nova beseda iz Slovenije

podobno (801-900)


Pravici na ljubo pa je treba dodati, da je      podobno      dobro mnenje o tem dala tudi zgodovinska stroka  B
ohranjen v pripovedkah do danes, npr. Zlatorog. Na      podobno      simboliko kažeta tudi odlomka kamnov pri cerkvi  B
uporabljajo poslej večkrat grb s panterjem,      podobno      tudi vicedomski urad palatinskih posestev.Njegove  B
Boga. Kamen in ustoličevanje je zato ostalo,      podobno      kakor lipa, drevo življenja,9 ki je prav  B
Das Recht in Böhmen und Mähren V2 (str. 46)      podobno      B. Grafenauer, Ustoličenje ... str. 234, 244   B
indoevropsko poreklo kažejo tudi drugi primeri.      Podobno      kot Kresnik se tudi indijski Krišna bojuje z  B
ki mu predstavlja velikega slovenskega kneza.      Podobno      pravi tudi E. S. Piccolomini v svojem delu  B
večinoma stvaritve neukročenih naravnih sil.      Podobno      nam ljudska pripovedka razlaga tudi nastanek  B
visokogorju le še kozorog in ta ima mogočne rogove,      podobno      kakor domači kozel. Domačini v Julijskih Alpah  B
dobesedno »snežnobeli kozel z zlatimi rogovi«.25      Podobno      tudi Ivo Juvančič (1981), doma iz Bovca in zapisovalec  B
In to v 4. stol. pr. Kr.!      Podobno      navaja tudi znani Filostrat v 3. stol. pr  B
zato jih v naslednjem pregledu tudi navajamo.      Podobno      kot v antičnih pripovedkah se najpogosteje v  B
sintagma, da pride »ta zelen«, kar pomeni satan.      Podobno      je tudi drugod na Slovenskem.V oklici Kamnika  B
diktamu in navaja, da pomaga tudi pri porodu;      podobno      tudi Plinij.V drugem stoletju govori o tej čudežni  B
potem kot narodni simbol nima prave veljave.      Podobno      kot pri kralju Matjažu. 48 gl. M. Matičetov  B
nekdanje Recije v osrednjih Alpah, kjer najdemo,      podobno      kot v vzhodnih Alpah, na izkopaninah iz predzgodovine  B
nastala bolj verjetno iz navdiha pri grbih.      Podobno      tudi črni orel na Tirolskem, za katerega ni  B
obdajajo (bele?) koze. . / . / stran 103 . /      Podobno      temu se je zgodilo že Kralju Matjažu, ki so  B
98 . / . / stran 15 . / Drevo življenja      Podobno      kot krščanstvo, vidijo tudi druga verstva, ki  B
latinski naziv za »jabolko« pa pomeni tudi vse      podobno      okroglo sadje.Pomarančevec je v tem primeru  B
drugih primerih simbolizira življenje mesta,      podobno      kot na vasi.Tako na pečatu mesta Krems ob Donavi  B
soncu, naznanjajo pomlad, prebujajočo se naravo.      Podobno      kot v primeru dreves so bili ljudje tudi o cvetovih  B
čustvovanja in liričnega razpoloženja za lepoto,      podobno      kot nam izpričuje že motiv nageljna v slovenski  B
bukvic in še posebno na ljudskih vezeninah.      Podobno      kot slovenski, je tudi češki motiv nageljna  B
vloge v ljudskem življenju in navadah96.      Podobno      velja tudi za druge narode na Balkanu, za Grke  B
svojo vlogo v ljudskem zdravilstvu, veljal za      podobno      kot muškat za ljubezenski napoj.101 Za jugozahodno  B
se sicer oznaka kwetka komaj kdaj sliši. ‒      Podobno      kot pri Slovencih. Zdravilnost neke rože pa  B
glasov uvedena za medsebojno sporazumevanje vseh,      podobno,      kakor je bila za večino kulturnih ljudstev dosežena  B
in umetno sestavljenega jezika še posebej.      Podobno,      kakor se danes prizanesljivo nasmehnemo tistim  B
jasno razlikovanje številnih med seboj zelo      podobno      zvenečih besed (npr.: bap, pap, pab, päp, pep  B
je živel in delal. . / . / stran 80 . / A      podobno      kakor Vernov profesor Lytten, ki v ringu ni  B
znanosti, tudi esperanta ne. Danes smo pred      podobno      skušnjavo esperantisti.Po stari poti z organiziranje  B
čez noč so vzeli v roke krmilo cesarstva ‒      podobno      se lahko zgodi z esperantom.Kakor si največji  B
politiki, nikakor pa ne med politiki na oblasti.      Podobno      kakor na Koroškem, kjer skoraj vsi deželni glavarji  B
samo skušamo napotiti, pa nam navadno spodleti?      Podobno      se lahko vprašamo o esperantu: ali si smem nadeti  B
sovražnikov ne more biti lahka naloga za človeka.      Podobno      je z argumentom lahkosti v kakem jeziku, prav  B
reči, če bi bil Zamenhof pripravljen posvetiti      podobno      pozornost v svojem eseju družbenim vprašanjem  B
izgube pogum.” No, še prav pogosto lahko opazimo      podobno      nepomogljivost, posebno še pri številnih, ki  B
Ples. S      podobno      govorico smo nekoč že spregovorili, leta 1924  B
življenje in skrbeti za svoje zemeljske potrebe.      Podobno      je najbrž čustvoval in razmišljal tudi slovenski  B
vendar vedno le kot njegovo zanikanje. In      podobno      je bilo s spolnostjo.Ali je ta moja spolna sla  B
trenutek izstrelil kot iz puške: Nikakršno! In      podobno      je bilo z lepim pogrebom.Lep pogreb je veliko  B
Drugače nisem zmožna nikogar ljubiti.« Zelo      podobno      razmišlja in čustvuje tudi Rakitin, ki v pogovoru  B
končnost in dobroto.« . /\ .. stran 249 . \/      Podobno      je pri Unamunu tudi z drugimi bistvenimi sestavinami  B
tudi skozi ateizem.« Tine je tako zapisal,      podobno      pa mislijo o teh stvareh skoraj vsi moji kulturni  B
že zbirka esejev, Demon Iva Daneva (1969).      Podobno      je na koncu ob poslednjem pripovednem delu,  B
se zdaj otepamo kot z najhujšo nesrečo). In      podobno      je z vsemi drugimi Slovenci, katerih religioznih  B
mladih revoltirancev, vrsta sterilnega obupa in      podobno,      ki vodi k destrukciji umetnosti.Nasprotno: z  B
poguma odpreti in preveriti v svetu in ki se      podobno      kot slovenstvo - v zaprtosti vase razkraja,  B
Ples. S      podobno      govorico smo nekoč že spregovorili, leta 1924  B
protireformacija - je dal tem srednjeevropskim ljudem tudi      podobno      čutenje, poudarjen čut za vzvišeno, lepo in  B
mogoče izmišljine, podtikanja, politiziranja in      podobno.     V tej zvezi sem včeraj že klical Partljiča v  B
zadev tako prostodušno, kot sva jih doslej.      Podobno      se je zgodilo z mojimi prijatelji v Slovanu  B
človeka, temveč iz družbe in njene splošnosti.      Podobno      kot je Marx kritiziral meščansko družbo, kritizira  B
celo, da Matjaž Kmecl razmišlja in čustvuje      podobno      kot jaz in pri tem meni, da se je dolžan s svojim  B
in omogočanje vseh človeških moči. Najbrž      podobno      razmišlja o tem tudi Jernej Vilfan. 19. oktobra  B
Marković sta se sicer zaklela, da sta tudi že sama      podobno      razmišljala o tem problemu in da se čutita dolžna  B
nemštvom - povedano mimogrede - je še veliko.      Podobno      kot nemška začne tudi slovenska umetnost sprejemati  B
počuti med sodobniki tako nazarensko užaljenega.      Podobno      je tudi z menoj, vendar sem kljub temu prizanesljivejši  B
biti vsaj nam srednjeevropejcem razumljivi.      Podobno      pomanjkanje formalizacije je namreč značilno  B
značilno za vse srednjeevropske slovanske narode,      podobno      odločanje »ali - ali« je zaslediti v vseh srednjeevropskih  B
Janez. Hm, bolj težko. Angel. ...saj to je      podobno,      kot če po smrti postaneš kak krilat angelc,  B
nežno postavo spominja na Milana in tudi govori      podobno,      kot je govoril Milan...Kako dolgo je že od takrat  B
sedim ob ognju, da držim v rokah tale papir, in      podobno;      kako bi mogel kdo trditi, da tole niso moje  B
naj dá roke proč od moje punce, ali storil kaj      podobno      norega, pa sem hvalabogu to misel še isti hip  B
bedni od mene! A niti tolažba duhov, ki so      podobno      kot jaz zablodili v labirintih srca, me ne odreši  B
ontološkem smislu prazna, ”brezsubstančna“ -      podobno      kot geometrijska točka ne more realno vsebovati  B
bil še otrok: kalejdoskop je nekakšno kukalo,      podobno      daljnogledu, vendar ne gledaš skozenj, ampak  B
Marija. Toda to je bolj      podobno      smrti kot rojstvu!Ali nekakšni ekstazi...  B
prav tam, 37] - toda navsezadnje bi isto ali      podobno      prispodobje ustrezalo tudi transcendentalni  B
marsičesa, kar smo doživeli, ne spominjamo, in      podobno.     Zato nekateri sodobni analitiki, med njimi Bernard  B
Bruno. Da, zelo      podobno      - s to dopolnitvijo, da skuša Parfit pojem preživetja  B
tako majhne in nepomembne v širnem vesolju...      podobno      kot mi, ljudje... in ker so smrtne, kot mi.- Smrtne  B
preveč razlaga stvari, ki niso razložljive,      podobno      kot Harding?Ali so Parfitovi ”kvazispomini“  B
Bruno. Ker jaz mislim      podobno.      Janez, osuplo.   B
zunanje rezultate nekih duševnih dejavnosti,      podobno      kot midva štejeva korake pri merjenju časa in  B
pozneje mimo tistega, ki je od nje bolj oddaljen.      Podobno      je s časom... in zato je odnos prej-pozneje  B
bile na primer čez grmado naslikane hiše in      podobno,      tako da so morali moderni restavratorji odstraniti  B
s sfero, pravokotno prizmo z elipsoidom, in      podobno.     V takšnem, še vedno ”idealnem“, čeprav ukrivljenem  B
zanimivo razslojiti v duhu na časovne plasti,      podobno      kot sva zadnjič na sprehodu razslojevala kraško  B
kamenjem, katerega naj bi spremenil v kruh, in      podobno.      Janez.   B
absolutnega prostora oziroma mest znotraj njega -      podobno      kot če rečemo, da velika kocka obsega množico  B
novega naravoslovja. V nasprotju s Kartezijem,      podobno      kot pozneje Newton v nasprotju z Leibnizem,  B
raztezanju geometrijskih likov, sukanju teles in      podobno.     Matematična topologija proučuje oblike prostora  B
nebesih: za Swedenborgove angele je tudi prostor,      podobno      kot čas, stanje duha. Janez.   B
kot ”notranje razsežnosti“ duše oziroma duha.      Podobno      kot Plotin tudi Avguštin najprej govori o večnosti  B
nadaljevanju se izkaže, da je pri tem glavni problem -      podobno      kot že pri Aristotelu - da ”preteklega ni več  B
namreč strinja z Aristotelom, da je čas merljiv      podobno      kot prostor - čeprav drugače, saj je čas bistveno  B
Janez.      Podobno      kot za Plotina je čas torej tudi za Avguština  B
Bruno. Da,      podobno      in obenem drugače - ločnico med njima začrtuje  B
neskončen, zamisljiv tudi brez dogodkov v njem in      podobno.     Še posebej sem se zamislil ob trditvi, da ”ima  B
spoznavnih procesov v kognitivni znanosti, in      podobno.      Janez.   B
razdaljah, sami ali skupaj z drugimi predmeti, in      podobno.     Retencijsko odsenčenje v času je sorodno zaznavnemu  B
na primer naslov knjige, posamezno stran in      podobno;      analogno - če imava smisel za glasbo - lahko  B
časovnih ”točk“, finih zdajev, lahko pa -      podobno      kot v matematični analizi, pri diferencialnem  B
prihodnost načelno enako dostopna kot preteklost,      podobno      kot so v prostoru dostopne vse smeri.Na formalni  B
to vprašanje v bližnji prihodnosti rešeno -      podobno      kot so ljudje izmerili velikost Zemlje oziroma  B
o razvejanosti časov v valovni funkciji in      podobno      - vendar bi naju ta razvejanost zapeljala v  B
teles v praznem prostoru), drugi pa kompleksni...      podobno      kot v znanem antičnem paradoksu ”sorites“ (beseda  B
ladjama ali z devetimi planeti Osončja in      podobno;      relativnostna teorija glede števila obravnavanih  B

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA