nova beseda iz Slovenije

zgolj (1.301-1.400)


Habermasova. Vendar, poudarja Welsch, namesto      zgolj      poveličevanja osvobajajočega učinka pluralizacije  C
ustvarjajo svoja lastna načela, namesto da bi      zgolj      sledili avtoriteti nekega metanačela."Odsotnost  C
med seboj si nasprotujočih paradigem. Če gre      zgolj      za kognitivna vprašanja, ki se nanašajo na določen  C
skozi preseke med paradigmami in jih povezujejo      zgolj      družinske podobnosti. Če sem prej trdil, da  C
nikoli v neposrednem odnosu do predmeta, temveč      zgolj      do razuma [Verstand]." Razlika je zgolj v tem  C
temveč zgolj do razuma [Verstand]." Razlika je      zgolj      v tem, da danes Kantovemu pojmu razuma (Verstand  C
zadostno izpolniti s samimi racionalnostmi, temveč      zgolj      z umom." V tem pa Welsch vidi odgovor na sodobne  C
ki bi se nanašala na vsebino. Kar vsebuje, so      zgolj      formalna, logična načela. Um torej ni vezan  C
in domnev. Um, kot trdi Welsch, uporablja      zgolj      logične operatorje, kot so načelo protislovnosti  C
metareda - potem um ne bi bil več um, temveč      zgolj      racionalnost.Racionalnost se namreč nanaša na  C
področja. Um, ki bi imel takšne lastnosti, bi bil      zgolj      neke vrste hiperracionalnost.Če pa uma ne pojmujemo  C
ki pa ne morejo tvoriti totalitete, temveč      zgolj      stopajo v odnose z drugimi delnimi sistemi.  C
skrajne nespravljivosti." Takšno stanje ni      zgolj      značilnost polja racionalnosti, tudi na strani  C
recipročna interpretacija Ker transverzalni um ni      zgolj      sam sebi namen, temveč je, kot trdi Welsch,  C
se za stališče nasprotnika ne zmenimo ali ga      zgolj      zavrnemo) lastnega stališča ne moremo razumno  C
je predpogoj za kakršen koli smiseln - in ne      zgolj      strateški - protiargument. c.   C
uporabljata dvoumno. Ugovor je v tem primeru      zgolj      posledica nerazumevanja, ki sledi iz problematične  C
veljaven. Da alternativni argument ni smiseln      zgolj      v svojem lastnem okviru, temveč predstavlja  C
Dopuščanje možnosti alternativ V vsakem primeru (ne      zgolj      v drugem primeru, temveč že s tem, ko smo nasprotno  C
nismo edini, ki si lahko lastimo resnico. Ne      zgolj      zato, ker je nasprotno stališče smiselno, temveč  C
vmes, pri čemer ob svojih odločitvah prisega      zgolj      na filozofske oz. umne razloge.Kakšno obliko  C
nekakšen notranji in nebistven pojav ali kot      zgolj      videz.Mnoštvo je bilo običajno zgolj produkt  C
ali kot zgolj videz. Mnoštvo je bilo običajno      zgolj      produkt celote ali nekega zunanjega načela.  C
pomeni tisto polje, na katerega ne aplicira      zgolj      nove oblike totalitete, ampak tudi celotno zasnovo  C
kontekstih in z različnimi pomeni. Estetika ni več      zgolj      filozofija umetnosti in estetsko ni več nujno  C
manjka to, kar naj bi bilo prednost - njegovo      zgolj      filozofsko, apolitično stališče.Tako Lyotard  C
Jameson za razliko od Welscha v totaliteti ne vidi      zgolj      filozofske, temveč in predvsem politično kategorijo  C
Jamesona neke neobstoječe, kajti zarotniški film je      zgolj      njen približek) v tem, da pokaže na nepredstavljivo  C
kritike ne usmerja na totaliteto kot idejo, temveč      zgolj      na njeno reprezentacijo. Nemožnost reprezentacije  C
mogoče prikazati, in med tem, kar je mogoče      zgolj      misliti.Ne gre za to, da bi bilo treba zagotoviti  C
iščejo v spisih in stališčih strokovnjakov zanjo      zgolj      potrditev lastnih predstav o preteklosti.Glavna  C
glede na priimek sploh ni, vendar je to k sreči      zgolj      spekulativna domislica (neposredno pred novim  C
sta le konvencionalistični metafori: pomenita      zgolj      zaključenost dogajanja glede na hipno sedanjost  C
drugega kot izraz konvencionalizma. (Tu gre      zgolj      za soglasje ljudi o tem, kako je mogoče definirati  C
in ne funkcijski odvod/odraz stvarnosti. Ni      zgolj      nekakšna preslikava.Spričo ugotovitve, da se  C
opisni "prevod" stvarnosti, so bili večinoma      zgolj      genealogi: minulost so razlagali kot vzročno  C
Vedenjske podobnosti tako ali tako lahko izhajajo      zgolj      iz želje/volje po posnemanju - torej iz psihološkega  C
posebej so bili pri dovajanju kisika v pljuča      zgolj      "klinično živih" modelov sveta podjetni marksisti  C
predpostavke, da so socialne strukture nekaj več kot      zgolj      metafora iz mentalnega in besednega slovarja  C
tmodernizma. Toda tudi ta se bo prej ali slej izkazal      zgolj      za eno od možnih perspektiv v razglabljanju  C
se niso več zadovoljevali s tem, da bi bila "     zgolj"      etično-moralna moč.Z drugimi besedami: iz potenciala  C
Kierkegaard, mislec človekovega samovanja (ne      zgolj      samote in osamljenosti!), pa bi se po izgubi  C
posebnosti" tudi v diktatorskih režimih niso počeli      zgolj      tistega, kar jim je bilo ukazano.Mogoče je reči  C
so postali nacionalisti. Slednjim naj bi šlo      zgolj      za vzpostavitev prostorsko omejene samoreferencialne  C
univerzalizem se doslej še ni izognil postaranju: bil je      zgolj      začasen (interpretativni) pojav.Vprašanja (oziroma  C
je pač bila le diskurzivna vera. Ostajajo      zgolj      osebne zaveze - vendar brez obveze oziroma ideološke  C
reda je bila lahko le domišljijska: šlo je      zgolj      za poetično evokacijo "sinjega cveta romantike  C
starega režima" ni uveljavila (živeti je mogla      zgolj      pod obnebji ljudske kulture, ki nikoli ni prisegla  C
je hkrati treba priznati, da je pri tem šlo      zgolj      za formulacijsko zaostritev zgoraj citirane  C
triumf. Zasnova pričujoče študije omogoča      zgolj      skiciranje temeljnih misli v smeri njenega naslova  C
mogoče dvomiti. Pri našem filozofu nikakor ni šlo      zgolj      za retorični sofizem.Eksistenca Slovencev kot  C
Tudi "vitezi peresa" tedaj niso poudarjali      zgolj      pomena ohranitve samosvojega jezika, v katerem  C
miselnimi "svetinjami") kdaj koli kaj drugega kot      zgolj      aprioristični (sprogramirani) referenčni okvir  C
prirodnemu" razumevanju življenja. Skrbi ga      zgolj      biološko, ne pa tudi duhovno "zdravje naroda  C
zalističnih zamisli razsvetljencev. Slednje so morda      zgolj      ideali v najčistejšem platonističnem pojmovanju  C
je era velikih idej preteklost, je to lahko      zgolj      posledica njihovih "statičnih izračunov".Kdor  C
uveljavilo. Resslu so sodobniki dopustili, da je bil      zgolj      pomemben inovator, čeprav je imel talent za  C
zavezujoče pozitivnega odnosa. Zanje je spodobno      zgolj      igrivo sesuvaštvo.Slednjega ne gre zamenjevati  C
nekakšni ilegali: preveč obvezuje, da bi mogla biti      zgolj      ena od možnosti na semnju aktualnosti.Literarni  C
slabokrvnimi produkti svojih transplantiranih možganov      zgolj      opozarjajo na ekscesne možnosti svobode.Ampak  C
utemeljene na kakršnih koli načelih, pač pa      zgolj      na interesih. (Mafija, ki jo konstituira zaupanje  C
je do kraja spekulativna Heglova dialektika      zgolj      možganska gimnastika. Vrzimo oko najprej na  C
Razdajanje na različnih področjih je lahko      zgolj      posledica notranje živopisnosti osebnostnega  C
teoretiki, ki so bili nekoč celovite osebnosti in ne      zgolj      mrzlokrvni računarji, so npr. staknili idejo  C
skušajo ta trenutek fiksirati aktualno stvarnost,      zgolj      opombe na robovih palimpsestnih zvitkov osebnega  C
galerije prepoznavnih" bodo nekega lepega dne      zgolj      boschevsko intonirani detajli na monumentalnem  C
obljubljenih deželah industrijske epohe, so lahko      zgolj      "realistična romantika" zasebnikov. Ne tako  C
simetrija binarnih opozicij kreposti in izprijenosti      zgolj      navidezna, da neka asimetrija prečka Aristotelovo  C
Pojmu ekscesa je pri Aristotelu resda dodeljena      zgolj      obrobna funkcija, a prav zato je ključni pojem  C
in aplikabilnega na vsako situacijo, pač pa      zgolj      množica bolj ali manj enigmatičnih, v celoti  C
narekuje spontana ideologija ljubezni, "prava"      zgolj      tista ljubezen, ki se ne meni za nobene ovire  C
kateri govori Tomaž Akvinski, ne gre razumeti      zgolj      kot upiranje naravnim vzgibom, katerih logika  C
vzpostaviti moralni in politični red, ki bi se opiral      zgolj      na harmonijo egoističnih interesov?Subjekt,  C
harmonijo egoističnih interesov? Subjekt, prepuščen      zgolj      načelu ugodja, ki mu narekuje, da zavrača vse  C
lahko povedali tudi drugače: ker išče individuum      zgolj      svoje ugodje, ima nujno instrumentalen odnos  C
prvi pogled se zdi, da je načelo koristnosti      zgolj      nadaljevanje načela ugodja na ravni skupnosti  C
odtegnjena zadovoljitev, mora strast, ki ji gre      zgolj      za zadovoljitev, takrat, ko "tehta" možnosti  C
hkrati razkrije, da je tudi javnost za Benthama      zgolj      gnetljiva, amorfna masa, ki jo oblikuje šele  C
ugodja, po drugi pa iz zakonov, ki so sicer      zgolj      jezikovne tvorbe, fiktivne entitete, kot jim  C
pa pomeni, da je treba na bitnosti, ki imajo      zgolj      jezikovno substanco in so zato imune za načelo  C
razpoložljivo za serijo investicij, katerih izvor je      zgolj      in samo zakonodajalčeva volja. Če je telo kot  C
podložnik v pravici, ki mu je bila prisojena,      zgolj      "obleko", kot pravi Bentham, v katero ga zakonodajalec  C
bolečino za morebitno izgubo nečesa, kar je      zgolj      dozdevek, namreč statusa, identitete, mandata  C
ki se prenaša iz roda v rod, nima po Benthamu      zgolj      ekonomske, se pravi menjalne vrednosti, pač  C
učinke v realnem. Benthamovska fikcija ima      zgolj      jezikovno realnost in je kot taka ločena od  C
jezikovne tvorbe zanj niso nebitnosti, niso      zgolj      jezikovne konvencije, pač pa jim pripisuje zmožnost  C
neulovljivi presežek, ki uhaja utilitaristični      zgolj      ekonomski perspektivi.Kajti geste svetega Martina  C
užitka, ki nima nobene opore v realnosti, pač pa      zgolj      in samo v fikciji.Zgled sv. Martina pokaže,  C
globoka dvoličnost posledica tega, da ni čisto in      zgolj      naravno dobro, odziv na neko potrebo, temveč  C
in predvsem o moči in oblasti, ki temeljita      zgolj      na logiki privacije. Razpolagati z dobrino,  C
sparjenje Benthama z Bataillem: prvega, ki dopušča      zgolj      koristno trošenje, brez izgube, in drugega,  C
Toda pri tem ne smemo prezreti, da je ta status      zgolj      fikcija, varljiva fikcija glede na njegovo bit  C
Dobrodelnež hoče tistega, ki nima, zadovoljiti      zgolj      na ravni potreb.Prav zato ne vidi oziroma noče  C
drugega utegnila ne biti potreba, da bi mu ne šlo      zgolj      za zadovoljitev potrebe, temveč za drugo, drugačno  C
priznati kot nekoga, ki želi, pač pa vidi v njem      zgolj      bitje, ki ga je treba ohraniti pri življenju  C
Problematična zato, ker lahko drugega vidi      zgolj      kot berača, ne vidi ga, ne more ga pripoznati  C
ponižanje želje na zadovoljevanje potreb ni      zgolj      afirmacija moči, oblasti, marveč tudi beg pred  C
možnosti zadovoljitve: "Neposredno daje /človeku/      zgolj      želje, ki so potrebne za njegovo ohranitev,  C
njegove duše, kjer naj bi se razvile po potrebi.      Zgolj      v tem prvobitnem stanju srečamo ravnovesje možnosti  C
stanju srečamo ravnovesje možnosti in želje ter      zgolj      v njem človek ni nesrečen.Kakor hitro postanejo  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  801 901 1.001 1.101 1.201 1.301 1.401 1.501 1.601 1.701 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA