nova beseda iz Slovenije
lenih in potratnih gonov. Ali ni ljubezenska | strast | teh ljudi podobna takemu trotu?« »Vseskozi | A |
označujejo takšno družabnost, hranijo in krepijo to | strast, | kolikor le morejo, ter temu trotu vsadijo želo | A |
posebno vrsto izdelkov, da z njimi potešimo še to | strast. | Kako bi sicer drugače sploh kdo dal 19.95 $ za | A |
zadeve, ki so za Jobsa tako pomembne. Warnockova | strast | je izgled besed in slik na računalniškem zaslonu | A |
zaslonu ali na odtisnjeni strani in Jobs to | strast | spoštuje. Oba sta si podobna tudi v | A |
neprepoznavno spremeni en sam dogodek: ena nesreča, ena | strast. | 6. aprila. | B |
norčevstva). Ljubezen je usodna in pogubna | strast, | ki prinaša smrt -- odrešiteljico; ženska je | B |
spoštujem navdušenje in zavzetost, navdih in obup, | strast | in zadržanost, razuzdanost in devištvo, žalost | B |
koščku prvega zrcala brali bolečino, veselje ali | strast, | potem v koščkih naslednjih dveh beremo pisateljeva | B |
verske resnice o onstranstvu enako kot iskalska | strast | duše in telesna sla. Moja pisateljska beležnica | B |
razločen podpis, kot temu danes rečejo kritiki, | strast, | invencijo, drznost, tveganje, plavanje v globino | B |
prizadevanja po poenotenju. Slepa človekova | strast | je sredi revolucionarnega in ideološkega patosa | B |
zdravja in bolezni; skratka: vsaka čut, vsaka | strast, | ki nam polje v srcu, v duši, vsaka se nam razodeva | B |
ampak mačka še ne skoči, zna krotiti prirojeno | strast; | prezgodaj je še, miš bi utegnila pobegniti. | B |
Gospodarju na ljubo zataji svojo prirojeno | strast | do malih ptic. Gieel pripoveduje, da je imel | B |
platonične ljubezni do njé, temveč gnala bi ga | strast | in ljubosumnost ...Takih čutov pa se v sentimentalnih | B |
enkrat in še takrat samó površno prebràl. Tu je | strast, | ki ne spada v sentimentalnost, to je samoljubje | B |
opera melodično delo, v katerem se odražata | strast | in razburljivost pa tudi idiličnost lirskih | B |
povsem. V mnogočem ga demantira že samomorilska | strast. | Nič na Slovenskem ni resnica sveta, ki je v svoji | B |
uveljavitvi. Zavedam pa se tudi, da lahko to svojo | strast, | kolikor je že premorem, veliko primerneje izživim | B |
radovednost, druga kot stalna, nepotešljiva | strast. | Prvi kot poželenje mojega duha po čistosti in | B |
to sploh ni bilo branje, temveč očiščevanje, | strast | in zadrtost konvertita...Ni me motilo niti to | B |
je bila tragična, če ne kar najbolj tragična | strast | mojega življenja, obenem pa edina tolažba v | B |
in čutnost, ker v bistvu ni bila ne ideja ne | strast, | temveč želja, v kateri sta bila spolnost in | B |
globok nered. Ko zadovoljuje v majhni stvari | strast, | ki je namenjena Vsemu, povzroča v svetu temeljno | B |
njegovo dušo. In to ne samo kot polaščevalno | strast | po dušah in kot slast prebivanja v tujih dušah | B |
ker ni v večnem in neskončnem. In ta muka, ta | strast | je pravzaprav božja ljubezen v človeku, ljubezen | B |
zoglenele tramove, me je prevzela nova, drugačna | strast: | dokopati se do vsega starega.Globlje kot bom | B |
kaznovan. Danes smo tako obvladani, da je vsaka | strast | sramotna, kaj šele ljubezenska, pri tem pa | B |
viteških vrednot, v katerem je bila ljubezenska | strast | čislana, ljubezenska strast do ljubezenske strasti | B |
bila ljubezenska strast čislana, ljubezenska | strast | do ljubezenske strasti pa je bila sploh najvišja | B |
jagenjčka. Ni upravljala z njima ljubezenska | strast, | temveč strup.In tako skrita in zaščitena nista | B |
so to lahko priznali, ker so imeli za svojo | strast | jamstvo vere.Tisto, kar jih je obvladovalo, | B |
Bog je ljubosumen. Zato je tudi ljubezensko | strast | moškega do ženske in ženske do moškega naredil | B |
Jezusu Kristusu ne bi bila v njem tako dominantna | strast | po združitvi z Bogom, pa čeprav je ta strast | B |
Bogom, pa čeprav je ta . /\ .. stran 393 . \/ | strast | še tako slepa in vedno povezana z zanosom smrti | B |
uveljavitvi. Zavedam pa se tudi, da lahko to svojo | strast, | kolikor je že premorem, veliko primerneje izživim | B |
zakaj ta moja neobičajna privrženost, če ne celo | strast. | Ko smo se leta šestintridesetega, v mojem šestem | B |
nemorale, pa čeprav je njihova moralistična | strast | vedno povezana s slo po osebni uveljavitvi in | B |
Prijateljstvo <Amitié>; & kadar ga ceni bolj, lahko to | strast | imenujemo Vdanost <Devotion>. [...] in kdor | B |
nikoli jih ne znam izkoristiti, še preden je | strast | <la passion> odigrala svojo vlogo.V nesrečah | B |
stavil je na to, da ”ima ona domišljijo, dušo, | strast, | skratka vse substancialno“ [prav tam, 60], pri | B |
naše skupnosti, ki absolutno vé za eno samo | strast, | namreč za simpatijo do skrivnosti tuge“ [prav | B |
tisto najbolj skrivnostno vez z ljubljenim: | strast | odpovedi.Kje je zdaj njen ljubi, v tem večeru | B |
spominjam se, da se mi je tista Avguštinova | strast | do matere in Boga zdela pretirana, kar malce | B |
vredna, narava je danost <objectum>, ogenj in | strast; | razum je ljubeč, razum je subjekt <subjectum | B |
je strahotna povezanost, uničiti me utegne ta | strast, | ampak mene še vedno nepremagljivo vleče k njej | B |
se potuhnili naši obrambni mehanizmi? So tako | strast | pred stopetdesetimi leti čutili prvi beli prišleki | B |
stisnjene ustnice, napete, izstopajoče mišice, | strast | v očeh, kot pri živalih široko odprte nozdrvi | B |
čisto organskem elementu, je generiralo neznano | strast. | Goli podplati so v možgane sporočali, da gre | B |
čistega vina in pogovori o vsem mogočem. » | Strast | je za um to, kar je za telo gibanje,« sem rekel | B |
ekspresionističnem stilu, vendar se je moja kompozicijska | strast | postopoma manjšala. Da ga ne bi razočaral, Ostercu | B |
obstanek, pa tudi v normalnih razmerah nerazumljiva | strast, | klijoča v nizkih nagibih podzavesti.Dopuščam | B |
gradivo. Raziskovanje je bilo desetletja moja | strast, | skladna s ciljem, ki sem si ga zastavil že konec | B |
lirike, lirike, ki je bila trajna in najresnejša | strast | njegovega duha.V naši literaturi je s svojo | B |
In več kot to. Obsedla me je prava kritiška | strast | do resnice, do resnice za vsako ceno.Vse, kar | B |
samo podžigala njegovo mladeniško čustvo ali | strast. | Njegova zgodnja produktivnost kajpada ni bila | B |
dosego želenih rezultatov, podtika mi brezobzirno | strast | pri mojem kritičnem poslu, posmehuje se mi zaradi | B |
čemer nam govori neka druga njegova nekdanja | strast, | ki se ji je moral odreči iz zdravstvenih razlogov | B |
pa se mi, da je bila njegova najljubša lovska | strast | nabiranje gob, ki jih je odlično poznal in jih | B |
dokazovali zmernost, Vašega pogleda ni nikoli zastrla | strast, | vsak položaj ste jasno dojeli.Tako upamo, da | C |
kaznovanje zločina iz strasti nesmiselno, ker | strast | ni zmožna kalkulirati, zato je tudi zagrožena | C |
natančno, drugi manj, toda vsi kalkulirajo. ... | Strast | bolj ali manj kalkulira v vsakem človeku." Od | C |
ustreza motivu gmotnega interesa." Ne samo da | strast | za Benthama ni nedovzetna za kazen, strast še | C |
da strast za Benthama ni nedovzetna za kazen, | strast | še kako dobro razume govorico kazni.V tisti | C |
ni drugo kakor odtegnjena zadovoljitev, mora | strast, | ki ji gre zgolj za zadovoljitev, takrat, ko | C |
generaliziranega kalkuliranja ni prostora za | strast, | ki je imuna za načelo koristnosti, za izračunavanje | C |
dobičkov in izgub oziroma ugodja in bolečine, za | strast, | ki ravno ni pripravljena žrtvovati ničesar za | C |
koristnosti nujno zgreši željo, ker zanj želja oziroma | strast | kalkulirata na enak način, kot kalkulira egoistični | C |
sovraštvo in celo iztrebljenje: "... nobena | strast | ne potrebuje večje svobode, kot ta /namreč razvrat | C |
tem, da je orodje za človekovo emancipacijo, | strast, | po svoji naturi transgresivna: strast na poti | C |
emancipacijo, strast, po svoji naturi transgresivna: | strast | na poti do svoje zadovoljitve ne pozna nobene | C |
subjektove blaginje v red zla, naj bo to želja, | strast, | užitek ali celo zakon.Sade, skratka, ostaja | C |
vsake patološke aficiranosti, oziroma sadovska | strast | ravno ne poznata, ker se kot konstantna zahteva | C |
pravo nasprotje Sada in Kanta, saj za Rousseauja | strast | ni že po naravi transgresivna, pač pa dobi šele | C |
tisto, glede česar subjekt ne sme popustiti, | strast | oziroma užitek, in to užitek kot transgresija | C |
roka človeka". Zakon si prilasti pravico in | strast | posameznika, s čimer ga prikrajša za uresničitev | C |
mnoštvom Sadovih strasti skriva pravzaprav ena sama | strast | oziroma pulzija, pulzija smrti. Ta užitek, ki | C |
nasprotju s potrebo ne ugasne z zadovoljitvijo. | Strast | ne odneha. Sadovska strast je organ užitka v | C |
Strast ne odneha. Sadovska | strast | je organ užitka v tistem, kar je v njem ekscesivnega | C |
despotizem strasti je po Sadu treba vzeti dobesedno: | strast | zasužnjuje, podreja, zahteva popolno pokorščino | C |
kar koli vezalo, kajti nobena druga človekova | strast | ne potrebuje večje svobode." Deleuze je med | C |
nobenega elementa, ki bi bil zunanji logosu. | Strast | kot protinaravna nezmernost, iracionalni vzgib | C |
sabo, ni več on sam, je dobesedno iz sebe. | Strast | je namreč ekstatično stanje, v katerem je subjekt | C |
subjektove interese. Lahko bi rekli, da je | strast | za stoike volja, ki je sicer v subjektu, ni | C |
Odgovor je v definiciji strasti. | Strast | za stoike ni moč, ki bi bila heterogena glede | C |
defektno funkcioniranje lastnih zmožnosti. | Strast | ni iracionalni vzgib, ki se vsili duši oziroma | C |
se vsili duši oziroma umu od zunaj, pač pa je | strast | nezmerna, ekscesivna težnja po prekoračitvi | C |
rekoračitvi mere, ki si jo je določil logos. Ni sama | strast | tista, ki zapade ekscesu, pač pa je strast logos | C |
sama strast tista, ki zapade ekscesu, pač pa je | strast | logos, ki je postal ekscesiven, nezmeren: sam | C |
logos prekoračuje mejo, ki si jo je postavil. | Strast | ni nevarna zato, ker je postala nezmerna, pač | C |
zato je mogoče reči, da je za stoike vsaka | strast | hotena. Strast je potemtakem tisto, za kar smo | C |
reči, da je za stoike vsaka strast hotena. | Strast | je potemtakem tisto, za kar smo sami odgovorni | C |
Epiktet, je ena izmed "stvari, ki so v naši moči". | Strast | zato tudi ne more biti nobeno opravičilo za | C |
subjektovo nemoralno ravnanje. Še več, četudi je | strast, | kot smo videli pri Hrizipu, "nepopravljiva" | C |
umni volji preprosto zoperstavijo iracionalno | strast, | ki po definiciji ne more spoštovati zapovedi | C |
ne more spoštovati zapovedi uma, zakona uma. | Strast | je za stoike logos, ki ne pozna več lastne mere | C |
hegemonikon sam kriv za svojo perverznost, za | strast, | da je strast nekaj, za kar je subjekt odgovoren | C |
kriv za svojo perverznost, za strast, da je | strast | nekaj, za kar je subjekt odgovoren, kar je v | C |
zavrnitev patološkega, slehernega ozira na dobro, na | strast, | celo na sočutje" in, v skrajni posledici, ne | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |