nova beseda iz Slovenije
da bo nekoč v prihodnosti nastopil sodni dan. | Pripoved | govori tudi o tem, da se bodo takrat spremenile | B |
panterjevem sovraštvu do zmaja. Gre za prastaro | pripoved | o boju med silami svetlobe in teme, t. j. silami | B |
Zgodilo bi se lahko kvečjemu to, da bi prvotna | pripoved | razpadla na dva dela, na ono o Zlatorogu in | B |
zgodovinskega dogajanja strnejo v poenoteno | pripoved, | 136 v kateri igra glavno vlogo slovenski | B |
brezimnih resničnih kristjanov, ki verujejo v | pripoved | o človekovem padcu in iz tega tudi razuma in | B |
zvezi z našim vrednostnim koncem, zato moramo | pripoved | o nogometu začeti s koncem Človeka. Preden smo | B |
tistih časih nekaj običajnega - vendar je ta | pripoved | še posebej pretresljiva zaradi svoje enkratnosti | B |
niso želeli spominjati te epizode, in njegova | pripoved | o detronizaciji Dmitrija-vnuka je namenjena | B |
dodatek v istem znesku“113. Herbersteinovo | pripoved | o ceremonialnih obredih pred in po poroki, in | B |
vplivati, tako sem sodil, na rezultat pregleda. | Pripoved | - ravno sem začel s sudetsko krizo - sem za | B |
umetnostjo neposrednega stika, je bila moja | pripoved | nova, sprejeli so jo priznalno, celo hvaležno | B |
In ime se ga je prijelo. Njegova | pripoved | se mi je že takrat zdela popolnoma verjetna | B |
nekaterih predstavah ljubljanske drame. Njegovo | pripoved | sem si takrat zapisal in tukaj je samo prepisana | B |
tovariša Tita. Čutil pa je tudi, kaj sta zahtevali | pripoved | kot taka in Vorančeva naravna, spontana domišljija | B |
kakih posebno srečnih formulacij, temveč vso | pripoved, | kajti zanj je bila vsa enako važna in enako | B |
smrti. Pri vsej svoji predelanosti je njegova | pripoved | dovolj hladna in ne drami v bralcu posebno globokih | B |
dobro zgrajeni, povesti pa so čvrste in njihova | pripoved | vztraja od začetka do konca v napetosti in polni | B |
več popolnoma k zavesti. Ko sem poslušal to | pripoved, | sem se moral vprašati, odkod in iz česa govorimo | B |
akademske poti ni mogoče sestaviti v koherentno | pripoved, | njegova zgodnja zanimanja in aktivnosti v veliki | C |
Lyotard trdi, da je vsakršen diskurz zgodba, | pripoved | [récit], in se osredotoča na analizo same pripovedi | C |
legitimira same vélike pripovedi? Nobena vélika | pripoved | ne more dati odgovora na to staro filozofsko | C |
vednosti in institucij, ki so utemeljene na njej. | Pripoved | o emancipaciji je štela "humanizem za heroja | C |
pripada avra avtoritete, temveč ima avtoriteto | pripoved | sama. "Težko si zamislimo, da neka kultura najprej | C |
pripovedi Indijancev Cashinahua. Znanost je | pripoved, | ki se pretvarja, da to ni; ko to ugotovimo, | C |
seveda gre vedno za element jezika) najprej | pripoved | (récit), potem po vzoru poznega Wittgensteina | C |
monumentalne besede, bi bila mogoča ena sama (prava) | pripoved | o preteklosti.Historio bi lahko izrekli enkrat | C |
je cilj vsega živega - smrt." Zgodovina kot | pripoved | o prehojenih poteh je bila mogoča samo na ozadju | C |
Justinijana, prav tako pa je zapustil tesnobno | pripoved | o njegovi (in svoji) dobi, mračno Tajno zgodovino | C |
reduciranje človeške vednosti o preteklem dogajanju v | pripoved | o njej: tipičnost (pogostnost), naprednost | C |
vesti" gojiti iluzije o tem, da bi bila njegova | pripoved | o katerem koli dogodku/dogajanju podvojitev | C |
snovi kot v zgodbi. Na ta način - se pravi skozi | pripoved | - se v vsej celovitosti in razvidnosti konstituira | C |
predstavitvi svojih dognanj navezana na historiografsko | pripoved, | je zanjo ključnega pomena.Narativna strukturiranost | C |
in opisati, kako je pravzaprav bilo. Njena | pripoved | je skušala biti dokončna sodba o minulosti. | C |
ljudsko pesem. Jedrnatost izraza in zgoščena | pripoved, | ki sta značilni za ljudsko pesem, ter enoplastna | C |
sta značilni za ljudsko pesem, ter enoplastna | pripoved, | izpeljana in zaključena v sklenjeni enoti ljudske | C |
zapoje po svoje). Liričnost in obenem kratka | pripoved | nista preveč subjektivni, pesmi so s temami | C |
pripovedovanja in se kot posrednik vpletal med epsko | pripoved | in bralca."(Bernik 1979: 163-165.) Najpristnejši | C |
je zvrstno uvrščena kot pripovedna, čeprav je | pripoved | zelo okleščena; kot ljudsko jo Zmaga Kumer | C |
med Pesmi ob opravilih in opozarja na skopo | pripoved. | Tako | C |
ki imajo v svojem vsebinskem središču zgodbo, | pripoved. | Od 11 nizov, ki smo jih obdelali, je deset ljudskih | C |
spoji z novim hitrim ritmom in razbije tekočo | pripoved: | "za sabo priplava / za sabo odplava ... iz pene | C |
Snoj razmišlja o lepoti Slovenije, združi svojo | pripoved | z odlomkoma iz slovenske ljudske pesmi (iz Beneške | C |
zemlja naj ga da ..." Snoju ni dovolj stvarna | pripoved. | Z vsako besedo mora udariti v najobčutljivejše | C |
Ocvirk meni: "Kosovel je najbrž poznal epsko | pripoved | v verzih Trentarski študent, ki je izšla leta | C |
dekle. Zato lahko rečemo, da je zgodba oziroma | pripoved | najodločilnejša pri formaciji medbesedilnih | C |
označbe: tradicionalno pesništvo, tradicionalna | pripoved, | tradicionalno gledališče itn.V tem okviru postajajo | C |
, "folklorno prozo", "folklorno-zgodovinsko | pripoved" | , "folklorno umetnino". Na posamezne literarne | C |
metrika", "folkloristična proza", "folkloristična | pripoved" | , "folkloristične pesmi", "literarno folkloristična | C |
moraš spominjati na svoj izvir. ...") folklorna | pripoved | in tako naprej po tem vzorcu.Označbe posameznosti | C |
človek predvsem pripovedoval, poslušal, si | pripoved | v spominu ohranjal in spet sporočal drugim. | C |
Sem sodijo vprašanja, kako je npr. folklorna | pripoved | napovedana, kako si pripovedovalec zagotovi | C |
pravico do govorjenja, kako zavrača pripombe, kako | pripoved | konča itn.Vse to so vprašanja na stičišču več | C |
najboljša obnova je kabineten izdelek. Ljudska | pripoved | pa je cvet na divjem rožnem grmu, ki poganja | C |
izvajalec folklornega dogodka razširi ali skrajša | pripoved, | razčleni pomembna in zanimiva mesta, podčrta | C |
kadar npr. pripovedovalec vstavi v tradicionalno | pripoved | svoje pojasnilo, nov izmišljen motiv ali le | C |
pripovedovalec spreminja strukturalno, nova | pripoved | pomeni nov vidik in novo motivacijo." "Pravljica | C |
in drugih dejavnikov. Pri takem žanru, kot je | pripoved, | v kateri je estetska funkcija precej jasna, | C |
predmeta informacije in sprejemalca. Katera koli | pripoved | se lahko pripoveduje kateremu koli, toda konkretna | C |
predstav vedno oblikovati okoliščinam primerno | pripoved. | " Razumite prav, se zavzema Ranke, ta pripovedovalec | C |
obdajajoče ga resničnosti. Marsikaka zgodovinska | pripoved | formalno ni drugačna od kake kronologije dogodkov | C |
resničnost dogajanja zdi kot omenjena umetniška | pripoved | - dokazuje zavest o specialni pravljični strukturi | C |
njeni zgodovinskosti ima za posledico, da je | pripoved | zasnovana tako, kot da je starodavna.To in drugi | C |
izvajalec z danimi sposobnostmi aktivno pro-izvaja | pripoved | in se pri tem zelo opira na značaj in odzivanje | C |
žanra, se obrne v navadno obrabljeno in omledno | pripoved. | Z drugimi besedami: de Vries sklepa, da transformaci | C |
preproste/ oblike) in neliterarne vrste (pogovor, | pripoved, | samopredstavitev / klic, pesem, tožba /, molitev | C |
procesa (= tekst). Pripovedovalec, njegova | pripoved, | njegovi poslušalci so naravnani eden do drugega | C |
bogatejša za roman, "ki je v celoti magična | pripoved | iz ust pripovedovalca zgodb." Eden od kitajskih | C |
najboljša obnova je kabineten izdelek, ljudska | pripoved | pa cvet na divjem rožnem grmu, ki poganja zmerom | C |
fabule je za pripovedovalca najpomembnejše, da je | pripoved | živa, prepričljiva, reliefna.Zato nikakor ni | C |
procesom in proizvodom. Pripovedovanje je | pripoved! | Pripovedovalec, njegova zgodba (= pripoved) | C |
pripoved! Pripovedovalec, njegova zgodba (= | pripoved) | in poslušalci se obnašajo eden do drugega kot | C |
kraj, čas, prostor, ipd.), ampak npr., kako je | pripoved | napovedana, kako si pripovedovalec zagotovi | C |
zavrača pripombe poslušalcev ali kako sklene | pripoved. | Nasledek takih novih teženj je izjava: odkar | C |
slovstvene folklore, toda s pridržkom, da enačba | pripoved | = pripovedovanje ne drži stoodstotno. Pojavi | C |
pripombe, vzklike poslušalcev ter kako sklene | pripoved. | Izredno koheziven je emocijski kontekst, ki | C |
odločilna vprašanja, kakor je: Ali dobi kaka stara | pripoved | znotraj novega socialnega konteksta nov pomen | C |
pripovedovalec iz znanega gradiva vedno na novo sestaviti | pripoved, | "sezidati hišo". Načrt zanjo še zdaleč ni tako | C |
med procesom in proizvodom. Pripovedovanje je | pripoved. | Pripovedovalec, njegova pripoved njeni poslušalci | C |
Pripovedovanje je pripoved. Pripovedovalec, njegova | pripoved | njeni poslušalci se obnašajo drug do drugega | C |
ki je hkrati tudi proizvod: pripovedovanje je | pripoved. | Zato ga ne zanimajo rezultati tega procesa, npr | C |
oz. glasbeni pojavi. Pripovedovalec, njegova | pripoved, | njegovi poslušalci se obnašajo eden do drugega | C |
samo odrasli prepoznani poslušalci, se zmore | pripoved | razmahniti v svoji naravnost neprizanesljivi | C |
znamenji, kot so geste in mimika, zapušča njegova | pripoved | (kot proces in kot njen rezultat) nepozaben | C |
drugi, češ, kaj bi s tem. In če prvi že spelje | pripoved | do konca, ji navadno doda racionalno razlago | C |
poustvarjanje. Pesem je mogoče zapisati, prozo / | pripoved | pa je treba napisati.To je velik razloček. | C |
in kakor mu duša dá, in da drugi splete svojo | pripoved | v vsej mogoči umetniški moči in sugestivnosti | C |
previdno na tak način, ki bo omogočil, da bo npr. | pripoved | čim manj poškodovana in osiromašena na voljo | C |
folklornih žanrov se pripovedovalec, njegova | pripoved | in poslušalci obnašajo drug do drugega kot deli | C |
potrebno ozračje za delo, napraviti podlago, da se | pripoved | pojavi spontano, neposredno iz pogovora?Zapisovalec | C |
navezuje problem dialektološke zvestobe zapisa. | Pripoved | in jezik, ki jo pripoveduje, sta nerazločljiva | C |
ki so prav s pedantnostjo svojih dostavkov | pripoved | popolnoma uničili. Dostavki že morajo biti natančni | C |
ko je pesem postajala vse bolj prosti verz in | pripoved | vse bolj ritmizirana pesem.Orožnova klasificira | C |
pravilno vrednotenje, da je znal ločiti zanimivo | pripoved | z etiološkim ozadjem od pripovedi, ki ni bila | C |
ljudskih, koliko le umovanja tistega, ki je | pripoved | zapisal." Karel Štrekelj se je vprašanja o razmerju | C |
pripomnil: "Očitno so junaki te pravljice zamešani, | pripoved | sama pa je le ubog, medel odsev nečesa dograjenega | C |
zapisovalec prav tako ne sme ničesar popraviti, čeprav | pripoved | kvarijo.Potruditi se mora, da ustvari z nosilcem | C |
dohajal, bo to bistveno vplivalo na njegovo | pripoved | in ne bo tako sproščena in pristna, kakor je | C |
raziskovati le od primera do primera, saj ima vsaka | pripoved | svojo lastno zgodovino.Šele izsledki nadrobnih | C |
udarci usode ali dobra volja tudi (o)barvajo | pripoved. | A vseeno ostaja njen potek nespremenjen, če odmislimo | C |
običajnimi konverzacijskimi figurami. Čeprav gre za | pripoved | »zadržanega« ali »hladnega Angleža«, bralec | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |