nova beseda
iz Slovenije
Marko Uršič: Štirje časi / Pomlad, poved v sobesedilu:
Res pa je, da je težko začrtati ostre ločnice med materijo, naravo in vesoljem, tudi pri Brunu se ti pojmi pogosto prekrivajo, podobno kot se prikrivata duša in duh, pa tudi um z obema. Michel je sicer zapisal, kot sva prej prebrala, da pri Brunu ”med vesoljno dušo in božansko Enostjo ni druge hipostaze“, kar pa ne drži povsem, kajti tudi pri Brunu najdemo Plotinovo ”drugo hipostazo“, namreč Um, ki je v redu stvarstva med Enim in Dušo - res pa je, da je pri Brunu težje razbrati odnos med vesoljno dušo in vesoljnim umom kot pri Plotinu. Brunov Teofil v Vzroku, počelu in Enem pravi o počelu oziroma ”dejavnem vzroku“ vesolja naslednje:
”O dejavnem vzroku pravim tole: fizični dejavnik vesolja je vesoljni [univerzalni] um, in sicer je ta prva in glavna lastnost duše sveta <anima del mondo>, ki je njegova vesoljna forma.
Nova poizvedba
Pripombe
Na vrh strani