nova beseda iz Slovenije

kant (666)


smejejo). GLAŽEK Po rajnkem oném, ki smo ga na      kant      dejali ‒ pak sem te zadnje dele ven vzel in  A
Pa ne v kante. Kar takole, mimo      kant,      čez kante. FRANC: Kar na tla?  A
sobo si zasmradil. Prilezel si izza tistih      kant      v veži, kjer so ti vlivali za vrat golaž.Z vampi  A
bolelo posebno, da ste spravili mojega starega na      kant;      take reči se prigodé zmerom in zato ni treba  A
vse zapili. Priden človek ne pride nikoli na      kant...      KRNEC prestrašen, jecaje: Jaz ne morem  A
polože roke mu Oče, in Platon je Andrej, in      Kant      je Luka; kaj truda treba njemu je in uka, ko  A
On bi ji pokazal na njegovem mestu! »Na      kant      nas spravite s svojim gospodarjenjem. Tako gospodarj  A
analitičnemu poželenju, na njegovi pisalni mizi so      Kant,      Croce in Masaryk.Na univerzi v Bologni zagovarja  A
tišina. Oddaljeni klici z ulice, ropotanje      kant      za smeti, ki jih je spet obračal kak klošar  A
prezračiti. Toda potem bo udaril smrad od      kant      za smeti, kjer razpadajo kosti in kjer kosmati  A
iz Göteborga, ki je 50 milj proč. O tem piše      Kant.     Ta je malo močnejša od tistega trkanja po oknu  A
ugovarjajo Weinertu, po rasni teoriji popoln kreten,      Kant      širokoglavec z indeksom 85,5, Leibnitz pa z  A
stresa svoje šale in renči z zlatimi zobmi? Iz      kant      so polivali lesni lak ali bencin in v hipu je  A
polomljene rešetke in z novimi eksplozijami      kant      lesnega laka na dvorišču. 19.   A
žico in barikade iz lesa, sodov, smetarskih      kant,      polomljenega pohištva, pokvarjenega tovornjaka  A
kratkemu hrumu bitke, votlim eksplozijam bencinskih      kant,      dimnih bomb, ki so počile ob kapiji. Upravo  A
sva po stopnicah in s hodnikov pobrala nekaj      kant      bencina.Ostale so tam pripravljene za obrambo  A
kapijo. Johan je privlekel na streho eno od      kant,      ki so stale pri vratih na podstrešje. Odprl  A
trgovec, ki se je pripravljal z dobičkom na      kant,      in si tolaži vest marsikak prošnjik, ko črni  A
draga stvar in nas bodo strupi spravili čisto na      kant,      blizu smo že. Dejala je: »Oh!« in »Nak!  A
nejevoljen, ampak zamahnil je z roko tjavendan: ”Na      kant      me še ni spravil,“ je rekel. Stvar pa je  A
se neprestano« in naturna postava, o kateri      Kant      pravi, da je »die Beziehung der Idee auf die  A
enkrat za troške, in potem gonita posestvo na      kant.     Vid ima že zdavnaj v rokah odlok, da bode zadnja  A
srbski Živkovići, kmetije bi pa spravili na      kant!     Pa kmetuj!  A
tem obdobju so na kulturnem področju Leibnitz,      Kant,      Lessing, Goethe, Schiller, Heine, Beethoven  A
Kot vsi učenjaki, je bil tudi slavni filozof      Kant      zelo raztresen človek.Nekoč pride v knjigarno  A
knjigarno in knjigarnar ga vljudno vpraša, kaj želi.      Kant      ga zamišljeno pogleda in pravi: »Glejte, popolnoma  A
tako majhni!« . / . / stran 212 . / Ko je bil      Kant      že v letih, ga je prijatelj vprašal, zakaj se  A
morem upati.« »Prav gotovo ne,« je prikimal      Kant,      »teh se moraš bati!« Ko so ga vprašali, kateri  A
»Ali ste že slišali?! Pavlovec pojde na      kant!     « »Hm, hm?  A
dvomiti. Recimo, kar zadeva Boga, imajo Descartes,      Kant      in Leibniz različne dokaze, ki se med seboj  A
največja prednost podjetja. Da so prišli čisto na      kant      je bilo za Novell kasneje pravi blagoslov.   A
parodije: Corneille, Goethe, Schiller, Hegel,      Kant,      Puškin, Byron, Gogolj, Gercen, Tolstoj, Turgenjev  B
so bili, prav po njenih kriterijih, Sokrat,      Kant      in Leibnitz popolni kreteni.Ampak ta podrobnost  B
mano in moralna zakonitost v meni. Immanuel      Kant      Fizika in metafizika 15 Relativni pogledi na  B
Iz tega začaranega kroga je pokazal pot šele      Kant,      še bolj prepričljivo pa pozneje Husserl v svojih  B
Za kaj gre? Bruno.      Kant      je v enem izmed del iz svojega ”predkritičnega  B
temeljih razlikovanja področij v prostoru“ (1768) [     Kant      (1)] predlagal miselni eksperiment, ki naj bi  B
roko, ali desna rokavica z levo roko. No, in      Kant      trdi, da levost (analogno desnost) ni intrinzična  B
ju gledamo ločeno, vsako zase, sta - kot meni      Kant      - kot levica oziroma kot desnica (raz)ločeni  B
bi bila določena s prostorom, ne pa obratno.      Kant      je pozneje, v svojem kritičnem obdobju, sicer  B
zadostuje desnost, imaš sicer prav - ni pa, je menil      Kant,      desnost nujni pogoj za levost.V svojem miselnem  B
No, si predstavljaš levico v praznini?      Kant      je v svojem predkritičnem obdobju menil, da  B
Bruno. Da,      Kant      bi prikimal.V ”levem“ svetcu bi bila levica  B
in Leibnizevem času in kakor je mislil tudi      Kant      v svojem ”predkritičnem obdobju“. Dandanes je  B
odvisna od topološke ”oblike“ samega prostora.      Kant      je poznal samo tridimenzionalni evklidski prostor  B
obratno, kot menijo relacionisti. Po Nerlichu se      Kant      v svoji ”predkritični“ teoriji prostora ni motil  B
Nič pohujšljivega? Ali      Kant      ni dovolj pohujšljiv? Janez. Kant, pa pohujšljiv  B
Ali Kant ni dovolj pohujšljiv? Janez.      Kant,      pa pohujšljiv? Angel.   B
odstavek iz Kantovih Sanj duhovidca, v katerem      Kant      duhovidca Swedenborga predstavi takole: ”V  B
London, da bi poskrbel za njihovo izdajo...“ [     Kant      (2), 966] Angel.  B
Kakšen cinizem, kakšna sprijenost! Kako si je      Kant      smel vzeti pravico, da tako žali rajne duše  B
naravnost vprašaš - Kantu. Vendar se je tudi      Kant      glede Swedenborga motil, ker njegovih spisov  B
Swedenborg tako obseden s praznino kot Newton in      Kant?      Bruno.   B
pravzaprav ne vemo nič, ampak sta, kot pravi      Kant,      ”apriorni formi čutnega zora“, formi same čutnosti  B
Bruno. Res je:      Kant      pojmuje prostor in enako tudi čas kot ”transcendentalno  B
Janez lista po knjigi.      Kant      pravi takole: ”V transcendentalni estetiki  B
principa spoznanja, namreč prostor in čas...“ [     Kant      (3), B 36 (v slov. str. 85)] Bruno.  B
sva oba brala Kanta... torej, ali se ti zdi, da      Kant      prostoru in času pripisuje kakšne čiste apriorne  B
form čutnega zrenja, tj. prostora in časa, saj      Kant      zapiše - če pogledava še malce v njegovo razlagalno  B
številu s postopnim dodajanjem enic v času...“ [     Kant      (4), h 10 (91)]. Kajti tudi če drži, da mora  B
prej sem vas mislil vprašati ravno to: ker je      Kant      o apriornosti prostora pisal še pred odkritjem  B
zunanje, prostora pa ni mogoče zreti notranje.“ [     Kant      (1), B 37 (85-6)] Kot vidiš, Kant razlikuje  B
[Kant (1), B 37 (85-6)] Kot vidiš,      Kant      razlikuje med zunanjostjo prostora in notranjostjo  B
prav tam, B 49-50 (93)] V naslednjem odstavku      Kant      pojasnjuje, da je čas, čeprav ni določilo zunanjih  B
vedeti, niti tega, ali so v prostoru in času (     Kant      je menil, da niso) - in se posveča izključno  B
prostora in časa v klasičnem pomenu, tako kot      Kant?     Je bil tudi zanj prostor strukturiran evklidsko  B
rešitvi uganke časa ni prišel dosti dlje od Kanta?      Kant      vsaj ni tako ostro ločeval naravoslovja od filozofije  B
še manj ”sintetično apriorna“, kot je menil      Kant,      saj je zgolj ena od teoretično možnih struktur  B
dejanskih strukturnih lastnostih, za katere je      Kant      mislil, da so nujno in ”absolutno“ določene  B
novokantovci ne morejo izogniti dejstvu, da je      Kant      pripisoval evklidski geometriji apriorni status  B
pojmovanju strukture prostora-časa, tako kot je      Kant      pokazal za klasično pojmovanje prostora in časa  B
nevzdržnost teze o neskončnosti vesolja. Pozneje je      Kant      s ”prvo antinomijo čistega uma“ pokazal, da  B
sprejemal prvo, zavračal pa drugo. Podobno je menil      Kant,      ki mu je bila aktualna neskončnost samo regulativna  B
obenem pogoji možnosti predmetov izkustva.“ (     Kant,      Kritika čistega uma, II,2,2,2).Pri Kantu so  B
prostoru-času in opazovalcem, tj. da analogno kakor      Kant      povezuje spoznanje (opazovanje) in njegove možne  B
Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, 1991      Kant,      Immanuel (1): ”Vor dem ersten Grunde des Unterschiedes  B
[1768], Vorkritische Schriften bis 1768 (     Kant      Werke, Band I, s. 993-1000), Wissenschaftliche  B
issenschaftliche Buchgesellschaft, Darmstadt, 1998.      Kant,      Immanuel (2): ”Träume eines Geistersehers, erläutert  B
Werke, II), Suhrkamp Verlag, Frankfurt, 1968.      Kant,      Immanuel (3): Kritika čistega uma -Transcendentalna  B
psihoanalizo VII, Analecta, Ljubljana, 1993.      Kant,      Immanuel (4): Prolegomena, prev. Jože Lavrič  B
Aristotel, Lukrecij, Tomaž Akvinski, Leibnitz,      Kant,      Hegel, Marx) in filozofe sinkretike, ki so komentirali  B
in etična zahteva, prav to, čemur je Immanuel      Kant      rekel »kategorični imperativ«. To temeljno priznanje  B
izreka resnični Imperator - po naše Vladar.      Kant      kot zasebnik je vanj še veroval, zato tega problema  B
Bomo videli! ”Lj.  Zvon“ pa pride čisto na      kant      pod zaspanim vodstvom Šlebingerjevim in pa vsled  B
najbolj znanih in spoštovanih filozofov (Spinoza,      Kant,      Hegel, Schopenhauer) in dovolj boš imel ”filozofije  B
prevodih "Allheit" prevajajo s "totality"). Celo      Kant      sam poleg "Allheit" v oklepaju zapiše še "Totalität  C
ki ga tvorijo vse tri omenjene kategorije),      Kant      o tem, kako naj bi jih razumeli, pravzaprav  C
temu lahko o kategoriji totalitete trdimo, da      Kant      z njo ne meri na totaliteto v smislu absolutne  C
naj bi bilo le v Kritiki razsodne moči, kjer      Kant      izpelje "estetizacijo totalitete": "To, kar  C
Spinozi in Vicu. Posebne pozornosti sta deležna      Kant      in Schiller, nato pa je obsežen del besedila  C
čas, dobro itn. Absolut v splošnem, kot pravi      Kant.     " Reprezentirati absolut pomeni relativizirati  C
Voltaire, Nietzsche, Lessing, Haeckel, nato      Kant,      Sartre in Galilei, ob tem pa je še vedno bral  C
mišljenja ne omenja, vendar je vsekakor prisoten, je      Kant,      poleg njega Hegel, Heidegger in tudi avtorji  C
Lyotarda in Wittgensteina. In nato mezanin:      Kant      in Habermas.In temelji, "stališča", na katerih  C
filozofije, čeprav na prvi pogled ni očitna -      Kant      še vedno govori o dveh, prej omenjenih zmožnostih  C
postavlja skoraj nerešljive probleme, ki jih      Kant      rešuje s svojo dialektiko.Skratka, racionalnost  C
umu očitno izhaja iz preloma, ki ga je izvedel      Kant.     Slednji je namreč prvi razvil pojmovanje racionalnost  C
sodobna posledica spremembe, ki jo je vpeljal      Kant.      2.2.2.   C
subjekta? Kot Milner upravičeno opozarja, se      Kant      in Freud glede tega vprašanja vsaj na prvi pogled  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

1 101 201 301 401 501 601 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA