nova beseda iz Slovenije

svoboda (301-400)


govoriti o upanju, črtati iz svojega slovarja.      Svoboda      je nasprotje prisili, bodisi zunanji ali pa  B
vrednost takega jezika. Analogija temu je človekova      svoboda:      Bog človeka ni ustvaril moralno dobrega, temveč  B
hipertrofirano Vse, hipertrofiran Človek in njegova      svoboda      v razmerju do sveta.Hkrati nas ta pogled vodi  B
in gotovost, tostrano in onstrano, človekova      svoboda      in božja milost stojita nasproti in skušata  B
pomiri, vendar nekje zunaj našega življenja. (     Svoboda      in narod. Dnevniški zapiski, 1988) O DVEH  B
sebe, poosebljena zakonitost, nikakor pa ne      svoboda.     Odkar zunaj njega ni več središče, ki bi bilo  B
prav v tem njegova izvirna osebnost in njegova      svoboda.     Tista človeška izvirnost in tista svoboda, ki  B
svoboda. Tista človeška izvirnost in tista      svoboda,      ki naj bi se je sleherni izmed nas veselil,  B
korist in namen, da preneha biti izvirnost in      svoboda      in postane celo naša sužnost. Treba ga je pač  B
Izgnana sta bila iz Raja. In človekova      svoboda      se odtlej razodeva kot prekletstvo, kot nesposobnost  B
področju, temveč veliko širše in globlje. Ta      svoboda      je segla tako daleč, da Luthru samemu Cerkev  B
zbližanja z Bogom. To skratka ni bila idilična      svoboda,      temveč paradoksalno zapletena vera in skušnjava  B
nenehno stisko vesti in nenehne duševne muke. Ta      svoboda      ni bila samo božja, temveč tudi hudičeva zadeva  B
hlapec vseh stvari in vsakomur podložnik.      Svoboda      je bila, ki je terjala od človeka delovanje  B
notranji ogenj in zunanji hlad, - grozovita      svoboda,      pred katero je nič kolikokrat ubežal tudi njen  B
oblasti. . /\ .. stran 190 . \/ In vendar tudi      svoboda,      ki je izražala človekov najbolj avtentičen položaj  B
veličino in dostojanstvo. In ta veličastna      svoboda      je bila na Slovenskem zatrta. Za to so poskrbeli  B
\ .. stran 192 . \/ daje človeku luteranska      svoboda,      »njegovega polnega dostojanstva in njegove polne  B
Slovencev je več kot umestno vprašanje, ali sta      svoboda      in človeško dostojanstvo za nas sploh še dosegljiva  B
nasprotno - celo dogajanje, v katerem se človekova      svoboda      in dostojanstvo izgubljata.V tem in poznejšem  B
samo še poosebljena zakonitost, prav nič pa      svoboda.     V revoluciji in s pomočjo revolucije ne postane  B
Luthrovih časih, samo Boga ni več, v katerem sta      svoboda      in dostojanstvo. Torej spet le nesvoboda in  B
III K sreči      svoboda      in človeško dostojanstvo nista samo zgodovinski  B
strahotnejšo boleznijo: Luthrova bolezen je bila      svoboda.     In to svoboda, ki jo je prav on prvi zaslutil  B
boleznijo: Luthrova bolezen je bila svoboda. In to      svoboda,      ki jo je prav on prvi zaslutil in razodel, svoboda  B
ki jo je prav on prvi zaslutil in razodel,      svoboda      Boga in svoboda človeka, ki je poslej zevala  B
on prvi zaslutil in razodel, svoboda Boga in      svoboda      človeka, ki je poslej zevala pred njim kot brezno  B
zevala pred njim kot brezno neslutenih možnosti;      svoboda,      ki jo kot silovit notranji ogenj razpihuje v  B
peklenska skušnjava. Tudi Slovencem je torej ta      svoboda      še dosegljiva, dosegljiva kot zahrbtna bolezen  B
svobode, ki je tudi nenehni moralni problem. Vsa      svoboda,      kolikor je je, je namreč v človeku, v njegovi  B
družba pač nista nič božanskega in je njuna      svoboda      vedno tudi nesvoboda, morala tudi nemorala.  B
tudi nesvoboda, morala tudi nemorala. Ali daje      svoboda      izključno človekova osebna zadeva, ker je slednjič  B
demokratičen. In kolikor sta njegova resnica in      svoboda      povezani z izbranci, je tudi diktatorski, netoleranten  B
problema slednjič osredotoči v svobodi, ki je      svoboda      v Bogu in svoboda od Boga. To je v tisti zahtevi  B
osredotoči v svobodi, ki je svoboda v Bogu in      svoboda      od Boga. To je v tisti zahtevi do človeka, ki  B
moremo odmisliti. In da je to predvsem in samo      svoboda.      To seveda ni politična svoboda.   B
predvsem in samo svoboda. To seveda ni politična      svoboda.     Politična svoboda je že odločitev in ni več svoboda  B
To seveda ni politična svoboda. Politična      svoboda      je že odločitev in ni več svoboda.Ta toliko  B
Politična svoboda je že odločitev in ni več      svoboda.     Ta toliko opevana politična svoboda se z demokracijo  B
ni več svoboda. Ta toliko opevana politična      svoboda      se z demokracijo vred javlja tedaj, ko je svobodne  B
Bogu zgraditi na umeten način, se pravi kot      svoboda,      ki se mora kar takoj znivelizirati in ki živi  B
seštevek vseh svobod, nič več pa kot osebna      svoboda.     Politična svoboda obstaja po demokraciji in svobodolj  B
svobod, nič več pa kot osebna svoboda. Politična      svoboda      obstaja po demokraciji in svobodoljubnosti,  B
demokraciji in svobodoljubnosti, vendar ni več      svoboda      človeške individualnosti.Svoboda v Bogu pa je  B
vendar ni več svoboda človeške individualnosti.      Svoboda      v Bogu pa je nasprotno svoboda, ki se je pojavila  B
individualnosti. Svoboda v Bogu pa je nasprotno      svoboda,      ki se je pojavila v človeku z začetki krščanstva  B
preseganje vsega obstoječega. Vendar je to tudi      svoboda,      ki ni samo transcendentna, temveč je prav s  B
svoje notranjosti izgoreva od božjega ognja«. Ta      svoboda      ni v bistvu nič zunanjega, ampak človekov osebni  B
obstajala za greh kakšna zunanja kazen. Ta      svoboda      je v sebi sami zaokrožena kvaliteta.Zločinec  B
mogoča tako, da ni več svoboden ni božji. Ta      svoboda      ni podvržena nikakršni zunanji prisili in nikakršnim  B
cerkvenim ne socialističnim, zakaj v tem primeru      svoboda      že ne bi bila več svoboda, človek pa ne bi bil  B
zakaj v tem primeru svoboda že ne bi bila več      svoboda,      človek pa ne bi bil več človek...Izrazi se sicer  B
saj to svobodo sprejemamo prav od Boga, ki je      Svoboda.      Tako ima seveda ta svoboda v zunanjem svetu  B
od Boga, ki je Svoboda. Tako ima seveda ta      svoboda      v zunanjem svetu, v zgodovini in družbi, zelo  B
Kristus je le pričevanje osebne skušnje, se pravi      svoboda.     Te in take svobode pa je konec, brž ko jo hočemo  B
človeškega, izvirnega in neponovljivega, človekova      svoboda.     Ta človekova svoboda namreč ni količina, temveč  B
neponovljivega, človekova svoboda. Ta človekova      svoboda      namreč ni količina, temveč kvaliteta. Kljub  B
stran 235 . \/ Kljub temu pa ta notranja      svoboda      živi tudi v zunanjem svetu.Saj nenehoma govorimo  B
človekove iracionalne svobode nedotaknjena. Ta      svoboda      je prisotna med nami kot svoboda na nevsiljiv  B
nedotaknjena. Ta svoboda je prisotna med nami kot      svoboda      na nevsiljiv, Kristusov način. Obenem pa je  B
predvsem zaradi tega, ker je v osnovi sveta      svoboda.     In da je v tej in taki svobodi, ki dopušča zlo  B
ker je človeška in božja podoba sveta prav      svoboda.     Alternativa te svobode, kot jo je postavil Nikolaj  B
postavil Nikolaj Berdjajev, je namreč naslednja:      svoboda      s trpljenjem ali sreča brez svobode. 5 V tej  B
človekov najvišji interes. Pozabljajo, da ta      svoboda      ni nekaj količinskega, temveč kvaliteta, da  B
somišljenikov in na škodo svoje lastne svobode.      Svoboda      ne more biti nikoli nič splošnega, nič zgodovinskega  B
je namreč v človekovi svobodi, čeprav je to      svoboda      v Bogu. Tako vsaka družba, ki si pridržuje pravico  B
kazen, ki mu jo name . /\ .. stran 240 . \/ nja      svoboda,      saj si z nesvobodo zapira pot k Bogu, ki je  B
ki je njegov poglavitni življenjski interes,      svoboda      sama. Vsaka družba se lahko uresniči samo v  B
življenje določa tudi notranje in duhovno, ne      svoboda      od tega ali onega, temveč svoboda v Bogu.   B
duhovno, ne svoboda od tega ali onega, temveč      svoboda      v Bogu. (Evropa. Eseji in legende, 1987)  B
čudežen način položena v samo življenje knjig -      svoboda      je, ki jo zapisujem vanje jaz, in svoboda, s  B
- svoboda je, ki jo zapisujem vanje jaz, in      svoboda,      s katero knjige izbirajo in berejo bralci.Torej  B
zgodilo tudi v slovenski narodni pameti. Tudi      svoboda      poslej ni več človeška svoboda, torej svoj lastni  B
pameti. Tudi svoboda poslej ni več človeška      svoboda,      torej svoj lastni cilj in namen, temveč šteje  B
sam svoj gospod. Torej toliko, kolikor ni več      svoboda,      ampak last in oblast.Poslej se namreč dostojanstvo  B
svojo materialno moč in neodvisnost, ki je tudi      svoboda,      se končno uveljavi kot sublimacija slovenske  B
prav okrutno. V to igro pač ne sodi samo naša      svoboda,      ampak tudi naša sužnost, tudi slaboumnost, bolezen  B
stran 317 . \/ neobhodno potrebna. In zdaj mi ta      svoboda      daje nekakšno apriorno jasnovidnost, vsevednost  B
mislil in pisal Jean-Paul Sartre, saj je moja      svoboda      pravzaprav samo pogum, da zapravim svojo svobodo  B
skoraj ne more biti, najslajša pa je pri tem moja      svoboda,      konec moje ponižujoče služnosti človeškemu rodu  B
nju farovških kuharic, je izključena vsaka      svoboda,      vsaka individualnost, pač pa se v njej debeli  B
geslo je klasično liberalno: individualizem in      svoboda.      Vprašanje je seveda, kaj bodo s to neznansko  B
zdaj pa seveda v brezmejnih količinah. Saj      svoboda      zanje nikdar ni bila in tudi zdaj ni družbena  B
Stuart Mill je prisegel na prepričanje, da osebna      svoboda      pač ne gre skupaj s svobodno uporabo in zlorabo  B
Evropa (1987) ter zbirka »dnevniških zapiskov«      Svoboda      in narod (1988).- Pričujoči »izbrani eseji  B
zgodovinsko in večno, eksistencialno in religiozno,      svoboda      in Bog ... ne more in nima kam izstopiti. Slika  B
  Marjan Rožanc:      Svoboda      in narod / Dnevniški zapiski Virtualna slovenska  B
ali skupnost brez svobode (katolicizem) ali      svoboda      brez skupnosti (protestantizem). Skratka, eksistenci  B
bistvu umetnosti je namreč neizmerljiva človekova      svoboda      - svoboda, kakršna je položena tudi v svet.  B
umetnosti je namreč neizmerljiva človekova svoboda -      svoboda,      kakršna je položena tudi v svet.In kljub človekovi  B
dokončno izgubljena. Pravica do svobode vesti,      svoboda      javnega nastopanja in druge človeške svobode  B
svobodni. In pri Kocbeku jih moti prav njegova      svoboda.     Ne prenesejo tega, da je ta krščanski človek  B
tudi Bog, da je človek in da je torej tudi -      svoboda,      ki je usodnejši temelj našega bivanja od vsega  B
ljudje niso hoteli o tem niti slišati. Lahko je      Svoboda,      so nam govorili, lahko je Borec, Slovan pa nikakor  B
človekovo neposredno razmerje z Bogom in njegova      svoboda,      ki je nadrejena vsemu zemeljskemu, tu je človekovo  B
človekovo neposredno razmerje z Njim, človekova      svoboda      in njegova dostojanstvena osebna vest navsezadnje  B
brez svobode, kot protestantizem, ki je osebna      svoboda      brez skupnosti, precej nezadostna, in se zavzel  B
kot partijski ali kot cerkveni ljudje: njihova      svoboda      bi bila formalna, ne pa dejanska.Tudi ni pričakovati  B
posameznika in njegove svobode, Slovenci nimamo. Ta      svoboda      je bila za nas vedno nekaj preveč skrajnega  B
samo posameznik in njegova nedotakljiva osebna      svoboda      lahko zagotovita narodu kolikor toliko etično  B

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA