nova beseda iz Slovenije
svojo izkušnjo na soški fronti zavil v fikcijsko | pripoved, | v kateri je bombardiranje primerja z ogromno | C |
korespondence nemogoče ugotoviti, vsekakor pa za našo | pripoved | ni bistveno.Važnejši je podatek, ki napeljuje | C |
so to tudi zapisali v svoje časopise. Svojo | pripoved | pa pogosto dopolnili s pohvalnim komentarjem | C |
ki so prestali ta grozni pohod.« Ko postane | pripoved | prehuda, ko avtor začne pripovedovati o tristotih | C |
zanimive pomene: sprva pomeni »beseda, govor, | pripoved« | , potem »izmišljena povest« in »legendarna zgodba | C |
nadnaravnega in vse več realističnih podrobnosti. | Pripoved | o trojanski vojni, v kateri so Grki zmagali | C |
in šele njen drugotni pomen je »zgodovinska | pripoved« | .Geografsko in zgodovinsko obzorje grškega človeka | C |
zgodovino za izhodišče svojega dela; Tukididovo | pripoved | so nadaljevali (vsaj) Ksenofont, Teopomp (gl | C |
kot v Kratipovem primeru, nadaljuje Tukididovo | pripoved | od leta 411 in sega do najkasneje 387/6 pr. | C |
sovražno nastopil zoper Grke, potem pa bom svojo | pripoved | nadaljeval ter obravnaval mesta ljudi, majhna | C |
Jasno pa je, da Ksenofont nadaljuje Tukididovo | pripoved | le, kar zadeva snov ‐dogodke opisuje selektivno | C |
naključen, ampak do neke mere zaokrožuje Tukididovo | pripoved, | se v drugem delu porazgubi ‐ ni več časovne | C |
mešani ustavi vse do ameriške ustave. Njegova | pripoved | o otoku Atlantidi je vplivala na »zgodovinski | C |
poudarjala skupne prvine v grški zgodovini. | Pripoved | o dogodkih je odtlej spremljala moralna sodba | C |
uporabljali stilistiko, da bi ustvarili privlačnejšo | pripoved. | V okviru vzgojnega sistema je imelo govorništvo | C |
temveč o celi Italiji in tudi Kartagini, v svojo | pripoved | pa je poleg politično-vojaške zgodovine vključeval | C |
ter k vsaki napisal predgovor (T 10). Svojo | pripoved | ni gradil po letih in zaporedju dogodkov, temveč | C |
knjigah obdelal obdobje sedemnajstih let in | pripoved | zaključil z opisom bitke pri Knidu.[241] 4 | C |
na moj način podajanja snovi, češ da je moja | pripoved | raztrgana in nedosledna.Morebiti mi poočita | C |
vojne leta 264 do 220 pr. Kr.; časovno je svojo | pripoved | navezal na Timajevo[254] delo, ki se je končalo | C |
dispozicijo argumentov, z morebitnim opuščanjem za | pripoved | nebistvenih dogodkov ustvaril svojevrstno interpretacijo | C |
prevešati v bolj razvito obliko; zgodovinska | pripoved | se je zlasti pod rastočim vplivom helenističnega | C |
[296] Tudi časovni okvir, ki ga je za svojo | pripoved | zajel posamezen avtor, je postajal vse ožji | C |
bistveno več pozornosti kot njegovi predhodniki; v | pripoved | je vključeval govore (tudi povsem fiktivne) | C |
držal ozkega formalnega okvira), vendar je v | pripoved | vpletal številne zastranitve in pravljične vložke | C |
imenovane libri lintei[321]), čeprav je v svojo | pripoved | nekritično vpletal različne dramatične vložke | C |
državljanskih vojn predstavlja edino kontinuirano | pripoved | o nekaterih dogodkih, zato je Apijan še dodatno | C |
predstavlja za marsikatere dogodke edino kontinuirano | pripoved; | posebej dragocena pa je tudi za njegovo sodobnost | C |
Njegovo poznavanje geografije je načeloma šibko. | Pripoved | je začel z mitično dobo, končal pa z letom 60 | C |
Razlikoval pa se je od njih tudi po tem, da v | pripoved | ni vključil nobene mitološke prvine in da s | C |
zgodovine, kajti to je edina ohranjena kontinuirana | pripoved | za dobo od Grakhov do konca drugega triumvirata | C |
namreč, da veliko zgodovinopiscev zanemarja | pripoved | o dogodkih in se dolgo zamudi pri hvali vladarjev | C |
navidezno začel in medias res, dejansko pa njegovo | pripoved | uvaja vsebinski uvod. Vendar je vse to še moč | C |
takorekoč vse, kar je bilo o tem napisanega, je v | pripoved | vključil zgolj to, kar je smatral za pomembno | C |
kratko, šele z letom 49 pr. Kr. postane njegova | pripoved | izčrpnejša.Začne torej z grško mitologijo in | C |
Skoraj četrtino vsega Velejevega dela pa obsega | pripoved | o Tiberiju, v kateri je predstavljeno njegovo | C |
starožitnosti. Kljub virom iz prve roke Jožefova | pripoved | ni vedno zanesljiva, saj je pristranski (oprati | C |
Državljanski, k vtisu objektivnosti pa pripomore tudi | pripoved | v tretji osebi.Po drugi strani bi bilo zaradi | C |
porekla, naravnih dispozicij, otroštva in vzgoje. | Pripoved | je zasnovana kronološko, kljub temu pa ima osrednji | C |
držati zahtevnih pravil stilistike in svojo | pripoved | obleči v lepo literarno podobo.Ta zahteva je | C |
o zgodovinskih dogodkih. Njegova zgodovinska | pripoved | ni sistematična, vendar se je trudil podati | C |
Avgusta do padca mesta Rima pod Alarihom leta 410; | pripoved | ni končana, obsegala naj bi še Zosimovo dobo | C |
razumevanje političnih institucij. Njegova | pripoved | je zanimiva, sveža in podprta z zastranitvami | C |
ljudsko nevednost, marveč bom nadaljeval svojo | pripoved. | 15,1,1: Amijanova vodila pri pisanju zgodovine | C |
obstoječe retorične konvencije onemogočajo tekočo | pripoved. | Podobno kot samostanski zgodovinar in samozvani | C |
veritatis speljali na narratio rei gestae, tj. | pripoved | o »storjenih stvareh«.Pri tem so se sicer tudi | C |
Prevladovala je namreč kronološko urejena | pripoved, | prešita s »pomeni« iz zgodovine.Neka vrsta | C |
Rezultat takega načina predstavitve je bila | pripoved, | sestavljena iz kronološko razporejenih, vendar | C |
opustošenje Bizanca leta 1204, vendar je za našo | pripoved | to manj pomembno.Bolj nas zanimajo prelomnice | C |
Biblija. Namreč takoj, ko vsakokratni avtor svojo | pripoved | pripelje do Abrahama in kasneje do Mojzesa, | C |
trojanska vojna) samo še mestoma zaidejo v osrednjo | pripoved, | pa še takrat vir ni izvirno delo, temveč ustrezna | C |
pred temi pozornimi poslušalci pričneš svojo | pripoved | ‐ morda v obliki proemija.Jaz ti bom kot kak | C |
pustili, da je povedal svojo zgodbo. Fajake je | pripoved[ | 813] tako prevzela, da so pozabili na pijačo | C |
gostiji; odprtih ust so zbrano poslušali, dolga | pripoved | jih ni niti malo utrudila, nasprotno, ob mnogih | C |
zgodbah so poslušalci zadrževali dih, ko so skozi | pripoved | podoživljali najhujše nevarnosti.Bili so lačni | C |
nenavadnih zgodb, ustvarili so zanje mitsko | pripoved, | ki so jo preželi z domišljijskim; laži so zabrisali | C |
nespretnega razporejanja pripovedi. Če bo moja | pripoved | komur koli le malo v veselje, naj to pripiše | C |
starec obrnil tudi na cesarja in tako svojo | pripoved | zaokrožil v neverjetno izčrpno informacijo o | C |
vsakdanjem življenju praviloma niso pisali. Njihova | pripoved | se je osredotočala predvsem na dogajanje na | C |
pomorske flote in zanemarjanju provinc. Tudi za to | pripoved | je značilna velika avtonomnost govorca, zaradi | C |
nedokončano) delo svojega moža Nikefora,[871] katerega | pripoved | je sicer segla do leta 1079, torej do začetka | C |
v času njegove vladavine. Začel pa je svojo | pripoved, | zopet na željo naše vladarice, z nekoliko zgodnejšimi | C |
zgodnejšimi dogodki, v času cesarja Diogena,[885] ter | pripoved | o tem obdobju navezal na osrednji predmet svoje | C |
mestu, kjer je najprimerneje, kjer bo začeta | pripoved | najjasnejša in najbolj natančna. Odcep zahod | C |
Gotov, ki je v Getiki predstavljena skozi | pripoved | o rojstvu mešanca Germanusa, ki naj bi bil na | C |
tisti čas nenavadno dobro organizirana in bogata | pripoved, | zaradi česar je bil deležen pohval z vseh strani | C |
novega sistem krščanskega datiranja. Svojo | pripoved | o padcu Britancev je Beda črpal iz zgodnejših | C |
njihovega vzpona pa proglasi za zlato dobo. V svojo | pripoved | redno uvršča tudi hagiografske opise življenja | C |
tudi način pisanja. Froissarteve Kronike so | pripoved | o dejanjih zahodnoevropskih plemičev, ki so | C |
informacije oziroma na kakšne način je oblikoval svojo | pripoved. | Podatki o tem so razpršeni po vseh Kronikah | C |
Froissart, "ozgodbil" pričujočo zgodovinsko | pripoved | po prej omenjenem načrtu in pristni zasnovi | C |
predstava o stvari, torej zgodovinsko spoznanje in | pripoved. | In točka gledanja ni nič drugega kot gledalčevo | C |
stanja pri zgodovini prenaša tudi na pripovedi. | Pripoved | torej s popolno abstrakcijo od lastnih stališč | C |
vseh stališč, kajti to ni mogoče. Pristranska | pripoved | pa še ne pomeni, da neko zadevo in zgodbo povemo | C |
pripovedi čim manj zasukamo ali zabrišemo oziroma da | pripoved | povemo po svoji najboljši vesti in znanju.Pristransk | C |
svoji najboljši vesti in znanju. Pristranska | pripoved | pa ni nič drugega kot prevračanje zgodovine | C |
iz nasprotnih si gledišč. Kajti to, kar ena | pripoved | namenoma ali po pridobitvi gledišča le kratko | C |
pripovedi dolgovezno navajalo. To kar bo ena | pripoved | poudarjala, bo druga le omenila. Z vpogledom | C |
sodniku ali tistemu, ki želi napisati učeno | pripoved, | tistemu, ki je pred vsem svetom.V družbenih | C |
spisov. Pri tem je v želji, da bi bila njegova | pripoved | zanimiva za širši krog bralcev, namesto na začetku | C |
v spogledovanju z zamišljenim bralcem svojo | pripoved | mestoma preveč poenostavil.Verjetno ga tudi | C |
bolj kot nedosledna argumentacija je za našo | pripoved | pomembna njegova tipično razsvetljenska ambicija | C |
tematizacijah preteklosti še temeljiteje kot | pripoved | pokopal razsvetljenski univerzalni intelektualizem | C |
rad primerjal s pisanjem poezije in zanimivo | pripoved | postavljal pred kronološko urejene opise.V njegovi | C |
ga je pri sodobnikih motilo to, da so svojo | pripoved | radi prilagajali teoriji.Zameril jim je tudi | C |
toliko bolj pazil, da je zapisano zvenelo kot | pripoved | oziroma kot prijetno kramljanje, in se pri tem | C |
imeti dovolj močno domišljijo, da naredi svojo | pripoved | prikupno in barvito. Vendar pa mora svojo domišljijo | C |
tistem ozračju, ki enakomerno preveva celotno | pripoved | in celo najbolj preudarnega bralca nenehno pušča | C |
Shakespearju, v njih je vse povedano zelo dramatično, | pripoved | pa rabi le za odrska navodila.Seveda je čisto | C |
vseeno ni nikoli dolgovezna. Vselej ve, kdaj naj | pripoved | zgosti in kdaj naj jo razširi. Tukidid si je | C |
ne popušča svobodi izmišljanja. A četudi je | pripoved | pomemben del zgodovinarjevega poklica, pa vseeno | C |
doslej prisvajala lepa književnost. Njegova | pripoved | uveljavlja ustrezno hierarhijo: nekatere transakcije | C |
filozofskega republikanca ... ‐ vse to bi naredilo | pripoved | natančnejšo in bolj pretresljivo. Poduk tako | C |
nujno za napovedovanje političnih dogodkov. | Pripoved, | ki je v tem pomanjkljiva, je prav tako neuporabna | C |
napredujejo proti svoji izpolnitvi ‒ tako ima | pripoved | po naravi le eno razsežnost; giblje se zgolj | C |
naprej h končni točki ali k zaporednim točkam: | pripoved | je linearna, dejanja pa so masivna.Škoda | C |
posredovana na podoben način kot literarna | pripoved, | morala doseči kar se da širok krog bralcev. | C |
naklonjenost in največjo domišljijo. Domišljija, | pripoved, | odstranjevanje predsodkov, navdušenje itd., | C |
prisluhnili trditvi, da »je zgodovinopisna | pripoved | vedno odvisna od kulture, v kateri nastaja oziroma | C |
kot vzroki in učinki vzgaja politično presojo | pripoved | o stvareh, ki so se zgodile, in sicer tako, | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |