nova beseda iz Slovenije

b (401-500)


svinčnikom: Rechnung von 1495 der 8. Juni 1861 an das      b.     Allgemeines Reichsarchiv [...]; z istim pisalom  C
prvi (A) na fol. 1-47, 48'-49, 52-54; drugi (     B)      na fol. 47'-48, 50-51', 54'-119, 139'-141',  C
trije pisarji. Prvi (A) na fol. 1-3, drugi (     B)      na fol. 14-143 in tretji (C) na fol. 144-193  C
oziroma z besedo (letnice v dataciji pri rokah      B      in C). RKR 3 -  C
trak z napisom v knjižni kapitali lehenbvech.      b.      vlrichs, spodaj pa so odtisnjene inicialke   C
na hrbtni strani osmega popisanega folija.      B)      Pisava Vsa računska dokumentacija (kot sploh  C
spiralasto obliko zamenja nova, ki spominja na črko      B,      le da jo od nje ločuje značilni trikotni zaključek  C
mali w je zapisan kot kombinacija črk l in      b,      kratica za item pa je na las podobna črki n  C
kratka. Pogoste so tudi ligature trebušastih črk (     b      in d) z e.V 15. stoletju postajajo poteze pod  C
nadaljevanja v omenjeni smeri, lok obvisi v zraku.      b)      Pentlja navzgor - prvi del poteze je enak prejšnji  C
neporavnane obveznosti ipd. Označena so z nota, n.      b.      (nota bene) ali pa s stilizirano risbo roke  C
napake opremil z drobnimi črkami ob robu (a.,      b.)     , kar je zmanjševalo možnost pomot pri kasnejših  C
nakazovanje možnosti, ki nima uporabne vrednosti.      B)      Žitne mere deželnoknežjih uradov na Goriškem  C
= 5 kupnih messov (oves)      b)      15. in 16. stoletje.Gradivo za 15. stoletje  C
1 lb ß = 20 ß = 40 dč      B)      DENARNI OBTOK Delovanje kovnic na določenem  C
kar pa je spričo devalvacije razumljivo.      B)      CENE ŽIVINE, DROBNICE IN PERUTNINE V primerjavi  C
prvega kot pisne predloge pri izdelavi drugega.      b)      Letni obračun.Po koncu obračunskega leta (mejni  C
služil kot ena od predlog za sestavo obračuna.      b)      Register prejemkov.Na voljo sta dva primerka  C
temveč tudi Prosek in nekatero drugo posest.      B)      SISTEM UPRAVE POSESTI Vse do Maksimilijanovih  C
stoletja) ostal pod njuno neposredno upravo.      B)      SISTEM UPRAVE POSESTI Zametke centralne uprave  C
officium) z okoli 1185 hubami (TAB. 30).      B)      SISTEM UPRAVE POSESTI Pri organizaciji ozemlja  C
prehajale pod neposredno upravo (TAB. 34).      B)      SISTEM UPRAVE POSESTI Na podlagi razmeroma poznih  C
stoletja, kot jih zasledimo v urbarju iz 1426.      B)      SISTEM UPRAVE POSESTI V teritorialno-upravnem  C
poslovanju urada letno polagali račune oskrbniku.      B)      OBSEG IN VIRI PRIHODKOV Gospodarstvo gornjegrajskeg  C
stolnega kapitlja v 15. stoletju (župnije)      B)      SISTEM UPRAVE POSESTI Za upravo s kapiteljskim  C
dejavnosti kot tudi širše, v okviru gospostev;      b)      obstoj in uporaba načinov uravnavanja oz. prilagajanja  C
žitne mere na območju klevevškega gospostva.      B)      VRSTE IZDATKOV Pod pojmom "izdatki gospostva  C
splošno rast mogoče razlagati s porastom cen.      b)      Kratkoročni razvoj 1) Freisinško gospostvo Klevevž  C
rezultat večjega obremenjevanja podložnikov.      B)      UMESTITEV V (SREDNJE)EVROPSKI PROSTOR Ko skušamo  C
Columbia University Press, 1999. Cott, Hugh      B.      Adaptive Coloration in Animals. London: Methuen  C
Državna založba Slovenije, 1953. Hill, Emita      B.      "Materialism and Monsters in Le Reve de d'Alembert  C
pesmi (po ljudsko - "narodna", prepesnitve);      b)      ljudsko v umetnem kot tvorno posnemanje oziroma  C
medbesedilnosti, ki povezuje tekst A s tekstom      B      in vzpostavlja tudi obraten proces.Umetno in  C
obema poetičnima sistemoma. A -------------      B      in B -------------- A predloga pologa umetna  C
poetičnima sistemoma. A ------------- B in      B      -------------- A predloga pologa umetna p.  C
celotna poetika ljudskega pesništva kot sistem,      B      pa je pologa ali metatekst (umetna pesem), lahko  C
posvojena." (Kumer 1975: 68-81.) Tudi Albert      B.     Lord je ugotavljal, da je ponavljanje razlikovalni  C
kreacije (ustvarjalni vidiki literarnega dela) in      b)      poetika izbire (vloga naslovnika in dekodiranje  C
sprejemalčeve konvencije, obstoječo tradicijo),      b)      poetika izvajanja (gre za vprašanje razmerij  C
ter s tem ustvarjati svojo pesniško zamisel,      b)      v ljudskem pesništvu pa je ta začetek takrat  C
(Nikičević 1980: 422.) Raziskovalec Albert      B.     Lord se je v svojem članku The Merging of Two  C
a) minimalne (Vodnik: nekatere poskočnice),      b)      delne (ponarodelost), c) popolne (v sodobni  C
Za angleškega raziskovalca folklore Alberta      B.     Lorda je tradicija najpomembnejša kategorija  C
in formalno približevanje ljudski poetiki;      b)      tvorno dotikanje ljudskega pesništva z "uporabo  C
in ko se neko stilno obdobje do konca izčrpa;      b)      v posameznih stilnih obdobjih pa se v literarnih  C
razsežnosti preteklega s poudarki sedanjega,      b)      razsežnosti sodobnega s poudarki preteklega  C
nenavadnega, tako v vsebini kot v obliki;      B.      pesmi, ki so prehajale v repertoar ljudskega  C
pesmi Županja hči in grajski gospod - Š 129      B)     , se zdi, da je motivni drobec vključen v pesem  C
ljudsko pesmijo Hudič odnese plesalko (Š 82-83      b      in SLP I/25/1-2); 3. podzavestno približevanje  C
ljudsko... umetno ... ponarodelo: ljudsko,      b)      umetno ... ponarodelo: ljudsko, c) ljudsko  C
z vnosom ljudskih odnosnic v umetne pesmi,      b)      pozitivno prepoznaven, polemičen in kritičen  C
začela rasti v zavesti ljudi kot ljudska.      B)      GREGORČIČEVA NJEGA NI Simon Gregorčič (1844  C
in idejnimi sredstvi kot v ljudski pesmi;      b)      posredna imitacija, ko je treba povedati nekaj  C
1977) => metatekst 2: Svetlana Makarovič (a in      b)      -Kolo in Mračnina (1980) => metatekst 3: Milan  C
in filozofskih identifikacij ter negacij,      b)      izohipsa trdnih oziroma tradicionalnih temeljev  C
ljudskega ustvarjalca večinoma težko določljiva),      b)      metatekst (pologa): vse ostale variante posamezne  C
ki je ljudska pesem z množicami variant, in      b)      metatekst, ki je posamezna umetna pesem, vsebujoča  C
posamezne reference na posamično ljudsko pesem,      b)      reference na sistem ali kod ljudskega pesništva  C
začne z ljudsko pesmijo A: (Š 61 in SLP 59) in      B:      Prešernovo Lenoro (KČ 1830), na podlagi katere  C
shematično predstavimo takole: Prototeksti A,      B      in C skupaj v prototekstu ABC: ljudska (Mrtvec  C
metatekst 5: Svetlana Makarovič - Lenora: a, (     b:      radijska igra Mrtvec pride po ljubico) => metatekst  C
Lepa Vida (SŽ, str. 48) + prototekst/predloga      B:      Prešernova prepesnitev Od Lepe Vide => metatekst  C
Oton Župančič - Skrinja => metatekst 2 (a in      b)     : Cvetko Golar - Lepa Vida (1900) in Lepa Vida  C
Žnidaršič - Lepa Vida => metatekst 11 (a in      b)     : Edvard Kocbek -Neznanka in Zamorska => metatekst  C
Vida => metatekst 17: Bruna Marija Pertot (a in      b)      -Morske deklice in Grljanska pomlad => metatekst  C
deklice in Grljanska pomlad => metatekst 18 (a in      b)     : Srečko Rijavec -Lepa Vida in Lepa Vida => metatekst  C
SLP I/3) in Kralj Matjaž rešen iz ječe (tip      B:      SLP I/5-11) ter še Prešernovo prepesnitev pesmi  C
besedilo pa bi bilo lahko poleg tipa C še tip      B.     Vsi pa predstavljajo mitološko mrežo besedil  C
svojo ugrabljeno ženo + predloga/prototekst      B:      ljudska pesem Kralj Matjaž rešen iz ječe +   C
pripovedke o kralju Matjažu C) => metatekst 1 (tip      B)     : France Prešeren -Od Matjaža, ogerskega kralja  C
- Kralj Matjaž (1942) => metatekst 15 (tip      B)     : Veno Taufer - Kralj Matjaž (1968/69) => metatekst  C
Matjaž in Alenka (1977) => metatekst 17 (tip      B      in C): Alenka Rebula - Tuta -Narodni muzej   C
služabnico, verjetno pred hudičem (lintvernom)),      b)      iz snovnega vira motiva zelenega Jurija - kot  C
Lambergar (1968) => metatekst 3: Veno Taufer (a in      b)     : Pegam in Lambergar (1975) => (metatekst 4:  C
metatekst 2: Veno Taufer - Riba Faronika (a in      b)      (1975) => metatekst 3: Milan Vincetič -Riba  C
1973) => metatekst 4: Marjan Pungartnik (a in      b)      -O galjotu in desetnici in Žalostinka za galjotom  C
=> metatekst 5: Veno Taufer - Galjot (a in      b)      (1975) => metatekst 6: Milan Vincetič - Galjot  C
z jezikom, stilne spodbude, formalni vzroki,      b)      prevzemanje in interpretacija formalnih sestavin  C
odnosa do starih oblik in vsebin ljudskega,      b)      ponovno vzpostavljanje identifikacijskega odnosa  C
prežemanja z ljudskim pesništvom. Če povzamem termin      B.      Paternuja o starejšem in mlajšem valu ustvarjalcev  C
ustvarjalne poetike glede na ljudsko pesem,      B)      avtorji, rojeni v letih, ko je del ustvarjalcev  C
teme in liki iz ljudske pesmi ter - skupino      B:      kjer so pogostejši ljudski stilemi, stilizacije  C
nenehnem iskanju domače "gomile". Skupina      B:      Od besede do verza Naslednja skupina ustvarjalcev  C
pesništva (langue) - citati struktur, stilizacije,      b)      tiste, ki merijo na kontekst konkretnih ljudskih  C
zagovorov pri D. Zajcu, Š. Remicu, V. Tauferju,      B.      Seliškarju; simuliranje kronik pri M. Vincetiču  C
Kravos: Trikotno jadro 1972, str. 83-84). k      b)      Empirični in pretvorjeni citati so dobesedno  C
očeta vbov." / "Raj grem u križem svet, / koker      b'      storu tak naglaven greh, / de b' očeta n' mater  C
svet, / koker b' storu tak naglaven greh, / de      b'      očeta n' mater vbov." Pa je šov u križem  C
ljubezenske lirske Komur se dremlje, naj gre spat A,      B      (Š 1759-1760) - GNI M 31.486 ali pripovedne  C
besedil ljudskega pesništva (Juvan 1990b: 21);      B)      avtorja zajemata ljudske odnosnice iz posameznih  C
in tako ustvari nove razsežnosti besedila;      b)      parodično, ki se prepleta s smrtno resnostjo  C
pesem kot peta pesem, njen ritem in melodija;      b)      ljudska pesem kot artistično sredstvo - ljudski  C
je iz ponarodele Smrt ima priti (Š - Dodatek      B,      št. 92: 646) in tako je izražena slutnja ali  C
ljudske ljubezenske pesmi Ljubezen je bolezen      B      (Š 1219-1223).Snoj je sorodne pomene iz ljudskega  C
Dosti oprav't bi imel: / So same trcjalke, /      B'      jih ljubit ne smel! Š 2706 (Kranjska)   C
kjer sem bil, / še take nisem nkjer dobil, / da      b      bla tko milga ličeca / in usmiljenga srca!   C
počilo srce / od žalosti, od groze te. P -      B      MRTVEC PRIDE PO LJUBICO - B: France Prešeren  C
P - B MRTVEC PRIDE PO LJUBICO -      B:      France Prešeren: LENORA (prevod 1824, objava  C
usmili!" - P - C MRTVEC PRIDE PO LJUBICO -      B:      varianta št. 1 (SLP 60), nastala po Prešernovi  C
prsi, / kot veter skozi veje smrek. M 5 a,      b      Svetlana Makarovič: Lenora, Srčevec, Ljubljana  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA