nova beseda iz Slovenije

družba (701-800)


razpadlega Demosa. Dokler je dobra civilna      družba,      prav, a če je uporabna država, še bolje, zdaj  B
svojimi ideološkimi obrazci, ki bi jih morala nova      družba      preseči, celo reč zasukali nazaj, precej nazaj  B
je ta debata pri nas in v Evropi presežena.      Družba      in duhovi se delijo povsem drugače, družba na  B
Družba in duhovi se delijo povsem drugače,      družba      na sloj novih lastnikov s svojevrstno parvenijsko  B
zdaj leve, zdaj desne ideje, ne bo ga motila      družba      nazorskih nasprotnikov, zdaj mu bo prišla prav  B
, itd. itn. Slovenci, ne kot diferenciirana      družba      bogatih in revnih, levičarjev in desničarjev  B
jezikom, nekaj drugega, tuje navade, tuja      družba,      tujci.„Ksenofobija se lahko kaže in izraža  B
neko področje njenega telesa odločno preozka,      družba      se je z glasnimi pripombami zabavala, dekletu  B
uspelo, ampak predvsem lepši, človek ponosnejši,      družba      pravičnejša, njene ideje in rešitve idealne  B
nazaj, k času, ko se je vse začelo, ko je bila      družba      negibna, njene ideje bogate, umetnost raznovrstna  B
podaljšana preteklost in njena zideologizirana      družba,      ni samo netolerantnost, pač pa nenehno slabo  B
Slovenije: »desničarska«, založba - Mohorjeva      družba.     Avstrijski avtor Bernhard v slovenščini v  B
toda od daleč je videti, kakor da je bila češka      družba      tačas, med vzponom in padcem ideološkega projekta  B
preobraženi zavesti počivajoče prepričanje, da svet in      družba      živita na način ideologij.Seveda je mogoče vračunati  B
postavljena na glavo, na perverzen način je bila      družba      proizvod neke masovne umetnosti in filozofije  B
ali pa morda prav zaradi tega, so bili njegova      družba      zmeraj komplicirani ljudje, filozofi, pisatelji  B
organizem ne more polno razživeti, ekonomija in      družba      polno razmahniti zato, ker to ovira nekdo drug  B
razvitimi in nerazvitimi na primer. Slovenska      družba,      ki se pripravlja, da bo stopila v sodobno Evropo  B
hotenju, da izkoreninimo nepravično bogatenje, da      družba      izloči tiste, ki so se pod plaščem samoupravljanja  B
stanju, v kakršnem je slovenstvo in je slovenska      družba      danes, kajti to (klavrno) stanje je navsezadnje  B
Raje si bomo pogledali, kako se je slovenska      družba      odločila ceniti, spoštovati in nagrajevati  B
zunaj pravil družinsko družbenega rituala. Ta      družba      ni samo moralno vrednostno integrirana; konsistentna  B
strinjamo. Niels Barfoed meni, da mora današnja      družba      omejevati negativne politične in moralne trende  B
političnih in moralnih deviacij. Kar demokratična      družba      potrebuje od nas, če sploh kaj, je kritika,  B
Slovenec - založba, dva Slovenca - literarna      družba,      trije Slovenci - druga založba". Identiteta  B
knjiga natisne in razširi med ljudmi. Mohorjeva      družba,      ki letos praznuje obletnico, kakršnih je v Evropi  B
pritisku nemških nacionalistov na Koroškem, knjižna      družba,      katere knjige so med drugo vojno nacisti v vagonih  B
tem ni dvoma, pa ne more ostati izolirana, če      družba      okrog nje ni svobodna.Čudni circulus vitiosus  B
in ki me je vsega tako globoko pretresla ...      Družba      Frančiška Grivca ni sorodna ne tistim sanjarskim  B
vesoljni samomor; zakaj čemu potem življenje?      Družba      Frančiška Grivca ve vse, nisorodna nikomur;  B
se zgrudi to protičlovečanska kapitalistična      družba,      se zgrudi ž njo tudi protičlovečanski militarizem  B
--      Družba,      ki gospodari, je hudó osleparila umetnika.Vzgojila  B
vsa njegova rádost in bridkost; zaradi njé ga      družba      zaničuje, zaradi njé on družbo sovraži ...To razmerje  B
-- Lepa      družba      je bila; govorili smo o Zupančiču.Bral sem naglas  B
ŠKOLJKA Malo slovensko mesto, malomeščanska      družba,      ena sama soba, eno samo popoldne -- in vrši  B
Tavčar, Meško, dr. Zbašnik -- vsekakor lepša      družba,      nego družba Govekarjeva.In vsi smo se podpisali  B
dr. Zbašnik -- vsekakor lepša družba, nego      družba      Govekarjeva.In vsi smo se podpisali -- kar se  B
Prešerna in Cankarja ljudstvo ne umeje“. Taka      družba      me je silno razveselila, ali vendar mi je bilo  B
tisočera znamenja ene same težke bolezni. Človeška      družba,      ki zavedno ali nezavedno čuti svojo bolezen  B
LITERARNA      DRUŽBA      148. seja.  B
DRUGI LITERAT se krčevito ojunači: Ampak naša      družba      je vendarle takorekoč literarna! PROFESORJI  B
živemu življenju! Kaj ni preudaril, da je naša      družba      literarna? EDINI LITERAT: Ampak -- PROFESORJI  B
PREDSEDNIK: Ko sem mu povedal, da je naša      družba      literarna, je rekel: Pa naj bo! PRVI PROFESOR  B
njega, dobrotnika, je bil neločena in neločljiva      družba      bratov in sester, ki so enega upanja in ene  B
SLABA      DRUŽBA      Kljub temu, da jih draži in stilizira že  B
Kakor si je osvojila moderna kapitalistična      družba      ljudske roké in ljudsko delo, zato ker se je  B
tem vprašanju in kolika neumnost! Človeška      družba,      kakršna je dandanes, je kratila delavnemu ljudstvu  B
zgradba že skoraj dograjena, pride falirana      družba      in vpraša: Kdo pa vas je najel?Zakaj pa ne delate  B
začeli. In ker se je današnja kapitalistična      družba      polastila v svoj prid vsakega dela, tako telesnega  B
dela, tako telesnega kakor duševnega, ker je ta      družba      odrekala ljudstvu vsako kulturo, kakor mu  B
ddaljevali ljudstvu. Ljudstvu so bili odtujeni, tista      družba      pa, ki jim je odtujila ljudstvo, jih je zdaj  B
z vsemi hudimi in naglavnimi grehi obložena      družba,      takrat ne smé poginiti z njó, kar so zgradili  B
TIŠINA      Družba      je bila, od vseh strani z visoko mejo zastražena  B
se je pero premislilo in je napisalo ”čestita      družba“     .Ampak državni pravdnik je bil prebrisana glava  B
- in vedel je, zakaj je vedel - da ”čestita      družba“      ne zasluži tega imena, bral je skrito misel  B
hromi slovensko narodno zavest. Srednjeveška      družba      se sploh ni delila na »svobodne in nesvobodne  B
pogostimi prizori, vesela in prešerna fantovska      družba      pri kamniti mizi.Fantje so razigrani, hvalisavi  B
rej se vrši na žegnanje, v nedeljo. Fantovska      družba,      imenovana »konta«, naroči za 10. uro slovesno  B
nedeljo v maju, v Dolini pri Trstu. Fantovska      družba,      ki ima svojega »župana«, sprejme vsako leto  B
ali manj zgodaj ‒ če vprašanja ne bo rešila      družba      sama ‒ bodo vlade vseh držav morale popustiti  B
ker so bile za njim enodušno vse vlade, vsa      družba,      vsemogočna Cerkev in življenje samo, tedaj je  B
kakršnih je sestavljena sodobna demokratična      družba.     Theodor Haecker, eden najbolj pozabljenih evropskih  B
prej ali pozneje ‒ če vprašanja ne bo rešila      družba      sama ‒ bodo vlade vseh držav morale popustiti  B
katerem poslej obstajata samo še posameznik in      družba,      ne da bi mogel človek v njem »jaz« in »mi« kdaj  B
s tem pa seveda tudi človek ni več človek in      družba      ni več družba.Dosledno temu za de Sada tudi  B
seveda tudi človek ni več človek in družba ni več      družba.     Dosledno temu za de Sada tudi narava, v kateri  B
njih od strani do strani prikazuje, kako je      družba      kot človekov vrhovni normativ brez vsakih vrednot  B
jaz, ki je neusmiljeno odvisen od družbe, ki      družba      tudi je, ne da bi se mogel kdaj z njo zares  B
kakršne so zmage in . /\ .. stran 59 . \/ poraz,      družba      in posameznik, duh in telo, torej na kategorijah  B
moralisti so jo skušali pozapreti v predalčke,      družba      pa izgnati iz znanosti, iz poslov, iz vsega  B
izbral za njeno uresničenje. S tem zgodovina in      družba      ne izražata samo tragike človekove razdvojenosti  B
smrti Boga in odkar je božansko vlogo prevzela      družba,      človekovo kolektivno bitje, se nenehoma prizadevamo  B
kratko malo ni in ne more biti, ker zgodovina in      družba      pač nista nič božanskega in je njuna svoboda  B
postaja očitno tudi to, da sta zgodovina in      družba      neodtujljivi sestavini človekovega protislovja  B
kot so navsezadnje nečloveški država, narod,      družba,      revolucija in vsi ti priljubljeni pripomočki  B
tragični nesporazum samo še poglablja: zgodovina in      družba      prevzemata nase vse več osebnega in religioznega  B
moralistični skušnji Leva Tolstoja veliko pripomb.      Družba      se ne spreminja in ne postaja moralnejša, pravijo  B
To je donkihotovski boj z mlini na veter.      Družba      se spreminja s podrobnim spoznanjem najglobljih  B
svobodi, čeprav je to svoboda v Bogu. Tako vsaka      družba,      ki si pridržuje pravico do moralnih in človekovih  B
poglavitni življenjski interes, svoboda sama. Vsaka      družba      se lahko uresniči samo v imenu nečesa splošnega  B
zunanjega, kar ni ne osebno ne svobodno. Vsaka      družba      se lahko uresniči samo v imenu večjega kosa  B
Narod.      Družba.     Prav gotovo je malo Špancev, ki so svoja verska  B
ničesar ne prodajajo, spet jim nista potrebna ne      družba      ne narod ...Liberalci so spet predvsem svobodomiselni  B
portoroškem zalivu. »Še nikoli ni bila slovenska      družba      v duhovnem pogledu višje, kot je danes, še nikoli  B
zgodovina še odsotna, kot je odsotna tudi konkretna      družba.     Zato je že Jeremy Bentham samo nekaj let pozneje  B
katerega najadekvatnejši izraz je totalitaristična      družba,      njegov trenutni izraz pa razmere, v katerih  B
svet uredi po človeških, subjektivnih merilih.      Družba      se razdeli na razrede, na dobro in slabo polovico  B
samoupravljavska. . /\ .. stran 28 . \/ Ta      družba      je tisto posiljevalsko črto moške narave res  B
moškemu pripisana mitična vloga Prometeja. In naša      družba      ni samo socialistična in moška, temveč tudi  B
ugotovitvijo Simone de Beauvoir v knjigi Drugi spol, da      družba      fabricira žensko.Toda k tej ugotovitvi moram  B
kar je pri tem najbolj neživljenjsko: da je ta      družba      moška družba in da zato fabricira žensko po  B
najbolj neživljenjsko: da je ta družba moška      družba      in da zato fabricira žensko po moški podobi  B
vse tisto večje in pomembnejše od nas samih,      družba,      narod, država, ni nikoli zares večje in pomembnejše  B
duhovni prostor z vezljivostjo. Politika in      družba      mu morata iz spoštovanja do njegove osebe to  B
zavestjo, da samo po tej in taki vezljivosti      družba      sploh obstaja. Pri tem pa je treba upoštevati  B
bitja in svoj končni cilj. In če je politika in      družba      nista sposobni vključiti vase, potem s tem sami  B
je človek še samostojen in neodvisen, zakaj      družba      - nasprotno od resnicoljubnega posameznika   B
nesmrtnosti in etiko. Posameznik je smrten in etičen,      družba      je večna in neetična. Poleg tega je greh ne  B
komu pravzaprav ministrirate. Ta vaša civilna      družba      je namreč taka, da se pri pisatelju, ki javno  B
zgodovinski um in politična skušnja, kot civilna      družba      in kot svobodni posameznik, je imela že ideja  B

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA