sebi. Naš      odnos      do njih bi mogel biti le sektor  B
Krambergerjevo raziskovanje, spremeniti      odnos      matičnega naroda do zamejskih  B
razmišljati posebej, razmejiti      odnos      do njegovih stališč in da kanim  B
sebe in svojega naroda. Tak      odnos      se bržkone more gibati le v strogo  B
opredeljujemo, na novo preverjamo svoj      odnos,      svoja razmerja do teh vprašanj  B
površen in skorajda negativen      odnos      mladih do narodno-osvobodilnega  B
skateljstvo se začenja in neha tam. In      odnos      do današnjega sveta in protislovij  B
nenasilni, tolerantni in neoblastniški      odnos      pa je prvi vzpostavil intelektualec  B
zasedeno vas po cigarete. Kakšen      odnos      naj zavzame do takega partizanstva  B
umetniško snovanje, politika politika,      odnos      do osvobodilnega boja pa poglavje  B
. O tem, kako smo ta kočljiv      odnos      in ta razmerja reševali v preteklosti  B
literarnega ustvarjanja. To je      odnos,      ki je po sredi radikalno preklan  B
nista brigala za moj premišljeni      odnos      do tradicije - tega sama dovolj  B
svojem okolju problematičen. Ta      odnos      je trivialen, ne pa njegovo početje  B
tako uspešen. Kako izgleda tvoj      odnos      do človeka, s katerim nisi uspel  B
večne, sva midva imenovala Bog.      Odnos      med svobodo in urejenostjo najbrž  B
naš duhovni napredek. Kakšen      odnos      bova midva zavzela do posameznih  B
pomaga oblikovati najin osebni      odnos      do pojava onostranstva. Če bodo  B
verstva postavljajo v najožji      odnos      s silami svetlobe oz. najvišjim  B
in, temu ustrezno, v sovražen      odnos      s silami teme, t. j. zla, ter  B
grad. Prekinjen je bil simbolični      odnos      sodstva in odločanja do božjega  B
spošt . / . / stran 15 . / ljiv      odnos      le do tistih argumentov, ki so  B
urbanizirane skupnosti čisto poseben      odnos:      privlači nas kot družbeno in gospodarsko  B
Bog in njegov preveč visokostni      odnos      do lastnega stvarstva.In kakor  B
Prav tako protisloven je njegov      odnos      do sočloveka. Tudi v tem primeru  B
občutenje človeka in odrešeniški      odnos      do sveta, ki sta se še najbolj  B
resničnosti, pa tudi ne na medsebojni      odnos      obeh polut.To bi bilo enostavno  B
posebnega, ampak naj bi najin      odnos      trajal, dokler bo pač trajal.  B
duše in seveda tudi svoj pobožni      odnos      do nje je imel v mislih Dostojevski  B
zunanjega, ampak človekov osebni      odnos      z Bogom, v katerem se poraja tako  B
sprtega s temeljno človeško etiko.      Odnos      Scipia Slataperja do Krasa je  B
imamo čisto poseben, nezaupljiv      odnos:      privlači nas kot družbeno in gospodarsko  B
potem pa terjal samo še neposreden      odnos      z Bogom, pa čeprav je s tem izbral  B
višje od splošnega zato, ker svoj      odnos      do splošnega določa s svojim odnosom  B
tako, kot je potekal Cankarjev      odnos      do Anice Lušinove. Najprej vznesenost  B
za vrhunec doživetja, ker pač      odnos      do ženske jemlje preveč resno  B
evidentno lastniški, nenormalen      odnos      do literarnega dela; nenormalen  B
urbanizirane skupnosti čisto poseben      odnos:      privlači nas kot družbeno in gospodarsko  B
sploh ne more blizu. Tak, vzvišen      odnos      do smrti, je za Vidmarja naraven  B
naraven, se pravi tudi umetniški      odnos      do smrti.In tako je njegova liberalist  B
poeziji terjajo samo še prečiščen      odnos      do Biti, pri tem pa nemalokrat  B
pa nemalokrat pozabljajo, da je      odnos      z Bitjo mogoče vzpostaviti samo  B
Bit ne Bog, temveč religiozen      odnos      med bivajočim in Bitjo in med  B
doživetje povzdigniti v prečiščen      odnos      do Biti, ki je očitno pogoj, da  B
bila najlepša priložnost, da svoj      odnos      do narodnega še poglobimo. Žal  B
svobodi, izrekel že leta 1905: »     Odnos      ruskega naroda do države bo vedno  B
trajati v nedogled. Kako si vajin      odnos      sploh predstavljaš, po njenem  B
gotovo tudi neizživeti spolni      odnos      z deklo Heleno - in na obeh straneh  B
se mi zdi, da je Kierkegaardov      odnos      do osebe A, zapeljivca Johannesa  B
bolj zagret... zdaj pa je najin      odnos,      lahko rečem, prijazen. Janez  B
vas, da mi še enkrat razložite      odnos      med egom in svetom. Bruno.  B
Janez. Zdaj veliko bolje razumem      odnos      med jazom in svetom pri Husserlu  B
Janez. Pomislil sem, da bi lahko      odnos      med budizmom in sodobno zahodno  B
pri čemer me še posebej zanima      odnos      med naravo in duhom.Dokler sem  B
Kakšen je torej po Aristotelu      odnos      med gibanjem oziroma spreminjanjem  B
poglavju Aristotel pojasnjuje      odnos      med časom in gibanjem: ”Toda  B
zavesti dodal v definicijo časa      odnos      med prej in pozneje? Bruno  B
je. Po drugi strani pa časovni      odnos      med prej in pozneje ne potrebuje  B
prej-pozneje; drugače rečeno, ta      odnos      je ”brezčasen“.Na primer, zmeraj  B
čeprav nedvomno vsebuje časovni      odnos      med dogodkoma.No, in nekateri  B
svojo definicijo časa vključil      odnos      med prej in pozneje? Janez  B
Podobno je s časom... in zato je      odnos      prej-pozneje ”brezčasen“, medtem  B
definicijo časa, v kateri nastopa      odnos      med prej in pozneje kot temeljni  B
pozneje kot temeljni časovni      odnos,      toda Aristotel je na nekem drugem  B
na zdaj. V tem primeru gre za      odnos      med prej in zdaj (ali analogno  B
prej in zdaj (ali analogno za      odnos      med zdaj in pozneje), ne za  B
med zdaj in pozneje), ne za      odnos      med prej in pozneje, ki pa  B
Vredno je razmisliti, kakšen je      odnos      časa do duše in zakaj mislimo  B
relativna beseda, ki se nanaša na      odnos      do tistih, ki mu služijo; Božanstvo  B
vedno posega globoko v naš celoten      odnos      do sveta... in do Boga. Janez.  B
bi Bog sploh imel s svetom kak      odnos,      če ne v prostoru in času; sicer  B
relativna“ ekstrinzičnost, namreč      odnos      levice do desnice, ne pa šele  B
šele ”absolutna“ ekstrinzičnost,      odnos      levice do prostora, tj. ”absolutni  B
levice do prostora, tj. ”absolutni“      odnos,      ki naj bi po Kantu zagotavljal  B
”vredno razmisliti, kakšen je      odnos      časa do duše“ [Aristotel (2),  B
bi, na primer, da mi pojasnite      odnos      med apriornostjo in strukturo  B
endentalnega jaza. Kakšen je pravzaprav      odnos      med jazom in njegovimi časovnimi  B
dogodkov, razvrščenih glede na      odnos      med prej in pozneje, pravzaprav  B
njegovo smrtjo, kajti časovni      odnos      med rojstvom in smrtjo vsakega  B
obratu časa se obrne tudi vzročni      odnos:      vzroki postanejo učinki in učinki  B
srcem... še posebej nedoumljiv mi je      odnos      med resnico in vero. Bruno.  B
da je pri Brunu težje razbrati      odnos      med vesoljno dušo in vesoljnim  B
da mora imeti človek oseben      odnos      do Boga?Saj če ni Njega, ki me  B
bregovih.“ [prav tam, P:42] Toda      odnos      med religioznim razodetjem in  B
navsezadnje priča tudi njegov      odnos      do problema kontingence: ”Slučajna  B
Zanimivo... toda zdi se mi, da      odnos      med fasetami in žarki vendar ni  B
ampak tudi če privzamemo, da je      odnos      med fasetami in žarki v prispodobi  B
omogoča, da vzpostavi neposreden      odnos      do najstarejše preteklosti, a  B
kot ”volja, ki ničesar noče“...      Odnos      med bivajočim (das Seyende)  B
filozofiji bistveno spremenil      odnos      do neskončnosti: z aktualno neskončnostjo  B
. Če bi tu res šlo za vzročni      odnos      med mislečim človekom (opazovalcem  B
antropičnem načelu ne gre za vzročni      odnos,      saj načelo še zdaleč ne trdi  B
\/ Herberstein ima spoštljiv      odnos      ne le do slovanskih, ampak tudi  B
- odkrito povejmo - shizofren      odnos,      ki sega vse od popolne ignorance  B
odprtost do drugačnih in spoštljiv      odnos      do različnosti, je bilo dragoceno  B

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA