nova beseda iz Slovenije

pripoved (101-200)


da bo nekoč v prihodnosti nastopil sodni dan.      Pripoved      govori tudi o tem, da se bodo takrat spremenile  B
panterjevem sovraštvu do zmaja. Gre za prastaro      pripoved      o boju med silami svetlobe in teme, t. j. silami  B
Zgodilo bi se lahko kvečjemu to, da bi prvotna      pripoved      razpadla na dva dela, na ono o Zlatorogu in  B
zgodovinskega dogajanja strnejo v poenoteno      pripoved,     136 v kateri igra glavno vlogo slovenski  B
brezimnih resničnih kristjanov, ki verujejo v      pripoved      o človekovem padcu in iz tega tudi razuma in  B
zvezi z našim vrednostnim koncem, zato moramo      pripoved      o nogometu začeti s koncem Človeka. Preden smo  B
tistih časih nekaj običajnega - vendar je ta      pripoved      še posebej pretresljiva zaradi svoje enkratnosti  B
niso želeli spominjati te epizode, in njegova      pripoved      o detronizaciji Dmitrija-vnuka je namenjena  B
dodatek v istem znesku“113. Herbersteinovo      pripoved      o ceremonialnih obredih pred in po poroki, in  B
vplivati, tako sem sodil, na rezultat pregleda.      Pripoved      - ravno sem začel s sudetsko krizo - sem za  B
umetnostjo neposrednega stika, je bila moja      pripoved      nova, sprejeli so jo priznalno, celo hvaležno  B
In ime se ga je prijelo. Njegova      pripoved      se mi je že takrat zdela popolnoma verjetna  B
nekaterih predstavah ljubljanske drame. Njegovo      pripoved      sem si takrat zapisal in tukaj je samo prepisana  B
tovariša Tita. Čutil pa je tudi, kaj sta zahtevali      pripoved      kot taka in Vorančeva naravna, spontana domišljija  B
kakih posebno srečnih formulacij, temveč vso      pripoved,      kajti zanj je bila vsa enako važna in enako  B
smrti. Pri vsej svoji predelanosti je njegova      pripoved      dovolj hladna in ne drami v bralcu posebno globokih  B
dobro zgrajeni, povesti pa so čvrste in njihova      pripoved      vztraja od začetka do konca v napetosti in polni  B
več popolnoma k zavesti. Ko sem poslušal to      pripoved,      sem se moral vprašati, odkod in iz česa govorimo  B
akademske poti ni mogoče sestaviti v koherentno      pripoved,      njegova zgodnja zanimanja in aktivnosti v veliki  C
Lyotard trdi, da je vsakršen diskurz zgodba,      pripoved      [récit], in se osredotoča na analizo same pripovedi  C
legitimira same vélike pripovedi? Nobena vélika      pripoved      ne more dati odgovora na to staro filozofsko  C
vednosti in institucij, ki so utemeljene na njej.      Pripoved      o emancipaciji je štela "humanizem za heroja  C
pripada avra avtoritete, temveč ima avtoriteto      pripoved      sama. "Težko si zamislimo, da neka kultura najprej  C
pripovedi Indijancev Cashinahua. Znanost je      pripoved,      ki se pretvarja, da to ni; ko to ugotovimo,  C
seveda gre vedno za element jezika) najprej      pripoved      (récit), potem po vzoru poznega Wittgensteina  C
monumentalne besede, bi bila mogoča ena sama (prava)      pripoved      o preteklosti.Historio bi lahko izrekli enkrat  C
je cilj vsega živega - smrt." Zgodovina kot      pripoved      o prehojenih poteh je bila mogoča samo na ozadju  C
Justinijana, prav tako pa je zapustil tesnobno      pripoved      o njegovi (in svoji) dobi, mračno Tajno zgodovino  C
reduciranje človeške vednosti o preteklem dogajanju v      pripoved      o njej: tipičnost (pogostnost), naprednost   C
vesti" gojiti iluzije o tem, da bi bila njegova      pripoved      o katerem koli dogodku/dogajanju podvojitev  C
snovi kot v zgodbi. Na ta način - se pravi skozi      pripoved      - se v vsej celovitosti in razvidnosti konstituira  C
predstavitvi svojih dognanj navezana na historiografsko      pripoved,      je zanjo ključnega pomena.Narativna strukturiranost  C
in opisati, kako je pravzaprav bilo. Njena      pripoved      je skušala biti dokončna sodba o minulosti.  C
ljudsko pesem. Jedrnatost izraza in zgoščena      pripoved,      ki sta značilni za ljudsko pesem, ter enoplastna  C
sta značilni za ljudsko pesem, ter enoplastna      pripoved,      izpeljana in zaključena v sklenjeni enoti ljudske  C
zapoje po svoje). Liričnost in obenem kratka      pripoved      nista preveč subjektivni, pesmi so s temami  C
pripovedovanja in se kot posrednik vpletal med epsko      pripoved      in bralca."(Bernik 1979: 163-165.) Najpristnejši  C
je zvrstno uvrščena kot pripovedna, čeprav je      pripoved      zelo okleščena; kot ljudsko jo Zmaga Kumer  C
med Pesmi ob opravilih in opozarja na skopo      pripoved.     Tako   C
ki imajo v svojem vsebinskem središču zgodbo,      pripoved.     Od 11 nizov, ki smo jih obdelali, je deset ljudskih  C
spoji z novim hitrim ritmom in razbije tekočo      pripoved:      "za sabo priplava / za sabo odplava ... iz pene  C
Snoj razmišlja o lepoti Slovenije, združi svojo      pripoved      z odlomkoma iz slovenske ljudske pesmi (iz Beneške  C
zemlja naj ga da ..." Snoju ni dovolj stvarna      pripoved.     Z vsako besedo mora udariti v najobčutljivejše  C
Ocvirk meni: "Kosovel je najbrž poznal epsko      pripoved      v verzih Trentarski študent, ki je izšla leta  C
dekle. Zato lahko rečemo, da je zgodba oziroma      pripoved      najodločilnejša pri formaciji medbesedilnih  C
označbe: tradicionalno pesništvo, tradicionalna      pripoved,      tradicionalno gledališče itn.V tem okviru postajajo  C
, "folklorno prozo", "folklorno-zgodovinsko      pripoved"     , "folklorno umetnino". Na posamezne literarne  C
metrika", "folkloristična proza", "folkloristična      pripoved"     , "folkloristične pesmi", "literarno folkloristična  C
moraš spominjati na svoj izvir. ...") folklorna      pripoved      in tako naprej po tem vzorcu.Označbe posameznosti  C
človek predvsem pripovedoval, poslušal, si      pripoved      v spominu ohranjal in spet sporočal drugim.  C
Sem sodijo vprašanja, kako je npr. folklorna      pripoved      napovedana, kako si pripovedovalec zagotovi  C
pravico do govorjenja, kako zavrača pripombe, kako      pripoved      konča itn.Vse to so vprašanja na stičišču več  C
najboljša obnova je kabineten izdelek. Ljudska      pripoved      pa je cvet na divjem rožnem grmu, ki poganja  C
izvajalec folklornega dogodka razširi ali skrajša      pripoved,      razčleni pomembna in zanimiva mesta, podčrta  C
kadar npr. pripovedovalec vstavi v tradicionalno      pripoved      svoje pojasnilo, nov izmišljen motiv ali le  C
pripovedovalec spreminja strukturalno, nova      pripoved      pomeni nov vidik in novo motivacijo." "Pravljica  C
in drugih dejavnikov. Pri takem žanru, kot je      pripoved,      v kateri je estetska funkcija precej jasna,  C
predmeta informacije in sprejemalca. Katera koli      pripoved      se lahko pripoveduje kateremu koli, toda konkretna  C
predstav vedno oblikovati okoliščinam primerno      pripoved.     " Razumite prav, se zavzema Ranke, ta pripovedovalec  C
obdajajoče ga resničnosti. Marsikaka zgodovinska      pripoved      formalno ni drugačna od kake kronologije dogodkov  C
resničnost dogajanja zdi kot omenjena umetniška      pripoved      - dokazuje zavest o specialni pravljični strukturi  C
njeni zgodovinskosti ima za posledico, da je      pripoved      zasnovana tako, kot da je starodavna.To in drugi  C
izvajalec z danimi sposobnostmi aktivno pro-izvaja      pripoved      in se pri tem zelo opira na značaj in odzivanje  C
žanra, se obrne v navadno obrabljeno in omledno      pripoved.      Z drugimi besedami: de Vries sklepa, da transformaci  C
preproste/ oblike) in neliterarne vrste (pogovor,      pripoved,      samopredstavitev / klic, pesem, tožba /, molitev  C
procesa (= tekst). Pripovedovalec, njegova      pripoved,      njegovi poslušalci so naravnani eden do drugega  C
bogatejša za roman, "ki je v celoti magična      pripoved      iz ust pripovedovalca zgodb." Eden od kitajskih  C
najboljša obnova je kabineten izdelek, ljudska      pripoved      pa cvet na divjem rožnem grmu, ki poganja zmerom  C
fabule je za pripovedovalca najpomembnejše, da je      pripoved      živa, prepričljiva, reliefna.Zato nikakor ni  C
procesom in proizvodom. Pripovedovanje je      pripoved!      Pripovedovalec, njegova zgodba (= pripoved)  C
pripoved! Pripovedovalec, njegova zgodba (=      pripoved)      in poslušalci se obnašajo eden do drugega kot  C
kraj, čas, prostor, ipd.), ampak npr., kako je      pripoved      napovedana, kako si pripovedovalec zagotovi  C
zavrača pripombe poslušalcev ali kako sklene      pripoved.      Nasledek takih novih teženj je izjava: odkar  C
slovstvene folklore, toda s pridržkom, da enačba      pripoved      = pripovedovanje ne drži stoodstotno. Pojavi  C
pripombe, vzklike poslušalcev ter kako sklene      pripoved.      Izredno koheziven je emocijski kontekst, ki  C
odločilna vprašanja, kakor je: Ali dobi kaka stara      pripoved      znotraj novega socialnega konteksta nov pomen  C
pripovedovalec iz znanega gradiva vedno na novo sestaviti      pripoved,      "sezidati hišo". Načrt zanjo še zdaleč ni tako  C
med procesom in proizvodom. Pripovedovanje je      pripoved.     Pripovedovalec, njegova pripoved njeni poslušalci  C
Pripovedovanje je pripoved. Pripovedovalec, njegova      pripoved      njeni poslušalci se obnašajo drug do drugega  C
ki je hkrati tudi proizvod: pripovedovanje je      pripoved.     Zato ga ne zanimajo rezultati tega procesa, npr  C
oz. glasbeni pojavi. Pripovedovalec, njegova      pripoved,      njegovi poslušalci se obnašajo eden do drugega  C
samo odrasli prepoznani poslušalci, se zmore      pripoved      razmahniti v svoji naravnost neprizanesljivi  C
znamenji, kot so geste in mimika, zapušča njegova      pripoved      (kot proces in kot njen rezultat) nepozaben  C
drugi, češ, kaj bi s tem. In če prvi že spelje      pripoved      do konca, ji navadno doda racionalno razlago  C
poustvarjanje. Pesem je mogoče zapisati, prozo /      pripoved      pa je treba napisati.To je velik razloček.   C
in kakor mu duša dá, in da drugi splete svojo      pripoved      v vsej mogoči umetniški moči in sugestivnosti  C
previdno na tak način, ki bo omogočil, da bo npr.      pripoved      čim manj poškodovana in osiromašena na voljo  C
folklornih žanrov se pripovedovalec, njegova      pripoved      in poslušalci obnašajo drug do drugega kot deli  C
potrebno ozračje za delo, napraviti podlago, da se      pripoved      pojavi spontano, neposredno iz pogovora?Zapisovalec  C
navezuje problem dialektološke zvestobe zapisa.      Pripoved      in jezik, ki jo pripoveduje, sta nerazločljiva  C
ki so prav s pedantnostjo svojih dostavkov      pripoved      popolnoma uničili. Dostavki že morajo biti natančni  C
ko je pesem postajala vse bolj prosti verz in      pripoved      vse bolj ritmizirana pesem.Orožnova klasificira  C
pravilno vrednotenje, da je znal ločiti zanimivo      pripoved      z etiološkim ozadjem od pripovedi, ki ni bila  C
ljudskih, koliko le umovanja tistega, ki je      pripoved      zapisal." Karel Štrekelj se je vprašanja o razmerju  C
pripomnil: "Očitno so junaki te pravljice zamešani,      pripoved      sama pa je le ubog, medel odsev nečesa dograjenega  C
zapisovalec prav tako ne sme ničesar popraviti, čeprav      pripoved      kvarijo.Potruditi se mora, da ustvari z nosilcem  C
dohajal, bo to bistveno vplivalo na njegovo      pripoved      in ne bo tako sproščena in pristna, kakor je  C
raziskovati le od primera do primera, saj ima vsaka      pripoved      svojo lastno zgodovino.Šele izsledki nadrobnih  C
udarci usode ali dobra volja tudi (o)barvajo      pripoved.     A vseeno ostaja njen potek nespremenjen, če odmislimo  C
običajnimi konverzacijskimi figurami. Čeprav gre za      pripoved      »zadržanega« ali »hladnega Angleža«, bralec  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA