nova beseda iz Slovenije
govoriti o upanju, črtati iz svojega slovarja. | Svoboda | je nasprotje prisili, bodisi zunanji ali pa | B |
vrednost takega jezika. Analogija temu je človekova | svoboda: | Bog človeka ni ustvaril moralno dobrega, temveč | B |
hipertrofirano Vse, hipertrofiran Človek in njegova | svoboda | v razmerju do sveta.Hkrati nas ta pogled vodi | B |
in gotovost, tostrano in onstrano, človekova | svoboda | in božja milost stojita nasproti in skušata | B |
pomiri, vendar nekje zunaj našega življenja. ( | Svoboda | in narod. Dnevniški zapiski, 1988) O DVEH | B |
sebe, poosebljena zakonitost, nikakor pa ne | svoboda. | Odkar zunaj njega ni več središče, ki bi bilo | B |
prav v tem njegova izvirna osebnost in njegova | svoboda. | Tista človeška izvirnost in tista svoboda, ki | B |
svoboda. Tista človeška izvirnost in tista | svoboda, | ki naj bi se je sleherni izmed nas veselil, | B |
korist in namen, da preneha biti izvirnost in | svoboda | in postane celo naša sužnost. Treba ga je pač | B |
Izgnana sta bila iz Raja. In človekova | svoboda | se odtlej razodeva kot prekletstvo, kot nesposobnost | B |
področju, temveč veliko širše in globlje. Ta | svoboda | je segla tako daleč, da Luthru samemu Cerkev | B |
zbližanja z Bogom. To skratka ni bila idilična | svoboda, | temveč paradoksalno zapletena vera in skušnjava | B |
nenehno stisko vesti in nenehne duševne muke. Ta | svoboda | ni bila samo božja, temveč tudi hudičeva zadeva | B |
hlapec vseh stvari in vsakomur podložnik. | Svoboda | je bila, ki je terjala od človeka delovanje | B |
notranji ogenj in zunanji hlad, - grozovita | svoboda, | pred katero je nič kolikokrat ubežal tudi njen | B |
oblasti. . /\ .. stran 190 . \/ In vendar tudi | svoboda, | ki je izražala človekov najbolj avtentičen položaj | B |
veličino in dostojanstvo. In ta veličastna | svoboda | je bila na Slovenskem zatrta. Za to so poskrbeli | B |
\ .. stran 192 . \/ daje človeku luteranska | svoboda, | »njegovega polnega dostojanstva in njegove polne | B |
Slovencev je več kot umestno vprašanje, ali sta | svoboda | in človeško dostojanstvo za nas sploh še dosegljiva | B |
nasprotno - celo dogajanje, v katerem se človekova | svoboda | in dostojanstvo izgubljata.V tem in poznejšem | B |
samo še poosebljena zakonitost, prav nič pa | svoboda. | V revoluciji in s pomočjo revolucije ne postane | B |
Luthrovih časih, samo Boga ni več, v katerem sta | svoboda | in dostojanstvo. Torej spet le nesvoboda in | B |
III K sreči | svoboda | in človeško dostojanstvo nista samo zgodovinski | B |
strahotnejšo boleznijo: Luthrova bolezen je bila | svoboda. | In to svoboda, ki jo je prav on prvi zaslutil | B |
boleznijo: Luthrova bolezen je bila svoboda. In to | svoboda, | ki jo je prav on prvi zaslutil in razodel, svoboda | B |
ki jo je prav on prvi zaslutil in razodel, | svoboda | Boga in svoboda človeka, ki je poslej zevala | B |
on prvi zaslutil in razodel, svoboda Boga in | svoboda | človeka, ki je poslej zevala pred njim kot brezno | B |
zevala pred njim kot brezno neslutenih možnosti; | svoboda, | ki jo kot silovit notranji ogenj razpihuje v | B |
peklenska skušnjava. Tudi Slovencem je torej ta | svoboda | še dosegljiva, dosegljiva kot zahrbtna bolezen | B |
svobode, ki je tudi nenehni moralni problem. Vsa | svoboda, | kolikor je je, je namreč v človeku, v njegovi | B |
družba pač nista nič božanskega in je njuna | svoboda | vedno tudi nesvoboda, morala tudi nemorala. | B |
tudi nesvoboda, morala tudi nemorala. Ali daje | svoboda | izključno človekova osebna zadeva, ker je slednjič | B |
demokratičen. In kolikor sta njegova resnica in | svoboda | povezani z izbranci, je tudi diktatorski, netoleranten | B |
problema slednjič osredotoči v svobodi, ki je | svoboda | v Bogu in svoboda od Boga. To je v tisti zahtevi | B |
osredotoči v svobodi, ki je svoboda v Bogu in | svoboda | od Boga. To je v tisti zahtevi do človeka, ki | B |
moremo odmisliti. In da je to predvsem in samo | svoboda. | To seveda ni politična svoboda. | B |
predvsem in samo svoboda. To seveda ni politična | svoboda. | Politična svoboda je že odločitev in ni več svoboda | B |
To seveda ni politična svoboda. Politična | svoboda | je že odločitev in ni več svoboda.Ta toliko | B |
Politična svoboda je že odločitev in ni več | svoboda. | Ta toliko opevana politična svoboda se z demokracijo | B |
ni več svoboda. Ta toliko opevana politična | svoboda | se z demokracijo vred javlja tedaj, ko je svobodne | B |
Bogu zgraditi na umeten način, se pravi kot | svoboda, | ki se mora kar takoj znivelizirati in ki živi | B |
seštevek vseh svobod, nič več pa kot osebna | svoboda. | Politična svoboda obstaja po demokraciji in svobodolj | B |
svobod, nič več pa kot osebna svoboda. Politična | svoboda | obstaja po demokraciji in svobodoljubnosti, | B |
demokraciji in svobodoljubnosti, vendar ni več | svoboda | človeške individualnosti.Svoboda v Bogu pa je | B |
vendar ni več svoboda človeške individualnosti. | Svoboda | v Bogu pa je nasprotno svoboda, ki se je pojavila | B |
individualnosti. Svoboda v Bogu pa je nasprotno | svoboda, | ki se je pojavila v človeku z začetki krščanstva | B |
preseganje vsega obstoječega. Vendar je to tudi | svoboda, | ki ni samo transcendentna, temveč je prav s | B |
svoje notranjosti izgoreva od božjega ognja«. Ta | svoboda | ni v bistvu nič zunanjega, ampak človekov osebni | B |
obstajala za greh kakšna zunanja kazen. Ta | svoboda | je v sebi sami zaokrožena kvaliteta.Zločinec | B |
mogoča tako, da ni več svoboden ni božji. Ta | svoboda | ni podvržena nikakršni zunanji prisili in nikakršnim | B |
cerkvenim ne socialističnim, zakaj v tem primeru | svoboda | že ne bi bila več svoboda, človek pa ne bi bil | B |
zakaj v tem primeru svoboda že ne bi bila več | svoboda, | človek pa ne bi bil več človek...Izrazi se sicer | B |
saj to svobodo sprejemamo prav od Boga, ki je | Svoboda. | Tako ima seveda ta svoboda v zunanjem svetu | B |
od Boga, ki je Svoboda. Tako ima seveda ta | svoboda | v zunanjem svetu, v zgodovini in družbi, zelo | B |
Kristus je le pričevanje osebne skušnje, se pravi | svoboda. | Te in take svobode pa je konec, brž ko jo hočemo | B |
človeškega, izvirnega in neponovljivega, človekova | svoboda. | Ta človekova svoboda namreč ni količina, temveč | B |
neponovljivega, človekova svoboda. Ta človekova | svoboda | namreč ni količina, temveč kvaliteta. Kljub | B |
stran 235 . \/ Kljub temu pa ta notranja | svoboda | živi tudi v zunanjem svetu.Saj nenehoma govorimo | B |
človekove iracionalne svobode nedotaknjena. Ta | svoboda | je prisotna med nami kot svoboda na nevsiljiv | B |
nedotaknjena. Ta svoboda je prisotna med nami kot | svoboda | na nevsiljiv, Kristusov način. Obenem pa je | B |
predvsem zaradi tega, ker je v osnovi sveta | svoboda. | In da je v tej in taki svobodi, ki dopušča zlo | B |
ker je človeška in božja podoba sveta prav | svoboda. | Alternativa te svobode, kot jo je postavil Nikolaj | B |
postavil Nikolaj Berdjajev, je namreč naslednja: | svoboda | s trpljenjem ali sreča brez svobode. 5 V tej | B |
človekov najvišji interes. Pozabljajo, da ta | svoboda | ni nekaj količinskega, temveč kvaliteta, da | B |
somišljenikov in na škodo svoje lastne svobode. | Svoboda | ne more biti nikoli nič splošnega, nič zgodovinskega | B |
je namreč v človekovi svobodi, čeprav je to | svoboda | v Bogu. Tako vsaka družba, ki si pridržuje pravico | B |
kazen, ki mu jo name . /\ .. stran 240 . \/ nja | svoboda, | saj si z nesvobodo zapira pot k Bogu, ki je | B |
ki je njegov poglavitni življenjski interes, | svoboda | sama. Vsaka družba se lahko uresniči samo v | B |
življenje določa tudi notranje in duhovno, ne | svoboda | od tega ali onega, temveč svoboda v Bogu. | B |
duhovno, ne svoboda od tega ali onega, temveč | svoboda | v Bogu. (Evropa. Eseji in legende, 1987) | B |
čudežen način položena v samo življenje knjig - | svoboda | je, ki jo zapisujem vanje jaz, in svoboda, s | B |
- svoboda je, ki jo zapisujem vanje jaz, in | svoboda, | s katero knjige izbirajo in berejo bralci.Torej | B |
zgodilo tudi v slovenski narodni pameti. Tudi | svoboda | poslej ni več človeška svoboda, torej svoj lastni | B |
pameti. Tudi svoboda poslej ni več človeška | svoboda, | torej svoj lastni cilj in namen, temveč šteje | B |
sam svoj gospod. Torej toliko, kolikor ni več | svoboda, | ampak last in oblast.Poslej se namreč dostojanstvo | B |
svojo materialno moč in neodvisnost, ki je tudi | svoboda, | se končno uveljavi kot sublimacija slovenske | B |
prav okrutno. V to igro pač ne sodi samo naša | svoboda, | ampak tudi naša sužnost, tudi slaboumnost, bolezen | B |
stran 317 . \/ neobhodno potrebna. In zdaj mi ta | svoboda | daje nekakšno apriorno jasnovidnost, vsevednost | B |
mislil in pisal Jean-Paul Sartre, saj je moja | svoboda | pravzaprav samo pogum, da zapravim svojo svobodo | B |
skoraj ne more biti, najslajša pa je pri tem moja | svoboda, | konec moje ponižujoče služnosti človeškemu rodu | B |
nju farovških kuharic, je izključena vsaka | svoboda, | vsaka individualnost, pač pa se v njej debeli | B |
geslo je klasično liberalno: individualizem in | svoboda. | Vprašanje je seveda, kaj bodo s to neznansko | B |
zdaj pa seveda v brezmejnih količinah. Saj | svoboda | zanje nikdar ni bila in tudi zdaj ni družbena | B |
Stuart Mill je prisegel na prepričanje, da osebna | svoboda | pač ne gre skupaj s svobodno uporabo in zlorabo | B |
Evropa (1987) ter zbirka »dnevniških zapiskov« | Svoboda | in narod (1988).- Pričujoči »izbrani eseji | B |
zgodovinsko in večno, eksistencialno in religiozno, | svoboda | in Bog ... ne more in nima kam izstopiti. Slika | B |
Marjan Rožanc: | Svoboda | in narod / Dnevniški zapiski Virtualna slovenska | B |
ali skupnost brez svobode (katolicizem) ali | svoboda | brez skupnosti (protestantizem). Skratka, eksistenci | B |
bistvu umetnosti je namreč neizmerljiva človekova | svoboda | - svoboda, kakršna je položena tudi v svet. | B |
umetnosti je namreč neizmerljiva človekova svoboda - | svoboda, | kakršna je položena tudi v svet.In kljub človekovi | B |
dokončno izgubljena. Pravica do svobode vesti, | svoboda | javnega nastopanja in druge človeške svobode | B |
svobodni. In pri Kocbeku jih moti prav njegova | svoboda. | Ne prenesejo tega, da je ta krščanski človek | B |
tudi Bog, da je človek in da je torej tudi - | svoboda, | ki je usodnejši temelj našega bivanja od vsega | B |
ljudje niso hoteli o tem niti slišati. Lahko je | Svoboda, | so nam govorili, lahko je Borec, Slovan pa nikakor | B |
človekovo neposredno razmerje z Bogom in njegova | svoboda, | ki je nadrejena vsemu zemeljskemu, tu je človekovo | B |
človekovo neposredno razmerje z Njim, človekova | svoboda | in njegova dostojanstvena osebna vest navsezadnje | B |
brez svobode, kot protestantizem, ki je osebna | svoboda | brez skupnosti, precej nezadostna, in se zavzel | B |
kot partijski ali kot cerkveni ljudje: njihova | svoboda | bi bila formalna, ne pa dejanska.Tudi ni pričakovati | B |
posameznika in njegove svobode, Slovenci nimamo. Ta | svoboda | je bila za nas vedno nekaj preveč skrajnega | B |
samo posameznik in njegova nedotakljiva osebna | svoboda | lahko zagotovita narodu kolikor toliko etično | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |