nova beseda iz Slovenije

zlo (301-400)


Koko boš pesjane držu stran?      Zlo      zlo morš popazit nanje.Papa, vsega so zmožni  A
Koko boš pesjane držu stran? Zlo      zlo      morš popazit nanje.Papa, vsega so zmožni, tud  A
Angliji - tam je bil pred vojno na dopustu -      zlo      pomembni moški, ki po ceu dan samo sedijo in  A
otrokov gnus, pobeg in "odplavanje" v družbeno      zlo)     . Starši se nato zaženejo v neskončni trud, kako  B
življenja, sredi sveta, ki mu vlada vesoljno      zlo      -- "nujno, neizogibno, usodno, ujeto v človeških  B
trpljenje in nesreča. Pristaja na neiztrebljivo      zlo      in trpečega človeka.Človekovo usodo, trpljenje  B
Remizovu so pravzaprav posrednik med človekom in      zlo      usodo kot pragibalom sveta; le v sanjah se človekova  B
Ribniku Alekseja Remizova (1902--3, 1911) ima      zlo      sicer vesoljne razsežnosti, vendar je prikazano  B
možganov" (proizvod delirične zavesti), imata      zlo      in smrt podobe različnih emanacij kaosa.Geometrični  B
lahko, zakaj vsa ta stoletja so delili dobro in      zlo,      skupaj so skrbeli za vinograde in polja, trgovali  B
Kaliklesu in zbrani družbi razlaga, zakaj je večje      zlo      krivico delati kakor krivico trpeti.In zakaj  B
pravice. Vem, da nasilje rodi nasilje in da      zlo      generira zlo.Zato sem tudi prepričan, da na  B
da nasilje rodi nasilje in da zlo generira      zlo.     Zato sem tudi prepričan, da na svetu ni krivice  B
nasproti terorizmu, potem se mi zdi vsekakor manjše      zlo.     Dobil sem oster ugovor nemškega pisateljskega  B
da je to posebno atmosfero močno zaznamovalo      zlo      - zlo je bilo skoraj abstraktno in skoraj zmeraj  B
to posebno atmosfero močno zaznamovalo zlo -      zlo      je bilo skoraj abstraktno in skoraj zmeraj tudi  B
mene pozneje udarilo abstraktno in politično      zlo,      mi je bilo jasno, da je to sestavni del istega  B
tako stoji taboriščnik, ki je izkusil najhujše      zlo      nemškega militarizma, z njegovim simbolom v  B
obuvalo, ki je simbol vsega zla in morda celo      zlo      samo.Tudi če bi bil francoski človek bos, ali  B
predpisov, potem je danes boj zoper bolezensko      zlo      samocenzure več kot razumljiv.Napredek je očiten  B
družbi enakost in red, ki je pripravljena delati      zlo      v človekovo dobro, je več kot samo socialni  B
sme nikoli ponoviti. In potem vidiš, da je to      zlo      neznano, da ga ni mogoče poimenovati z enostavnimi  B
odločitve, ki terja od njih, da delijo dobro in      zlo      s svojim ljudstvom, pa naj v tem vulgusu ali  B
S slabimi nagnjenji se je na Zemlji začelo      zlo      in z njim gorje. Takoj, ko je Bog dal človeku  B
volja človeka je začela delovati, s tem tudi      zlo,      vse pa zaradi zelo pomembnega cilja, rojstva  B
Stvari mi postajajo jasne. Bog dopušča      zlo,      da bi dosegel pričakovano stopnjo ustvarjalnosti  B
me nisi prepričal, da je dobri Bog ustvaril      zlo.      To se nikakor ne ujema z mojim videnjem dobrega  B
videnjem dobrega Boga. Bog ni ustvaril zla,      zlo      delajo ljudje.Takole morava razmišljati: Ko  B
lahko tudi osvobodi oziroma nam prepreči delati      zlo.      Na žalost le tako, da človeku odvzame svobodno  B
odločanja o slabem. Moram priznati, da mi      zlo      nikoli ni bilo jasno.Vedno sem se spraševal  B
Sam nikoli ne bi pomislil, da ima tudi      zlo      lahko svoj smisel in ga Bog kot smiselnega dopušča  B
vidiva smisla zla, še ne pomeni, da oholost in      zlo      ne moreta imeti nekega smisla.V razmislek si  B
pogosto tudi prekinejo bogato ustvarjalnost.      Zlo      torej ni vedno mehanizem obračanja ljudi k ustvarjalnosti  B
dejanj prispevajo k ustvarjalnosti drugih.      Zlo,      ki nam je prizadejano, je lahko ‚motor’ naše  B
ali drugačen način do tal porušeni. Kaj pa      zlo      v onostranstvu?Sprašujem te: Ali obstaja Satan  B
predrzen, -- in ne sme se mu šteti v preveliko      zlo,      da je tako -- -- žalostno ponesrečil.To je samo  B
zato ker so umirali od vsega hudega! Še večje      zlo      je porodilo našo bolest in našo bojazen: bali  B
zapelje, da vzdigne roko nad božjo stvar, stori      zlo      delo, kar mora potem plačati s svojim življenjem  B
razuma, na krepostno in izprijeno, dobro in      zlo,      predvsem pa na utvaro in stvarnost. Ta svet  B
kreposti nesreča, uspeha pa je vedno deležno le      zlo,      medtem ko je narava do vsega tega popolnoma  B
odvisna od tega, ali se odločimo za dobro ali      zlo,      zakaj tako krepost kot greh sta samo dva načina  B
izprijenem svetu ti ne morem svetovati drugega kot      zlo.     Kdor ne sledi poti drugih, neizogibno propade  B
zanj utvara ali slepilo, medtem ko je stvarno      zlo;      vse vrednostno in versko počiva na predsodkih  B
Bogu. Tako slednjič pridemo do vtisa, da lahko      zlo      kljub vsej svoji razumnosti in stvarnosti zaživi  B
in še kar naprej drvi v pogubljenje. Tako se      zlo      kot razumno in stvarno vse bolj uveljavlja kot  B
krepost v svoji sanjskosti trdna, medtem ko      zlo      kot nekaj stvarnega in razumnega postaja vse  B
da šele spričo dobrega lahko postane zares      zlo,      spričo predsodkov zares razumno in stvarno.  B
ljudi, ob katerem se utemeljuje tako dobro kot      zlo:      nedolžniki pod udarci postajajo samo še zvestejši  B
zares ljubi. Vendar vse zastonj izprijenost in      zlo      se nikakor ne moreta uveljaviti kot stvarna  B
birmanska oblačila in jih posiliti na oltarju.      Zlo      skratka dobremu ne more dokazati slepote, ampak  B
in razumnost zla. In slednjič vidimo, da se      zlo      kot nekaj razumnega in stvarnega samo sprevrže  B
izprijenci slednjič spoznajo, da je njihovo      zlo      kot tudi razumno in stvarno utemeljeno po dobrem  B
pripoveduje razdvojeni markiz, naj bo torej      zlo,      in sicer zlo kot edino razumno in stvarno.V  B
razdvojeni markiz, naj bo torej zlo, in sicer      zlo      kot edino razumno in stvarno.V nevzdržnem položaju  B
smo nepopravljivo in dokončno postavljeni v      zlo.     Upanje na svobodo je, ki nam je nedosegljiva  B
demonizem Iva Daneva: svet kot nepopravljivo      zlo,      v katerem ga celo njegova lastna dobrotljivost  B
edina hrana, politična nesvoboda ne več edino      zlo...     Nisem pa se temu odrekel.   B
z Bogom, v katerem se poraja tako dobro kot      zlo,      ne da bi obstajalo za dobro kakšno zunanje poveličanje  B
in rešitev, nas nenehoma opozarja na to, da      zlo      in trpljenje nista v svetu samo zaradi političnih  B
In da je v tej in taki svobodi, ki dopušča      zlo      in trpljenje, istočasno tudi dostojanstvo sveta  B
nasprotja - nemoralnosti. Potrebno mu je bilo      zlo,      če nič drugega kot objekt maščevanja, potrebni  B
silam, kolektivnemu dogovoru in podobnemu.      Zlo      in dobro sta povezana s človekovo svobodno osebnostjo  B
in tudi ne morejo biti zanj odgovorne. Tudi      zlo      je namreč v človekovi svobodi, čeprav je to  B
drugje je tudi posmeh prepričanju, da je največje      zlo,      ki spremlja človeka, njegova materialna revščina  B
opredelitev zla z materialno revščino največje      zlo,      da so si Jezus, puščavniški očetje, Frančišek  B
Maniju je zaokrožen filozofski princip: dobro in      zlo      sta dve prvobitni substanci sveta, dve samostojni  B
usodi sveta. Dobro je istovetno s svetlobo,      zlo      z mrakom ...Odločilno je dejanje stvarjenja sveta  B
metodičnostjo načrta, z demonizmom... Razširiti moram      zlo,      poglobiti človeško nesrečo...!To moram početi  B
človeka, zlasti pa še naloga pisatelja, »pokazati      zlo,      ga z vso močjo in silovitostjo naslikati, ga  B
kraja. V vsakem primeru je treba identificirati      zlo,      in to ne abstraktno, temveč konkretno zlo.Pokazati  B
identificirati zlo, in to ne abstraktno, temveč konkretno      zlo.     Pokazati s prstom na tega ali onega človeka.  B
tak, kakršen je bil v svojih začetkih: zunanje      zlo      in odkrit božji protiigralec, ki ga je mogoče  B
več ugotoviti, kaj je pravzaprav dobro in kaj      zlo.     Čimprej ga moramo torej pahniti ven, na cesto  B
prehaja s telesa na dušo, da bi jo zastrupila z      zlo      krvjo.To je vrsta sle ali norosti, ki se v duši  B
Povej mi, kaj je po tvojem mišljenju današnje      zlo?     « In kakor me je neposredno vprašal, tako sem  B
Berdjajeva, k sinočnjemu razmišljanju še dodati:      zlo      socializma tiči prav v njegovi religioznosti  B
tiste razlike, v katerih se dogaja dejansko      zlo      in dejansko dobro. 3. avgusta 1985 Vse si  B
. stran 156 . \/ 27. novembra 1985 Toda      zlo      je tudi človekova tragična pot, usoda svobodnega  B
razkriva njegova nizkost; skozi tako izkušnjo      zlo      izgoreva in človek se prebija k svetlobi. Toda  B
da tudi tisti, ki ne skuša zla, ni svoboden.      Zlo      je skušnjava svobode.In duhovni proces svobode  B
duhovni proces svobode je pravzaprav pot skozi      zlo      k očiščenju. Vendar sem kljub temu selektiven  B
da je v tej svobodi zapopadeno tako dobro kot      zlo      in da se izključuje z zemeljsko srečo; morda  B
je Bog in da je svoboda, torej tudi dobro in      zlo.      Za vse drugo je poskrbljeno s svobodo samo.  B
globino, v kateri je dobro šele zares dobro in      zlo      zares zlo. Poslej je zame - za tako svobodno  B
kateri je dobro šele zares dobro in zlo zares      zlo.      Poslej je zame - za tako svobodno in odgovorno  B
odgovorno bitje - nedostojno, da bi odgovornost za      zlo      prevračal na zunanje pogoje in da bi se vedel  B
brezosebno okrog mene ne more biti odgovorno za      zlo:      vsega sem kriv jaz sam. Ta svoboda ni socialne  B
zadevah koketirajo z oblastjo, mešajo dobro in      zlo.     Zanje ni odškodnine, ki bi opredelila oblast  B
bi opredelila oblast in pokazala s prstom na      zlo.     Zanje tudi ni različnih ravni.  B
vase tako moralo kot oblast, tako dobro kot      zlo,      zato so se tudi oprijeli besede rehabilitacija  B
saj je prepričan, da ”je naše dobro in naše      zlo      prvenstveno odvisno od notranjih čustev, ki  B
izbere med dobrim in zlom ali zavrže dobro in      zlo.     Tu gre za to, da moraš vedeti, kako sam želiš  B
je razvidno šele naknadno; kajti estetika ni      zlo,      ampak ravnodušnost, in zato sem rekel, da je  B
izbiraš med dvema mislima 'hoteti dobro ali hoteti      zlo'     , temveč za to, da izbiraš sámo 'hotenje'...“   B
Janez. Ja, kaj pa, če neka duša izbere      zlo      - na primer Faust, ki je sklenil pogodbo z Mefistom  B
želje in zahteva pogum, še več, predrznost in      zlo      voljo duše, njeno hotenje po stvarjenju sveta  B
Janez. Torej sta dobro in      zlo      zaobjeta v isto božansko Enost? Bruno.   B
noče, ni niti to, niti ono, niti dobro, niti      zlo,      niti bivajoče, niti bit, niti naklonjenost,  B
dobrim in da bi navsezadnje lahko izbrala tudi      zlo,      ne morem pa razumeti, kako je lahko volja ”moč  B
jezik ‒ katerikoli jezik ‒ vedno krivica in      zlo      na vseh treh ravneh: je krivica do narave, je  B

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA