nova beseda iz Slovenije

odnos (401-500)


stoiški subjekt izumi drugačen      odnos      do Drugega, tak namreč, ki mu  C
absolutno podreja. Prav ta paradoksni      odnos      do volje Drugega je tisti, ki  C
življenja. Stoiški modrec žrtvuje vsak      odnos,      vsako navezavo na Drugega.Tuja  C
artezijanskega subjekta do Drugega. Ta      odnos      je zaznamovan z neukinljivo zadržanostjo  C
neutemeljiva. Subjektov izvirni      odnos      do zakona je privolitev, ki je  C
žrtev trpinčenja, pri Kantu pa      odnos      do zakona kot brezpogojnega zahteva  C
pač pa način, kako živi svoj      odnos      do konstantnih življenjskih načel  C
Lacan pokaže, da je subjektov      odnos      do das Ding v prvi vrsti obramben  C
patriarhalne družinske vrednote, njihov      odnos      do tega, da je njihova naloga  C
primeru je šlo za običajni fevdni      odnos:      plačilo za varovanje gradu in  C
poglavju "Upor telesa" pretresamo      odnos      med telesom prvega človeka in  C
medtem ko ima naš avtor kritičen      odnos      do bogov in do vpletenosti nadnaravnih  C
umetnost Po Benthamu je utečeni      odnos      do telesa po smrti, se pravi pogreb  C
Hitchcockovega filma Psycho. Njegov      odnos      do mrtvih teles ni namreč nič  C
koristne živim, ima utilitaren      odnos.     Ne le, da je stuffing things, nagačevan  C
bil vzpostavljen medbesedilni      odnos      med ljudskim in umetnim na način  C
medbesedilni pojav, kjer gre za zavestni      odnos      do ljudskega, ko je recepcija  C
temeljih povezujeta; kakšen je njun      odnos.     Prav gotovo pa je, da sta to dve  C
celoten sistem poetike umetne pesmi.      Odnos      je dvosmeren, spreminjajoč se  C
pesmi pa navadno opazimo negativen      odnos      do prejšnjega obdobja, "vsaka  C
Umetna pesem ima do tradicije      odnos      identifikacije in negacije, ljudsko  C
spoštljiv, vendar transformativni      odnos      do ljudskega. Posebni parameter  C
Posebni parameter, ki je značilen za      odnos      sodobne pesmi do ljudskega pesništva  C
ko se je ustvaril prvi zavestni      odnos      slovenskih ustvarjalcev: pesnikov  C
snov predela. Transformativni      odnos      do ljudskega pesništva pa sodi  C
stikanja med obema poetikama,      odnos      med njima se prenese na dejavnejšo  C
izraža skozi ironičnodistančni      odnos      do bazičnih eksistencialij.Najpristnej  C
poudarki kažejo na že premišljen      odnos      do ljudskega, in tudi v njegovih  C
priklicuje medbesedilno-muzikalni      odnos,      ki kaže na željo vrniti se v svet  C
Slovensko moderno je treba, glede na      odnos      med ljudskim in umetnim, opazovati  C
prepoznaven, polemičen in kritičen      odnos      do folklore oz. do mnenja o folklori  C
identifikacijski kot negacijski      odnos      do ljudskega pesništva. III.  C
ustvarjalen, z distanco povezan      odnos      do ljudskega.Preobrazbeno distanco  C
snubitve kaže na njegov poznejši      odnos      do žensk in ljubezni. Epsko snov  C
uzameš jo me), do njih ima čustven      odnos      (je sojo čredo e lbiva).Prošnja  C
Ironizacija snovi, lahkotnejši      odnos      do problema in prav nobenega sprenevedanja  C
pa ima delno tudi zanikovalni      odnos,      saj se do tragične zgodbe obnaša  C
različnih poetskih realizacijah.      Odnos      med obema je pri Vincetiču nepolemičen  C
sredozemskih obalah, je negativni      odnos      do za-morca popolnoma jasen in  C
vplivala na sekundarni medbesedilni      odnos      med ljudskim in umetnim pri vseh  C
stilizmi ljudske pesmi vzpostavlja      odnos      z ljudsko pesmijo.Medbesedilnost  C
Zanimiv je medbesedilno-muzikalni      odnos      med ljudskim in umetnim, pesem  C
zelo imitacijski. Medbesedilni      odnos      je vzpostavljen z vnosom obeh  C
ljudskega pesništva, vzpostavlja še      odnos      s formalno platjo ljudske pesmi  C
pesem vzpostavlja z zadnjo kitico      odnos      s tisto plastjo ljudske pesmi  C
referencialnosti in dialoškosti vzpostavlja      odnos      do tradicije.Prvine, ki so v Snojevi  C
ljudske pesmi vzpostavlja polemični      odnos:      "A tudi če v valovih konča se  C
naslednjem poglavju odkrivamo      odnos      med ljudskim in sodobnim v mreži  C
Makarovičevo), kjer gre seveda za      odnos      med fantom in deklom, vendar z  C
tradicije vzpostavlja ironični      odnos.     "Pesem Svatba temelji na ritmu  C
tudi s prvinami ljudske pesmi,      odnos      med uporabnikom in transformatorjem  C
uporabnikom in transformatorjem,      odnos      med občudovalcem in razdiralcem  C
način. Morda bi dodali še to:      odnos      do ljudskega je v tej pesmi identifikacijski  C
sodobne poezije do ljudske pesmi:      odnos      do drugačne poetike, ki ima svoj  C
ljudskih stilemov pa tako kaže na      odnos      med ljudskim in umetnim: "žegnan  C
izrazit medbesedilno-muzikalni      odnos      z ljudsko pesmijo: z določeno  C
slutiti pesničin izjemno pozitiven      odnos      do ljudskega izročila, ki je viden  C
oblikovati pesnikov antropomorfni      odnos      do sveta.V njegovi drugi pesniški  C
vzpostavlja mešan spoštljivo-ironični      odnos,      saj jo vgrajuje v montažno okolje  C
upesnjuje, pesnik vzpostavlja      odnos      do ljudske pesmi tako, da je do  C
lahko na novo vzpostavi naravnejši      odnos      do sveta.Ljudska pesem pa mu pomeni  C
individualne in inovativne. Za pravi      odnos      do tradicije sta potrebna zgodovinski  C
obraza življenja, vključi v ta      odnos      med njima kar tri ljudske pesmi  C
njimi vzpostavlja medbesedilni      odnos,      uporablja elemente ljudskega,  C
njune pesmi. Intertekstualni      odnos      do ljudskega je pri obeh označen  C
kulturnem obzorju. Pokazali so      odnos      med ljudskim in umetnim, v katerem  C
hiti / Lenora ali nekaj takega      odnos:      te stene so zato da  C
podlagi branja (intertekstualni      odnos      skozi sekundarno recepcijo) umetne  C
. V tem času je medbesedilni      odnos      s Pegamom in Lambergarjem vzpostavljen  C
naslov vzpostavlja neposreden      odnos      z ljudsko pesmijo oziroma njeno  C
Grafenauer ugotavlja, da je Murnov      odnos      do folklore distanciran, individualno  C
korporacija, je imela poseben      odnos      do izročila in do sodobnih podjetniških  C
materialnih koristi, temveč "udoben"      odnos      do izročila, ki ga ni potrebno  C
ga ni potrebno spreminjati. Ta      odnos      se je izražal tako v pridobivanju  C
glede na to, kakšen je bil njihov      odnos      do sveta in do izročila ali kakšno  C
meščani so imeli do njih drugačen      odnos      kot do policajev, ki so bili del  C
upoštevanja policijskega reda. Ta      odnos      se je z leti spreminjal, tako  C
imelo mesto popolnoma drugačen      odnos.     Z uredbo o spojitvi občin v dravski  C
dinamiko življenja v Kamniku in v      odnos      do izročila in napredka vnesla  C
Kamnika in v mesto vnašal ustrezen      odnos      do zgodovine in dediščine nasploh  C
revnejše pa so policijsko izgnali.      Odnos      do dela in zaslužka je imel namreč  C
ta sistem je bil uokvirjen tudi      odnos      do nekdanjega vladajočega sloja  C
so imeli do služinčadi zelo lep      odnos:      "Zvečer je tista punca z nami  C
je bilo močno čutiti različen      odnos      meščanov do obeh cerkva v mestu  C
namreč bolj politična usmeritev kot      odnos      do izročila, prav tako vključevanje  C
posameznik sodil, kakšen je bil njegov      odnos      do izročila in v katerem delu  C
še za njihovo vzgojo. Drugačen      odnos      do otrok so imeli nekateri tovarnarji  C
med zakonci so vplivala tudi na      odnos      do poroke pri tistih dekletih  C
temu ustrezen pa je bil tudi      odnos      do šole."So resn jemal."   C
ni smel v "ekstra sobo". Tak      odnos      so imeli Kamničani predvsem do  C
lahko primerjali s Kamničani. Ta      odnos      je bil še prijaznejši, če so gostje  C
temeljna drža, ki bi oblikovala      odnos      do sveta in osmišljala človekovo  C
vendarle ves čas slabela, njihov      odnos      do meščanov, odprtih vsemu novemu  C
izrecno zelo ločeval. Glede na      odnos      do tradicije so bili to svetovljani  C
hladen in dostikrat zaničljiv      odnos.     Zato so vse svoje moči usmerili  C
človek. To dokazuje izredno lep      odnos      do starega kraja, ki se je ohranil  C
je iz svoje dejavnosti poznal      odnos      izseljencev do domačih krajev  C
je kmalu uveljavila: to je bil      odnos      prekmurske narodne skupnosti do  C
svoje gledanje na politiko in svoj      odnos      do politične opredelitve svojih  C
ter ugotovita, kakšen bo njihov      odnos      do ustanavljanja slovenske katoliške  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA