nova beseda iz Slovenije
Pravici na ljubo pa je treba dodati, da je | podobno | dobro mnenje o tem dala tudi zgodovinska stroka | B |
ohranjen v pripovedkah do danes, npr. Zlatorog. Na | podobno | simboliko kažeta tudi odlomka kamnov pri cerkvi | B |
uporabljajo poslej večkrat grb s panterjem, | podobno | tudi vicedomski urad palatinskih posestev.Njegove | B |
Boga. Kamen in ustoličevanje je zato ostalo, | podobno | kakor lipa, drevo življenja,9 ki je prav | B |
Das Recht in Böhmen und Mähren V2 (str. 46) | podobno | B. Grafenauer, Ustoličenje ... str. 234, 244 | B |
indoevropsko poreklo kažejo tudi drugi primeri. | Podobno | kot Kresnik se tudi indijski Krišna bojuje z | B |
ki mu predstavlja velikega slovenskega kneza. | Podobno | pravi tudi E. S. Piccolomini v svojem delu | B |
večinoma stvaritve neukročenih naravnih sil. | Podobno | nam ljudska pripovedka razlaga tudi nastanek | B |
visokogorju le še kozorog in ta ima mogočne rogove, | podobno | kakor domači kozel. Domačini v Julijskih Alpah | B |
dobesedno »snežnobeli kozel z zlatimi rogovi«.25 | Podobno | tudi Ivo Juvančič (1981), doma iz Bovca in zapisovalec | B |
In to v 4. stol. pr. Kr.! | Podobno | navaja tudi znani Filostrat v 3. stol. pr | B |
zato jih v naslednjem pregledu tudi navajamo. | Podobno | kot v antičnih pripovedkah se najpogosteje v | B |
sintagma, da pride »ta zelen«, kar pomeni satan. | Podobno | je tudi drugod na Slovenskem.V oklici Kamnika | B |
diktamu in navaja, da pomaga tudi pri porodu; | podobno | tudi Plinij.V drugem stoletju govori o tej čudežni | B |
potem kot narodni simbol nima prave veljave. | Podobno | kot pri kralju Matjažu. 48 gl. M. Matičetov | B |
nekdanje Recije v osrednjih Alpah, kjer najdemo, | podobno | kot v vzhodnih Alpah, na izkopaninah iz predzgodovine | B |
nastala bolj verjetno iz navdiha pri grbih. | Podobno | tudi črni orel na Tirolskem, za katerega ni | B |
obdajajo (bele?) koze. . / . / stran 103 . / | Podobno | temu se je zgodilo že Kralju Matjažu, ki so | B |
98 . / . / stran 15 . / Drevo življenja | Podobno | kot krščanstvo, vidijo tudi druga verstva, ki | B |
latinski naziv za »jabolko« pa pomeni tudi vse | podobno | okroglo sadje.Pomarančevec je v tem primeru | B |
drugih primerih simbolizira življenje mesta, | podobno | kot na vasi.Tako na pečatu mesta Krems ob Donavi | B |
soncu, naznanjajo pomlad, prebujajočo se naravo. | Podobno | kot v primeru dreves so bili ljudje tudi o cvetovih | B |
čustvovanja in liričnega razpoloženja za lepoto, | podobno | kot nam izpričuje že motiv nageljna v slovenski | B |
bukvic in še posebno na ljudskih vezeninah. | Podobno | kot slovenski, je tudi češki motiv nageljna | B |
vloge v ljudskem življenju in navadah96. | Podobno | velja tudi za druge narode na Balkanu, za Grke | B |
svojo vlogo v ljudskem zdravilstvu, veljal za | podobno | kot muškat za ljubezenski napoj.101 Za jugozahodno | B |
se sicer oznaka kwetka komaj kdaj sliši. ‒ | Podobno | kot pri Slovencih. Zdravilnost neke rože pa | B |
glasov uvedena za medsebojno sporazumevanje vseh, | podobno, | kakor je bila za večino kulturnih ljudstev dosežena | B |
in umetno sestavljenega jezika še posebej. | Podobno, | kakor se danes prizanesljivo nasmehnemo tistim | B |
jasno razlikovanje številnih med seboj zelo | podobno | zvenečih besed (npr.: bap, pap, pab, päp, pep | B |
je živel in delal. . / . / stran 80 . / A | podobno | kakor Vernov profesor Lytten, ki v ringu ni | B |
znanosti, tudi esperanta ne. Danes smo pred | podobno | skušnjavo esperantisti.Po stari poti z organiziranje | B |
čez noč so vzeli v roke krmilo cesarstva ‒ | podobno | se lahko zgodi z esperantom.Kakor si največji | B |
politiki, nikakor pa ne med politiki na oblasti. | Podobno | kakor na Koroškem, kjer skoraj vsi deželni glavarji | B |
samo skušamo napotiti, pa nam navadno spodleti? | Podobno | se lahko vprašamo o esperantu: ali si smem nadeti | B |
sovražnikov ne more biti lahka naloga za človeka. | Podobno | je z argumentom lahkosti v kakem jeziku, prav | B |
reči, če bi bil Zamenhof pripravljen posvetiti | podobno | pozornost v svojem eseju družbenim vprašanjem | B |
izgube pogum.” No, še prav pogosto lahko opazimo | podobno | nepomogljivost, posebno še pri številnih, ki | B |
Ples. S | podobno | govorico smo nekoč že spregovorili, leta 1924 | B |
življenje in skrbeti za svoje zemeljske potrebe. | Podobno | je najbrž čustvoval in razmišljal tudi slovenski | B |
vendar vedno le kot njegovo zanikanje. In | podobno | je bilo s spolnostjo.Ali je ta moja spolna sla | B |
trenutek izstrelil kot iz puške: Nikakršno! In | podobno | je bilo z lepim pogrebom.Lep pogreb je veliko | B |
Drugače nisem zmožna nikogar ljubiti.« Zelo | podobno | razmišlja in čustvuje tudi Rakitin, ki v pogovoru | B |
končnost in dobroto.« . /\ .. stran 249 . \/ | Podobno | je pri Unamunu tudi z drugimi bistvenimi sestavinami | B |
tudi skozi ateizem.« Tine je tako zapisal, | podobno | pa mislijo o teh stvareh skoraj vsi moji kulturni | B |
že zbirka esejev, Demon Iva Daneva (1969). | Podobno | je na koncu ob poslednjem pripovednem delu, | B |
se zdaj otepamo kot z najhujšo nesrečo). In | podobno | je z vsemi drugimi Slovenci, katerih religioznih | B |
mladih revoltirancev, vrsta sterilnega obupa in | podobno, | ki vodi k destrukciji umetnosti.Nasprotno: z | B |
poguma odpreti in preveriti v svetu in ki se | podobno | kot slovenstvo - v zaprtosti vase razkraja, | B |
Ples. S | podobno | govorico smo nekoč že spregovorili, leta 1924 | B |
protireformacija - je dal tem srednjeevropskim ljudem tudi | podobno | čutenje, poudarjen čut za vzvišeno, lepo in | B |
mogoče izmišljine, podtikanja, politiziranja in | podobno. | V tej zvezi sem včeraj že klical Partljiča v | B |
zadev tako prostodušno, kot sva jih doslej. | Podobno | se je zgodilo z mojimi prijatelji v Slovanu | B |
človeka, temveč iz družbe in njene splošnosti. | Podobno | kot je Marx kritiziral meščansko družbo, kritizira | B |
celo, da Matjaž Kmecl razmišlja in čustvuje | podobno | kot jaz in pri tem meni, da se je dolžan s svojim | B |
in omogočanje vseh človeških moči. Najbrž | podobno | razmišlja o tem tudi Jernej Vilfan. 19. oktobra | B |
Marković sta se sicer zaklela, da sta tudi že sama | podobno | razmišljala o tem problemu in da se čutita dolžna | B |
nemštvom - povedano mimogrede - je še veliko. | Podobno | kot nemška začne tudi slovenska umetnost sprejemati | B |
počuti med sodobniki tako nazarensko užaljenega. | Podobno | je tudi z menoj, vendar sem kljub temu prizanesljivejši | B |
biti vsaj nam srednjeevropejcem razumljivi. | Podobno | pomanjkanje formalizacije je namreč značilno | B |
značilno za vse srednjeevropske slovanske narode, | podobno | odločanje »ali - ali« je zaslediti v vseh srednjeevropskih | B |
Janez. Hm, bolj težko. Angel. ...saj to je | podobno, | kot če po smrti postaneš kak krilat angelc, | B |
nežno postavo spominja na Milana in tudi govori | podobno, | kot je govoril Milan...Kako dolgo je že od takrat | B |
sedim ob ognju, da držim v rokah tale papir, in | podobno; | kako bi mogel kdo trditi, da tole niso moje | B |
naj dá roke proč od moje punce, ali storil kaj | podobno | norega, pa sem hvalabogu to misel še isti hip | B |
bedni od mene! A niti tolažba duhov, ki so | podobno | kot jaz zablodili v labirintih srca, me ne odreši | B |
ontološkem smislu prazna, ”brezsubstančna“ - | podobno | kot geometrijska točka ne more realno vsebovati | B |
bil še otrok: kalejdoskop je nekakšno kukalo, | podobno | daljnogledu, vendar ne gledaš skozenj, ampak | B |
Marija. Toda to je bolj | podobno | smrti kot rojstvu!Ali nekakšni ekstazi... | B |
prav tam, 37] - toda navsezadnje bi isto ali | podobno | prispodobje ustrezalo tudi transcendentalni | B |
marsičesa, kar smo doživeli, ne spominjamo, in | podobno. | Zato nekateri sodobni analitiki, med njimi Bernard | B |
Bruno. Da, zelo | podobno | - s to dopolnitvijo, da skuša Parfit pojem preživetja | B |
tako majhne in nepomembne v širnem vesolju... | podobno | kot mi, ljudje... in ker so smrtne, kot mi.- Smrtne | B |
preveč razlaga stvari, ki niso razložljive, | podobno | kot Harding?Ali so Parfitovi ”kvazispomini“ | B |
Bruno. Ker jaz mislim | podobno. | Janez, osuplo. | B |
zunanje rezultate nekih duševnih dejavnosti, | podobno | kot midva štejeva korake pri merjenju časa in | B |
pozneje mimo tistega, ki je od nje bolj oddaljen. | Podobno | je s časom... in zato je odnos prej-pozneje | B |
bile na primer čez grmado naslikane hiše in | podobno, | tako da so morali moderni restavratorji odstraniti | B |
s sfero, pravokotno prizmo z elipsoidom, in | podobno. | V takšnem, še vedno ”idealnem“, čeprav ukrivljenem | B |
zanimivo razslojiti v duhu na časovne plasti, | podobno | kot sva zadnjič na sprehodu razslojevala kraško | B |
kamenjem, katerega naj bi spremenil v kruh, in | podobno. | Janez. | B |
absolutnega prostora oziroma mest znotraj njega - | podobno | kot če rečemo, da velika kocka obsega množico | B |
novega naravoslovja. V nasprotju s Kartezijem, | podobno | kot pozneje Newton v nasprotju z Leibnizem, | B |
raztezanju geometrijskih likov, sukanju teles in | podobno. | Matematična topologija proučuje oblike prostora | B |
nebesih: za Swedenborgove angele je tudi prostor, | podobno | kot čas, stanje duha. Janez. | B |
kot ”notranje razsežnosti“ duše oziroma duha. | Podobno | kot Plotin tudi Avguštin najprej govori o večnosti | B |
nadaljevanju se izkaže, da je pri tem glavni problem - | podobno | kot že pri Aristotelu - da ”preteklega ni več | B |
namreč strinja z Aristotelom, da je čas merljiv | podobno | kot prostor - čeprav drugače, saj je čas bistveno | B |
Janez. | Podobno | kot za Plotina je čas torej tudi za Avguština | B |
Bruno. Da, | podobno | in obenem drugače - ločnico med njima začrtuje | B |
neskončen, zamisljiv tudi brez dogodkov v njem in | podobno. | Še posebej sem se zamislil ob trditvi, da ”ima | B |
spoznavnih procesov v kognitivni znanosti, in | podobno. | Janez. | B |
razdaljah, sami ali skupaj z drugimi predmeti, in | podobno. | Retencijsko odsenčenje v času je sorodno zaznavnemu | B |
na primer naslov knjige, posamezno stran in | podobno; | analogno - če imava smisel za glasbo - lahko | B |
časovnih ”točk“, finih zdajev, lahko pa - | podobno | kot v matematični analizi, pri diferencialnem | B |
prihodnost načelno enako dostopna kot preteklost, | podobno | kot so v prostoru dostopne vse smeri.Na formalni | B |
to vprašanje v bližnji prihodnosti rešeno - | podobno | kot so ljudje izmerili velikost Zemlje oziroma | B |
o razvejanosti časov v valovni funkciji in | podobno | - vendar bi naju ta razvejanost zapeljala v | B |
teles v praznem prostoru), drugi pa kompleksni... | podobno | kot v znanem antičnem paradoksu ”sorites“ (beseda | B |
ladjama ali z devetimi planeti Osončja in | podobno; | relativnostna teorija glede števila obravnavanih | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |