nova beseda iz Slovenije
viničarske navade zajete v »Gorske bukve« ali »Gorski | zakon« | (Bergrechtsordnung), ki ga je Štajercem potrdil | B |
izraža kot človeku domala neodtujljiv družbeni | zakon. | To prikazovanje zla je torej družbeno kritično | B |
je ta pekel v sebi samem zaprt svet, notranji | zakon | košarkarskega igrišča, vendar pri sebi že slutimo | B |
in vase ujetemu posamezniku, katerega edini | zakon | je zakon pozunanjenosti, uspeha, slave in moči | B |
ujetemu posamezniku, katerega edini zakon je | zakon | pozunanjenosti, uspeha, slave in moči, ki je | B |
odprte vernosti, temveč dokončen odgovor in | zakon. | In to seveda samo zato, ker v najgloblji veri | B |
apetite. Ljubezen spreminja v institucijo, v | zakon... | Ali pa je mogoče ljubiti brez želje po totalni | B |
do te točke, kar je dober obet za dolgočasen | zakon | za vso večnost.No, to je njihov problem.“ [prav | B |
Parfit je na svoj način ponovno odkril indijski | zakon | karme, načelo ohranjanja del - kajti karma | B |
splošnega gravitacijskega zakona, ki je glavni | zakon | Newtonove mehanike, sploh možno, da bi dve mirujoči | B |
tudi zakoni elektromagnetizma - še posebej ” | zakon | o konstantni svetlobni hitrosti“ (kar je bistvena | B |
McTaggartov dokaz, saj bi lahko preprosto rekli, da | zakon | neprotislovnosti pač ni primeren za obravnavo | B |
rast entropije, ki jo v fiziki izraža drugi | zakon | termodinamike. Janez. | B |
obstajati niti kot število, niti kot ideja, niti kot | zakon | - roka lahko obstaja, če obstaja, samo ”na nekem | B |
je Kristus Pot življenja in da je bil stari | zakon | dan po angelu, ne pa neposredno od Boga; od | B |
piše o ceremonijah: ”Vidimo, da naravni Božji | zakon | ne zahteva izvajanja kakih ceremonij - tj. dejanj | B |
Bruno. Seveda, Bog sam je najvišji naravni | zakon | in obenem moč njegovega (svojega) udejanjenja | B |
dekret“), odločitev Njegove volje, je obenem | zakon | narave: zakon, ki ”daje sam sebe“ in je utemeljen | B |
odločitev Njegove volje, je obenem zakon narave: | zakon, | ki ”daje sam sebe“ in je utemeljen v svoji lastni | B |
mislih. Tega, da je Božja volja zgolj naravni | zakon, | ne morem sprejeti - kajti če bi bilo tako, bi | B |
pismo zgolj zato, ker je njeno jedro Božji | zakon | in ta je v vrsti stoletij od njenega nastanka | B |
blasfemično, češ da čudeži kršijo univerzalni Božji | zakon, | ki vlada v vsej naravi.In tako kot vse druge | B |
Toda ali je res nujno, da čudeži kršijo Božji | zakon | v naravi?Kaj pa, če so tudi čudeži nekako že | B |
če so tudi čudeži nekako že vključeni v Božji | zakon? | Bruno piše odgovor za Janeza. | B |
primere za to, da Božja volja ni nič drugega kot | zakon | narave? Bruno išče po besedilu. | B |
minevajo, se gibljejo in spreminjajo, še posebej | zakon | vzročnosti.Zanimivo interpretacijo Spinozovega | B |
popolnoma določajo njegovo pot, na primer, da neki | zakon | pravi: ko žarek pride na to-in-to koordinatno | B |
kamnov sodobne kozmologije, znameniti Hubblov | zakon, | ki ga je ameriški astronom Edwin Hubble leta | B |
teoretiki celo menijo, da ima vsak znanstveni | zakon | obliko protidejstvenika oziroma da ga je mogoče | B |
zaročno listino se mladenič obveže, da bo stopil v | zakon, | če pa te obveze ne izpolni, mu preti „velika | B |
obrazec v slovenskem jeziku, kakor ga predvideva | zakon. | Ob vsaki javni rabi materinščine se obenem tudi | B |
nižji ravni nižje artikulirane province, ga „ | zakon” | celote ne veže več in se sklicuje na lokalno | B |
Še tako naklonjen in demokratičen „manjšinski | zakon” | je v resnici zakon o urejanju pogrebnih slovesnosti | B |
demokratičen „manjšinski zakon” je v resnici | zakon | o urejanju pogrebnih slovesnosti in pokopališč | B |
nad ljudmi in med ljudmi svoje jurisdikcije | Zakon, | ki je nad posamezniki, a tudi nad narodi in | B |
stran 67 . / Cerkev oznanja in uveljavlja ta | Zakon | z neposrednim oznanjanjem edinega pravega Zakonodajalca | B |
človekovo vest in svobodno voljo. Država uveljavlja | Zakon | z uporabo prisile.Njeno temeljno orodje je splošni | B |
država še bila država, je tudi vedela, od kod | Zakon, | ki ga uveljavlja, prihaja, zato ga je uveljavljala | B |
priznanimi Cerkvami. Danes država ne ve več, od kod | Zakon, | čeprav ga še vedno in še vedno tudi s prisilo | B |
je res država, je v nekem smislu „katoliška”. | Zakon, | ki naj ga uveljavlja in brani, namreč ne more | B |
sodi v to kategorijo ‒ temveč je to univerzalni | Zakon, | ki se mu morajo podvreči vsi posamezniki in | B |
razsežnosti. Resnična država uveljavlja in brani | Zakon, | ki je univerzalni zakon človeka in človeštva | B |
uveljavlja in brani Zakon, ki je univerzalni | zakon | človeka in človeštva, ne pa zbirka pravil te | B |
občečloveške zadeve ter uveljavljati občečloveški | Zakon, | pa to ne pomeni, da državni uradnik s svojim | B |
odpad v resnici dvojen, spominjajoč na fizikalni | zakon | akcije in reakcije.Na eno stran „pade” odpadnik | B |
šele bilo, kar naj bi veljalo kot norma, kot | zakon, | kot moralno pravilo, to je treba umevati in | B |
in vsaki posamezni stvari. Zato je Mojzesov | zakon | prepovedoval ne le mešane zakone, temveč že | B |
Izrael po krvi je bil izvoljen, da je ohranjal | zakon | ‒ Izrael po duhu, kar smo kristjani, je izvoljen | B |
je izvoljen, da živi ljubezen. Tako je ves | zakon, | ki je bil postavljen, da bi se pripravi la tla | B |
vseh narodnih in etničnih jezikov. A kar je | zakon | za Cerkev, je zakon tudi za vsakega njenega | B |
etničnih jezikov. A kar je zakon za Cerkev, je | zakon | tudi za vsakega njenega pripadnika ‒ danes si | B |
moč lastnega značaja, temveč splošno veljavni | zakon | bi mu dovoljeval, da v stiku s svojim večjim | B |
neustrašnosti, da bi ne oziraje se na splošni | zakon | „pozabil” jezik svojega dominantnega soseda | B |
človeka prepovedano z zakonom, kristjan pa bo ta | zakon | dopol nil še z lastnim moralnim dodatkom, da | B |
dotaknil z dobrohotnostjo in odpuščanjem, čeprav | zakon | tega ne veleva, tako je tudi narodno in jezikovno | B |
vprašanje t.i. mešanih zakonov. Kajpada, vsak | zakon | je „mešan”, saj ga sestavljata dva tako močno | B |
za ves svet. Ne samo, da je odslej „mešani” | zakon | možen, je po svoje celo zaželen, saj ponuja | B |
vzgojo in izobrazbo, ki je jezikovno „nemešan” | zakon | ne daje. Tudi v Cerkvi lahko isti model konča | B |
večjezičnosti in večkulturnosti. Toliko Stari | zakon. | V Novi zavezi je najjasnejše kajpada sporočilo | B |
vsak topniški podčastnik, ki pozna temeljni | zakon | balistike, da je treba meriti visoko nad cilj | B |
Tudi če današnji akademiki prisegajo na Novi | zakon, | kakor so tedanji na Starega, to ničesar ne spremeni | B |
lozofskimi kategorijami? Imperativ brez imperatorja; | zakon | brez zakonodajalca, ukaz brez ukazujočega... | B |
se pesnik sramoval, če bi ga na to opozorili. | Zakon | pesniške mode se namreč glasi: nobenih pomenov | B |
jemati današnje »ekonomiste«, ki so temeljni | zakon | resnične ekonomije, zakon varčnosti, pervertirali | B |
ekonomiste«, ki so temeljni zakon resnične ekonomije, | zakon | varčnosti, pervertirali v zakon zapravljanja | B |
resnične ekonomije, zakon varčnosti, pervertirali v | zakon | zapravljanja kot temeljno merilo državnega, | B |
obdaruje z modrostjo tistega, ki spoštuje njegov | zakon. | Sad modrosti pa sta veselje in igra: veselje | B |
pravíc samo toliko, kolikor določa avtorski | zakon. | Ampak nekaj drugega Ti moram povedati. | B |
obzirov. Kaj ne vidite, da ste preobrnili naturni | zakon? | Publicistika ne služi občinstvu, temveč ga | B |
amosvojiti in ustvariti nove mutacije. To je naravni | zakon | preživetja. Svet se bo odrešil, če se | B |
prešuštnico javno bičali do smrti, kar sicer priporoča | zakon. | Verjetno to ženskam res ne blodi po glavah. | B |
absolut, tisto nespremenljivo stalnost, ki je | zakon, | resnica, bog, osvoboditev ali zavest o resnici | B |
pomeni ničesar... Oni morajo ubogati svoj lasten | zakon, | kot bi jim o novih čudovitih poteh šepetali | B |
Torej bo ta, ki se je odločil, da bo ubogal | zakon | v samem sebi izoliran.Njegov lastni zakon, bodo | B |
ubogal zakon v samem sebi izoliran. Njegov lastni | zakon, | bodo rekli.Ampak on ve bolje: to je zakon... | B |
zakon, bodo rekli. Ampak on ve bolje: to je | zakon... | Edino smiselno življenje je življenje, ki se | B |
drugim so bili obvezani tudi na prisilno delo, | zakon | je tudi zahteval, da vsak Kalaš, ki obišče mesto | B |
Vsakdo ve, da se to ne sme, da je to lokalni | zakon, | ki se ga mora držati vsak v dolini. | B |
gostu, ki izrazi potrebo po zaščiti, za petami | zakon. | Celo če pribeži smrtni sovražnik, ga morajo Patani | B |
kitajski meji. Tibetanci, verujoč v dharmo, | zakon | po katerem so trenutni pogoji življenja posledica | B |
nepremakljive kot gore same, kot večnost, absolut, | zakon, | kar ima seveda svoj vpliv na razmišljajočega | B |
modrosti, ki poudarjajo nenasilje kot osnovni | zakon | in začeli klati vse, ki so mislili drugače? | B |
je tako pač odločil in kapitanova beseda je | zakon. | Nekaj je govoril o slabih vetrovih, ampak to | B |
Tako je bilo od nekdaj. Ta | zakon | nam je še vedno v krvi.Ravno nasprotno kot vam | B |
»Ne vem. Vem pa, da je tak | zakon. | In da se ta zakon ne spreminja. | B |
Vem pa, da je tak zakon. In da se ta | zakon | ne spreminja.Vaš zakon, zakon belega človeka | B |
In da se ta zakon ne spreminja. Vaš | zakon, | zakon belega človeka, se spreminja.Kadar se | B |
In da se ta zakon ne spreminja. Vaš zakon, | zakon | belega človeka, se spreminja.Kadar se ga naveličate | B |
sem sam izkusil in tole so moje razlage; to je | zakon | vesolja, kot ga vidim jaz - zelo omejen seveda | B |
Tako ponoči kot podnevi. Prvi | zakon, | ki sem se ga naučil med potovanji med ljudmi | B |
In nad vrati ob vstopu: »Glavni | zakon | na tej farmi je - ravnaj z živalmi prijazno | B |
napetosti dá odgovor na vse, treba je ubogati | zakon, | ki pravi, da te »luknja da, za luknjo živiš | B |
zakaj naj bi bil absoluten in nedvomen samo | zakon | o ukrivljenem prostoru?In še eno: če sem premalo | B |
škodilo kot koristilo. Zakaj se mi zdi njegov | zakon | nevzdržen, me je vprašal sodnik na razpravi | B |
v kratkem rešilo v njegov prid in je njegov | zakon | razvezalo.S tem pa je bila končana tudi moja | B |
njegovih otrok, in v stališčih žene, ki zagovarja | zakon | in njuno dotedanje skupno življenje.Očital sem | B |
zaradi neljubih resnic, ki pa so kritiku edini | zakon, | edina dolžnost? Ta spomin in to razmišljanje | B |
naša služba, je dejal, predstava je najvišji | zakon. | Kljub ugovorom, ki sem jih imel v mislih, sem | B |
sem bil že nekaj let oženjen, proučuje, ali je | zakon | združljiv z ustvarjalnim življenjem.Naposled | B |
strahu, neverniki hrabro, ponosno in zamišljeno v | zakon, | ki je iz vse narave prešel vanje.Prvi so verniki | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 101 201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |