nova beseda iz Slovenije

zakon (901-1.000)


samozavedanja šele v spoštovanju do zakona. Praktični      zakon      je kot ogledalo, v katerem se človek konstituira  C
Kanta je tisto, kar je edino vredno spoštovanja,      zakon      v nas, se pravi ravno neki objekt.Tudi za Kanta  C
kar bi zastraševalo, ampak zgolj postavljaš      zakon,      ki sam od sebe najde vstop v čud in ki vendarle  C
avtonomije volje, volje, ki si sama postavlja      zakon.     Kantov koncept volje, kot smo videli, je veliko  C
volje: volja je izvirno receptivna, sprejme      zakon,      ki prihaja od Drugod.Torej ravno ni zakon, ki  C
zakon, ki prihaja od Drugod. Torej ravno ni      zakon,      ki si ga postavlja sam subjekt.Še več, tisto  C
za etičnost zakona, je njegova enigmatičnost:      zakon,      strogo vzeto, ne zapoveduje ničesar.V nasprotnem  C
izsiljeni izbiri, subjektovi neogibni odločitvi za      zakon.     Toda kakšno subjektivno pozicijo implicira taka  C
žrtev iluzije. To bi pomenilo, da je moralni      zakon,      ki ga subjekt sliši kot glas vesti, zgolj utvara  C
avtonomija volje žrtvovana, zato da bi bil rešen      zakon,      reduciran na enigmatičnega Drugega gole zapovedi  C
Zakonom in užitkom, kajti Kantov Drugi, moralni      zakon,      ni namreč nič drugega kakor izpraznjena Stvar  C
etiki zgolj s tem, da na mesto Stvari stopi sam      Zakon.      Kantova etika univerzalnega implicira torej  C
hkrati povsem upravičena, "saj um, kadar gre za      zakon      naše inteligibilne eksistence (za moralni zakon  C
zakon naše inteligibilne eksistence (za moralni      zakon)     , ne priznava nobene razlike v času in samo sprašuje  C
mora biti zmožen tega preobrata, ker je moralni      zakon,      natančneje, zapoved, "da smo dolžni postati  C
po Kantu nekaj povsem nepojmljivega, če ne bi      zakon      pustil v subjektu neizbrisnega pečata in z njim  C
kajti v nasprotnem primeru bi bil sam moralni      zakon      degradiran v golo utvaro, še več, mora biti  C
nepojmljiva, mora vseeno biti zatrjena, ker      zakon      tako zapoveduje: "Moreš, ker moraš!" oz."Moraš  C
postaviti "za vse", za katerega naj bi jamčil      zakon.     Kot utelešenje subverzije zakona naj bi bil Sade  C
izhaja Kantova etika iz predpostavke, da je      zakon      veljaven za vse, edino če se lahko vsakdo prepozna  C
zakona. Tako bi lahko rekli, da je moralni      zakon      sicer veljaven za vse, da pa je subjekt izjavljanja  C
odvisnost Zakona, Drugega, od kapriciozne volje, ta      zakon,      zasidran v kaprici, to kaprico-zakon je izpostavil  C
trivialno in hkrati paradoksno tezo, da je "moralni      zakon      tisto, s pomočjo česar dobi dejanje ... oporo  C
strani izpostavi tisto, "kar motivira moralni      zakon,      da se zoperstavlja ugodju, na drugi strani pa  C
ugodju, na drugi strani pa se zdi, da s tem ta      zakon      zruši z višine, na kateri se je ponujal kot  C
torej, na katerem temelji Kantov univerzalni      zakon.     Subverzija vse prej implicira radikalno asimetričnost  C
drugega kakor obravnavati dejanje kot potencialni      zakon,      zavezujoč za vse.Vsak, ki si postavi vprašanje  C
lažnost recipročnosti, na kateri temelji moralni      zakon      kot zakon avtonomne volje.Sade namreč pokaže  C
recipročnosti, na kateri temelji moralni zakon kot      zakon      avtonomne volje.Sade namreč pokaže, da se subjekt  C
verjamemo, da subjekt zapoveduje samemu sebi, izreka      zakon,      ki ga terorizira, trpinči.S tem namreč prikrije  C
trpinči. S tem namreč prikrije, da moralni      zakon      nima druge opore kakor razcep subjekta, ločitev  C
izjavljanja, tiste instance, ki dejansko izreka      zakon,      in subjekta izjave, to je vse tiste, ki nase  C
to je vse tiste, ki nase aplicirajo moralni      zakon.      Nekoincidenca izjavljalca in naslovnika je conditio  C
razcep subjekta." Sade torej pokaže, da prihaja      zakon      vedno od drugod, ne iz subjekta, četudi - kot  C
radikalno kapriciozne volje, ki je sama sebi      zakon.      Lacana pri Kantu zanima specifični mehanizem  C
kot vzročnost na naravno vzročnost. Moralni      zakon      naj bi bil potemtakem zgolj varianta naravnega  C
na dvoumju, ki spregleduje, da Kantov moralni      zakon      ravno ni isto kot sadovska volja.Kantovskega  C
arbitrarni, kapriciozni volji Drugega, to ravno ni "     zakon      kaprice, samovolje, tudi oraklja, zakona znakov  C
je želja hrbtna stran zakona oziroma če sta "     zakon      in potlačena želja ena in ista stvar", potem  C
sami izjavi te propozicije tistega, ki izreka      zakon      in ki je izjema glede na njo, s to razliko,  C
bitja zla naj bi bila implicirana v tem, da      zakon      povzroča bolečino tistemu, ki ga spremeni v  C
odlikuje ga enaka neprizadetost kot Kantov moralni      zakon      v njegovem naslavljanju na vsakogar in na vse  C
bitju zlobe. Ali še drugače povedano, moralni      zakon      resda vse ljudi naredi enake, ekvivalentne,  C
želja onstran vsake čutne želje, lahko reši      zakon      pred tem, da ne sovpade s funkcijo mučenja.  C
Razlika naj bi bila zgolj v tem, kako ga moralni      zakon      oz. mučitelj proizvedeta.Toda kot bomo pokazali  C
skupno: tako volja do užitka pri Sadu kot moralni      zakon      pri Kantu imata kot svoj pogoj prekoračitev  C
subjektovega razcepa: prvega proizvede moralni      zakon,      drugega pa volja do užitka.Tisto, kar Kant sam  C
kajti tisto, kar moralnega subjekta veže na      zakon,      je glas vesti, glas dolžnosti.Funkcije glasu  C
eterogenosti. Zato lahko Lacan tudi reče, da moralni      zakon      ne deluje zgolj s preizkusom univerzalnosti  C
zgolj s preizkusom univerzalnosti. Moralni      zakon      je v prvi vrsti masivna prezenca glasu, glasu  C
glas, ki subjektu nalaga dolžnost spoštovati      zakon.     Vendar do glasu, ki ni subjektov, čeprav se oglaša  C
imperativa na instanco, ki nalaga dolžnost spoštovati      zakon,      in instanco, ki se mora tej dolžnosti brezpogojno  C
subjektu brezpogojno dolžnost spoštovati moralni      zakon,      ki ga ponižuje, ki od njega zahteva, da gre  C
Spinozovo afektivno mehaniko, ki jo obvladuje      zakon      posnemanja afektov oziroma tako imenovani tranzitivizem  C
domišljija predočajo kot povsem nežive. Ker      zakon      kontinuitete terja, da se morajo takrat, kadar  C
Adamovi: "tako je bila božja volja oziroma splošni      zakon      narave, ki je resnični vzrok komunikacije gibanja  C
kazen" in celo kot "nov dokaz" za obstoj Boga.      Zakon      Brame namreč med drugim prepoveduje in obsoja  C
Raztelesenje kot kazen predpisuje celo sam      zakon,      namreč tako imenovani Murder Act iz leta 1752  C
da se nič preprositi, / Hotev je Lenčico v      zakon      dobiti: / "Za gospodinjo dobra mi boš, / jaz  C
pesem tí, / roké brž nama, pop! poví, / de      zakon      naju zveže, / potem se z mano vleže!" -   C
imam najraje. / Prisegel si: Čez leto dan / Bo      zakon      sklenjen, up dognan, / A jaz še čakam, čakam  C
dolgo ni, / Naj brž duhovnik prihití, / Da      zakon      najin sklene, / Da roko v roko dene.   C
drugi strani pa je mesto dosledno uveljavljalo      zakon,      kadar je šlo za okoličane; s tem je dokazovalo  C
odpustilo in zakaj. Končne besede torej ni imel      zakon,      temveč mestna oblast.Ta je ravnala v skladu  C
položajem, ki ga je imel obtoženec, torej je      zakon      upoštevala tako in tam, kjer se ji je zdelo  C
kjer se ji je zdelo prav. To je bil torej      zakon      mesta, sistem novih "mestnih postav".Meščani  C
In tu in tam je spomin na to ohranil kakšen      zakon      ali pa samo otrok. Ob nekaterih gostih so Kamničani  C
zdravi in so morali znati brati in pisati.      Zakon      je predpisal, da v državo niso smele vstopiti  C
spolne bolezni. Kot "moralno nesposobne" je      zakon      izključeval tiste priseljence, ki so bili sodno  C
Gvineje, Bornea, Sumatre in Jave. Najnovejši      zakon      je dovoljeval samo določeno število vstopov  C
orne zemlje in gozdov (1000 ha gozdov). Agrarni      zakon      je nastajal deset let in agrarni interesenti  C
da bo zemlja v resnici njihova. Poleg tega je      zakon      izšel leta 1931, ob nastopu gospodarske krize  C
4. Kaj je      zakon?     - O zakonih v Združenih državah, od mestnih do  C
1879, ko je bil 22. maja v skupščini sprejet      zakon      XVIII-1879 o obveznem poučevanju madžarščine  C
Gibalo vsega razvoja in napredka je bil po njem      zakon      dialektike, ki se je izražal v medsebojnem boju  C
ko je bil na Madžarskem izglasovan in sprejet      zakon      o civilni poroki (XXX-1894) in civilnih matrikah  C
prekmurščini, ki ga je zagotavljal ogrski šolski      zakon      XXXVIII-1868, vključno s katekizmi in drugimi  C
zvelicsánsztva (1747) Mihaela Severja, predvsem pa Nouvi      Zakon      (1771) Štefana Küzmiča, ki je postal za daljše  C
potem leta 1608 spremenili v madžarski državni      zakon.     Po njem so imele cerkve načelo "sinodalne in  C
kraljevim potrdilom je bila sprejeta v državni      zakon      in je postala pravno veljavna. Po izdaji tolerančne  C
Beltinci: Konzorcij, 1934. Nouvi      zakon      ali Testamentom. Halla, 1771 (prevod Štefana  C
izrazito statičen. Od tod v tej literaturi      zakon      celovitosti slikanja časa, kar ima tako kot  C
vsebini. Tako nastal sistem daje spoznanje, kako      zakon      omejenih možnosti slovstvene folklore pride  C
njega, nasprotno, loči le v tem, da spoštuje      zakon      enotnega formuliranja.Preproste oblike se imajo  C
vidikov. Eden je formalni, kolikor slovenski      zakon      dovoljuje, da se kot tujec poistovetiš s Slovenci  C
želim in se poskušam poistovetiti s Slovenci, me      zakon      vedno v tem ovira.Na vsakem koraku te omejuje  C
denarja, da si bom lahko kupil stanovanje, mi      zakon      preprečuje, da bi dobil kredit in si stanovanje  C
določen in se ga ne da z ničimer spremeniti.      Zakon,      ki naj bi po Platonovem mnenju veljal v zgodovini  C
Platonovem mnenju veljal v zgodovini, pa je      zakon      propada. Walsh zavrne obe Popperjevi tezi.  C
Razlika med poezijo in zgodovinopisjem.      Zakon      verjetnosti in nujnosti. Iz povedanega je  C
je kot ljudski tribun (l. 149 pr. Kr.) izdal      zakon      de pecuniis repetundis, torej zakon, ki je  C
izdal zakon de pecuniis repetundis, torej      zakon,      ki je predvideval kazenski postopek za kriminalne  C
svoboda neomejena in pesnikova volja je edini      zakon.     Navdihnjen je od boga in prepustil se je Muzam  C
dovolil naselitev in mu dal svojo hčer Lavinijo v      zakon.     Nato je Enej ustanovil mesto in ga imenoval Lavinij  C
konzulata je Cezar s Pompejevo podporo izglasoval      zakon,      po katerem je bilo državno zemljišče v Kampaniji  C
leta, poročila z Oktavijanom, potem ko jo je v      zakon      dal Tiberij Neron, s katerim je bila prej poročena  C
ležijo pred očmi, kajti kdo ne ve, da je prvi      zakon      zgodovine, naj si ne drzne izreči neresnice  C
cesarjevem tretjem zakonu. Leon je namreč tretji      zakon      prepovedal, še preden se je sam tretjič poročil  C
razsvetlil pravi bog in jim je njegov božanski      zakon      prepovedoval celo komajda pregrešne misli; v  C
metafizični avtoriteti oziroma s svojim zaupanjem v      zakon.     Pri tem gre po eni strani za poudarjanje potrebe  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA