nova beseda iz Slovenije

svoboda (401-500)


in skrivnosti sveta? In ne nazadnje: ali ni      svoboda      sama elitna? Seveda je.  B
zato se ji ne morem in ne smem odpovedati. Ta      svoboda      je vendar tragična usoda tako sveta kot človeka  B
človek in da so soljudje, da je Bog in da je      svoboda,      torej tudi dobro in zlo. Za vse drugo je poskrbljeno  B
odgovorno za zlo: vsega sem kriv jaz sam. Ta      svoboda      ni socialne ne politične narave.Ne jemljem si  B
samota z Bogom in skrivnostjo sveta. Ta elitna      svoboda      pa je tudi najvišja etika.Naj je še tako povzeta  B
instrumentalizirati in institucionalizirati, ker je pač      svoboda,      in ne oblast.Kakor hitro jo hočem uzakoniti  B
jo hočem uzakoniti, preneha biti to, kar je,      svoboda,      s tem pa preneha biti tudi etika. 11. decembra  B
tudi morale ne, ampak samo človekova osebna      svoboda.     Zame ni zgodovine, ampak samo intima.   B
končujem pa z brezmejnim despotizmom.« In res: prav      svoboda      kot revolucionarna samovolja je Rusiji prinesla  B
sprevrže v Hudiča, oseba v brezosebni monstrum,      svoboda      v totalitarizem. Vendar je v Rusiji navzoča  B
abstraktna, obenem pa najbolj konkretna stvar, to je      svoboda.     “ [574] Janez.  B
izvirajo iz mene in spet tonejo vame! Kakšna      svoboda,      kakšna blaženost! ”Kako je, če si brez glave  B
razumeta, kako moreta soobstajati nujnost in      svoboda.     “[Bruno, 192]   B
Bruno. Da, in v njem sovpadejo nujnost in      svoboda,      končno in neskončno, narava in duh... Marija  B
filozofije - poleg identitete narave in duha - je      svoboda     .Kot sem že omenil, je Schelling sprejemal Spinozovo  B
in volje“ [prav tam, 241]. Resnična človeška      svoboda      je torej možna šele s svobodo tistega ”najbolj  B
čisto svobodo sámo imenovali nič“ [268]; čista      svoboda      sáma se namreč ”sama ne dojema, je spokojnost  B
misli, da je - ”...prav ta notranja nujnost      svoboda      sama, saj je človekovo bistvo njegovo lastno  B
bistvo njegovo lastno dejanje; nujnost in      svoboda      sta druga v drugi, kot eno bistvo, ki se zdi  B
drugo - [toda gre za] eno bistvo, ki je na sebi      svoboda,      formalno pa nujnost.“ [Schelling (4), 197]   B
precej zaviti formulaciji sprejema misel, da je ”     svoboda      spoznanje nujnosti“, misel, ki jo običajno pripisujemo  B
Toda kaj pomeni, če rečemo, da je tudi za Boga ”     svoboda      spoznanje nujnosti“?Katere nujnosti?  B
potem je on sam ta nujnost, ki je zanj eo ipso      svoboda,      saj gre za njegovo lastno sámoopredelitev.   B
njegovih zgodnjih del“ [Danz, 9] - ki je nedvomno      svoboda.     Danz ugotavlja, da je ”Schelling z razodetjem  B
transcendenci, je njegova in obenem človekova      svoboda.      Toda, nadaljuje Danz, ”transcendenca obstaja  B
Premisi silogizma, katerega konkluzija je mir, sta      svoboda      in pravičnost.Ne svoboda na račun pravičnosti  B
konkluzija je mir, sta svoboda in pravičnost. Ne      svoboda      na račun pravičnosti, ki je samovolja.Ne pravičnost  B
mesec bom poskusil. Nato plačam dolgove - in      svoboda      in tujina!- Če ne, potem pa nekaj drugega!   B
razkrinkavanju farovških kuharic, je izključena vsa      svoboda,      vsaka individualnost, pač pa grasira v nji surova  B
misli so se razšírile. V ljubezni je najlepša      svoboda,      - v kraljestvu Amorjevem sije najjasnejše solnce  B
samo domotožje. To vendar potem sploh ni več      svoboda.      Jan je koncentrirana točka, okoli katere  B
oboje? A je to sploh prava ljubezen in prava      svoboda?     Ljubezen ni posesivnost, ljubezen je lepota,  B
kvaliteta, moč, volja, mir, spokojnost, ljubezen je      svoboda.     Vsaj takole smo teoretizirali s prijatelji, sedaj  B
probleme, ker so mi potrebni njihovi darovi.      Svoboda      je v meni.Če je moje zadovoljstvo odvisno od  B
Ljubezen.      Svoboda.     Kako najti most, da bi imel oboje?   B
poizkusiti razbiti neke svoje iluzije. To bo morda      svoboda.     Svoboda bo, ko bom uspel nadzorovati svoj ego  B
To bo morda svoboda.      Svoboda      bo, ko bom uspel nadzorovati svoj ego, ki zatira  B
spremembo sprejel z največjim veseljem. Kaj je      svoboda,      če ni ljubezni!To sploh ni več nobena svoboda  B
svoboda, če ni ljubezni! To sploh ni več nobena      svoboda,      prav tako kot ljubezen brez svobode sploh ni  B
in podobne nesreče so samo njegov produkt.      Svoboda      in ljubezen sta vedni intuitivni stremljenji  B
Našel sem svobodo. Fuj, pa taka      svoboda!     Vse, česar si želim, je moj sinek Jan, prijateljica  B
prijateljica Bata, moje delo, moji prijatelji... Fuj,      svoboda,      fuj! Želel sem si izkušenj.   B
Afriki. Deset let nazaj sem se učil, kaj je to      svoboda,      pet let nazaj, kaj je to življenje, zdravje  B
kot ljubim ves svet in ves kosmos. To je moja      svoboda.     Tako kot ljubim, tako sem svoboden.   B
bom ljubil samega sebe in vse, bom svoboden.      Svoboda      je ljubezen.To je način presnove strahu.  B
Svobodo nosim v sebi tako kot ljubezen. Jaz sem      svoboda.     Jaz sem ljubezen.   B
proč brez jeze in nestrpnosti. Toleriranje je      svoboda,      histerija je sužnost. Še vedno pa mi  B
groba samota, surova izolacija, vendar pa tudi      svoboda      in mir in lepota.Ne grem več nazaj, pa če za  B
delo igra, transcendenca učenje, zanimivost in      svoboda,      nujna rast hobi, celotno življenje s smrtjo  B
ga je navduševala Albrehtova široka boemska      svoboda,      ki jo je uveljavljal s tolikšnim patosom.In  B
reči, da se je kot starejši samec zakona bal.      Svoboda      se mu je zdela slajša in za pisatelja primernejša  B
v resnici je. Da, posvečena je svobodi, toda      svoboda      v nji pač prihaja brezosebno in nikakor ni priborjena  B
ki nič ne pomenijo in so same sebi skrivnost.      Svoboda      je strašna svoboda niča.Na katero stran bom  B
in so same sebi skrivnost. Svoboda je strašna      svoboda      niča.Na katero stran bom stopil zdaj, ko je  B
brati, kako mnogi zamenjujejo pojma narod in      svoboda      ter verjamejo, da z dosego drugega dobijo tudi  C
narod ne more privoščiti zapiranja pred svetom.      Svoboda,      pravo, civilizacija so namenjeni vsem in izpričujejo  C
Je to morda narodnost? Morda omika in      svoboda      v smislu liberalnih idealov?Ali pa vendarle  C
ljudske sreče, temveč sta mu to le politična      svoboda      in materialna blaginja. Nemci v deželi, bodisi  C
stvaritev je bil konkordat - skrbel je za kler.      Svoboda      države in ustava sta orožje za svobodo in narod  C
je najprvo slovenska in narodna. Ona ve, da      svoboda      ni več svoboda, ako svoj narod prepustimo usodi  C
slovenska in narodna. Ona ve, da svoboda ni več      svoboda,      ako svoj narod prepustimo usodi, kakor on dejansko  C
mnenju, očita utajitev dosedanjega načela, da je      svoboda      nad nacionalnostjo, odkar so se priključili  C
popolnoma odpovedali, ko bi bil njihov cilj -      svoboda      - popolnoma dosežen, kar se žal še ni zgodilo  C
letu bodo vsi novodobni dosežki, kakršni so      svoboda      tiska, šolska zakonodaja in verska svoboda,  C
so svoboda tiska, šolska zakonodaja in verska      svoboda,      preseženi in konkordat bo najlepše zacvetel  C
kandidata birokratske kazinske klike in "besedi      svoboda      in napredek se iz tacih ust res smešno slišita  C
slovenske kandidate, posebno močno pa je bila kršena      svoboda      tiska, tako da teh nečednosti ni bilo mogoče  C
podobno upanje, da pod bojnim krikom - Čast,      svoboda,      domovina - dosežejo svoj cilj in nemškemu narodu  C
uveljavila, in bi se lahko v prihodnosti, ko bo      svoboda      popolnoma dosežena, tem društvom tudi odpovedali  C
velikanska pridobitev, posebno za izobražene sloje.      Svoboda      tiska, izražanja mnenj, političnega združevanja  C
izobraževanja ter laična država in šola, verska      svoboda      ipd. so pomenile splošno dobrino.Tudi na Kranjskem  C
protestantska - koncepcija služeče volje, se je tudi      svoboda      lahko znašla v okvirih dialektične eshatologije  C
in interpretirati zakone, kakor sama hoče!      Svoboda      je življenjskega pomena pač samo za zagovornike  C
svetu, ki ga odločilno opredeljuje vsesplošna      svoboda.      (Slednje seveda ne gre mešati z anarhijo.)  C
misel, da je patria tam, kjer je človeku dobro.      Svoboda      razsvetljenskega sveta omogoča, da jo moremo  C
biti 'v nevarnosti' prava osebna, individualna      svoboda      človeka in v takem primeru bo tudi sama krščanska  C
se je izkristaliziral v načelu: Vsak zase in      svoboda      za vse. Peripetije 1. svetovne vojne postanejo  C
subjektove, marveč svobode Drugega. Če je      svoboda      človekova pravica, pa pravica do užitka pripada  C
nemisljivo filozofije človekovih pravic: da      svoboda,      za katero gre v etiki in politiki, ni svoboda  C
svoboda, za katero gre v etiki in politiki, ni      svoboda      subjekta, temveč Drugega.Človekove pravice si  C
to je substanci, katere temeljni atribut je      svoboda,      pa problem nastopi v hipu, ko je tudi užitek  C
povedano, problem je v tem, da ta dva atributa,      svoboda      in užitek, nista kompatibilna.Prav Sadova zasluga  C
mpatibilna. Prav Sadova zasluga je, da je pokazal, da      svoboda      in užitek ne gresta skupaj. Drugič, s tem, da  C
rtikulacije politične svobode in strasti. Ker je sama      svoboda      pri Sadu izenačena s permanentnim uporom, so  C
radikalno loči od moderne, je namreč v tem, da se      svoboda      ne manifestira z odločitvijo, ki bi izvirala  C
privolitev dejanje svobode: "Ubogati Boga je      svoboda.     " Ta svoboda pa zahteva izkoreninjenje vsakega  C
dejanje svobode: "Ubogati Boga je svoboda." Ta      svoboda      pa zahteva izkoreninjenje vsakega nezadovoljstva  C
vsebine in se zvede na golo moč zavračanja. Ta      svoboda,      omejena na "svobodo v misli", je zato po Heglu  C
kako abstraktna, prazna, ničeva je stoiška      svoboda.      Kajti za Epikteta je svobodna samo tista volja  C
poenostavimo, bi lahko rekli, da je Epiktetova rešitev      svoboda      interpretacije.Tako lahko reče: "Kadar ti je  C
lahko jaz obrnem v svoj prid.'" Od kod ta "     svoboda"      interpretacije tega, kar se mi primeri, če pa  C
kar se dogaja, tega, kar se mu primeri. Ta      svoboda      izvira iz njegove zmožnosti, da se situira kot  C
zastavljanje življenja tisto, s čimer se potrdi      svoboda"     , je zato gospodar tisti, ki se v nasprotju  C
blodnjo, zablodo, "ein leerer Wahn", pravi Kant,      svoboda      pa v utvaro, himerični pojem. Ne moremo sicer  C
vrsta kavzalnosti živih bitij, kolikor so umna,      svoboda      pa je tista lastnost te kavzalnosti, ki lahko  C
kjer nastopa kot svobodni vzrok oziroma kjer je      svoboda      poseben tip vzročnosti. Schopenhauer je bil  C
razmerju z vzrokom, pač pa ga ravno afirmira. Kajti      svoboda      kot vzrok je po Kantu tisto, kar uhaja naravnemu  C
naravnemu zakonu. Vzrok se prezentira kot      svoboda,      ker izvrta luknjo v naravni zakon. Prav s tem  C
oziroma rousseaujevski aksiom, po katerem je      svoboda      spoštovanje zakonov, ki si jih sami dajemo,  C
Lacanovih kritikov zato, ker pokaže, da subjektova      svoboda,      svoboda želenja ni samo v uklonitvi usodi, pač  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA