čez (401-500)

... deklice spijo,« prešeren ves take je pel,      čez      travnike ne v domačijo, pod okna je k deklicam  A
šla. Tam iz hiše z modrim pasom todi šla je      čez      dvorišče ‒ da mi Bog je dal na voljo, volil  A
se v skrbeh zate še trese, a storil davno že      čez      te je križ. Prazna je široka cesta Prazna  A
septembra, mrki tropi dolgih shem oblakov, zaplulih      čez      plan, iz kota gramoznice dahnejo čad požganega  A
od Pungarta do roženvenske cerkve in gradu,      čez      stolp Škrlovca do Jahača doni zamaknjena skozi  A
mohorjevega klanca, četvorka črtov Črtomira pa      čez      čudapolni, čutno čipkan črkopis čeri čirškega  A
stran 13 . / VETER NA VEKAH Neslišno zdrsne      čez      obrvi in poboža tanko kožo. Palček iz zračnih  A
oficirji, topničarji s težavo nameščajo cevi      čez      glave. Boj je bil in bo.   A
Boj je bil in bo. Udriha se      čez      vodo, na ozemlje črnih mravelj. Občasno se tja  A
Smeh iz oblaka je nenaden. Sonce, ki se razlije      čez      led, čez poprh modrine, zažari v neznosnih odtenkih  A
oblaka je nenaden. Sonce, ki se razlije čez led,      čez      poprh modrine, zažari v neznosnih odtenkih.  A
domovi malih viharnikov. Le pogled bo segel      čez.     Mogoče pesem.   A
zvezdni prah, kdo vadi vojaške korake? Kdo seje      čez      polja mraz, kdo krade otroške poglede, kdo v  A
v mačicah in resju in korčkih ... Premica rac      čez      obzorje ‒ iz pravzroka presekan prostor. Jaz  A
Strast pretakanja. Ognji segajo      čez      robove srca. Kakor trepet strun, kakor blues  A
Nato smrt po stopnjah. Do Lux aeterne in še      čez.      O avtorju Jožek Štucin (Cerkno, 1955), pesnik  A
gojí visoke v prsih, jasne vzore, pogled mu      čez      domače sega gore: Kam ták naj ide? vprašam vas  A
gotova mu je hvala. Andrejčkov Jože, s škornjami      čez      ramo, mehur za pasom čez pisarsko polje korakaš  A
Andrejčkov Jože, s škornjami čez ramo, mehur za pasom      čez      pisarsko polje korakaš peš, ponujaš svojo »kramo  A
Pred nami ti, za tabo mi korakamo; po trnju,      čez      krtíne pót pretakamo, prešernega nam Bog je  A
zelení. Ni čudo! saj me je obiskala Ljubezen      čez      dolgo časa spét; Ljubezen pa je seboj pripeljala  A
Urna me popelje cesta. Kakor tica, ki leti      Čez      goré in čez planine, Kraje gledam in ljudí,  A
popelje cesta. Kakor tica, ki leti Čez goré in      čez      planine, Kraje gledam in ljudí, Kaj mi mar njih  A
po svetu roma, Ki ga zvesto spremlja z doma      Čez      doline, čez goré. Čez goré in čez doline, Pa  A
roma, Ki ga zvesto spremlja z doma Čez doline,      čez      goré. Čez goré in čez doline, Pa do tvojih sem  A
zvesto spremlja z doma Čez doline, čez goré.      Čez      goré in čez doline, Pa do tvojih sem bregóv  A
spremlja z doma Čez doline, čez goré. Čez goré in      čez      doline, Pa do tvojih sem bregóv, Kjer naj hujše  A
gleda okó. . / . / stran 35 . / Ti bodeš kalil      čez      nekaj let Serce in jasne oči dekleta, Ki reva  A
Cvetica Samica Na trati medlí. Visoko      čez      goré in čez planjave Do južnih krajev ponesó  A
Samica Na trati medlí. Visoko čez goré in      čez      planjave Do južnih krajev ponesó te krila; Ko  A
zvésto z mano, tiha žalost! Spremljaš me, ko tíh      čez      polje grem zeleno, Z róžicami obsejano, tiha  A
berlí; Kar se zgodilo je, pozabi, In mirno boš      čez      malo dni! Brezi jadra, brez kermila Plava čoln  A
dni! Brezi jadra, brez kermila Plava čoln mi      čez      morjé; Ž njim igrá valov naj sila, Križem jaz  A
sercé, Ta puhli, ta spačeni svet zapustiva;      Čez      sinje, prostorno morje bežé Vetrovom, valovom  A
bledó; Zapira groza mi besédo. Oh! noč bo kmalo      čez      in čez! Gorje siroti mi ubogi!   A
Zapira groza mi besédo. Oh! noč bo kmalo čez in      čez!      Gorje siroti mi ubogi!   A
bilo je na sveti Pošteno sovi zdaj živeti.      Čez      dan iz luknje ven ne smém, Luč slábo mojim dé  A
se nas ne vsmili, Ni nam pomoči v sili. Ko      čez      poljé se vodnji val Vali ob hudi uri, Rohneča  A
Razbiti so zapahi, Gorje zdaj trumi plahi!      Čez      prag na konji prirohní Gorjé! sam turški paša  A
Saj nisem te videla leto in dan.      Čez      leto in dan si prišel domú, Pa nisi objel me  A
Pa nisi objel me okrog vratú Čuj! eno bije      čez      polnoči, Strašnó na uhó mi voda šumi.” ‒„Končana  A
Višinsko morje. Med hojo . /\ .. stran 29 . \/      Čez      belo nebo zdrsne jadralna ptica. Gazimo oblak  A
mislih zrem brezmejnih rek sinjino, ki bodo kmalu      čez      in čez preplule zdanjih dni temino ... Večerna  A
brezmejnih rek sinjino, ki bodo kmalu čez in      čez      preplule zdanjih dni temino ... Večerna impresija  A
noč je legla na vojake, strahotno piha veter      čez      mrtvake, čez njih krvavi, bledi obraz. Moj  A
na vojake, strahotno piha veter čez mrtvake,      čez      njih krvavi, bledi obraz. Moj ded Petdeset  A
Moj dragi fant, tako mi je, ko da bi kdo      čez      mé oral; če zdaj bi me pogledal, me ne bi več  A
jadri belimi, to odjadral s ptički bi veselimi      čez      vodice sinje, tja v zamorsko vas. Tam si poiskal  A
seje, in kar poseje ‒ sončece ogreje, in kar      čez      noč ozelenijo lehe, in kar čez noč se omladijo  A
ogreje, in kar čez noč ozelenijo lehe, in kar      čez      noč se omladijo veje. Oj, kmalu, kmalu doseže  A
sežgala niti ena črka ni od vseh ostala... Pa      čez      griček sem v gozdove šla zelene, kjer bile so  A
plavajo vetrovi iz daljave in neso pogrebno pesem      čez      dobrave. Kdo zaspal je?  A
Meni iz očesa grenka solza sili.      Čez      dobrave mrzel, mrzel dih zaveje: Spomenik grenak  A
In zato se mrtev zdi mi... Kar      čez      noč iz tal je tisoč rož pognalo; zemljo je pokrilo  A
vred rastli, zdaj vrhove dvigajo in zro ponosno      čez      lesove. Moj hrastič pa zelení in smrti čaka  A
številke smo - drugi pa z nami množijo! Solze, ki      čez      lica ne smejo nam vreti, nam kapljajo v srca  A
ki svobodno diha, tam pesmi pastirjev doné      čez      planine Me v molku obnavljamo svoje spomine  A
postal bi mrk in nem. Vriskaj, moj pastirček,      čez      planine! S tvojim združi naj svoj spev vihar  A
Pomlad že prišla bo! Zavel je veter tiho      čez      vrhove, potopil v morje virček je valove, odšel  A
potopil v morje virček je valove, odšel je      čez      planine zlati maj nikoli vrnil se ne bo nazaj  A
vrnil se ne bo nazaj! O, še pihljal bo veter      čez      gorice, v vrtove vsipal zlati maj cvetlice,  A
dober in veren ji drug. A preko gór je daleč      čez      morje letel jeseni na jug. Rožica bela je hrepenela  A
v cvetju od luči voščenih se zlata ji zarja      čez      lica razliva... In tiho smehlja se še lepše, kot  A
krona ponosna cvetočih je gred. Teče studenček      čez      pisane trate jaz nad vijugasto strugo slonim  A
čuje ihtenje kapljic, ki so v dnu zastale.      Čez      griček sapice so zapihljale. Kako se drevje  A
škrlatnem svitu zlate zore. Veterček pihlja      čez      hribe in doline; poigrava se v lesovih vrh planine  A
V Kanjem dolu... Tja      čez      nizek griček misel spe vesela, kjer mladost  A
zemljo, ne sliši vode, ki v biserih drobcenih se      čez      kapnike preliva. Vse pesmi, ki plavajo preko  A
v tihem gozdu poje. Saj podnevi sem hodila      čez      zelene senožeti; slišala sem ptičke peti. Kaj  A
drugi že ugašajo... Le vrisk pastirjev še odmeva      čez      hrib, dolino v noč temno... Zdaj vračamo se na  A
jasnih slik živi mi v duši... Ko sem šla s teboj      čez      tihe njive, ko sva s srpi želi žito zlato in  A
objela, a desnico dvignila ponosno in zazrla se      čez      žitna polja in z očmi objela trato rosno. Zamahnila  A
odzdravila, sosedom. Mati moja, mlada deklica sem      čez      polje za tvojim šla pogledom. V tvojih se zrcalila  A
.. stran 50 . \/ V Širokem potoku Pojdem      čez      zeleno polje tja v samotno senožet, da pozabim  A
Razrastel se hrast je.      Čez      strme vrhove je zrl s hrepenenjem šumeče gozdove  A
med nama temnih zmot, ne kesanja bolečine.      Čez      prepade tja v višine varna naju vodi pot! Ljubim  A
opojno zadehteli, se odprli v vročini sonca bi      čez      dan umrli minili, kakor sen o sreči bežni...   A
Kaj morem jaz za to!      Čez      Rimsko cesto zvezde se cedijo in kdaj pa kdaj  A
XIV. Ko se nocoj bom spet pokril      čez      glavo in ugasnil glasbo, dal blazino stran,  A
sit narékanja ljudi. Gledam gospoda, ki tam      čez      kadi in zdi se mi, da bo vsak hip zblaznel.  A
Lift. He he.      Čez      par sekund ječe odklenem vhod. Kakšen Odklop  A
stran ga dal, počival bo tu zadajle, v omari.      Čez      čas ga bom spet malo v roke vzel. Kam spet ti  A
zvite ptice: enkrat na leto pridejo na obisk;      čez      dan, ker so prefrigane lisice, in sobo spremenijo  A
se vrti v jutránji glavi: kot nor pešačil sem      čez      Tivoli, potem pa vedno po Prešernovi na faks  A
morda še manj, imam, če pohitim. Ko grem      čez      most, se pogovarjam z njim in mu, svež germanist  A
kak kámenček na cesti, se sklonim in ga vržem      čez      ograjo. Race na Dravi me že vse poznajo.   A
in vzamem knjigo in se razmišljeno prebijam      čez      besede premišljujoč, kaj se mi je sanjalo.   A
vlaka. Nato pa se mimo lokomotive odpraviva      čez      cesto.Je že čas.   A
menjuje jútranje prelive in redka ptica gre mu      čez      obraz. Štantarji so že tu.   A
Zaobjela je sobo do vrat. Šla sem počasi za žarkom      čez      pod. (To bi lahko bil naš svet.)   A
gremo, zakaj gremo moram iti, da skočim za njimi      čez      steno, ali da se iz mene rodijo druge take oči  A
47 . \/ Pustite me Pustite me iti samo      čez      polje ne kličite me in ne sprašujte. Lahko da  A
in me ne bi pustil. Jaz pa moram iti sama      čez      polje. Utelešeni smo v vsem in v vseh okrog  A
sestavimo svojo podobo. Zato me pustite iti samo      čez      polje, ne kličite me in ne sprašujte. Nesmisel  A
davno ne ve, zakaj pije. Kot črno vino noč      čez      njo se razlije, kot čaša belega vina ji zjutraj  A
prepevaje, srebrne strune prebiraje, privre      čez      prag na beli dvor; pred njimi pa v obleki  A
vstala, bil cvet je obran. Oh, cvetje je rahlo,      čez      noč se ospè; a žal je še meni po njem, o deklè  A
solz ji potok lije vroč. . / . / stran 32 . /      Čez      ograjo vrtno gleda ‒ mnogo mimo vre ljudi;   A
dežele? Oh, vidim, ni mogla te bolna perut      čez      morje široko prenesti, strl sredi je poti jo  A
za družbo predrago sirota strmiš v daljavo      čez      morsko planjavo. Pač sanjaš o krajih, kjer sonce  A