nova beseda iz Slovenije
drugimi besedami, dosegel je lahko, da si je | zgolj | zamišljal oziroma predstavljal to, kar bi sicer | C |
zamišljanjem oziroma predstavljanjem po Malebranchu | zgolj | razlika med več in manj, se pravi med močnejšo | C |
Z drugimi besedami, ne le, da si je S. lahko | zgolj | predstavljal oziroma zamišljal to, kar bi sicer | C |
objekta. Da si S. tega, da v roki čuti toploto, ni | zgolj | predstavljal oziroma zamišljal, ampak da je | C |
da se nam zdi, da sta ta dva dela nas samih | zgolj | ena sama substanca," Bog pa to utvaro vzdržuje | C |
ljubi Boga", pa je duša v La Mettriejevih očeh | zgolj | drugo ime za moyens, sredstva, ki jih "organizirano | C |
kakovost" človeške duše v primerjavi z živalsko | zgolj | odraz nemoči oziroma nebogljenosti človeškega | C |
telesa na drugega" -, človek sam pa potemtakem | zgolj | un Assemblage de ressorts, qui tous se montent | C |
aficira z različno intenziteto, tako da prej | zgolj | intelegibilne ideje zdaj tudi same postanejo | C |
se prepričal, ali njihova krepost ni nemara | zgolj | utvara, sultan s pomočjo svojega prstana opravi | C |
misliti "natančne in določne misli", ne odganja | zgolj | spanca, ampak izničenje, ki bi ga prinesel spanec | C |
obstoj takšne substance v najboljšem primeru | zgolj | predpostaviti.A tudi ta predpostavka kaj kmalu | C |
samem romanu teorija blodne duše nikakor ni | zgolj | filozofski vložek, ki bi obvisel v praznem, | C |
sedeža nematerialne duše) in "nikoli" oziroma | zgolj | "občasno" v dragulju, je seveda duhovna substanca | C |
ga "samo slišali", je Pitagora stvari podajal | zgolj | emblématiquement, se pravi simbolično oziroma | C |
obeh naukov jasen in ekspliciten, in ne več | zgolj | emblematičen, postavljeno v neposredno odvisnost | C |
Diderot potemtakem s fikcijo magičnega prstana | zgolj | podeli dar govora telesu oziroma tistemu njegovemu | C |
način: njihova "indiskretnost" je namreč omejena | zgolj | na interpretacijo lastnih afekcij.Oziroma z | C |
kar zares "vedo", se pravi, če bi opisovala | zgolj | svoje lastne afekcije, ki spremljajo, denimo | C |
drugimi telesi, saj so vse njene modalitete | zgolj | manifestacije tega telesa oziroma njegove organiziranosti | C |
de fidélité dans la femme et la maîtresse) | zgolj | manjša, nepomembna hiba, podobno kot je tudi | C |
poganja navzgor," in si potemtakem zasluži " | zgolj | sočutje" -, ga poskuša La Mettrie razbremeniti | C |
femmes ne sont que des automates, so vse ženske | zgolj | avtomati, ampak prav zaradi tega. * * * | C |
teoriji kazni. Kar dejansko deluje na duha, je | zgolj | ideja kazni (ali, z drugimi besedami, navidezna | C |
ga konstituirata, nemara ni nič drugega kot | zgolj | stranski učinek realizacije same "preproste | C |
nadzorovan. Kljub temu, da se nadzornik posveča | zgolj | enemu izmed zapornikov, nihče od ostalih ne | C |
Vse, kar namreč zapornik vidi v lanterni, je | zgolj | neprosojen, temen madež, ki ga ves čas gleda | C |
njej. Panoptikon morda res ni nič drugega kot | zgolj | "preprosta zamisel v arhitekturi", toda ko to | C |
ima vendarle povsem realne učinke; čeprav je | zgolj | fikcija domišljije zapornikov, se pravi imaginarna | C |
ni realno obstoječa bitnost, čeprav je torej | zgolj | eden izmed tako imenovanih fiktivnih objektov | C |
objektov, se pravi objektov, katerih obstoj | zgolj | hlinimo v domišljiji, se drugi vendarle ne morejo | C |
realno obstoječa bitnost, čeprav njen obstoj | zgolj | hlinimo v domišljiji, ima vendarle povsem realne | C |
Bentham, prav vsi najbrž verjamemo, da so duhovi | zgolj | fikcija naše domišljije, pa vendar nas je duhov | C |
duhovi vendarle obstajajo in da potemtakem niso | zgolj | fikcija.Z drugimi besedami, šele takrat, ko | C |
resnici sploh ne obstaja, oziroma da obstaja | zgolj | kot fikcija domišljije drugih; oziroma prevedeno | C |
Benthamove ontologije, sam zase je verjel, da je | zgolj | imaginarna ne-bitnost.Podobno kot Benthamov | C |
kot Benthamov nadzornik, ki, kot Bog, obstaja | zgolj | skozi prevaro, se pravi s privzemanjem božjih | C |
tega, ker ni nikoli obstajal. Ker je obstajal | zgolj | kot fikcija domišljije drugih, bi lahko samega | C |
tabele itn., ki jih ves čas izdeluje Bentham, | zgolj | "zapori govorice" oziroma "zapori za besede | C |
bitnost -, in če je vsa naša posmrtna usoda | zgolj | usoda "brezčutnega trupla" (a senseless carcass | C |
posedovati ne ukrasti" -, ampak sta veljali | zgolj | za prekršek zoper javno moralo, tako da so jo | C |
da so jo tatovi teles praviloma vedno odnesli | zgolj | z lažjimi kaznimi.Najbolj razvpita med tatovi | C |
ju omenja tudi Bentham v Avto-ikoni, pa nista | zgolj | izkopavala teles iz grobov, ampak sta preprosto | C |
abstraktne in obskurne bitnosti, katerih realnost je | zgolj | "verbalna", v govorico, v kateri nastopajo izključno | C |
Bentham morda še omahoval - so "realne" ali | zgolj | "fiktivne bitnosti"? -, pa glede samih njihovih | C |
trpljenja oziroma ugodja - avto-ikone so namreč | zgolj | "brezčutna" trupla -, pa lahko s tem, da avto | C |
blaženega. Res je sicer, da svojo avto-ikono označi | zgolj | kot quasi sacred, vendar tega ne stori zaradi | C |
pa bodo k Benthamovi lastni avto-ikoni romali | zgolj | izbrani posamezniki, namreč votaries of the | C |
osebnosti - tudi Benthamova lastna avto-ikona | zgolj | a senseless carcass of the biped, brezčutno | C |
konjiček: medtem ko si ljudje s konjički navadno | zgolj | "krajšajo čas", pa ga Norman, kot sam pravi | C |
njegovi fantazmatski scenariji se ne odvijajo | zgolj | v njegovi glavi, se pravi v obliki imaginarnih | C |
očeh bi bilo Sokratovo "avto-ikonizirano" telo | zgolj | podoba oziroma ikona Sokrata, ne pa Sokratova | C |
njegovega ikoničnega aspekta: telo, ki bi bilo | zgolj | svoja lastna podoba, bi ga očitno zanimalo manj | C |
realna bitnost" - prav lahko bi namreč bila | zgolj | "fiktivna bitnost". "Verjamem, da nihče pod | C |
bila več njena "ponarejena avto-ikona", ampak | zgolj | ena izmed ikon, ki stvari, katerih ikone so | C |
oziroma stvari, ki bi se med sabo razlikovali | zgolj | po številu oziroma - kar je isto - zgolj po | C |
razlikovali zgolj po številu oziroma - kar je isto - | zgolj | po imenu.Če sta stvari popolnoma podobni, sta | C |
blizu v več različnih glasbenih preoblekah kot | zgolj | v tisti iz samega začetka; je ta melodija tako | C |
saj moramo povedati, da jih novo besedilo ne | zgolj | posnema, temveč jih tudi tolmači, vrednoti, | C |
dodajo muzikalnost? Ali pa se ljudskost ohranja | zgolj | v pomenski sferi ali formalni strukturi in je | C |
Rijavec torej ve, "... da je bistvo poezije | zgolj | v zapisovanju tega, kar kroži po kozmosu in | C |
posmehljivi, včasih se zdi, da ljudsko pesem uporablja | zgolj | za besedno igro, drugič pa človeka pretrese | C |
muzikalnost. Ponekod pa se ljudskost ohranja | zgolj | v pomenski sferi in formalni strukturi na novo | C |
ustvarjalec neposredni udeleženec NOB ali pa je NOB | zgolj | literarna snov.V romanu Fuga v križu vidimo | C |
dokončanje interpretacije. Identifikacija je | zgolj | začetek, prvi korak.Folklorist, ki svojo analizo | C |
drugega kot Eliotovo obstajanje v tistem, kar ni ' | zgolj | sedanjost, temveč je sedanji ternutek preteklosti | C |
pesmi še zdaleč ni bil od srednjega veka dalje | zgolj | ohranjevalen in receptiven (sprejemajoč).Najširši | C |
Ogrske in priseljevanje v ZDA smo prikazali | zgolj | v tolikšni meri, da lažje razumemo vživljanje | C |
bila v iskanju lažjega življenja (mišljen je | zgolj | ekonomski vidik), ampak uresničevanje skritih | C |
narodnostnoohranjevalno vlogo, ki se je običajno končala | zgolj | v folklorni identiteti.Trditev, da je "Bethlehem | C |
je to božje bistvo. Človek se ne združuje | zgolj | iz osebne in skupne koristi, ampak iz notranje | C |
človeško sožitje. Združevanje med ljudmi ima | zgolj | tozemeljski smisel.Verske in druge globoke človeške | C |
ker je to božje bistvo. Človek se ne združuje | zgolj | iz osebne in skupne koristi, ampak iz notranje | C |
izšla v Sloveniji, so se z vprašanjem vendstva | zgolj | delno ukvarjali maloštevilni raziskovalci.Omenimo | C |
in Avstrijo, z Madžarsko pa se je v Prekmurju | zgolj | začelo, nadaljevalo pa vse do romunske meje | C |
Porabja. Nadomešča izraz "Vogrski Slovenec" in je | zgolj | beseda, ki kaže na prebivalca severovzhodne | C |
Prevodna proza - Prevodno prozo prepoznamo | zgolj | po vsebini; prevajalci, izvirniki in mesto objave | C |
zbranimi in objavljenimi podatki pripravimo | zgolj | izhodišče za nadaljnje raziskovanje in delo | C |
božjega, kjer človeške zamisli zgubijo nepotrebno, | zgolj | zemeljska obeležja in človek lahko jasneje zazna | C |
Slovenski političen klub", ki pa je deloval | zgolj | "poskusno" in ni imel oblikovane jasne politične | C |
slovstvena folklora. Pričujoče poglavje se nanaša | zgolj | nanjo, ker na podlagi dosedanjih zgodovinskih | C |
folklore zahteva metodo, ki je predmetu imanentna. | Zgolj | filološki pristop jo prikrajša za njeno funkcijsko | C |
Poskušal je našemu narodopisju, ki so ga gojili | zgolj | ljubitelji avtodidakti, dati trdnejšo, metodično | C |
zbiranja ni hkrati tudi prekodiranje, ampak | zgolj | adiranje, kopičenje.Tudi v tem vidim potrditev | C |
slovstvena folklora pomembno znamenje identitete ( | zgolj? | ) v kriznih časih? Razčiščevanje strokovnih problemo | C |
prizadevala predmet folkloristike znivelizirati na | zgolj | etnološki vidik obravnav in s tem anulirati | C |
vendar se ljudstvo ne ohranja pri eksistenci | zgolj | s folkloro, kulturo in tržnim gospodarstvom | C |
términ "narodno pesništvo", saj ni jasno, ali gre | zgolj | za vprašanje pesmi ali vseh žanrov slovstvene | C |
prepoceni misel, da je pojem dobil novo oblačilo | zgolj | zato, ker so mu prejšnje zvrgli, ker da je tuje | C |
recimo z ljudskim slovstvom, saj mu pomeni še | zgolj | gradivo, snov, iz katere se oblikujejo posamezni | C |
ni to nič posebnega. Usodno je, če gledamo | zgolj | ozko področje, ki ne zajame celote.Saj nobeno | C |
, dalje upiranje stereotipnemu srečevanju " | zgolj | na temelju folklore, zborovstva in improviziranega | C |
Stanka Vurnika sklepati podobno? Ne more biti | zgolj | naključje, da tenkočutno loči na eni strani | C |
filozofa Montaignea (16. stol.): 'Ljudska in | zgolj | prirodna poezija ima preproščine in miline, | C |
notacijski (conotare). Vendar ti niso zmeraj odvisni | zgolj | od narave znanosti, ampak tudi od širokih idejno | C |
"t.i. folkloristični del etnološke vede", " | zgolj | folkloristične naloge", "romantična ali folkloristična | C |
oziroma kulturo na njenem folklornem ali pa | zgolj | zasebnem nivoju.V takšnih pogojih ... ne moremo | C |
ampak moramo govoriti, da država narod uporablja | zgolj | kot potrošno sredstvo in ga torej - čim bolj | C |
lahko samo obvaruje neljubih zmot. Zato tudi ni | zgolj | kaprica, če folkloristi vztrajno terjajo podatke | C |
označuje sistem, medtem ko "terminološki izrazi" | zgolj | prosto nepovezanost.Sistem terminološkega izrazja | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1.101 1.201 1.301 1.401 1.501 1.601 1.701 1.801 1.901 2.001 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |