nova beseda iz Slovenije

š (101-200)


vsi navzoči (npr.: Zagovor zoper oteklino:      Š      5174, Zoper kačji pik: Š 5169). "Bodi kača ali  C
Zagovor zoper oteklino: Š 5174, Zoper kačji pik:      Š      5169). "Bodi kača ali kača, / Bodi vipra ali  C
balad je tudi Mlada Breda ali Nesrečna nevesta (     Š      102), ki opozarja na problem možitve v tujino  C
str. 291: odlomek) (Ljudska: Nesrečna nevesta:      Š      102: odlomek)   C
ponarodele božične pesmi Kaj se vam zdi pastirčeki (     Š      III -Dodatek, Božične pesmi, št. 28, str. 820  C
avtor naveže na ljudsko pesem Sirota Jerica (     Š      350, 351) in uporabi empirični citat, vendar  C
raste trava / v krogih raste trava ..." (prim.      Š      7960).V ciklu Narodne in ponarodele (Žalostinke  C
vzet iz ljubezenske Zvedel sem nekaj novega (     Š      2173-2185), iz Ljubi moj prihaja čez tri gore  C
ta mi bo zazvonil, / kadar jaz umrl bom." (     Š      7111, navedeno po redakciji pesmi št. 139: Z  C
da teče / kako diši / kako kipi." (Lavdon (     Š      28-31 in še SLP I/ 14: Lavdon zavzame Beograd  C
naslovom dotakne ljudske lirske ljubezenske pesmi (     Š      2393 ali tudi pripovedne Marija kliče ranjenega  C
Marija kliče ranjenega fantiča za Jezusom (      Š      680) pesmi (medbesedilno se poveže tudi z Makarovičevo  C
pesmi so zgodovinska Lavdon zavzame Beograd (     Š      28-31 in SLP I/14 ), pripovedna o bolnem junaku  C
bolnem junaku Na karpatski gori (Bolni junak:      Š      254-265 ali GNI M 26.324), pripovedna o detomorilki  C
ljubezenska Je pa davi slanca padla: Ljubezni slana (     Š      1224) ter pripovedno-ljubezenska Ptičica svarilka  C
ljubezenska Ptičica svarilka: Stoji, stoji tam lipica (     Š      800); rezultat je naslednji: Stoji stoji tam  C
ljubezensko pesem Fantje se zbirajo s kranjske dežele (     Š      1691-1693) sopostavlja s sodobnim vojaškim naborom  C
pripovedno Marija kliče ranjenega fantiča za Jezusom (     Š      680-697).Montažni postopek združevanja ljudskih  C
Dolencu; stilizacija zagovorov pri D. Zajcu,      Š.      Remicu, V. Tauferju, B. Seliškarju; simuliranje  C
str. 52) in ljudska: "pleši, pleši črni kos" (     Š      7458) V. Taufer -Kje je moj par: "ribe / velike  C
po murju plavajo, / pa saka ima soj par ..." (     Š      1023-1025) Pretvorjeni citati so mestovno lepo  C
oj le naprej / dokler je še vetra kej ..." (     Š      1567 - 1575).; en pastirček kravo pase na zelenem  C
, v Ihanu 1899 zapisal Anton Breznik (prim.      Š      608) P K' se je svet' Matija na svet  C
Staro ljubezen ponovim ali Kje so tiste stezice (     Š      4048-4051).Popolno aktualizacijo pesmi je avtor  C
lirske Komur se dremlje, naj gre spat A, B (     Š      1759-1760) - GNI M 31.486 ali pripovedne ljubezenske  C
eno rokó odpirala, / z to drugo me objemala" (     Š      II/ 1777), je pri Makarovičevi pretvorjen v  C
ljubezenske pesmi Z rožami hoče fante goljufati (     Š      2233-2240, npr. GNI M 26.376); ljudska pesem  C
pesmi Tebi se na očeh pozna, da si se jokala (     Š      1498): "Teče mi, teče vodica / tukaj od mosta  C
hudi sen, / nikdar več ne najdem ven ..." (glej      Š      7763 in Priloga, primer 13); Krvavec: "Nocoj  C
nihče imel, / nocoj me bo krvavec vzel" (ljudska      Š      2063-2076); in Mati: "Kam pa to pride, kam to  C
Gre za molitev in tudi ljudsko nabožno pesem (     Š      6480): "Lepa Roža Mati božja, / oh Marija sedem  C
zelenga, z nagelna rudečiga, / rudečiga. "(     Š      6259 - GNI M 21.329).V ljudski pesmi dekle poje  C
zasveti še ljudska pesem Zarika in Sončica (     Š      71).Verz, ki ga vidimo, je bolj aluzija kot  C
prepoznaven iz ljudske pesmi (Lavdon tip A:      Š      29): "Lavdon zbera silno vojskó, / Bog ve, kam  C
četrto poglavje.) Ljudska pripovedna pesem (     Š      250) poje o galjotu, ki je samo oseba neke tragične  C
vstopi pripovedna pesem Fantje igrajo za dekle (     Š      910-14), ki jo Strniša prav tako transformira  C
preoblikuje ljubezensko poskočnico Izbiranje dragega (     Š      1076-1083), kjer npr. žnidarja, tišlarja, ramonkarja  C
Štirje fantje špilajo za no mlado deklico." (     Š      910-914.)Tema se nadaljuje v Baladi o bibi II  C
sestre ne pozná, / kačjiga ji strupa da!" (     Š      71-72) S tem odlomkom Strniša že napove, da  C
pozna, da si se jokala (Teče mi teče vodica:      Š      1497-1508), saj v ljudski pesmi dekle joče,  C
več nazaj." Z ljudsko pesmijo Kje je moj par (     Š      1023), ki Zariki in Sončici neposredno sledi  C
ljudske pesmi Z ljubim me hočejo razločiti (     Š      1428, 1429) ter s to in še z belokranjsko ljubezensko  C
ljubljenega siromaka kot neljubega bogatca (     Š      1064) in s končnim citatom te variante izbere  C
pesem nas spomni na ljudsko balado Mlado Zoro (     Š      114): "to je storil kristavec bel, / kristavec  C
koren lečen!" in na pesem Preskušavanje drage A (     Š      1273): " -Na tvojem grobu bo zrasla / trava  C
mojšker gre devet, / Za mano hlapcov gré desét." (      Š      114.) Ljudska pesem naj bi bila kot tretje pri  C
pomoč, v ljudski pesmi Zvedel sem nekaj novega (     Š      2174): "Bog ti obvari dušo, telo ...", kar preoblikovano  C
Škrjanček poje, žvrgoli, / Se belga dneva veseli." (     Š      1200.)To je resničnost za vse nas.  C
varianto ljudske pripovedne pesmi Bolni junak (     Š      254-265), v tretji kitici namreč beremo: "Za  C
pesem Ljubezni slana (Je pa davi slanca padla -      Š      1224-1240), ko v pesem vplete verz "na zelene  C
citat otroške pesmi Pleši, pleši, črni kos (     Š      7478, GNI M 20.580), kjer se začetna uvajalna  C
črni kos!), iz Vrbenj, zapisal Jul. Slapšak,      Š      7478 P   C
uvrščena med zdravice in ohcetne napitnice. (Glej      Š      5346-5365: Vse sorte zdravice naj vünkaj gredo  C
besedni drobec je iz ponarodele Smrt ima priti (     Š      -Dodatek B, št. 92: 646) in tako je izražena  C
ljudske ljubezenske pesmi Ljubezen je bolezen B (     Š      1219-1223).Snoj je sorodne pomene iz ljudskega  C
STARČKOVA SMRT      Š      364 (Iz Hudojužine), zapisal Janez Kokošar.  C
KRESNICE      Š      297, Iz Podgorjan v Rožju, zapisal Matija Majar  C
v deveto dežało je slišała." In še Kresna:      Š      5075 - prva kitica (Iz Adlešič)   C
M      Š      2530 (Kranjska) Jest nočem bogate, / De  C
za njo se zaderem, / Jo kušnem tud zraven.      Š      2534 (Kranjska) Jest nočem zaspane, / Ne  C
/ Znat more prov štét, / Use v glavi imét.      Š      2537 (Kropniška) Pod farovž bi v vas hodil  C
So same trcjalke, / B' jih ljubit ne smel!      Š      2706 (Kranjska) Aj ti serborita, / Ostudna  C
pošast: / Že drugih si sita, / Očeš meni dopast!      Š      2825 (Kranjska) Poglej mojo Mico, / Kako  C
drobenti / In fletno glavico / Po strani derži!      Š      3175 (Kranjska): Kaj mu ona dá. Bom pangelc  C
povila: / Imel ga bo ta, / Katir mene pozna!      Š      4368 (Kranjska): Očitata si nezvestobo Sej  C
izvirnika iz pesmarice Franca Kosa, 1905, glej      Š      IV, dodatek A, št. 85, str. 214. "Šest dolgih  C
LJUDSKE: variante pesmi NAROBE SVET      Š      7818, Kadar solnce sije in dež gre: Vipavska  C
Konjicah in v Skednju v špitalski župniji) (     Š      7829) Solnce sije, dežek gre, / Mlinar melje  C
hopsasa. / Špicparkelj. Mlinar pa moko pekla! (     Š      7830 Jarenina) Sounce sije, dež gre, /  C
Barčica je zaplavala C (     Š      1584: Iz Pečin na Tolminskem). P   C
KJERKOLI SE MIDVA SREČAVA      Š      1200, iz Ihana, zapisal A. Breznik Obj.: Merhar  C
BARČICA JE ZAPLAVALA A      Š      1568, Iz Šempetra pri Gorici. P   C
MRTVEC PRIDE PO LJUBICO - A (ljudska pesem):      Š      61, Preddvor, Gorenjsko, zps.:Matija Valjavec  C
P GALJOT: ljudska,      Š      250 (iz Škofje Loke), zapisal Jožef Jurčič,  C
pripovednem izročilu Indijancev Severne Amerike.      Š      je kratica za Slovenske narodne pesmi, ki jo  C
bibliografijo). Vse pesmi označene s to kratico (npr.      Š      270) navajamo tako, kot so bile zapisane in  C
ostro kritiziral, jih je veliko ponarodelo:      Š      4368, Š 4710, Š 2534, Š 2537, Š 2537. Ob vsaki  C
kritiziral, jih je veliko ponarodelo: Š 4368,      Š      4710, Š 2534, Š 2537, Š 2537. Ob vsaki pesmi  C
kritiziral, jih je veliko ponarodelo: Š 4368, Š 4710,      Š      2534, Š 2537, Š 2537. Ob vsaki pesmi bomo  C
je veliko ponarodelo: Š 4368, Š 4710, Š 2534,      Š      2537, Š 2537. Ob vsaki pesmi bomo v nadaljevanju  C
ponarodelo: Š 4368, Š 4710, Š 2534, Š 2537,      Š      2537. Ob vsaki pesmi bomo v nadaljevanju navedli  C
groba rastoči cvetlici se združita A, B, C -      Š      726-747); Katrinčica - individualno tematiziran  C
ljudske pripovedne Menih in rajska ptičica (     Š      306-309); Tri kaple Jezusove - ("po narodni  C
) metatekst ljudske pesmi Sveta kri sejana (     Š      455, 456); in Zaprta smrt - prepesnitev ljudske  C
prepesnitev ljudske legendarne Sv. Tomaž in smrt (     Š      579 in 580). Glej Valjavec, Poezije 1900: 51  C
Slodnjak meni, da vsebuje elemente ljudske nabožne (     Š      400, 404 - to je legendarna in ne nabožna) ter  C
Glej Levstik ZD II, Opombe, str. 359. Prim.      Š      7762-7775. Ljudska pesem Narobe svet je bila  C
tretja kitica, ki pa je nepopolna. (Prim. a)      Š      1694-1695, GNI O 4973, GNI M 19.092, 23.327  C
1694-1695, GNI O 4973, GNI M 19.092, 23.327; b)      Š      1691-1693.) Kette pravi: "'S prelepo zlato  C
: Iz groba rastoči cvetlici se združita A -      Š      726-739 (Sholar: 61); Študenta in kelnarca   C
726-739 (Sholar: 61); Študenta in kelnarca -      Š      392-396 (Sholar: 96-90); Varovanje Jezusa: Marija  C
Jezusa: Marija gre z Jezusom na božjo pot -      Š      466-474 (Sholar: 95); aluzija na Desetnico   C
466-474 (Sholar: 95); aluzija na Desetnico -      Š      310-315 (Sholar: 172-173), Mornar (Jelvičina  C
Sholar: 172-173), Mornar (Jelvičina poroka) -      Š      70 (Sholar: 177-181); Otrokova duša se pokori  C
Sholar: 177-181); Otrokova duša se pokori -      Š      371-373 (Sholar 183-185); Sveti Anton v pekel  C
Sholar 183-185); Sveti Anton v pekel prodan -      Š      415 (Sholar -Beračeva pesem: 152-155) in Marija  C
pesem: 152-155) in Marija si izbira novo selo -      Š      543 (Sholar: 186-187).Tudi Strniša je v svojo  C
povezav pri t. i. uvajalnih formulah. Glej      Š      IV. Primeri: grška balada Konstantine in Areta  C
si zapojmo - pivska (Vino teče kakor maslo)      Š      5544-5553, razširjena na Koroškem (Bilčovs,  C
ponižajte se - ljubezenska: Kje imaš svoje dekle      Š      1684-1690; Mi smo prišli v vašo hišo - svatovska  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA