nova beseda iz Slovenije
danes naš Marcus Tullius, naš | Cicero! | « vprašal je rektor ter se srpo | A |
skrbnolični togi, to je slavni | Cicero; | za pet sto let mlajši mož, ki | A |
gotovo toliko kakor ves slavni | Cicero. | Sedaj se predstavljajo štirje | A |
znamenitega izreka, ki so ga uporabljali | Cicero, | Terencij, Vergil in drugi srečni | B |
deorum (II 50, 126) tudi znani | Cicero | kakor tudi Vergil v epu Eneida | B |
slavna latinščina, ki jo je moral | Cicero | braniti pred predsodki, da v njej | B |
malignitate) prisojal pristranskost in | Cicero | je v spisu O zakonih (De legibus | C |
pritrdimo vzdevku, ki ga je omenjeni | Cicero | Herodotu nadel v spisu O zakonih | C |
potvorjeno in so, kakor omenja | Cicero, | pripomogla tudi k izkrivljanju | C |
različni pisci (med njimi npr. tudi | Cicero) | , vendar pa zaradi kratkega, zgoščenega | C |
ustanovitev nove province Ahaje. | Cicero | o njem poda sodbo, da je bil učen | C |
slavnega Scipiona Afričana, o katerem | Cicero | pravi, da je napisal »zgodovino | C |
retoričnih olepšav (čeprav je | Cicero | npr. hvalil lep jezik Publija | C |
297] sestavil zgodovino, ki jo | Cicero | izrecno imenuje Historia ‐ morda | C |
srečamo na položaju konzula.[298] | Cicero | ga omenja kot izkušenega govornika | C |
avtobiografijo v treh knjigah, ki ji | Cicero | priznava uporabnost, vendar dostavlja | C |
procesom ‐ zaradi izsiljevanja. | Cicero | je njegov slog pisanja označil | C |
postal žrtev Marijevih čistk. | Cicero | je o njegovem delu zapisal, da | C |
piscih doživel precejšen odmev. | Cicero | mu je očital preveč novelistični | C |
prejemanju podkupnin (tožnik je bil | Cicero) | napravil samomor.Macer je v svojih | C |
Starejši pisci so, kot ugotavlja | Cicero, | pisali suhoparno in zgolj povzemali | C |
je bil izjemno ploden govornik: | Cicero | mu pripisuje celo več kot 150 | C |
preživel svoj »prosti čas« (otium). | Cicero | je o tem zapisal: »Katonove besede | C |
nevarnosti pridejo dol. In ko je | Cicero | navedel primer znamenitega odloka | C |
proti Milonu (zagovarjal ga je | Cicero) | , proti kateremu so bili ‐ tako | C |
Njegove namere je naposled preprečil | Cicero, | ki si je pri senatu izposloval | C |
slogovno. O Sizeni je imel npr. | Cicero | sicer dobro mnenje, češ da je | C |
zgodovinopisja (nenazadnje je bil | Cicero | tudi mnenja, da je »Izokratov | C |
smislu oddaljil od Cezarja, ki ga | Cicero | hvali zaradi njegove jasnosti | C |
laskavim imenom »oče zgodovine«[1176] | Cicero | poimenoval njegovega predhodnika | C |
širjenje Ciceronovih rokopisov. | Cicero | v spisu O zakonih ni položil | C |
11; prevod G. Pobežin. [305] | Cicero, | O vedeževanju (De divinatione | C |
katerem je kot tožnik nastopil | Cicero, | ki je že s prvim v seriji govorov | C |
kot večina njegovih sodobnikov; | Cicero | v spisu O starosti (Cato maior | C |
[338] Mommsen 282. [339] | Cicero, | Država (De republica) 1,17 | C |
homo novus (l. 61 pr. Kr.); | Cicero | ga je zelo spoštoval. [469] Atijin | C |
ingeine The pleasant vayne of | Cicero, | and of Quintiliane The judment | C |
kiparstvom (med drugim Aristotel, | Cicero | in Kvintilijan), občasno pa omenjajo | C |
napadla Teofrastova stališča ( | Cicero, | O naravi bogov 1,93).Enainšestdeseti | C |
naslednjih stoletjih sta ga prevzela | Cicero | in Kvintilijan; slednji je trdil | C |
in dovoliti poučevati Izokratu ( | Cicero, | O govorniku 3,141).Takšna razporeditev | C |
govornikov, kot sta denimo Demosten in | Cicero, | ki so bili uspešni v najrazličnejših | C |
kot odgovor na Izokratov pouk ( | Cicero, | O govorniku 3,141; Kvintilijan | C |
retoriko pa z razprto dlanjo ( | Cicero, | Govornik 113).To analogijo so | C |
zahvalni govor, kakršnega je imel | Cicero | pred senatom ob vrnitvi iz izgnanstva | C |
da delo neposredno omenja šele | Cicero | v spisu O govorniku, ki ga je | C |
retoriko predgovor, ki ga je napisal | Cicero | okoli leta 89 pr. Kr. k svojemu | C |
pozne antike pa do renesanse. | Cicero | je bil tedaj zelo mlad in kljub | C |
(O določitvi snovi 1,1) | Cicero | je veliko let kasneje, ko si je | C |
formalni študij filozofije kot | Cicero. | Služilo pa je tudi kot eden izmed | C |
razvijanju prikaza ali argumenta. | Cicero | je razpravljal o dialektičnih | C |
Retoriki 2,23 ali iz stoiških virov. | Cicero | je sledil Aristotelovim splošnim | C |
značilnost rimskega izobraževanja. | Cicero: | O določitvi snovi Cicero (106 | C |
Cicero: O določitvi snovi | Cicero | (106--43 pr. Kr.) je bil največji | C |
zlahka zapomniti in uporabiti. | Cicero | je načrtoval podobne študije o | C |
je naveden v četrtem poglavju. | Cicero | pravi: "Modrost brez govorništva | C |
umaknile v filozofska razmišljanja. | Cicero | ne omenja imen, a verjetno je | C |
poslušalstvo prepričamo. Takrat | Cicero | še ni poznal Aristotelove Retorike | C |
Deli retorike, ki jih opisujejo | Cicero | in drugi, so očitno mišljeni kot | C |
je namenjen določitvi snovi. | Cicero | začne s Hermagorovo teorijo o | C |
odgovor: "Tega nisem storil." | Cicero | pozna štiri constitutiones: constitutio | C |
v latinščini imenujejo loci. | Cicero | se na tem mestu ne posveča podrobnostim | C |
razlikovanje med tremi vrstami retorike, | Cicero | in potemtakem tudi njegovi učitelji | C |
Aristotelovih dialektičnih toposov. | Cicero | pravi, da obstajajo štiri "mesta | C |
nasprotnikov ponižati. Podobno | Cicero | našteva topose, ki povečajo pozornost | C |
je kratek, temeljit in jedrnat. | Cicero | še pristavi, da veljajo za členitev | C |
dejanji, pripetljaji in govori. | Cicero | za vsako izmed teh lastnosti opredeli | C |
priložnosti, načinu in zmožnosti. | Cicero | pravi (1,44), da bodo vsi argumenti | C |
ratiocinatio, dedukcija (1,51). | Cicero | navede posamezne primere za obe | C |
Na koncu razprave o dokazovanju | Cicero | spet pripominja (1,77), da druge | C |
z govornikovim namenom. Nato | Cicero | pojasni vsako napako. Po Ciceronu | C |
digresijo v dobesednem pomenu. | Cicero | kritizira zahtevo po digresiji | C |
zbujanje usmiljenja do govorca. | Cicero | za vsakega navaja topose.Tako | C |
sodišču. V naslednjih letih je | Cicero | sam večkrat opravljal to vlogo | C |
darila. V uvodu v drugo knjigo | Cicero | pravi (2,4), da je pri pisanju | C |
za vsako vrsto govora" (2,11). | Cicero | pravi (2,16), da vsako sklepanje | C |
vsako izmed naštetih kategorij | Cicero | navaja ustrezne topose, tako za | C |
umetnostnih in neumetnostnih dokazih. | Cicero | razpravlja o toposih, ki sodijo | C |
opredelitev. Do tega mesta se je | Cicero | ukvarjal le s sodnim govorništvom | C |
svetovalnem govorništvu (2,156--76). | Cicero | ugotavlja (2,156), da je pri sodnem | C |
tradicije slavnostnih govorov, zato se | Cicero | in njegovi sodobniki za to zvrst | C |
postopkih. Kako jo je uporabljal | Cicero, | lahko vidimo iz nekaterih primerov | C |
Retorika za Herenija Ker | Cicero | ni zapisal svojih zgodnjih študij | C |
šole in nakazuje, kaj bi imel | Cicero | povedati o drugih delih retorike | C |
Čeprav avtor, prav tako kakor | Cicero, | retorične teorije ni prilagodil | C |
Ciceronov dialog O govorniku | Cicero | je delal uspešno kariero tako | C |
ustavno zagotovljenih pravic. | Cicero | je moral za eno leto v izgnanstvo | C |
je bila takrat že objavljena. | Cicero | jo je prebral in priredil nekatere | C |
govorniki tistega časa, ki jih je | Cicero | poznal v svoji mladosti, še posebno | C |
simpatij pri poslušalcih. Poleg tega | Cicero | prilagodi svoje pojmovanje etosa | C |
kasnejšem delu Govornik (69). Tu | Cicero | govori o officia oratoris, o | C |
jasnost, okras in primernost. Te je | Cicero | podrobneje obravnaval v kasnejšem | C |
Kot grški sofisti je bil tudi | Cicero | na podlagi lastnih izkušenj prepričan | C |
biti resnično imeniten, saj je | Cicero | zelo blizu Kvintilijanovemu idealu | C |
V znameniti sentenci pravi, da | Cicero | ni več ime za človeka, ampak za | C |
sledili avtor Retorike za Herenija, | Cicero | in Kvintilijan, pa tudi v kasnejših | C |
retoriko na ožje področje kot | Cicero | ali Kvintilijan in so bili potemtakem | C |
katerimi si je pridobil slavo | Cicero. | Donatova Umetnost gramatike | C |
kot so jo pojmovali sofisti, | Cicero | in Kvintilijan.Nominalni cilj | C |
izvora pa mu ne moremo določiti. | Cicero, | Dionizij in Kvintilijan ga očitno | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |