nova beseda iz Slovenije
razpadlega Demosa. Dokler je dobra civilna | družba, | prav, a če je uporabna država, še bolje, zdaj | B |
svojimi ideološkimi obrazci, ki bi jih morala nova | družba | preseči, celo reč zasukali nazaj, precej nazaj | B |
je ta debata pri nas in v Evropi presežena. | Družba | in duhovi se delijo povsem drugače, družba na | B |
Družba in duhovi se delijo povsem drugače, | družba | na sloj novih lastnikov s svojevrstno parvenijsko | B |
zdaj leve, zdaj desne ideje, ne bo ga motila | družba | nazorskih nasprotnikov, zdaj mu bo prišla prav | B |
, itd. itn. Slovenci, ne kot diferenciirana | družba | bogatih in revnih, levičarjev in desničarjev | B |
jezikom, nekaj drugega, tuje navade, tuja | družba, | tujci.„Ksenofobija se lahko kaže in izraža | B |
neko področje njenega telesa odločno preozka, | družba | se je z glasnimi pripombami zabavala, dekletu | B |
uspelo, ampak predvsem lepši, človek ponosnejši, | družba | pravičnejša, njene ideje in rešitve idealne | B |
nazaj, k času, ko se je vse začelo, ko je bila | družba | negibna, njene ideje bogate, umetnost raznovrstna | B |
podaljšana preteklost in njena zideologizirana | družba, | ni samo netolerantnost, pač pa nenehno slabo | B |
Slovenije: »desničarska«, založba - Mohorjeva | družba. | Avstrijski avtor Bernhard v slovenščini v | B |
toda od daleč je videti, kakor da je bila češka | družba | tačas, med vzponom in padcem ideološkega projekta | B |
preobraženi zavesti počivajoče prepričanje, da svet in | družba | živita na način ideologij.Seveda je mogoče vračunati | B |
postavljena na glavo, na perverzen način je bila | družba | proizvod neke masovne umetnosti in filozofije | B |
ali pa morda prav zaradi tega, so bili njegova | družba | zmeraj komplicirani ljudje, filozofi, pisatelji | B |
organizem ne more polno razživeti, ekonomija in | družba | polno razmahniti zato, ker to ovira nekdo drug | B |
razvitimi in nerazvitimi na primer. Slovenska | družba, | ki se pripravlja, da bo stopila v sodobno Evropo | B |
hotenju, da izkoreninimo nepravično bogatenje, da | družba | izloči tiste, ki so se pod plaščem samoupravljanja | B |
stanju, v kakršnem je slovenstvo in je slovenska | družba | danes, kajti to (klavrno) stanje je navsezadnje | B |
Raje si bomo pogledali, kako se je slovenska | družba | odločila ceniti, spoštovati in nagrajevati | B |
zunaj pravil družinsko družbenega rituala. Ta | družba | ni samo moralno vrednostno integrirana; konsistentna | B |
strinjamo. Niels Barfoed meni, da mora današnja | družba | omejevati negativne politične in moralne trende | B |
političnih in moralnih deviacij. Kar demokratična | družba | potrebuje od nas, če sploh kaj, je kritika, | B |
Slovenec - založba, dva Slovenca - literarna | družba, | trije Slovenci - druga založba". Identiteta | B |
knjiga natisne in razširi med ljudmi. Mohorjeva | družba, | ki letos praznuje obletnico, kakršnih je v Evropi | B |
pritisku nemških nacionalistov na Koroškem, knjižna | družba, | katere knjige so med drugo vojno nacisti v vagonih | B |
tem ni dvoma, pa ne more ostati izolirana, če | družba | okrog nje ni svobodna.Čudni circulus vitiosus | B |
in ki me je vsega tako globoko pretresla ... | Družba | Frančiška Grivca ni sorodna ne tistim sanjarskim | B |
vesoljni samomor; zakaj čemu potem življenje? | Družba | Frančiška Grivca ve vse, nisorodna nikomur; | B |
se zgrudi to protičlovečanska kapitalistična | družba, | se zgrudi ž njo tudi protičlovečanski militarizem | B |
-- | Družba, | ki gospodari, je hudó osleparila umetnika.Vzgojila | B |
vsa njegova rádost in bridkost; zaradi njé ga | družba | zaničuje, zaradi njé on družbo sovraži ...To razmerje | B |
-- Lepa | družba | je bila; govorili smo o Zupančiču.Bral sem naglas | B |
ŠKOLJKA Malo slovensko mesto, malomeščanska | družba, | ena sama soba, eno samo popoldne -- in vrši | B |
Tavčar, Meško, dr. Zbašnik -- vsekakor lepša | družba, | nego družba Govekarjeva.In vsi smo se podpisali | B |
dr. Zbašnik -- vsekakor lepša družba, nego | družba | Govekarjeva.In vsi smo se podpisali -- kar se | B |
Prešerna in Cankarja ljudstvo ne umeje“. Taka | družba | me je silno razveselila, ali vendar mi je bilo | B |
tisočera znamenja ene same težke bolezni. Človeška | družba, | ki zavedno ali nezavedno čuti svojo bolezen | B |
LITERARNA | DRUŽBA | 148. seja. | B |
DRUGI LITERAT se krčevito ojunači: Ampak naša | družba | je vendarle takorekoč literarna! PROFESORJI | B |
živemu življenju! Kaj ni preudaril, da je naša | družba | literarna? EDINI LITERAT: Ampak -- PROFESORJI | B |
PREDSEDNIK: Ko sem mu povedal, da je naša | družba | literarna, je rekel: Pa naj bo! PRVI PROFESOR | B |
njega, dobrotnika, je bil neločena in neločljiva | družba | bratov in sester, ki so enega upanja in ene | B |
SLABA | DRUŽBA | Kljub temu, da jih draži in stilizira že | B |
Kakor si je osvojila moderna kapitalistična | družba | ljudske roké in ljudsko delo, zato ker se je | B |
tem vprašanju in kolika neumnost! Človeška | družba, | kakršna je dandanes, je kratila delavnemu ljudstvu | B |
zgradba že skoraj dograjena, pride falirana | družba | in vpraša: Kdo pa vas je najel?Zakaj pa ne delate | B |
začeli. In ker se je današnja kapitalistična | družba | polastila v svoj prid vsakega dela, tako telesnega | B |
dela, tako telesnega kakor duševnega, ker je ta | družba | odrekala ljudstvu vsako kulturo, kakor mu | B |
ddaljevali ljudstvu. Ljudstvu so bili odtujeni, tista | družba | pa, ki jim je odtujila ljudstvo, jih je zdaj | B |
z vsemi hudimi in naglavnimi grehi obložena | družba, | takrat ne smé poginiti z njó, kar so zgradili | B |
TIŠINA | Družba | je bila, od vseh strani z visoko mejo zastražena | B |
se je pero premislilo in je napisalo ”čestita | družba“ | .Ampak državni pravdnik je bil prebrisana glava | B |
- in vedel je, zakaj je vedel - da ”čestita | družba“ | ne zasluži tega imena, bral je skrito misel | B |
hromi slovensko narodno zavest. Srednjeveška | družba | se sploh ni delila na »svobodne in nesvobodne | B |
pogostimi prizori, vesela in prešerna fantovska | družba | pri kamniti mizi.Fantje so razigrani, hvalisavi | B |
rej se vrši na žegnanje, v nedeljo. Fantovska | družba, | imenovana »konta«, naroči za 10. uro slovesno | B |
nedeljo v maju, v Dolini pri Trstu. Fantovska | družba, | ki ima svojega »župana«, sprejme vsako leto | B |
ali manj zgodaj ‒ če vprašanja ne bo rešila | družba | sama ‒ bodo vlade vseh držav morale popustiti | B |
ker so bile za njim enodušno vse vlade, vsa | družba, | vsemogočna Cerkev in življenje samo, tedaj je | B |
kakršnih je sestavljena sodobna demokratična | družba. | Theodor Haecker, eden najbolj pozabljenih evropskih | B |
prej ali pozneje ‒ če vprašanja ne bo rešila | družba | sama ‒ bodo vlade vseh držav morale popustiti | B |
katerem poslej obstajata samo še posameznik in | družba, | ne da bi mogel človek v njem »jaz« in »mi« kdaj | B |
s tem pa seveda tudi človek ni več človek in | družba | ni več družba.Dosledno temu za de Sada tudi | B |
seveda tudi človek ni več človek in družba ni več | družba. | Dosledno temu za de Sada tudi narava, v kateri | B |
njih od strani do strani prikazuje, kako je | družba | kot človekov vrhovni normativ brez vsakih vrednot | B |
jaz, ki je neusmiljeno odvisen od družbe, ki | družba | tudi je, ne da bi se mogel kdaj z njo zares | B |
kakršne so zmage in . /\ .. stran 59 . \/ poraz, | družba | in posameznik, duh in telo, torej na kategorijah | B |
moralisti so jo skušali pozapreti v predalčke, | družba | pa izgnati iz znanosti, iz poslov, iz vsega | B |
izbral za njeno uresničenje. S tem zgodovina in | družba | ne izražata samo tragike človekove razdvojenosti | B |
smrti Boga in odkar je božansko vlogo prevzela | družba, | človekovo kolektivno bitje, se nenehoma prizadevamo | B |
kratko malo ni in ne more biti, ker zgodovina in | družba | pač nista nič božanskega in je njuna svoboda | B |
postaja očitno tudi to, da sta zgodovina in | družba | neodtujljivi sestavini človekovega protislovja | B |
kot so navsezadnje nečloveški država, narod, | družba, | revolucija in vsi ti priljubljeni pripomočki | B |
tragični nesporazum samo še poglablja: zgodovina in | družba | prevzemata nase vse več osebnega in religioznega | B |
moralistični skušnji Leva Tolstoja veliko pripomb. | Družba | se ne spreminja in ne postaja moralnejša, pravijo | B |
To je donkihotovski boj z mlini na veter. | Družba | se spreminja s podrobnim spoznanjem najglobljih | B |
svobodi, čeprav je to svoboda v Bogu. Tako vsaka | družba, | ki si pridržuje pravico do moralnih in človekovih | B |
poglavitni življenjski interes, svoboda sama. Vsaka | družba | se lahko uresniči samo v imenu nečesa splošnega | B |
zunanjega, kar ni ne osebno ne svobodno. Vsaka | družba | se lahko uresniči samo v imenu večjega kosa | B |
Narod. | Družba. | Prav gotovo je malo Špancev, ki so svoja verska | B |
ničesar ne prodajajo, spet jim nista potrebna ne | družba | ne narod ...Liberalci so spet predvsem svobodomiselni | B |
portoroškem zalivu. »Še nikoli ni bila slovenska | družba | v duhovnem pogledu višje, kot je danes, še nikoli | B |
zgodovina še odsotna, kot je odsotna tudi konkretna | družba. | Zato je že Jeremy Bentham samo nekaj let pozneje | B |
katerega najadekvatnejši izraz je totalitaristična | družba, | njegov trenutni izraz pa razmere, v katerih | B |
svet uredi po človeških, subjektivnih merilih. | Družba | se razdeli na razrede, na dobro in slabo polovico | B |
samoupravljavska. . /\ .. stran 28 . \/ Ta | družba | je tisto posiljevalsko črto moške narave res | B |
moškemu pripisana mitična vloga Prometeja. In naša | družba | ni samo socialistična in moška, temveč tudi | B |
ugotovitvijo Simone de Beauvoir v knjigi Drugi spol, da | družba | fabricira žensko.Toda k tej ugotovitvi moram | B |
kar je pri tem najbolj neživljenjsko: da je ta | družba | moška družba in da zato fabricira žensko po | B |
najbolj neživljenjsko: da je ta družba moška | družba | in da zato fabricira žensko po moški podobi | B |
vse tisto večje in pomembnejše od nas samih, | družba, | narod, država, ni nikoli zares večje in pomembnejše | B |
duhovni prostor z vezljivostjo. Politika in | družba | mu morata iz spoštovanja do njegove osebe to | B |
zavestjo, da samo po tej in taki vezljivosti | družba | sploh obstaja. Pri tem pa je treba upoštevati | B |
bitja in svoj končni cilj. In če je politika in | družba | nista sposobni vključiti vase, potem s tem sami | B |
je človek še samostojen in neodvisen, zakaj | družba | - nasprotno od resnicoljubnega posameznika | B |
nesmrtnosti in etiko. Posameznik je smrten in etičen, | družba | je večna in neetična. Poleg tega je greh ne | B |
komu pravzaprav ministrirate. Ta vaša civilna | družba | je namreč taka, da se pri pisatelju, ki javno | B |
zgodovinski um in politična skušnja, kot civilna | družba | in kot svobodni posameznik, je imela že ideja | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |