nova beseda iz Slovenije
definicijsko, v šesti definiciji, s katero opredeli | pojem | Boga: ”Z Bogom mislim absolutno neskončno bitje | B |
absolutnem, kot nujna posledica ideje, vsebovan tudi | pojem | človeškega telesa, in sicer ne zgolj na minljiv | B |
temveč na večen način“, pri čemer je ”ta večni | pojem | telesa ali ideja človeške eksistence tisto v | B |
in nasploh pomena lepote za človeka: ”Večni | pojem | človeka, ki je sam identiteta nujnosti in svobode | B |
posamezno eksistirajočo reč, v kateri postane večni | pojem | človeka resnično (tj. neodvisno od človeka) | B |
posamezna stvar, v kateri se uresniči večni | pojem | človeka? Bruno. | B |
Bruno, zamišljeno. Si kdaj slišal za mistični | pojem | ”poročne sobe“? Janez. | B |
kozmolog Evandro Agazzi je zapisal: ”...pravi | pojem | univerzuma je tipično filozofski pojem.Dejstvo | B |
pravi pojem univerzuma je tipično filozofski | pojem. | Dejstvo, da ga je znanost postavila za predmet | B |
konceptualno ne dopušča mnoštva. Kozmološki | pojem | univerzuma se od abstraktnejšega pojma ”univerzum | B |
razsežnostih kozmologije sem večkrat uporabil | pojem | kozmološki model, ne da bi ga posebej opredelil | B |
ga posebej opredelil, saj menim, da vam je ta | pojem | znan.Kljub temu pa ne bo odveč, če si še malce | B |
kak materialen objekt, ampak zgolj geometričen | pojem. | Hubblova sfera je definirana tako, da se galaksije | B |
tem smislu ”multiverzum“ (”multiverse“). Ta | pojem | uporablja tudi že omenjeni angleški kozmolog | B |
nemško poimenovanje je zgovorno. Pove, da so | pojem | prevzeli od predhodnega, ki je moral biti romanskega | B |
notranjeavstrijskih deželah 1564 - 1628, str. 353. 21 | Pojem | Deutschland se je prvič pojavil šele v 15. stoletju | B |
sestavina narodne zavesti, ki je nekoliko širši | pojem. | Narodna zavest, drugače kakor zgodovinska, kolikor | B |
socialističnih in komunističnih gibanj uveljavil | pojem | „mednarodnosti”.Deloma je to tudi posledica | B |
Sodobna površna in slaboumna publicistika je ta | pojem | še bolj razvodenela in skazila.Če danes kdo | B |
angleško, so to „mednarodne” pesmi. Tako kakor | pojem | „globalizacije” v resnici skriva resnično amerikanizacijo | B |
resnici skriva resnično amerikanizacijo, tudi | pojem | „mednarodnosti” skriva anglo-ameriško uniformiranje | B |
dejanja, smo začeli uporabljati zanj blažji | pojem | asimilanta.Pravzaprav navadno niti oznake „asimilant | B |
samoumevna. Tako kakor imamo v stavčni analizi | pojem | „osebka, ki je skrit v povedku”, imamo tudi | B |
povedku”, imamo tudi v idejni in etični analizi | pojem | „absolutnega bitja, ki je skrito v ukazu”.Če | B |
Rešitev v našem celovitem smislu bi namreč | pojem | in pojav „manjšine” dokončno odpravila.Pojem | B |
pojem in pojav „manjšine” dokončno odpravila. | Pojem | „manjšine” raste iz kolektivističnega pojmovanja | B |
Kdor se zadovoljuje s tako komunikacijo, ta je | pojem | komunikacije pač bistveno osiromašil.Nekaj dragocene | B |
pred otroško regresijo (kjer ljudje zamenjujejo | pojem | jezikovne »enostavnosti« s »primitivnostjo« | B |
tudi angleščine. Če je treba danes za kak nov | pojem | najti ustrezno besedo, odpremo po Zamenhofovem | B |
v ekonomijo sámo največ ekonomičnosti, prav | pojem | ekonomije in ekonomičnosti sam prihaja iz filozofskega | B |
A ne samo to. Rekli smo, da je | pojem | lepega s filozofskega vidika tudi prispodobni | B |
filozofskega vidika tudi prispodobni in zbirni | pojem | dobrega, dobrega v smislu etike, ekonomije in | B |
bi ga lepo pojedel, dasi umíram od lakote. Da | pojem | o ljubezni, ko je ni zame, dasi sem je, starec | B |
ne bo nič. Dobre volje sem, delam, žvižgam, | pojem | -- obenem pa mi gre vse narobe.In še temu se | B |
onesnaženja«. V vzhičenosti slovenske pomladi je tudi | pojem | slovenstva dobrodošel, da prepričaš javno mnenje | B |
in prosijo riž. V mitologiji Akh ne obstaja | pojem | pekla v našem smislu.Duša bolnika se lahko nahaja | B |
najbolj enostavno: pakai ratang, kar je sicer | pojem | za običajni misijonarski položaj med spolnim | B |
trideset kilometrov hoje. Običajno za tako pot | pojem | vsaj eno kilo kosmičev. »Ej, Bruno, | B |
in pevski tehniki. Svetovala sta mi, kako naj | pojem | ali uporabljam tipke, seznanila sta me tudi | B |
kolektiva vseh vrst. Idealen verjetno ni bil, saj ta | pojem | v praksi ne obstaja.Znosen in sprejemljiv pa | B |
življenja gnus, nadlog in stisk ne malo, in | pojem | »ne malo« je v zvezi s temi težkimi izrazi, | B |
osrednje osebnosti. Pred tem časom pa je bil ta | pojem | v predstavi častihlepnega slovenskega razumnika | B |
neangažiranostjo, preskoči na socialno literaturo, nato na | pojem | demonije, na svobodoumje, na nekoč znane spore | B |
da je Kocbek nekako atavistično navezan na | pojem | ali predstavo o bogu.Ko sva razpravljala neposredno | B |
tako zahtevo, če je seveda ta personalistični | pojem | francoskega izvora sploh mogoče kakorkoli jasno | B |
Prim. Harmid 167b-168e, Država 438b isl. | Pojem | dodajanja imen (eponimije) se pojavi že na mestih | B |
Poslej bo imel v dialogu določeno pobudo. | Pojem | dotikanja, haptesthai, bo tvoril pomembno zaslombo | B |
v tem dokazu in žal nista dodatno razvita. | Pojem | dotikanja (haptesthai) je bil uporabljen že | B |
neenakost glede mesto nahajanja, ki implicira | pojem | obdajanja.Nato bo problem enakosti in neenakosti | B |
števila (159d6-e2), kajti število implicira | pojem | celote in delov, nato pa še Enega kot celote | B |
uvede Eno in mnoštvo (165b4-c4), ki implicira | pojem | meje in neskončnega (neomejenega) (145c4-6) | B |
konstituanta je popolnoma nedoločen, ker je | pojem | o tem, kdaj vlada na Balkanu mir in red, podvržen | C |
liberalci ali prijatelji ustave. Nacionalnost je | pojem, | ki ne pripada stranki, temveč vsakemu pripadniku | C |
porotnih sodišč in tiskovni zakon sta se jim zdela | pojem | napredka glede svobode - želeli so, da bi se | C |
naravi povsem resnega obreda: Prostozidar je | pojem | zavrženosti, bistvo vsega zla, satanov poslanec | C |
ne velja očitek narodnih nasprotnikov, da je | pojem | zavednega Slovenca identičen s pojmom reakcionarja | C |
medtem ko drugi sočasno vztraja, da moramo | pojem | totalitete na vsak način ohraniti pri življenju | C |
opredelitve. Vso zgodovino filozofije je namreč | pojem | totalitete nosil pozitivno oznako in je bil | C |
totalitarizem, smo že zelo blizu kritikam, ki jih je bil | pojem | totalitete deležen v drugi polovici dvajsetega | C |
vključuje dele. V tem smislu je totaliteta širši | pojem, | ki vključuje tako Eno kot celoto - gre skratka | C |
mogoče poimenovati optimistični, 'longitudinalni' | pojem | totalitete". Izraz longitudinalna totaliteta | C |
izkustva: "[A]bsolutna totaliteta pogojev ni | pojem, | ki bi bil uporaben v izkustvu." "Tako bi lahko | C |
obenem pa na neki na videz protisloven način tudi | pojem | oz. kategorija razuma (Verstand).Oba pola sta | C |
koli dodala ali odvzela. To velja tudi za | pojem | totalitete, s tem da je največji odziv doživel | C |
ali predvsem za Lukácsa, odtod pa za Jamesona) | pojem | konkretne totalitete. * * * | C |
neposrednosti do posredovanosti. Z razvojem je | pojem | vse bolj natančno določen in šele na koncu lahko | C |
razloži totaliteto, ki je ključni termin in | pojem: | "Totaliteta je izraz naše nezmožnosti, da bi | C |
strani, je transverzalni um brez moči. Drugi | pojem, | ki ga je vpeljal Welsch in ki ga Ženko obravnava | C |
obravnava proti koncu tega tretjega dela knjige, je | pojem | transkulturnosti.Avtor prikaže Welschevo upravičeno | C |
takšne oblike kultur presegajo tradicionalni | pojem | kulture in posegajo čez kulturne zamejitve. | C |
teoretikov, ki se še danes trudijo, da bi ta | pojem | ohranili pri življenju. Douglas Kellner v uvodu | C |
Postmodernism / Jameson / Critique ugotavlja, da je prav | pojem | totalitete tisti, ki zagotavlja kontinuiteto | C |
multinacionalnega sistema globalnega kapitalizma. | Pojem | totalitete je pri Jamesonu nekakšna rdeča nit | C |
je spremenil sam poudarek. Če je v začetku | pojem | totalitete prevzel kot dediščino heglovskega | C |
ideologija v Althusserjevem smislu. Freudov | pojem | nezavednega razširi s posameznika na družbo | C |
Martin Jay, na mesto očeta zahodnega marksizma, | pojem | totalitete pa v središče njegovega zanimanja | C |
mesto, ki ga je v Marxovih delih vedno imela." | Pojem | totalitete pri Lukácsu ni neposredno vezan na | C |
lastno subjektivnostjo in objektivnim svetom". | Pojem | totalitete pri Lukácsu torej ni postal ključnega | C |
da je resnično tisto, kar je naredil človek) | pojem | totalitete prenesel iz naturalizma v sfero družbenega | C |
se je zavzemal, poimenovali "ekspresivna". | Pojem | pomeni, da gre za celoto, ki izraža intencionalnost | C |
Politično nezavedno ključnega pomena Freudov | pojem | nezavednega.Bistvo nezavednega je v tem, da | C |
pri omenjenem Freudovem pojmu potlačitve. " | Pojem | potlačitve nikakor ni tako dramatičen, kot se | C |
vidike takšne forme. Namesto tega predlaga | pojem | "družbene formacije", kjer gre za družbo, ki | C |
ločiti od vsakršne navezave na totalitarizem. | Pojem | "totalizacija" izhaja iz Sartrove Kritike dialektičnega | C |
totalitete, ki je po Jamesonovem prepričanju vezan na | pojem | "produkcijskega načina".Postmodernizem v tem | C |
smislu ne prinaša ničesar novega, saj je avtor | pojem | produkcijskega načina razvil že v delu Politično | C |
nezavedno; zdaj le ponovno poudarja, da ima | pojem | totalitete smisel le, če sprejmemo obstoj zgolj | C |
značilnost Adornovega pojma totalitete. Tak " | pojem | je lahko ohranjen in razpostvarjen [dereified | C |
kakšna vrsta operacije bo tista, ki bo proizvedla | pojem | nečesa, česar si ne moremo predstavljati." | C |
sintezi ter v nasprotju s tem izpostavljajo | pojem | razlike.Izraz poststrukturalizem je zato na | C |
drugačna od Evrope. Ugotavlja, da je bolj kot | pojem | razreda v tej "konkretni" situaciji pomemben | C |
moreferencialnost totalitete. Tu pa prikliče na pomoč | pojem | jezikovne igre, ki ga je pozni Wittgenstein | C |
temveč z iskanjem teh pravil." Vendar pa je | pojem | stavka tisti, ki povezuje umetnost s filozofijo | C |
Dogodek | Pojem | dogodka (l'événement) je zagotovo eden izmed | C |
tehnoznanstvenemu razvoju, katerega ključni | pojem | je učinek. "Kar si mechane prizadeva dezorganizirat | C |
pomembnejše miselne vplive. Klasično problematiko - | pojem | uma - želi postaviti na nove (postmoderne) temelje | C |
da bi se uma znebili, ga dokončno odpravili. | Pojem | uma se je, kot pravi, znašel v navzkrižnem ognju | C |
drugače ne bi bila to, kar trdi, da je - se | pojem | uma zdi neuresničljiv in od samega začetka obsojen | C |
nikakršnega problema, ki bi mu bil namenjen. | Pojem | transverzalnega uma predstavlja v tej luči Welschev | C |
stališče. To se zgodi npr., če obe strani določen | pojem | ali izraz uporabljata dvoumno.Ugovor je v tem | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |