nova beseda iz Slovenije
kazati na neko trajnejšo spremembo (vendar je to | zgolj | špekulacija brez ustrezne opore v virih), so | C |
kodeks z občasnimi potrditvami ali pa da je šlo | zgolj | za posamezne, gole sezname izdatkov, ki jim | C |
redki pripisi pa so kreditne vknjižbe. Morda gre | zgolj | za slučaj, vendar se te kreditne vknjižbe redno | C |
zreduciranem kontekstualnem delu se omejuje | zgolj | na ostanek denarja v blagajni in na neporavnane | C |
ali celo privatnega značaja in so se ohranili | zgolj | slučajno.Čeprav je letni obračun v pretežni | C |
številnimi svetnimi in cerkvenimi oblastniki. | Zgolj | za ilustracijo navajam ugotovitve Pavleta Blaznika | C |
jasno, ali se opravljeni obračuni niso ohranili | zgolj | po naključju ali uradi iz določenih razlogov | C |
obračun, ki pa je z redkimi izjemami zadeval | zgolj | urbano-urbarialni ljubljanski vicedomski urad | C |
spreminjala. Sestavni deli gospostva so z redkimi in | zgolj | začasnimi izjemami ostali pod enotno upravo | C |
oskrbnika gospostva. Medtem ko je sprva upravljal | zgolj | s pliberškim zemljiškim uradom, je najkasneje | C |
dokumentirani v minimalnem znesku 3,5 m ß, in sicer | zgolj | za črnjanski urad.V tej luči je tudi povprečni | C |
niso pretirano verodostojni in so navedeni | zgolj | informativno. D) obseg in vrste izdatkov | C |
informaciji iz zadnje četrtine 15. stoletja, ki | zgolj | posredno kažeta na vicedomova pooblastila v | C |
srednjeveško profano posest nasploh) v precejšnji meri | zgolj | prehoden. Vsekakor se najbolj približamo resnici | C |
ministerialne gradove s pripadajočo posestjo in še manj | zgolj | na ozemlje goriškega urada, povsem razumljivo | C |
posesti na spodnjem Krasu, ki je sicer izpričana | zgolj | posredno: Ulrik Rihemberški si je pred letom | C |
ves dveletni prihodek urada (mdr. je izražen | zgolj | v denarni vsoti) namenjen odplačevanju dolga | C |
Razlike v grafičnem prikazu (GRAF. 33/d) so | zgolj | navidezne, razlog pa tiči v tem, da obračuni | C |
della Scala. Njegovi dohodki, če upoštevamo | zgolj | denarni del, so za več kot trikratno presegali | C |
izdatki, ki se pojavljajo povsem sporadično ( | zgolj | za primer: nakup krznenih stražarskih ogrinjal | C |
naziranju, da je v teh 500 podložnikih treba gledati | zgolj | uživalce hub, govori 25 let mlajši vir (iz l | C |
districtu Obernburgensi ne bi bilo mogoče najti ( | zgolj | za ilustracijo: niti ob precej pretiranem upoštevanju | C |
drugih kakor tudi časa nastanka oz. pridobitve | zgolj | na podlagi pisnih virov ni mogoče ugotoviti | C |
gospostvo prešlo v last ljubljanske škofije. Zaradi | zgolj | površnega poznavanja razmer v prejšnjem obdobju | C |
nekoliko mlajših virov, je bil dolžan obračunavati | zgolj | poslovanje deželskega sodišča.Glede na to, da | C |
morala predstavljati 4% letne potrošnje, vendar | zgolj | osamljen račun za 10 funtov belih pfenigov, | C |
praviloma izkazuje pozitivno stanje, vendar pa | zgolj | na podlagi obračuna tega ni mogoče trditi, saj | C |
Ali je pri tem šlo za neke vrste nadzor ali pa | zgolj | za naključje, na podlagi skopega gradiva ni | C |
mogoče oz. smiselno obremeniti z dajatvami. | Zgolj | posredno, preko prihodkov od pripadajočih mest | C |
možno, da je 6-odstotni delež, ki se nanaša | zgolj | na konec 14. stoletja, vključeval tudi mitnino | C |
ugotovimo, da je agrarna produkcija predstavljala | zgolj | dopolnilno dejavnost oz. da je bil njen delež | C |
letno povprečje celotnega odhodka, upoštevajoč | zgolj | staro posestno jedro, celo zmanjšalo za slabih | C |
in se je še ob koncu 14. stoletja omejevala | zgolj | na ljubljanski vicedomski urad in morda gospostvo | C |
naslednje vrednosti (TAB. 47): *Ocena neto donosa | zgolj | tistih uradov, za katere imamo ohranjene obračune | C |
prevelikega pomena. Namen pričujočih primerjav je | zgolj | ilustrativne narave, predvsem pa se je treba | C |
svetnih (deželnih) knezov ni nujno omejevala | zgolj | na slovenske dežele.Dokaj skladni rezultati | C |
storiti. To kaže dovolj jasno, da zmore telo | zgolj | po zakonih svoje narave marsikaj, čemur se njega | C |
vprašanje, kaj zmore telo kot telo, se pravi " | zgolj | po zakonih svoje narave."Ti odgovori segajo | C |
objekt dejansko obstaja v zunanjem svetu, in kdaj | zgolj | v njegovem duhu.Prav zaradi izgube moči, ki | C |
svoje telo," se pravi z duhom, ki je utelešen | zgolj | naključno in prehodno, imamo v materializmu | C |
brezbožce kot bogaboječe, v svojem odstopanju videti | zgolj | inkonsistenten, pa je v primeru nemožatosti | C |
je vse, kar v obeh primerih lahko prepoznamo, | zgolj | odstopanje od pravil, in če je to odstopanje | C |
inkonsistentnim odstopanjem od pravil le-ta | zgolj | krši in s tem razveljavlja, pa Bog nemožatih | C |
skrivnost in ker je vse, kar nam je dostopno, | zgolj | kazen za ta greh, poglejmo, kaj je moč o njem | C |
kot da ga ni, saj ga z vsakim čaščenjem, ki ni | zgolj | nezainteresirano, neprizadeto spoznanje, že | C |
žalosti - čeprav namreč drugega v njegovi žalosti | zgolj | posnemam, pa sem bil vendarle prav jaz tisti | C |
ideja mene kot vzroka, sovraži mene, pa jaz, ki | zgolj | posnemam tisti afekt drugega, s katerim sem | C |
mene kot vzroka, potemtakem ljubi mene, jaz, ki | zgolj | posnemam tisti afekt drugega, s katerim sem | C |
vzrok za ljubezen; kar v drugem sam vzbujam, je | zgolj | neki nevtralen afekt.S tem, ko torej drugi na | C |
Čeprav torej zdaj sam po sebi v drugem vzbujam | zgolj | neki nevtralen afekt, se pravi niti veselja | C |
vse, kar sam vzbujam v njem, je, strogo vzeto, | zgolj | neki nevtralen afekt -, njegovega afekta sovraštva | C |
skozi ljubezen, ki ji jo izkazujejo drugi, ljubi | zgolj | sámo sebe, v nekem trenutku zlomi in nekomu | C |
kogarkoli; v očeh drugih, v njihovih pogledih vidi | zgolj | sámo sebe, potrditev svojega amour-propre, samoljubja | C |
bila videti vredna ljubezni, Marianne ugaja | zgolj | sama sebi, ljubi zgolj sama sebe, njej pa ne | C |
ljubezni, Marianne ugaja zgolj sama sebi, ljubi | zgolj | sama sebe, njej pa ne ugaja nihče.Njej začne | C |
videti kot nekaj drugega, kot je v resnici, | zgolj | prevarajo naš pogled, pa nam nekateri insekti | C |
eno in isto bitje, ki je ves čas živo in se je | zgolj | transformiralo.Še več: ne le, da ni telesa, | C |
oziroma veščo." Žrtev je zdaj v morilčevih očeh | zgolj | navidezno mrtva buba, ki bo po nekem določenem | C |
je sprožil tak življenjski krogotok, je bilo | zgolj | njegovo lastno telo, s katerim pa, kot transseksualec | C |
besede. Rojstvo in smrt sta v njegovih očeh | zgolj | napačni interpretaciji transformacij telesa | C |
transformacij telesa: "to, kar imenujemo nastajanje, je | zgolj | razvoj in rast, tako kot je to, kar imenujemo | C |
in rast, tako kot je to, kar imenujemo smrt, | zgolj | uvoj in zmanjševanje." Skozi celoten proces | C |
pravem pomenu besede in da gre v obeh primerih | zgolj | za napačni interpretaciji transformacij enega | C |
vsebujejo celotno žival, od katere se razvije | zgolj | en del, ki je natanko podoben izgubljenemu, | C |
se ves čas "zaman naprezali"; zmožni bi bili | zgolj | "nemočnih želja". Kako je torej po Malebranchu | C |
neko telesu in nam vnanjo moč, s svojim telesom | zgolj | posredno krmilimo.Čeprav se zdi, da nas telo | C |
nanj, ampak Bog. Naše telo je, strogo vzeto, | zgolj | stroj, ki zaradi tega, ker ga obvladujemo s | C |
Duša je s telesom, ki ga animira, povezana | zgolj | posredno, se pravi preko svoje povezave z Bogom | C |
se pravi ne modificira našega duha, ampak nam | zgolj | razodene svojo idejo, se pravi idejo, ki jo | C |
kolikor jo zaznavam, pa mi Malebranchev Bog | zgolj | razodene idejo, ki, strogo vzeto, obstaja zunaj | C |
svojo idejo -, pa Malebranchev Bog vsem razodene | zgolj | eno samo idejo, namreč tisto, ki jo ima o stvari | C |
nagonska in slepa, pa je ljubezen, ki se poraja | zgolj | na osnovi luči razuma, svobodna in razsvetljena | C |
v ničemer ne zavezuje naše volje, tako da je | zgolj | od nas samih odvisno, ali bomo nanjo odgovorili | C |
duha od telesa. Odkar namreč naš duh ni več | zgolj | povezan s telesom, ampak odvisen od le-tega | C |
duha ni podredil telesu; Bog je obe substanci | zgolj | povezal oziroma združil, in sicer preko zakonov | C |
povezave med dušo in telesom. Ta povezava je | zgolj | in samo v tem, da so modalitete obeh substanc | C |
za moč nad lastnim telesom, je, strogo vzeto, | zgolj | "učinkovitost božjih dekretov", tisto, kar imamo | C |
tisto, kar imamo za povezavo z našim telesom, pa | zgolj | "nespremenljivost" le-teh.Bog je zakone povezave | C |
Malebranchev opis življenja v paradižu govori | zgolj | o naši lastni sprijenosti, se pravi o tem, kako | C |
svojim telesom, njegov duh, ki je bil pred tem | zgolj | povezan s telesom, pa je postal odvisen od le | C |
v samo naravo telesa, ki ga naseljujemo, nas | zgolj | z lučjo razuma ne bo več mogoče pridobiti za | C |
ampak na "prihodnji svet"; sedanji svet je | zgolj | prehodna faza v izgradnji "večnega templja" | C |
neko materialno telo, neposredno vidimo, je | zgolj | "inteligibilno" oziroma "idealno telo", medtem | C |
vidimo in ne čutimo - v obstoj materialnih teles | zgolj | verjamemo.Če bi torej Bog v nekem trenutku izničil | C |
pomeni, da jih tudi takrat, kadar obstajajo, | zgolj | haluciniramo.In drugič, ker je prav Bog tisti | C |
kadar gledamo neki obstoječi objekt, vidimo | zgolj | idejo tega objekta, to pač pomeni, da naša lastna | C |
Naši duhovi," pravi Malebranche, "prebivajo | zgolj | v univerzalnem Umu," se pravi v umu Boga.Medtem | C |
združena. Če namreč, kot duhovi, prebivamo " | zgolj | v univerzalnem Umu", se pravi v umu Boga, potem | C |
nas boli, vsa tista telesa, ki v nas zbujajo | zgolj | indiferentne čutne percepcije, pa za tuja telesa | C |
Medtem ko je Agilulf čisti, neutelešeni duh, ki | zgolj | začasno prebiva v praznem oklepu, pa je Gurduloo | C |
zunaj", substancialna zveza med njima pa je | zgolj | utvara, ki jo je porodil izvirni greh, ki je | C |
da se nam zdi, da sta ta dva dela nas samih | zgolj | ena sama substanca" -, pa je, po drugi strani | C |
izkustvo našega lastnega telesa v vsakem primeru | zgolj | halucinacija fantomskega telesa, ki zaradi tega | C |
med čutenjem in zamišljanjem po Malebranchu | zgolj | razlika med več in manj. Kadar pa v telesu | C |
verjamejo, da pred sabo vidijo objekte, ki obstajajo | zgolj | v njihovi domišljiji." In prav zaradi tega, | C |
čeprav je imel vedno prav, je bilo to še vedno | zgolj | srečno naključje. Vsem Malebranchevim norcem | C |
šibkejšo afekcijo, je s tem dosegel, da si je | zgolj | zamišljal to, kar bi sicer moral čutiti.Spomnimo | C |
med čutenjem in zamišljanjem po Malebranchu | zgolj | razlika med močnejšo in šibkejšo možgansko sledjo | C |
Elsterjevimi besedami: medtem ko je pozaba sama na sebi | zgolj | izostanek oziroma odsotnost zavesti o nekem | C |
o x, vsi naši tovrstni poskusi pač ostajajo | zgolj | pri želji, se pravi pri reprezentaciji odsotnosti | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1.001 1.101 1.201 1.301 1.401 1.501 1.601 1.701 1.801 1.901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |