nova beseda iz Slovenije
in skrivnosti sveta? In ne nazadnje: ali ni | svoboda | sama elitna? Seveda je. | B |
zato se ji ne morem in ne smem odpovedati. Ta | svoboda | je vendar tragična usoda tako sveta kot človeka | B |
človek in da so soljudje, da je Bog in da je | svoboda, | torej tudi dobro in zlo. Za vse drugo je poskrbljeno | B |
odgovorno za zlo: vsega sem kriv jaz sam. Ta | svoboda | ni socialne ne politične narave.Ne jemljem si | B |
samota z Bogom in skrivnostjo sveta. Ta elitna | svoboda | pa je tudi najvišja etika.Naj je še tako povzeta | B |
instrumentalizirati in institucionalizirati, ker je pač | svoboda, | in ne oblast.Kakor hitro jo hočem uzakoniti | B |
jo hočem uzakoniti, preneha biti to, kar je, | svoboda, | s tem pa preneha biti tudi etika. 11. decembra | B |
tudi morale ne, ampak samo človekova osebna | svoboda. | Zame ni zgodovine, ampak samo intima. | B |
končujem pa z brezmejnim despotizmom.« In res: prav | svoboda | kot revolucionarna samovolja je Rusiji prinesla | B |
sprevrže v Hudiča, oseba v brezosebni monstrum, | svoboda | v totalitarizem. Vendar je v Rusiji navzoča | B |
abstraktna, obenem pa najbolj konkretna stvar, to je | svoboda. | “ [574] Janez. | B |
izvirajo iz mene in spet tonejo vame! Kakšna | svoboda, | kakšna blaženost! ”Kako je, če si brez glave | B |
razumeta, kako moreta soobstajati nujnost in | svoboda. | “[Bruno, 192] | B |
Bruno. Da, in v njem sovpadejo nujnost in | svoboda, | končno in neskončno, narava in duh... Marija | B |
filozofije - poleg identitete narave in duha - je | svoboda | .Kot sem že omenil, je Schelling sprejemal Spinozovo | B |
in volje“ [prav tam, 241]. Resnična človeška | svoboda | je torej možna šele s svobodo tistega ”najbolj | B |
čisto svobodo sámo imenovali nič“ [268]; čista | svoboda | sáma se namreč ”sama ne dojema, je spokojnost | B |
misli, da je - ”...prav ta notranja nujnost | svoboda | sama, saj je človekovo bistvo njegovo lastno | B |
bistvo njegovo lastno dejanje; nujnost in | svoboda | sta druga v drugi, kot eno bistvo, ki se zdi | B |
drugo - [toda gre za] eno bistvo, ki je na sebi | svoboda, | formalno pa nujnost.“ [Schelling (4), 197] | B |
precej zaviti formulaciji sprejema misel, da je ” | svoboda | spoznanje nujnosti“, misel, ki jo običajno pripisujemo | B |
Toda kaj pomeni, če rečemo, da je tudi za Boga ” | svoboda | spoznanje nujnosti“?Katere nujnosti? | B |
potem je on sam ta nujnost, ki je zanj eo ipso | svoboda, | saj gre za njegovo lastno sámoopredelitev. | B |
njegovih zgodnjih del“ [Danz, 9] - ki je nedvomno | svoboda. | Danz ugotavlja, da je ”Schelling z razodetjem | B |
transcendenci, je njegova in obenem človekova | svoboda. | Toda, nadaljuje Danz, ”transcendenca obstaja | B |
Premisi silogizma, katerega konkluzija je mir, sta | svoboda | in pravičnost.Ne svoboda na račun pravičnosti | B |
konkluzija je mir, sta svoboda in pravičnost. Ne | svoboda | na račun pravičnosti, ki je samovolja.Ne pravičnost | B |
mesec bom poskusil. Nato plačam dolgove - in | svoboda | in tujina!- Če ne, potem pa nekaj drugega! | B |
razkrinkavanju farovških kuharic, je izključena vsa | svoboda, | vsaka individualnost, pač pa grasira v nji surova | B |
misli so se razšírile. V ljubezni je najlepša | svoboda, | - v kraljestvu Amorjevem sije najjasnejše solnce | B |
samo domotožje. To vendar potem sploh ni več | svoboda. | Jan je koncentrirana točka, okoli katere | B |
oboje? A je to sploh prava ljubezen in prava | svoboda? | Ljubezen ni posesivnost, ljubezen je lepota, | B |
kvaliteta, moč, volja, mir, spokojnost, ljubezen je | svoboda. | Vsaj takole smo teoretizirali s prijatelji, sedaj | B |
probleme, ker so mi potrebni njihovi darovi. | Svoboda | je v meni.Če je moje zadovoljstvo odvisno od | B |
Ljubezen. | Svoboda. | Kako najti most, da bi imel oboje? | B |
poizkusiti razbiti neke svoje iluzije. To bo morda | svoboda. | Svoboda bo, ko bom uspel nadzorovati svoj ego | B |
To bo morda svoboda. | Svoboda | bo, ko bom uspel nadzorovati svoj ego, ki zatira | B |
spremembo sprejel z največjim veseljem. Kaj je | svoboda, | če ni ljubezni!To sploh ni več nobena svoboda | B |
svoboda, če ni ljubezni! To sploh ni več nobena | svoboda, | prav tako kot ljubezen brez svobode sploh ni | B |
in podobne nesreče so samo njegov produkt. | Svoboda | in ljubezen sta vedni intuitivni stremljenji | B |
Našel sem svobodo. Fuj, pa taka | svoboda! | Vse, česar si želim, je moj sinek Jan, prijateljica | B |
prijateljica Bata, moje delo, moji prijatelji... Fuj, | svoboda, | fuj! Želel sem si izkušenj. | B |
Afriki. Deset let nazaj sem se učil, kaj je to | svoboda, | pet let nazaj, kaj je to življenje, zdravje | B |
kot ljubim ves svet in ves kosmos. To je moja | svoboda. | Tako kot ljubim, tako sem svoboden. | B |
bom ljubil samega sebe in vse, bom svoboden. | Svoboda | je ljubezen.To je način presnove strahu. | B |
Svobodo nosim v sebi tako kot ljubezen. Jaz sem | svoboda. | Jaz sem ljubezen. | B |
proč brez jeze in nestrpnosti. Toleriranje je | svoboda, | histerija je sužnost. Še vedno pa mi | B |
groba samota, surova izolacija, vendar pa tudi | svoboda | in mir in lepota.Ne grem več nazaj, pa če za | B |
delo igra, transcendenca učenje, zanimivost in | svoboda, | nujna rast hobi, celotno življenje s smrtjo | B |
ga je navduševala Albrehtova široka boemska | svoboda, | ki jo je uveljavljal s tolikšnim patosom.In | B |
reči, da se je kot starejši samec zakona bal. | Svoboda | se mu je zdela slajša in za pisatelja primernejša | B |
v resnici je. Da, posvečena je svobodi, toda | svoboda | v nji pač prihaja brezosebno in nikakor ni priborjena | B |
ki nič ne pomenijo in so same sebi skrivnost. | Svoboda | je strašna svoboda niča.Na katero stran bom | B |
in so same sebi skrivnost. Svoboda je strašna | svoboda | niča.Na katero stran bom stopil zdaj, ko je | B |
brati, kako mnogi zamenjujejo pojma narod in | svoboda | ter verjamejo, da z dosego drugega dobijo tudi | C |
narod ne more privoščiti zapiranja pred svetom. | Svoboda, | pravo, civilizacija so namenjeni vsem in izpričujejo | C |
Je to morda narodnost? Morda omika in | svoboda | v smislu liberalnih idealov?Ali pa vendarle | C |
ljudske sreče, temveč sta mu to le politična | svoboda | in materialna blaginja. Nemci v deželi, bodisi | C |
stvaritev je bil konkordat - skrbel je za kler. | Svoboda | države in ustava sta orožje za svobodo in narod | C |
je najprvo slovenska in narodna. Ona ve, da | svoboda | ni več svoboda, ako svoj narod prepustimo usodi | C |
slovenska in narodna. Ona ve, da svoboda ni več | svoboda, | ako svoj narod prepustimo usodi, kakor on dejansko | C |
mnenju, očita utajitev dosedanjega načela, da je | svoboda | nad nacionalnostjo, odkar so se priključili | C |
popolnoma odpovedali, ko bi bil njihov cilj - | svoboda | - popolnoma dosežen, kar se žal še ni zgodilo | C |
letu bodo vsi novodobni dosežki, kakršni so | svoboda | tiska, šolska zakonodaja in verska svoboda, | C |
so svoboda tiska, šolska zakonodaja in verska | svoboda, | preseženi in konkordat bo najlepše zacvetel | C |
kandidata birokratske kazinske klike in "besedi | svoboda | in napredek se iz tacih ust res smešno slišita | C |
slovenske kandidate, posebno močno pa je bila kršena | svoboda | tiska, tako da teh nečednosti ni bilo mogoče | C |
podobno upanje, da pod bojnim krikom - Čast, | svoboda, | domovina - dosežejo svoj cilj in nemškemu narodu | C |
uveljavila, in bi se lahko v prihodnosti, ko bo | svoboda | popolnoma dosežena, tem društvom tudi odpovedali | C |
velikanska pridobitev, posebno za izobražene sloje. | Svoboda | tiska, izražanja mnenj, političnega združevanja | C |
izobraževanja ter laična država in šola, verska | svoboda | ipd. so pomenile splošno dobrino.Tudi na Kranjskem | C |
protestantska - koncepcija služeče volje, se je tudi | svoboda | lahko znašla v okvirih dialektične eshatologije | C |
in interpretirati zakone, kakor sama hoče! | Svoboda | je življenjskega pomena pač samo za zagovornike | C |
svetu, ki ga odločilno opredeljuje vsesplošna | svoboda. | (Slednje seveda ne gre mešati z anarhijo.) | C |
misel, da je patria tam, kjer je človeku dobro. | Svoboda | razsvetljenskega sveta omogoča, da jo moremo | C |
biti 'v nevarnosti' prava osebna, individualna | svoboda | človeka in v takem primeru bo tudi sama krščanska | C |
se je izkristaliziral v načelu: Vsak zase in | svoboda | za vse. Peripetije 1. svetovne vojne postanejo | C |
subjektove, marveč svobode Drugega. Če je | svoboda | človekova pravica, pa pravica do užitka pripada | C |
nemisljivo filozofije človekovih pravic: da | svoboda, | za katero gre v etiki in politiki, ni svoboda | C |
svoboda, za katero gre v etiki in politiki, ni | svoboda | subjekta, temveč Drugega.Človekove pravice si | C |
to je substanci, katere temeljni atribut je | svoboda, | pa problem nastopi v hipu, ko je tudi užitek | C |
povedano, problem je v tem, da ta dva atributa, | svoboda | in užitek, nista kompatibilna.Prav Sadova zasluga | C |
mpatibilna. Prav Sadova zasluga je, da je pokazal, da | svoboda | in užitek ne gresta skupaj. Drugič, s tem, da | C |
rtikulacije politične svobode in strasti. Ker je sama | svoboda | pri Sadu izenačena s permanentnim uporom, so | C |
radikalno loči od moderne, je namreč v tem, da se | svoboda | ne manifestira z odločitvijo, ki bi izvirala | C |
privolitev dejanje svobode: "Ubogati Boga je | svoboda. | " Ta svoboda pa zahteva izkoreninjenje vsakega | C |
dejanje svobode: "Ubogati Boga je svoboda." Ta | svoboda | pa zahteva izkoreninjenje vsakega nezadovoljstva | C |
vsebine in se zvede na golo moč zavračanja. Ta | svoboda, | omejena na "svobodo v misli", je zato po Heglu | C |
kako abstraktna, prazna, ničeva je stoiška | svoboda. | Kajti za Epikteta je svobodna samo tista volja | C |
poenostavimo, bi lahko rekli, da je Epiktetova rešitev | svoboda | interpretacije.Tako lahko reče: "Kadar ti je | C |
lahko jaz obrnem v svoj prid.'" Od kod ta " | svoboda" | interpretacije tega, kar se mi primeri, če pa | C |
kar se dogaja, tega, kar se mu primeri. Ta | svoboda | izvira iz njegove zmožnosti, da se situira kot | C |
zastavljanje življenja tisto, s čimer se potrdi | svoboda" | , je zato gospodar tisti, ki se v nasprotju | C |
blodnjo, zablodo, "ein leerer Wahn", pravi Kant, | svoboda | pa v utvaro, himerični pojem. Ne moremo sicer | C |
vrsta kavzalnosti živih bitij, kolikor so umna, | svoboda | pa je tista lastnost te kavzalnosti, ki lahko | C |
kjer nastopa kot svobodni vzrok oziroma kjer je | svoboda | poseben tip vzročnosti. Schopenhauer je bil | C |
razmerju z vzrokom, pač pa ga ravno afirmira. Kajti | svoboda | kot vzrok je po Kantu tisto, kar uhaja naravnemu | C |
naravnemu zakonu. Vzrok se prezentira kot | svoboda, | ker izvrta luknjo v naravni zakon. Prav s tem | C |
oziroma rousseaujevski aksiom, po katerem je | svoboda | spoštovanje zakonov, ki si jih sami dajemo, | C |
Lacanovih kritikov zato, ker pokaže, da subjektova | svoboda, | svoboda želenja ni samo v uklonitvi usodi, pač | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |