nova beseda iz Slovenije

Ernest Ženko: Totaliteta in umetnost: Lyotard, Jameson in Welsch, Založba ZRC, 2003, poved v sobesedilu:

Vendar s to razliko, da Jameson razume totaliteto kot teoretsko predpostavko, ki izhaja neposredno iz heglovskega marksizma, medtem ko je za Lukácsa zahteva po totaliteti (podobno kot je tudi odtujenost) najprej izraz osebnega razočaranja nad svetom, izvirajočega iz "nemožnosti premagati razdaljo med lastno subjektivnostjo in objektivnim svetom".

Pojem totalitete pri Lukácsu torej ni postal ključnega pomena šele z njegovim obratom v marksizem (decembra 1918), marveč je bil prisoten že v njegovih najzgodnejših spisih, zaznamovanih z iskanjem sinteze med subjektom in objektom.
To velja za zbirko esejev Die Seele und die Formen (Duša in forme), ki so nastajali med letoma 1907 in 1913, kot tudi za t. i. heidelberške rokopise (Heidelberger Ästhetik), nastale v letih od 1916 do 1918.



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA