nova beseda iz Slovenije
smejejo). GLAŽEK Po rajnkem oném, ki smo ga na | kant | dejali ‒ pak sem te zadnje dele ven vzel in | A |
Pa ne v kante. Kar takole, mimo | kant, | čez kante. FRANC: Kar na tla? | A |
sobo si zasmradil. Prilezel si izza tistih | kant | v veži, kjer so ti vlivali za vrat golaž.Z vampi | A |
bolelo posebno, da ste spravili mojega starega na | kant; | take reči se prigodé zmerom in zato ni treba | A |
vse zapili. Priden človek ne pride nikoli na | kant... | KRNEC prestrašen, jecaje: Jaz ne morem | A |
polože roke mu Oče, in Platon je Andrej, in | Kant | je Luka; kaj truda treba njemu je in uka, ko | A |
On bi ji pokazal na njegovem mestu! »Na | kant | nas spravite s svojim gospodarjenjem. Tako gospodarj | A |
analitičnemu poželenju, na njegovi pisalni mizi so | Kant, | Croce in Masaryk.Na univerzi v Bologni zagovarja | A |
tišina. Oddaljeni klici z ulice, ropotanje | kant | za smeti, ki jih je spet obračal kak klošar | A |
prezračiti. Toda potem bo udaril smrad od | kant | za smeti, kjer razpadajo kosti in kjer kosmati | A |
iz Göteborga, ki je 50 milj proč. O tem piše | Kant. | Ta je malo močnejša od tistega trkanja po oknu | A |
ugovarjajo Weinertu, po rasni teoriji popoln kreten, | Kant | širokoglavec z indeksom 85,5, Leibnitz pa z | A |
stresa svoje šale in renči z zlatimi zobmi? Iz | kant | so polivali lesni lak ali bencin in v hipu je | A |
polomljene rešetke in z novimi eksplozijami | kant | lesnega laka na dvorišču. 19. | A |
žico in barikade iz lesa, sodov, smetarskih | kant, | polomljenega pohištva, pokvarjenega tovornjaka | A |
kratkemu hrumu bitke, votlim eksplozijam bencinskih | kant, | dimnih bomb, ki so počile ob kapiji. Upravo | A |
sva po stopnicah in s hodnikov pobrala nekaj | kant | bencina.Ostale so tam pripravljene za obrambo | A |
kapijo. Johan je privlekel na streho eno od | kant, | ki so stale pri vratih na podstrešje. Odprl | A |
trgovec, ki se je pripravljal z dobičkom na | kant, | in si tolaži vest marsikak prošnjik, ko črni | A |
draga stvar in nas bodo strupi spravili čisto na | kant, | blizu smo že. Dejala je: »Oh!« in »Nak! | A |
nejevoljen, ampak zamahnil je z roko tjavendan: ”Na | kant | me še ni spravil,“ je rekel. Stvar pa je | A |
se neprestano« in naturna postava, o kateri | Kant | pravi, da je »die Beziehung der Idee auf die | A |
enkrat za troške, in potem gonita posestvo na | kant. | Vid ima že zdavnaj v rokah odlok, da bode zadnja | A |
srbski Živkovići, kmetije bi pa spravili na | kant! | Pa kmetuj! | A |
tem obdobju so na kulturnem področju Leibnitz, | Kant, | Lessing, Goethe, Schiller, Heine, Beethoven | A |
Kot vsi učenjaki, je bil tudi slavni filozof | Kant | zelo raztresen človek.Nekoč pride v knjigarno | A |
knjigarno in knjigarnar ga vljudno vpraša, kaj želi. | Kant | ga zamišljeno pogleda in pravi: »Glejte, popolnoma | A |
tako majhni!« . / . / stran 212 . / Ko je bil | Kant | že v letih, ga je prijatelj vprašal, zakaj se | A |
morem upati.« »Prav gotovo ne,« je prikimal | Kant, | »teh se moraš bati!« Ko so ga vprašali, kateri | A |
»Ali ste že slišali?! Pavlovec pojde na | kant! | « »Hm, hm? | A |
dvomiti. Recimo, kar zadeva Boga, imajo Descartes, | Kant | in Leibniz različne dokaze, ki se med seboj | A |
največja prednost podjetja. Da so prišli čisto na | kant | je bilo za Novell kasneje pravi blagoslov. | A |
parodije: Corneille, Goethe, Schiller, Hegel, | Kant, | Puškin, Byron, Gogolj, Gercen, Tolstoj, Turgenjev | B |
so bili, prav po njenih kriterijih, Sokrat, | Kant | in Leibnitz popolni kreteni.Ampak ta podrobnost | B |
mano in moralna zakonitost v meni. Immanuel | Kant | Fizika in metafizika 15 Relativni pogledi na | B |
Iz tega začaranega kroga je pokazal pot šele | Kant, | še bolj prepričljivo pa pozneje Husserl v svojih | B |
Za kaj gre? Bruno. | Kant | je v enem izmed del iz svojega ”predkritičnega | B |
temeljih razlikovanja področij v prostoru“ (1768) [ | Kant | (1)] predlagal miselni eksperiment, ki naj bi | B |
roko, ali desna rokavica z levo roko. No, in | Kant | trdi, da levost (analogno desnost) ni intrinzična | B |
ju gledamo ločeno, vsako zase, sta - kot meni | Kant | - kot levica oziroma kot desnica (raz)ločeni | B |
bi bila določena s prostorom, ne pa obratno. | Kant | je pozneje, v svojem kritičnem obdobju, sicer | B |
zadostuje desnost, imaš sicer prav - ni pa, je menil | Kant, | desnost nujni pogoj za levost.V svojem miselnem | B |
No, si predstavljaš levico v praznini? | Kant | je v svojem predkritičnem obdobju menil, da | B |
Bruno. Da, | Kant | bi prikimal.V ”levem“ svetcu bi bila levica | B |
in Leibnizevem času in kakor je mislil tudi | Kant | v svojem ”predkritičnem obdobju“. Dandanes je | B |
odvisna od topološke ”oblike“ samega prostora. | Kant | je poznal samo tridimenzionalni evklidski prostor | B |
obratno, kot menijo relacionisti. Po Nerlichu se | Kant | v svoji ”predkritični“ teoriji prostora ni motil | B |
Nič pohujšljivega? Ali | Kant | ni dovolj pohujšljiv? Janez. Kant, pa pohujšljiv | B |
Ali Kant ni dovolj pohujšljiv? Janez. | Kant, | pa pohujšljiv? Angel. | B |
odstavek iz Kantovih Sanj duhovidca, v katerem | Kant | duhovidca Swedenborga predstavi takole: ”V | B |
London, da bi poskrbel za njihovo izdajo...“ [ | Kant | (2), 966] Angel. | B |
Kakšen cinizem, kakšna sprijenost! Kako si je | Kant | smel vzeti pravico, da tako žali rajne duše | B |
naravnost vprašaš - Kantu. Vendar se je tudi | Kant | glede Swedenborga motil, ker njegovih spisov | B |
Swedenborg tako obseden s praznino kot Newton in | Kant? | Bruno. | B |
pravzaprav ne vemo nič, ampak sta, kot pravi | Kant, | ”apriorni formi čutnega zora“, formi same čutnosti | B |
Bruno. Res je: | Kant | pojmuje prostor in enako tudi čas kot ”transcendentalno | B |
Janez lista po knjigi. | Kant | pravi takole: ”V transcendentalni estetiki | B |
principa spoznanja, namreč prostor in čas...“ [ | Kant | (3), B 36 (v slov. str. 85)] Bruno. | B |
sva oba brala Kanta... torej, ali se ti zdi, da | Kant | prostoru in času pripisuje kakšne čiste apriorne | B |
form čutnega zrenja, tj. prostora in časa, saj | Kant | zapiše - če pogledava še malce v njegovo razlagalno | B |
številu s postopnim dodajanjem enic v času...“ [ | Kant | (4), h 10 (91)]. Kajti tudi če drži, da mora | B |
prej sem vas mislil vprašati ravno to: ker je | Kant | o apriornosti prostora pisal še pred odkritjem | B |
zunanje, prostora pa ni mogoče zreti notranje.“ [ | Kant | (1), B 37 (85-6)] Kot vidiš, Kant razlikuje | B |
[Kant (1), B 37 (85-6)] Kot vidiš, | Kant | razlikuje med zunanjostjo prostora in notranjostjo | B |
prav tam, B 49-50 (93)] V naslednjem odstavku | Kant | pojasnjuje, da je čas, čeprav ni določilo zunanjih | B |
vedeti, niti tega, ali so v prostoru in času ( | Kant | je menil, da niso) - in se posveča izključno | B |
prostora in časa v klasičnem pomenu, tako kot | Kant? | Je bil tudi zanj prostor strukturiran evklidsko | B |
rešitvi uganke časa ni prišel dosti dlje od Kanta? | Kant | vsaj ni tako ostro ločeval naravoslovja od filozofije | B |
še manj ”sintetično apriorna“, kot je menil | Kant, | saj je zgolj ena od teoretično možnih struktur | B |
dejanskih strukturnih lastnostih, za katere je | Kant | mislil, da so nujno in ”absolutno“ določene | B |
novokantovci ne morejo izogniti dejstvu, da je | Kant | pripisoval evklidski geometriji apriorni status | B |
pojmovanju strukture prostora-časa, tako kot je | Kant | pokazal za klasično pojmovanje prostora in časa | B |
nevzdržnost teze o neskončnosti vesolja. Pozneje je | Kant | s ”prvo antinomijo čistega uma“ pokazal, da | B |
sprejemal prvo, zavračal pa drugo. Podobno je menil | Kant, | ki mu je bila aktualna neskončnost samo regulativna | B |
obenem pogoji možnosti predmetov izkustva.“ ( | Kant, | Kritika čistega uma, II,2,2,2).Pri Kantu so | B |
prostoru-času in opazovalcem, tj. da analogno kakor | Kant | povezuje spoznanje (opazovanje) in njegove možne | B |
Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 1991 | Kant, | Immanuel (1): ”Vor dem ersten Grunde des Unterschiedes | B |
[1768], Vorkritische Schriften bis 1768 ( | Kant | Werke, Band I, s. 993-1000), Wissenschaftliche | B |
issenschaftliche Buchgesellschaft, Darmstadt, 1998. | Kant, | Immanuel (2): ”Träume eines Geistersehers, erläutert | B |
Werke, II), Suhrkamp Verlag, Frankfurt, 1968. | Kant, | Immanuel (3): Kritika čistega uma -Transcendentalna | B |
psihoanalizo VII, Analecta, Ljubljana, 1993. | Kant, | Immanuel (4): Prolegomena, prev. Jože Lavrič | B |
Aristotel, Lukrecij, Tomaž Akvinski, Leibnitz, | Kant, | Hegel, Marx) in filozofe sinkretike, ki so komentirali | B |
in etična zahteva, prav to, čemur je Immanuel | Kant | rekel »kategorični imperativ«. To temeljno priznanje | B |
izreka resnični Imperator - po naše Vladar. | Kant | kot zasebnik je vanj še veroval, zato tega problema | B |
Bomo videli! ”Lj. Zvon“ pa pride čisto na | kant | pod zaspanim vodstvom Šlebingerjevim in pa vsled | B |
najbolj znanih in spoštovanih filozofov (Spinoza, | Kant, | Hegel, Schopenhauer) in dovolj boš imel ”filozofije | B |
prevodih "Allheit" prevajajo s "totality"). Celo | Kant | sam poleg "Allheit" v oklepaju zapiše še "Totalität | C |
ki ga tvorijo vse tri omenjene kategorije), | Kant | o tem, kako naj bi jih razumeli, pravzaprav | C |
temu lahko o kategoriji totalitete trdimo, da | Kant | z njo ne meri na totaliteto v smislu absolutne | C |
naj bi bilo le v Kritiki razsodne moči, kjer | Kant | izpelje "estetizacijo totalitete": "To, kar | C |
Spinozi in Vicu. Posebne pozornosti sta deležna | Kant | in Schiller, nato pa je obsežen del besedila | C |
čas, dobro itn. Absolut v splošnem, kot pravi | Kant. | " Reprezentirati absolut pomeni relativizirati | C |
Voltaire, Nietzsche, Lessing, Haeckel, nato | Kant, | Sartre in Galilei, ob tem pa je še vedno bral | C |
mišljenja ne omenja, vendar je vsekakor prisoten, je | Kant, | poleg njega Hegel, Heidegger in tudi avtorji | C |
Lyotarda in Wittgensteina. In nato mezanin: | Kant | in Habermas.In temelji, "stališča", na katerih | C |
filozofije, čeprav na prvi pogled ni očitna - | Kant | še vedno govori o dveh, prej omenjenih zmožnostih | C |
postavlja skoraj nerešljive probleme, ki jih | Kant | rešuje s svojo dialektiko.Skratka, racionalnost | C |
umu očitno izhaja iz preloma, ki ga je izvedel | Kant. | Slednji je namreč prvi razvil pojmovanje racionalnost | C |
sodobna posledica spremembe, ki jo je vpeljal | Kant. | 2.2.2. | C |
subjekta? Kot Milner upravičeno opozarja, se | Kant | in Freud glede tega vprašanja vsaj na prvi pogled | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |