nova beseda iz Slovenije
Koko boš pesjane držu stran? | Zlo | zlo morš popazit nanje.Papa, vsega so zmožni | A |
Koko boš pesjane držu stran? Zlo | zlo | morš popazit nanje.Papa, vsega so zmožni, tud | A |
Angliji - tam je bil pred vojno na dopustu - | zlo | pomembni moški, ki po ceu dan samo sedijo in | A |
otrokov gnus, pobeg in "odplavanje" v družbeno | zlo) | . Starši se nato zaženejo v neskončni trud, kako | B |
življenja, sredi sveta, ki mu vlada vesoljno | zlo | -- "nujno, neizogibno, usodno, ujeto v človeških | B |
trpljenje in nesreča. Pristaja na neiztrebljivo | zlo | in trpečega človeka.Človekovo usodo, trpljenje | B |
Remizovu so pravzaprav posrednik med človekom in | zlo | usodo kot pragibalom sveta; le v sanjah se človekova | B |
Ribniku Alekseja Remizova (1902--3, 1911) ima | zlo | sicer vesoljne razsežnosti, vendar je prikazano | B |
možganov" (proizvod delirične zavesti), imata | zlo | in smrt podobe različnih emanacij kaosa.Geometrični | B |
lahko, zakaj vsa ta stoletja so delili dobro in | zlo, | skupaj so skrbeli za vinograde in polja, trgovali | B |
Kaliklesu in zbrani družbi razlaga, zakaj je večje | zlo | krivico delati kakor krivico trpeti.In zakaj | B |
pravice. Vem, da nasilje rodi nasilje in da | zlo | generira zlo.Zato sem tudi prepričan, da na | B |
da nasilje rodi nasilje in da zlo generira | zlo. | Zato sem tudi prepričan, da na svetu ni krivice | B |
nasproti terorizmu, potem se mi zdi vsekakor manjše | zlo. | Dobil sem oster ugovor nemškega pisateljskega | B |
da je to posebno atmosfero močno zaznamovalo | zlo | - zlo je bilo skoraj abstraktno in skoraj zmeraj | B |
to posebno atmosfero močno zaznamovalo zlo - | zlo | je bilo skoraj abstraktno in skoraj zmeraj tudi | B |
mene pozneje udarilo abstraktno in politično | zlo, | mi je bilo jasno, da je to sestavni del istega | B |
tako stoji taboriščnik, ki je izkusil najhujše | zlo | nemškega militarizma, z njegovim simbolom v | B |
obuvalo, ki je simbol vsega zla in morda celo | zlo | samo.Tudi če bi bil francoski človek bos, ali | B |
predpisov, potem je danes boj zoper bolezensko | zlo | samocenzure več kot razumljiv.Napredek je očiten | B |
družbi enakost in red, ki je pripravljena delati | zlo | v človekovo dobro, je več kot samo socialni | B |
sme nikoli ponoviti. In potem vidiš, da je to | zlo | neznano, da ga ni mogoče poimenovati z enostavnimi | B |
odločitve, ki terja od njih, da delijo dobro in | zlo | s svojim ljudstvom, pa naj v tem vulgusu ali | B |
S slabimi nagnjenji se je na Zemlji začelo | zlo | in z njim gorje. Takoj, ko je Bog dal človeku | B |
volja človeka je začela delovati, s tem tudi | zlo, | vse pa zaradi zelo pomembnega cilja, rojstva | B |
Stvari mi postajajo jasne. Bog dopušča | zlo, | da bi dosegel pričakovano stopnjo ustvarjalnosti | B |
me nisi prepričal, da je dobri Bog ustvaril | zlo. | To se nikakor ne ujema z mojim videnjem dobrega | B |
videnjem dobrega Boga. Bog ni ustvaril zla, | zlo | delajo ljudje.Takole morava razmišljati: Ko | B |
lahko tudi osvobodi oziroma nam prepreči delati | zlo. | Na žalost le tako, da človeku odvzame svobodno | B |
odločanja o slabem. Moram priznati, da mi | zlo | nikoli ni bilo jasno.Vedno sem se spraševal | B |
Sam nikoli ne bi pomislil, da ima tudi | zlo | lahko svoj smisel in ga Bog kot smiselnega dopušča | B |
vidiva smisla zla, še ne pomeni, da oholost in | zlo | ne moreta imeti nekega smisla.V razmislek si | B |
pogosto tudi prekinejo bogato ustvarjalnost. | Zlo | torej ni vedno mehanizem obračanja ljudi k ustvarjalnosti | B |
dejanj prispevajo k ustvarjalnosti drugih. | Zlo, | ki nam je prizadejano, je lahko ‚motor’ naše | B |
ali drugačen način do tal porušeni. Kaj pa | zlo | v onostranstvu?Sprašujem te: Ali obstaja Satan | B |
predrzen, -- in ne sme se mu šteti v preveliko | zlo, | da je tako -- -- žalostno ponesrečil.To je samo | B |
zato ker so umirali od vsega hudega! Še večje | zlo | je porodilo našo bolest in našo bojazen: bali | B |
zapelje, da vzdigne roko nad božjo stvar, stori | zlo | delo, kar mora potem plačati s svojim življenjem | B |
razuma, na krepostno in izprijeno, dobro in | zlo, | predvsem pa na utvaro in stvarnost. Ta svet | B |
kreposti nesreča, uspeha pa je vedno deležno le | zlo, | medtem ko je narava do vsega tega popolnoma | B |
odvisna od tega, ali se odločimo za dobro ali | zlo, | zakaj tako krepost kot greh sta samo dva načina | B |
izprijenem svetu ti ne morem svetovati drugega kot | zlo. | Kdor ne sledi poti drugih, neizogibno propade | B |
zanj utvara ali slepilo, medtem ko je stvarno | zlo; | vse vrednostno in versko počiva na predsodkih | B |
Bogu. Tako slednjič pridemo do vtisa, da lahko | zlo | kljub vsej svoji razumnosti in stvarnosti zaživi | B |
in še kar naprej drvi v pogubljenje. Tako se | zlo | kot razumno in stvarno vse bolj uveljavlja kot | B |
krepost v svoji sanjskosti trdna, medtem ko | zlo | kot nekaj stvarnega in razumnega postaja vse | B |
da šele spričo dobrega lahko postane zares | zlo, | spričo predsodkov zares razumno in stvarno. | B |
ljudi, ob katerem se utemeljuje tako dobro kot | zlo: | nedolžniki pod udarci postajajo samo še zvestejši | B |
zares ljubi. Vendar vse zastonj izprijenost in | zlo | se nikakor ne moreta uveljaviti kot stvarna | B |
birmanska oblačila in jih posiliti na oltarju. | Zlo | skratka dobremu ne more dokazati slepote, ampak | B |
in razumnost zla. In slednjič vidimo, da se | zlo | kot nekaj razumnega in stvarnega samo sprevrže | B |
izprijenci slednjič spoznajo, da je njihovo | zlo | kot tudi razumno in stvarno utemeljeno po dobrem | B |
pripoveduje razdvojeni markiz, naj bo torej | zlo, | in sicer zlo kot edino razumno in stvarno.V | B |
razdvojeni markiz, naj bo torej zlo, in sicer | zlo | kot edino razumno in stvarno.V nevzdržnem položaju | B |
smo nepopravljivo in dokončno postavljeni v | zlo. | Upanje na svobodo je, ki nam je nedosegljiva | B |
demonizem Iva Daneva: svet kot nepopravljivo | zlo, | v katerem ga celo njegova lastna dobrotljivost | B |
edina hrana, politična nesvoboda ne več edino | zlo... | Nisem pa se temu odrekel. | B |
z Bogom, v katerem se poraja tako dobro kot | zlo, | ne da bi obstajalo za dobro kakšno zunanje poveličanje | B |
in rešitev, nas nenehoma opozarja na to, da | zlo | in trpljenje nista v svetu samo zaradi političnih | B |
In da je v tej in taki svobodi, ki dopušča | zlo | in trpljenje, istočasno tudi dostojanstvo sveta | B |
nasprotja - nemoralnosti. Potrebno mu je bilo | zlo, | če nič drugega kot objekt maščevanja, potrebni | B |
silam, kolektivnemu dogovoru in podobnemu. | Zlo | in dobro sta povezana s človekovo svobodno osebnostjo | B |
in tudi ne morejo biti zanj odgovorne. Tudi | zlo | je namreč v človekovi svobodi, čeprav je to | B |
drugje je tudi posmeh prepričanju, da je največje | zlo, | ki spremlja človeka, njegova materialna revščina | B |
opredelitev zla z materialno revščino največje | zlo, | da so si Jezus, puščavniški očetje, Frančišek | B |
Maniju je zaokrožen filozofski princip: dobro in | zlo | sta dve prvobitni substanci sveta, dve samostojni | B |
usodi sveta. Dobro je istovetno s svetlobo, | zlo | z mrakom ...Odločilno je dejanje stvarjenja sveta | B |
metodičnostjo načrta, z demonizmom... Razširiti moram | zlo, | poglobiti človeško nesrečo...!To moram početi | B |
človeka, zlasti pa še naloga pisatelja, »pokazati | zlo, | ga z vso močjo in silovitostjo naslikati, ga | B |
kraja. V vsakem primeru je treba identificirati | zlo, | in to ne abstraktno, temveč konkretno zlo.Pokazati | B |
identificirati zlo, in to ne abstraktno, temveč konkretno | zlo. | Pokazati s prstom na tega ali onega človeka. | B |
tak, kakršen je bil v svojih začetkih: zunanje | zlo | in odkrit božji protiigralec, ki ga je mogoče | B |
več ugotoviti, kaj je pravzaprav dobro in kaj | zlo. | Čimprej ga moramo torej pahniti ven, na cesto | B |
prehaja s telesa na dušo, da bi jo zastrupila z | zlo | krvjo.To je vrsta sle ali norosti, ki se v duši | B |
Povej mi, kaj je po tvojem mišljenju današnje | zlo? | « In kakor me je neposredno vprašal, tako sem | B |
Berdjajeva, k sinočnjemu razmišljanju še dodati: | zlo | socializma tiči prav v njegovi religioznosti | B |
tiste razlike, v katerih se dogaja dejansko | zlo | in dejansko dobro. 3. avgusta 1985 Vse si | B |
. stran 156 . \/ 27. novembra 1985 Toda | zlo | je tudi človekova tragična pot, usoda svobodnega | B |
razkriva njegova nizkost; skozi tako izkušnjo | zlo | izgoreva in človek se prebija k svetlobi. Toda | B |
da tudi tisti, ki ne skuša zla, ni svoboden. | Zlo | je skušnjava svobode.In duhovni proces svobode | B |
duhovni proces svobode je pravzaprav pot skozi | zlo | k očiščenju. Vendar sem kljub temu selektiven | B |
da je v tej svobodi zapopadeno tako dobro kot | zlo | in da se izključuje z zemeljsko srečo; morda | B |
je Bog in da je svoboda, torej tudi dobro in | zlo. | Za vse drugo je poskrbljeno s svobodo samo. | B |
globino, v kateri je dobro šele zares dobro in | zlo | zares zlo. Poslej je zame - za tako svobodno | B |
kateri je dobro šele zares dobro in zlo zares | zlo. | Poslej je zame - za tako svobodno in odgovorno | B |
odgovorno bitje - nedostojno, da bi odgovornost za | zlo | prevračal na zunanje pogoje in da bi se vedel | B |
brezosebno okrog mene ne more biti odgovorno za | zlo: | vsega sem kriv jaz sam. Ta svoboda ni socialne | B |
zadevah koketirajo z oblastjo, mešajo dobro in | zlo. | Zanje ni odškodnine, ki bi opredelila oblast | B |
bi opredelila oblast in pokazala s prstom na | zlo. | Zanje tudi ni različnih ravni. | B |
vase tako moralo kot oblast, tako dobro kot | zlo, | zato so se tudi oprijeli besede rehabilitacija | B |
saj je prepričan, da ”je naše dobro in naše | zlo | prvenstveno odvisno od notranjih čustev, ki | B |
izbere med dobrim in zlom ali zavrže dobro in | zlo. | Tu gre za to, da moraš vedeti, kako sam želiš | B |
je razvidno šele naknadno; kajti estetika ni | zlo, | ampak ravnodušnost, in zato sem rekel, da je | B |
izbiraš med dvema mislima 'hoteti dobro ali hoteti | zlo' | , temveč za to, da izbiraš sámo 'hotenje'...“ | B |
Janez. Ja, kaj pa, če neka duša izbere | zlo | - na primer Faust, ki je sklenil pogodbo z Mefistom | B |
želje in zahteva pogum, še več, predrznost in | zlo | voljo duše, njeno hotenje po stvarjenju sveta | B |
Janez. Torej sta dobro in | zlo | zaobjeta v isto božansko Enost? Bruno. | B |
noče, ni niti to, niti ono, niti dobro, niti | zlo, | niti bivajoče, niti bit, niti naklonjenost, | B |
dobrim in da bi navsezadnje lahko izbrala tudi | zlo, | ne morem pa razumeti, kako je lahko volja ”moč | B |
jezik ‒ katerikoli jezik ‒ vedno krivica in | zlo | na vseh treh ravneh: je krivica do narave, je | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |