nova beseda iz Slovenije

subjekt (501-600)


glas nastopa kot "del označevalne verige, ki je      subjekt      kot 'jaz' ne more vzeti nase in je zato subjektivno  C
In tako kot elementarno izkustvo uči, da se "     subjekt      ne more poslušati, ne da bi se razcepil", tudi  C
kategoričnega imperativa opredeli kot objekt: "     Subjekt      kategoričnega imperativa v meni je objekt, ki  C
različica Berkeleyjevega imaterializma: kot namreč      subjekt      Berkeleyjevega univerzuma ve, da obstaja samo  C
zakonitost: Bog nastopi kot sujet supposé savoir,      subjekt,      ki se zanj predpostavlja, da ve, prav kolikor  C
ljubeči, je tisti, ki mu nekaj manjka, torej      subjekt      manka, želeči, in ki obenem ne ve, kaj je tisto  C
sam spremeni v ljubečega, sam postane želeči,      subjekt      manka.S tem, ko dá svoj lastni manko, dá tisto  C
lacanovski perspektivi postane ljubeča, torej      subjekt      manka, želeča.Kar namreč po Lacanu karakterizira  C
prav na vse, samo sami nase ne. Takole toži      subjekt      Malebranchevih Krščanskih in metafizičnih meditacij  C
duše - je ne suis que ténebres a moi-meme, toži      subjekt      Malebranchevih Meditacij. Malebranche potemtakem  C
opazna stilizacija. Ta je potrebna zato, da se      subjekt      lahko vključi s svojo izpovedjo v drugače neosebno  C
zgodbeno strukturo in iz nje izrinja junaka kot      subjekt.     Rudolfove drame brez ljudske pesmi ni mogoče  C
2001: 36.) Človek ni bil več središče sveta,      subjekt      se je preobrazil v objekt, ki ga določa zunanji  C
izpušča dele besedila in jih na novo sestavlja.      Subjekt      ni tretja oseba, ampak prva, in zgodba je hkrati  C
vidnejša v stilih, ki kakor koli poudarjajo      subjekt      in njegovo kompleksnost v duhovnem in družbenem  C
(Str. 324.)      Subjekt      v Fugi v križu je torej socialno in duhovno  C
Če sem pri raziskavi društev v Kamniku kot      subjekt      družbenega dogajanja čutila slovenstvo, torej  C
ustvarjanje variant. V izdelavo besedila vstopi drug      subjekt      - izvajalec / izvrševalec.Učinek njegove dejavnosti  C
Shema 2 S -      subjekt      informacije (ustvarjalec ali interpret / izvajalec  C
film, magnetofonski trak) V primeru 1 je      subjekt      informacije interpret folklornega dela.Ta je  C
lahko govorimo o duhu legende, pravljice itn.      Subjekt      tega postopka je pri Jollésu jezik.Oblike se  C
semena, mora človek iz kaosa ustvarjati kozmos.      Subjekt      komuniciranja s svetom in kategoriziranja v  C
performance. S tega vidika žanri niso pojavi, ampak      subjekt      analize.Niso formalne, ampak kulturne kognitivne  C
celota. Aktualna funkcija žanra izpolnjevanja je      subjekt      opazovanja in interpretacije.Aktualna družbena  C
približujejo. Toda idealni tipi ne morejo biti      subjekt      za ohranitev vere in ne morejo imeti kulturnega  C
prepričan, da mora imeti vsaka zgodovina določen      subjekt.     Dogodke kot tudi celotno zgodovino vidi kot  C
spremembe pa po njegovem mnenju predpostavljajo      subjekt,      trajno bistvo ali substanco. Glede na to je  C
prepričan, da morajo, prvič, dogodki in zgodbe imeti      subjekt,      ki je del obeh.In drugič, morajo tudi zgodovinski  C
zgodovinski stavki, pripovedi in poročila imeti isti      subjekt,      katerega spremembe so zabeležene v njih.Zato  C
enkrat vidimo, ali se nam vsaj tako zdi, da je      subjekt      bolj, drugič manj podoben neki substanci.Zgodovina  C
Zgodovina Cesarja ima tako svoj jasen in lasten      subjekt,      prav tako tudi zgodovina Rima, vendar pa ima  C
Rima, vendar pa ima zgodovina rimske svobode      subjekt,      ki ga ne more vsakdo takoj prepoznati kot bistvenega  C
zgodovinsko življenje, in ker substanco kot      subjekt      razume kot »totalnost zavesti«, kot »življenje  C
skozi transcendentalni videz enosti razbere »     subjekt      kot mnoštvo«.Lahko bi torej rekli, da zreli  C
ki je tudi žrtev vsega tega obrata, ker je      subjekt      sedaj lingvistična umetnina kot vse ostalo.  C
teoretični premik, premik od Freuda do Lacana, kjer      subjekt      in nezavedno postaneta lingvistični umetnini  C
da se je treba osredotočiti tako na glas, tj.      subjekt,      kot tudi na orodje, tj. govorico/retoriko historične  C
ki se nanaša na dogodke po padcu Troje. Tudi      subjekt      v začetnem stavku je izgubljen in ime Epeus  C
kartezijanske paradigme, po kateri je človek edini      subjekt,      tako da vse drugo spada med objekte njegovega  C
človeka. Človeka kot človeka, ne samo človeka kot      subjekt.     Zato je bilo v humanističnih vedah nujno razločiti  C
krožno gibanje članov, ki so osnovni vir in      subjekt      znanja. Formalna izobrazba nam daje predvsem  C
konkretna delovna naloga, ki jo za to usposobljen      subjekt      opravlja na določenem delovnem mestu zaradi  C
konkretna delovna naloga, ki jo za to usposobljen      subjekt      opravlja na določenem delovnem mestu zaradi  C
popolni lektón, če vsebuje poleg glagola tudi      subjekt      dejanja.Popolni lektón je torej vsaka atributivna  C
ki jih potroši: "Isto je, če rečemo, da je      subjekt      proizveden kot nek ostanek ob želečih strojih  C
stacionarnih stanj, prek katerih se pomika nek      subjekt.     " V deliriju predsednika Schreberja so ta stanja  C
zabeleženje in se razvrščajo okoli želečih strojev.      Subjekt      proizveden kot ostanek strojev, kot privesek  C
prehajanju stanj. V tem smislu velja, da se      subjekt      "razprostira na obrobju kroga, čigar središče  C
smereh. V tem smislu lahko rečemo, da je edini      subjekt      in objekt molekularne ravni sama želja na telesu  C
nenehno komunicirata med seboj, pri čemer en      subjekt      poseduje oba spola tako, da sta ločena s pregrado  C
zveza: 'in eno in drugo in ...'. Shizofrenik je      subjekt      nepoenotenih singularnih intenzivnosti, ki svojo  C
telesu brez organov." Na drugi strani pa je      subjekt      ojdipskega trikotnika vselej nek jaz, ki prek  C
nasprotju s tem znanost in etika: če je človek -      subjekt      mrtev, še ni rečeno, da je vrednotenje njegovega  C
Vito Acconci in "koherentni" moški umetniški      subjekt      4.   C
Schneemannova se projicira kot v celoti utelešen      subjekt,      ki je v razmerju do občinstva ("drugih") tudi  C
objekt. V scenariju Carolee Schneemann ženski      subjekt      ni preprosto "slika", marveč globoko konstituirana  C
Sem objekt? Sem      subjekt?     Kusamova je vse od 60. let uprizarjala ti vprašanji  C
normativnega subjekta (heteroseksualni beli moški      subjekt      iz zgornjega srednjega razreda, ki je skladen  C
in umetnostne zgodovine ter na novo zasnujejo      subjekt,      jim s svojim glediščem neizogibno postavljam  C
ta premik: ti projekti vztrajno opredeljujejo      subjekt      kot intersubjektiven (odvisen od drugega), in  C
ne kot popolnega znotraj sebe (kartezijanski      subjekt,      ki je usrediščen in po zaslugi kognicije v celoti  C
produkciji, to pa natanko zato, ker prinaša      subjekt,      utelešen z vsemi svojimi posebnostmi - rasnimi  C
na začetku 70. let - modernistični umetniški      subjekt      (pretežno zastrt z retoriko "nezainteresiranosti  C
v delo umetnikovo telo kot partikulariziran      subjekt,      revidira, kot leta 1975 trdi Ira Licht, "razmerje  C
se obširno ukvarjam s tem, kako se je ženski      subjekt,      ki razkaže svoje telo / jaz, vselej prisiljen  C
pri tem sočasno uprizarja svoje telo / jaz kot      subjekt.     Sočasno - in to je običajno prezrta razsežnost  C
tehnologijami reprezentacije, da bi prikazala      subjekt,      ki je sočasno partikulariziran (Latina, lezbijka  C
poststrukturalistični teoriji - se postmoderni "kiborški"      subjekt,      sicer zelo priljubljen pri večjem delu tehnoteorije  C
njihove dozdevne ideološke učinke na gledalski      subjekt,      ki so ga skoraj v celoti zaznavali kot funkcijo  C
Fenomenološko doživeta razsežnost telesnega (     subjekt      kot želeče in intersubjektivno artikulirano  C
vizualnosti, temveč tudi v strukture, skozi katere      subjekt      prek neizogibno erotizirane interpretacijske  C
učinki, ki imajo potencialno radikalne učinke na      subjekt,      udeležen v umetniško produkcijo in recepcijo  C
vselej je že na mestu), na kateri telo postane "     subjekt"     . (94) Živi performans pravzaprav doseže, da  C
objekt" v svetu potrjuje "prisotnost" subjekta;      subjekt      podeli telesu njegov pomen "človeškega"), pa  C
prevladoval v Evropi in ZDA. Kartezijanski      subjekt      je imel znotraj zahodne misli dolgo zgodovino  C
desna gibanja postavljala pod vprašaj normativni      subjekt,      razdre nasprotje, ki je vplivalo na kartezijansko  C
kulturnem diskurzu v ZDA (kjer je, kot sem omenila,      subjekt      uprizorjen prek raztelešenega - četudi psihično  C
prepletanje" gledajočega telesa v vidno telo: smo      subjekt      in objekt hkrati, naše "meso" se staplja z mesom  C
konceptualne vključitve). Telo / jaz je sočasno      subjekt      in objekt; v izkušnji dialoga (ali, kot v našem  C
odgovor drugega. To, kar me konstituira kot      subjekt,      je moje vprašanje.(...) V govorici se identificiram  C
subjektova želja [se] vzpostavi skoz to, da      subjekt      vidi, kako se pred njim odigrava celotna veriga  C
eksistencialistična trditev iz Biti in niča, da se      subjekt      lahko projicira v transcendenco (pour-soi),  C
drugačnih aplikacij za ženske subjekte: Vsak      subjekt      se skozi projekte vzpostavlja kot transcendenca  C
dejstvenost; takšen padec je moralna napaka, če      subjekt      sam privoli vanj; če mu je vsiljen, se kaže  C
struktura je nujna za ohranjanje ideje, po kateri je      subjekt      kot jaz (moška posebna pravica) koherenten in  C
Irigarayeve - razkrivajo dejstvo, da je (moški)      subjekt      (Mendietin interpret) natanko zaradi te projekcije  C
prvi svetovni vojni: navsezadnje je bil moški      subjekt      (kot je pokazala de Beauvoirjeva) edini, ki  C
naraščajočega spoznanja, da (implicitno moški)      subjekt      ni izpolnjen-v-sebi, marveč se v resnici artikulira  C
drugi svetovni vojni. Tako je bil (moški)      subjekt      v 50. in 60. letih, ko je ta premik veliko bolj  C
in tudi za Merleau-Pontyja (implicitno moški)      subjekt      skuša doseči koherenco v očeh drugega, toda  C
drugega, toda s tem premikom, protislovno, prikaže      subjekt      kot sebe: ali z Merleau-Pontyjevimi besedami  C
Lacanov model zrcalnega stadija - v katerem se      subjekt      "spoji" v razmerju do neprepoznane podobe lastne  C
ali jaz-kot-drugi) je tista, skozi katero se      subjekt      skuša spoznati, vendar mu to spodleti, ker je  C
..) v neki zunanjosti"), in skozi katero se      subjekt      skuša spojiti, toda to lahko doseže le za ceno  C
druge "druge". Čeprav se v drugega usmerjeni      subjekt      in narcistični (po definiciji vase usmerjeni  C
in narcistični (po definiciji vase usmerjeni)      subjekt      utegneta zdeti nasprotna, gre v resnici za dva  C
nalog, je bilo ključno javno utelesiti ženski      subjekt,      da bi lahko politizirale njegove osebne izkušnje  C
geopolitični premiki postavljali pred normativni moški      subjekt)     ?Različni subjekti so zavzeli različne odnose  C
v body artu, neizogibno in protislovno obrne      subjekt      od znotraj navzven.Za razumevanje spremenljivosti  C
individualnega k družbenemu; sodobni ameriški      subjekt      (ki je implicitno bel) označi tako, da ga negativno  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA