nova beseda iz Slovenije
univerzalnem in ne v narodnem ali lokalnem jeziku. | Zlo | evropskega nacionalizma je bilo porojeno tisti | B |
njegovega obsojanja ter preganjanja spoprime dvojno | zlo: | zlo nezvestobe in zlo navidezne zvestobe ali | B |
obsojanja ter preganjanja spoprime dvojno zlo: | zlo | nezvestobe in zlo navidezne zvestobe ali nezvestobe | B |
preganjanja spoprime dvojno zlo: zlo nezvestobe in | zlo | navidezne zvestobe ali nezvestobe zvestobi sami | B |
mu ob vrnitvi pripravlja pitano tele, potem | zlo | odpada in vseh njegovih spremnih pojavov ni | B |
Prav napačna reakcija na odpad dokazuje, da | zlo | ni samo v tem, ki odpade, temveč tudi v tistih | B |
vztrajajo, čeprav se to vztrajanje nanaša tudi na | zlo, | kar je manj vidno.Podobno kakor ni le Bizanc | B |
ubogati, kadar ukazujejo dobro in preganjajo | zlo, | a se jim tudi upreti, kadar nalagajo kaj krivičnega | B |
ve za svojo odličnost... * Zakaj Bog dopušča | zlo? | Iz obzirnosti do moralistov... | B |
tu zato, da nam ni treba živeti večkrat. * | Zlo, | tudi najhujše zemeljsko zlo, je milost, s katero | B |
živeti večkrat. * Zlo, tudi najhujše zemeljsko | zlo, | je milost, s katero nam Bog pomaga premagovati | B |
s katero nam Bog pomaga premagovati temeljno | zlo, | da ne moremo več (ali še) gledati v njegovo | B |
sveta preprečuje, da ne pade nad nas neomejeno | zlo | ločenosti od Boga. * Vsak kamen na grobu je | B |
dober, ker je v njem mogoče delati dobro; ker | zlo | traja samo nekaj časa, medtem ko traja dobro | B |
dobro vse čase in se nazadnje poneskonči; ker je | zlo | omejeno, medtem ko se lahko dobro razširja brez | B |
skušamo neverujočemu pojasniti, zakaj Bog dopušča | zlo, | da bi tako ušli Voltairovemu pomisleku: Če ga | B |
se je človeški oblasti, kadar sili v očitno | zlo, | mogoče upreti samo z močjo in mero, kolikor | B |
stran 115 . \/ Rimljan je dejal, da prihaja | zlo | z aro (naplačilom) danes lahko rečemo, da prihaja | B |
Od vseh političnih frustracij je najhujše | zlo | splošni občutek sovraštva in pomanjkanje zaupanja | B |
nazorske cepitve, razdore, nasilja. Prihajalo je | zlo, | ki se je tikalo tudi slovenskega, v evropsko | B |
kaj ni, marveč tudi o tem, kaj je dobro in kaj | zlo. | Zakaj kritik je navsezadnje do neke meje vendarle | B |
veliko dela. Nekateri mu danes to štejejo v | zlo, | toda o nekaterih črtah in jezikovnih korekturah | B |
delavstva: "Kapitalizem, kapitalističen sistem je | zlo, | ki nam ugonablja vse naše narodno gospodarstvo | C |
zgodovine zadnje dobe postalo že nekako potrebno | zlo. | Vendar pa smatramo, da bi bilo treba primernejše | C |
občevanje z Nemci v sosednjih deželah se pojmuje kot | zlo, | saj je v tem treba videti nevarnost germanizacije | C |
ultramontanci so bili po teh ocenah sploh krivi za vse | zlo, | ki je doletelo Avstrijo - med letoma 1850 in | C |
henwartove vlade. Slednjo so doživljali kot največje | zlo | in nevarnost za utrjevanje ustavnega življenja | C |
odločni nastop državnih poslancev, ki naj prepreči | zlo. | Že 16. 2. 1871 je v L. T. izšel članek, ki je | C |
sicer menil, da je avstrijska okupacija manjše | zlo | kakor ustanovitev slovanske države na avstrijskih | C |
shajati in ki se da pogojno opravičiti kot manjše | zlo | (večje zlo bi bila velika južnoslovanska država | C |
da pogojno opravičiti kot manjše zlo (večje | zlo | bi bila velika južnoslovanska država na mejah | C |
proti Hohenwartu, saj je prvi bistveno manjše | zlo. | Pravo analizo državnozborskih volitev 1873 je | C |
šolske oblasti. Nemški jezik jemljejo kot nujno | zlo, | moderna slovenska mladina na Kranjskem ne govori | C |
teh pet ni, potem tudi ni večine in še hujše | zlo | bi prišlo nad nas, nego poprej. Kolikokrat je | C |
značaja človeka, ki živi po prepričanju. Smrt ima | zlo | žetev.Dne 26. 9. 1884 je na svojem dvorcu v | C |
Schafferja: Pokojni je 42 let delil dobro in | zlo | z društvom.V osemdesetih se je verjelo v prehodnost | C |
Pokojni je 42 let delil z društvom dobro in | zlo. | V 80. so verjeli v prehodnost Taafejevega režima | C |
kot dejstvo in celo poudarili, da je ta manjše | zlo | od trializma.Kranjski Nemci so tako leta 1881 | C |
postavlja v skušnjavo, da bi ga [namreč to | zlo] | storil". Kakor koli, to provokativno in po | C |
avtoritarnih režimih in krivdo za (skoraj) vse | zlo | pripisovala samo njihovim zagovornikom.Seveda | C |
storile za izboljšanje slehernikovega položaja: | zlo | se potemtakem v popotovanju skozi "kultivirani | C |
neprekoračljive pregrade, onstran katere bi se situiralo | zlo | oziroma bestialnost, kot pravi Aristotel.To | C |
transgresivnosti je zato ta, da si dobro in | zlo | delita isto polje: zlo ni manko dobrega, ampak | C |
zato ta, da si dobro in zlo delita isto polje: | zlo | ni manko dobrega, ampak je povzdignjeno v etični | C |
ter sovražim tistega, ki me sovraži in mi hoče | zlo. | Perverzna je, ker zahteva, da ljubim drugega | C |
zahteva, da ljubim drugega prav v tem, ko mi hoče | zlo. | Drugače povedano, tisto, kar imata skupno perverznost | C |
tako reči, bratstvo v užitku, ki je v osnovi | zlo. | Prav ta razsežnost radikalno loči pozicijo krščansk | C |
še več, ljubiti ga je treba, četudi mi hoče | zlo. | Toda ta zapoved ljubezni do Boga in bližnjika | C |
istost, inertno jedro, namreč užitek, ki hoče | zlo, | ni možna kjer koli in kadar koli, pač pa zahteva | C |
ki določa, kaj je za vsakogar dobro oziroma | zlo. | Doseči, da ljudje delujejo v skladu z zahtevami | C |
dobrino, torej iznašel način, kako obiti to | zlo, | "ki si ga želim in ki si ga želi moj bližnji | C |
ki si ga želim in ki si ga želi moj bližnji", | zlo, | ki napotuje na neko drugo razsežnost onstran | C |
zadovoljene njegove osnovne potrebe, zanj škodljivo, | zlo. | V luči "ponižanja" želje se tako pokaže, da je | C |
preživetje, razglasi za odvečno, v zadnji instanci za | zlo. | Na prvi pogled se zdi, da gre za zgrešeno srečanje | C |
kar naj bi bilo onstran dobrega, škodljivo, | zlo; | skratka, ta onstran potrebe ni v redu želje | C |
najbližje, namreč užitek, toda užitek, ki implicira | zlo | za nas in za druge.In prav pred inherentnim | C |
subjekt ljubiti nekaj, kar ni dobro, pač pa | zlo | kot tako.Če Freud v Nelagodju ne more pristati | C |
drugega v tem, kar je njegov užitek, ki nosi | zlo, | sprašuje Freud in hkrati že odgovori z odločnim | C |
kjer se smrtni gon zavozla z libidom. Kajti | zlo, | ki se lepi na užitek, ni toliko agresivnost | C |
je užitek, ki implicira bolečino, trpljenje, | zlo, | skratka, da obstaja nekaj, čemur bi lahko rekli | C |
bi lahko rekli inherentna krutost užitka. To | zlo | kot konstituens užitka postane za moderno etično | C |
dobro drugemu." Še več, usmiljenje je za Sada | zlo | na sebi, ker oropa človeka enega njegovih bistvenih | C |
koncepcija usmiljenja, za katero je nujno ohranjati | zlo | "na spoštljivi razdalji", utemeljena v teoriji | C |
subjekta zapelje v čezmernost želje in s tem v | zlo. | V toliko bi lahko rekli, da je Rousseaujev subjekt | C |
nadomesti z "delanjem zla": "Delaj sebi dobro (ali | zlo) | , tako da čim bolj, kot je mogoče, škoduješ drugemu | C |
ko je užitek postavljen kot brezpogojen, je | zlo, | ker je indiferenten do cene, ki jo za njegovo | C |
voljo narave. Sama narava je tista, ki hoče | zlo. | Pri Sadu je zlo, ki se lepi na voljo do užitka | C |
Sama narava je tista, ki hoče zlo. Pri Sadu je | zlo, | ki se lepi na voljo do užitka, je ta zli užitek | C |
torej ne more drugače "uživati", kakor da hoče | zlo. | Vendar pa je treba ločiti dve vrsti zlega užitka | C |
treba ločiti dve vrsti zlega užitka narave: | zlo, | ki ga narava noče, saj ga prizadeva tako rekoč | C |
ga prizadeva tako rekoč nevede, nehote. To | zlo | ni nič drugega kakor večni krog kreacije-korupcije | C |
povsem v tradiciji materialistične filozofije, | zlo, | ki pravzaprav to ni, ker naravi ni mogoče naprtiti | C |
njenega dela, ki jih trpimo, je treba ločiti drugo | zlo, | zlo, ki ga narava hoče.To je zlo na ravni znamenite | C |
dela, ki jih trpimo, je treba ločiti drugo zlo, | zlo, | ki ga narava hoče.To je zlo na ravni znamenite | C |
ločiti drugo zlo, zlo, ki ga narava hoče. To je | zlo | na ravni znamenite druge smrti, totalnega izničenja | C |
dela, ker je poistovetena z zlim Bogom, ki hoče | zlo | in dela zlo. Na vprašanje, kaj je ta druga instanca | C |
poistovetena z zlim Bogom, ki hoče zlo in dela | zlo. | Na vprašanje, kaj je ta druga instanca Drugega | C |
ta Drugi, kot zapiše Sade v Nouvelle Justine | Zlo, | ki hoče zlo in ki zahteva zlo. Dolžnost je sicer | C |
zapiše Sade v Nouvelle Justine Zlo, ki hoče | zlo | in ki zahteva zlo. Dolžnost je sicer vedno v | C |
Nouvelle Justine Zlo, ki hoče zlo in ki zahteva | zlo. | Dolžnost je sicer vedno v redu prisile. | C |
žrtvovanje strasti smrtno za subjekta. Medtem ko je | zlo | družbenega stanja za subjekta neodpravljivo | C |
za družbo, totalno okuženo z razvratom, za | zlo, | ki bi preželo, preplavilo vso družbo (zato tudi | C |
potegniti iz Sada, ta, da je užitek na sebi | zlo. | Toda že sam Sade ta nauk disimulira, ko voljo | C |
inherenten užitku, ko zatrjuje, da narava hoče | zlo, | da je destruktivnost vpisana že v večno naravo | C |
zadržuje v meri, ki jo je predpisal um, in " | zlo" | , "slabo voljo", ki je nezmerna, ker prekoračuje | C |
terminih bolj temeljne opozicije med dobro in | zlo | voljo. A prav zato, ker Seneka izhaja iz razcepa | C |
volja, ki ne samo da noče dobrega, pač pa hoče | zlo | in, lahko bi dodali, v njem uživa.V nasprotju | C |
izvir zla v sprijenosti volje. Če nekdo dela | zlo, | to ni iz nevednosti ali malomarnosti, kot je | C |
Aristotel, pač pa zato, ker to hoče: ve, kaj je | zlo, | in hoče delati zlo. Seneka torej ponuja drugačno | C |
ker to hoče: ve, kaj je zlo, in hoče delati | zlo. | Seneka torej ponuja drugačno razlago za "šibkost | C |
pretveza, za katero se skriva volja, ki hoče | zlo. | Ne moreš, ker nočeš! | C |
moreš, ker hočeš nekaj drugega, nekaj, kar je | zlo. | Zgolj obstoj volje, ki hoče zlo, je za Seneko | C |
nekaj, kar je zlo. Zgolj obstoj volje, ki hoče | zlo, | je za Seneko zadosten dokaz, da je človek zloben | C |
zagrešil nobenega zločina. Zločin samo potrdi to | zlo | voljo, ki je v njem. Skratka, zlo obstaja v | C |
potrdi to zlo voljo, ki je v njem. Skratka, | zlo | obstaja v nas, in to ne glede na to, ali se | C |
njegovi absolutni oblasti, tj. strasti oziroma | zlo | voljo.Ker načeloma ni ničesar, kar bi uhajalo | C |
katere sodimo, da so nam zmožni delati dobro ali | zlo, | ne da bi vedeli, katero od obojega nam bodi | C |
nekaj, kar me ogroža, kar je zame v temelju | zlo. | Spoštovanje do Drugega zato pri Descartesu neogibno | C |
izročenost oblasti Drugega lahko za subjekta " | zlo" | , zato tudi dovoli subjektu vsaj zadržanost do | C |
dolžnost - že napoveduje artikulacijo volje na | zlo, | se pravi Sada kot preboj bariere ugodja v smeri | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |