nova beseda iz Slovenije
psihoanalizo, kot je znano, je točka, na kateri je | subjekt | pripet na neskončno, vpisana v samo telo.Toda | C |
opiral zgolj na harmonijo egoističnih interesov? | Subjekt, | prepuščen zgolj načelu ugodja, ki mu narekuje | C |
utemeljevalo institucijo družbe. Ta kompas, ki ga | subjekt | odkrije v sebi, mu podeli svobodo, tako da lahko | C |
kar je dobro na sebi, in ker je, posledično, | subjekt | edini razsodnik o tem, kaj je zanj "dobro", | C |
načelu koristnosti prav zato, ker je vsakdo | subjekt | ugodja.Od tod izhaja, da namesto da bi izračunavanje | C |
vkalkulirati subjektovega odnosa do želje - | subjekt | se lahko, denimo, sramuje svoje želje, jo cenzurira | C |
kalkuliranju, ker je imuna za ceno, ki jo mora plačati | subjekt. | V tej luči bi lahko utopični projekt sreče za | C |
je za Kanta vseeno, kakšno ceno mora plačati | subjekt | kot patološko bitje, v kolikšni meri je njegovo | C |
proizvajati realne učinke, namreč bolečino, ki jo | subjekt | izkusi v lastnem telesu.Vendar pa se Sade, kot | C |
kot sadovska žrtev tudi benthamovski sebični | subjekt | ugodja ve, kaj ga bo doletelo, če bo kršil zakon | C |
subjektivacija užitka", če smemo tako reči, kjer | subjekt | uživa in hkrati že trpi, tako da bi lahko rekli | C |
kožuhu natanko tam, kjer ima mačka oči, se tudi | subjekt | fikcije čudi, da mu je vloga, ki mu je bila | C |
zakona oziroma prepovedi) in nečim, kar lahko | subjekt | izkusi le v telesu kot občutek bolečine oziroma | C |
intervenirati v tisto nezamisljivo, nemogočo točko, kjer | subjekt | "govori", ne da bi vedel, kako intervenirati | C |
dosegljiva edino, če je užitek, pred katerim | subjekt | beži, situiran na "pravi" način, se pravi tako | C |
užitek funkcijo privacije: je nekaj, kar lahko | subjekt | odtegne drugemu.Na drugi strani pa se dotika | C |
gre namreč za simbolno funkcijo, pri kateri | subjekt | izkusi realno bolečino, trpi, kakor da bi utrpel | C |
pozicije je zavist. Zavist vznikne vsakič, ko | subjekt | za drugega meni, da je deležen neke določene | C |
kakor da se nekako ne spodobi, da bi bil želeči | subjekt, | kakor da mu je v razmerah, v katerih je, dovoljeno | C |
kot subjekta, enakovrednega sebi. Dobrodelni | subjekt, | zato da bi lahko afirmiral svojo moč, potrebuje | C |
negotovostjo, nelagodjem, ker ne vemo, kaj lahko | subjekt | še želi, kako lahko želja preživi zadovoljitev | C |
egoizma, je najučinkovitejši način, kako se | subjekt | brani, otepa užitka kot izvirno zlega, užitka | C |
Lacanu najhujši zločin, ki ga lahko zagreši | subjekt | proti samemu sebi, zločin, ki ga vsi plačujemo | C |
načela ugodja, onstran dobrega, na katerega | subjekt | naleti v obliki izmečkov (sranja, sperme) ali | C |
ljubezen najprej in predvsem narcistična, saj | subjekt | v drugem ljubi samega sebe, opozarjata tako | C |
ljubezni. Toda, kot nas poučijo Freudovi vici, se | subjekt, | ko ljubi samega sebe, situira kot subjekt želje | C |
se subjekt, ko ljubi samega sebe, situira kot | subjekt | želje, kjer si privošči luksuz, odvečno, eksces | C |
pač pa že v apologu o sv. Martinu, da se lahko | subjekt | situira tudi na raven užitka.Toda ali lahko | C |
situira tudi na raven užitka. Toda ali lahko | subjekt | ljubi samega sebe kot subjekta užitka?Za Freuda | C |
predmet ljubezni. To bi namreč pomenilo, da mora | subjekt | ljubiti nekaj, kar ni dobro, pač pa zlo kot | C |
smrtnega gona. Na tej ravni ni mogoče, da bi se | subjekt | ljubil, vztraja Freud, ni mogoče, da bi se subjekt | C |
subjekt ljubil, vztraja Freud, ni mogoče, da bi se | subjekt | ljubil kot das Ding.Ta nemožnost, da bi subjekt | C |
subjekt ljubil kot das Ding. Ta nemožnost, da bi | subjekt | ljubil užitek, na katerega trči v samem svojem | C |
svojem osrčju, je tista ovira, ki naredi, da se | subjekt | odtegne tudi ljubezni do drugega: ali lahko | C |
razmerja, pač pa gre vse prej za to, da je sam " | subjekt | takrat, kadar jouit, uničen; jouissance je sama | C |
kot tisto, kar mu je najbolj intimno, kar pa | subjekt, | suženj zahtev civilizacije, dojema kot nekaj | C |
indiferentna je do cene, ki jo mora zanjo plačati | subjekt. | Sadova rešitev do skrajnosti zaostri opozicijo | C |
To bi lahko povedali tudi drugače. | Subjekt | ugodja, za katerega je dobro v zadnji instanci | C |
zadovoljevanju njegovih želja. Zato moralni | subjekt | - v nasprotju s subjektom ugodja, ki brezglavo | C |
sicer ne zahteva neposredno, naj se moralni | subjekt | odpove sreči, zadostuje, če je do nje indiferenten | C |
v tisti meri, v kateri je kantovski moralni | subjekt | pripravljen žrtvovati vse, konec koncev tudi | C |
zahteva intervencijo instance, ki onemogoča, da bi | subjekt, | rousseaujevsko rečeno, želel onstran možnosti | C |
je narava to vednost programirala v potrebe, | subjekt | civilizacije ne ve, kaj hoče, oziroma želi | C |
razvratnim Sadom, za katerega je tisto, glede česar | subjekt | ne sme popustiti, strast oziroma užitek, in | C |
kategorične, brezpogojne zapovedi, glede na katero je | subjekt | vedno "deficitaren", pomanjkljiv, nikdar na | C |
žrtvovati željo - in druge teze, po kateri je | subjekt | (nezavednega) vedno srečen, če to ve ali ne | C |
spon in moralističnih prepovedi, zato da bi | subjekt | svobodno, razbrzdano užival.Res je sicer, da | C |
zares gre, ni osvoboditev od Drugega, zato da bi | subjekt | lahko počel, kar bi hotel, pač pa je osvoboditev | C |
povedano, gre za ekstremno pozicijo, kjer mora | subjekt | v imperativu uživanja prepoznati svojo željo | C |
družbeno vezjo. Kot upravičeno poudari Lacan, je | subjekt | izjavljanja imperativa užitka: "Pravico imam | C |
bi bil dostopen zgolj drugemu. Tisto, česar | subjekt | ne more tolerirati pri bližnjiku, je namreč | C |
oblike užitka, življenjskega preobilja, ki ga | subjekt | zazna kot nekaj, česar on sam ne more zagrabiti | C |
pomočjo nobenega čustvenega vzgiba." Iz zagate, ko | subjekt | drugemu zavida nekaj, kar mu je sicer nedostopno | C |
na določeni razdalji. Rousseaujevski moralni | subjekt | "deli muke njemu podobnih; toda ta udeleženost | C |
prej zato, da se ne bi ugodje, ki ga izkusi | subjekt | v usmiljenju, sprevrglo v zli užitek. Nevarnosti | C |
usmiljenja v slabost, do česar bi prišlo, če bi | subjekt | v neposredni identifikaciji s trpljenjem drugega | C |
za kar gre Sadu, namreč zlu, ki ga želi sam | subjekt | in ki ga želi njegov bližnjik.Rousseau pri tem | C |
ugodja, omogoči, da uvidimo, kako že Rousseaujev | subjekt | črpa ugodje iz prizorov trpljenja in fantazmatske | C |
To tudi pojasni, zakaj mora rousseujevski | subjekt | usmiljenja, ki je eminentno subjekt ugodja, | C |
rousseujevski subjekt usmiljenja, ki je eminentno | subjekt | ugodja, potlačiti užitek, ki mu ga zbujajo prizori | C |
uživanje v trpljenju Drugega. Narobe pa sadovski | subjekt | užitka mora, zato da bi se lahko vzdrževal v | C |
denaturirane potrebe oziroma gona. Socializirani | subjekt | po Rousseauju nima več neposrednega stika z | C |
V toliko bi lahko rekli, da je Rousseaujev | subjekt | eminentno subjekt želje, natančneje, nevedne | C |
lahko rekli, da je Rousseaujev subjekt eminentno | subjekt | želje, natančneje, nevedne želje, ki se izgublja | C |
ni narobe interpretiral glasu narave, Sadov | subjekt | inkarnira suvereni "vem".Je neka zanesljivost | C |
saj bi bil nastali nered vaše delo." Sadov | subjekt | je "kovač svoje sreče", bi lahko rekli, s pogojem | C |
sreča na škodo kogar koli. Ne le da se sadovski | subjekt | ne ozira na blaginjo drugega, prav nasprotno | C |
cene, ki jo za njegovo pridobivanje plačata | subjekt | in Drugi.Indiferentnost tu koincidira z neizdiferenc | C |
užitka pokaže, da v hipu, ko nastopi užitek, | subjekt | izgine.Da ni subjekta užitka, da užitek problematizi | C |
navsezadnje subjektivna pozicija sadista, ki ravno ni | subjekt, | pač pa orodje volje do užitka.Tudi za sadista | C |
torej užitek tisto izkustvo, glede katerega | subjekt | ne more nikdar reči: ad sum.Ko vznikne užitek | C |
ireduktibilnega, "enkrat za vselej". Dovolj je, da ga | subjekt | izkusi enkrat in že se mu ne more več odtegniti | C |
radikalno ex-sistenten in tak status ima tudi | subjekt, | saj ga užitek postavlja zunaj dosega Zakona | C |
In prav v tisti meri, v kateri je sadovski | subjekt | suženj ponavljanja volje do užitka, lahko Lacan | C |
vsakokratnemu modusu užitka. Sam Sade poudarja, da | subjekt | ne vztraja v biti, kot jo nalaga užitek, iz | C |
pulzija, pulzija smrti. Ta užitek, ki mu je | subjekt | pripravljen žrtvovati vse, tudi svojo živo substanco | C |
Sadovih naukov je, da užitek, za katerim se žene | subjekt, | nujno implicira neadaptacijo.Užitek kot ponavljanje | C |
razmerje dominacije in podrejenosti. Razuzdanec ni | subjekt | izjavljanja "kategoričnega imperativa" užitka | C |
subjekta, da se odpove zadovoljitvi strasti, Sadov | subjekt | reče Ne! Toda ta Drugi je nepravi, neavtentični | C |
utelešenje volje do užitka; temu Drugemu pa | subjekt | ne more reči Ne, pač pa se mu mora ukloniti | C |
izpolnjevanje dolžnosti do Drugega. Sadovski | subjekt | resda prestopi iz tabora tradicionalnega, freudovskega | C |
dolžnosti, samo da tradicionalna etika zahteva, da | subjekt | žrtvuje svoje ugodje, se odpove užitku.Narobe | C |
do Drugega civilizacije, pač pa do užitka. | Subjekt | civilizacije je v Sadovih očeh kriv, ker je | C |
zbledijo vsi ideali in vse vrednote, saj je tudi | subjekt | spremenjen v instrument solipsističnega užitka | C |
subjektu, da se osvobodi državnih zakonov. Če se | subjekt | upira zakonom, to ni v imenu kake neodtujljive | C |
upiranja človeškim zakonom, ampak ne zato, da bi | subjekt | uveljavljal svojo lastno voljo, pač pa naravni | C |
uveljavljal svojo lastno voljo, pač pa naravni zakon. | Subjekt | je svoboden zato, da uveljavlja zakon narave | C |
asimetrijo med imperativom užitka in subjektom. | Subjekt | ni nikdar avtor, izjavljalec tega imperativa | C |
predpostavka? Sade krivi civilizacijo, ker | subjekt | uživa premalo ali nepopolno, skratka, civilizacija | C |
drugo kot obramba pred užitkom, je kriva, da je | subjekt | manko užitka.Prepričan je, da bi subjekt, če | C |
je subjekt manko užitka. Prepričan je, da bi | subjekt, | če bi zahteve civilizacije popustile, ponovno | C |
narave že artefakt, utvara, iluzija, s katero se | subjekt | brani pred opustošenjem, ki ga v njegovem telesu | C |
Sade klone pred željo. Ne seveda tako kot | subjekt | tradicionalne etike, ki se pred vsemogočnostjo | C |
destrukciji, z eno besedo, te zločinske želje sadovski | subjekt | vseeno ne vzame nase, pač pa jo pripiše Drugemu | C |
A tisto, za kar mu gre, je stanje, ko bi se | subjekt | nehal pritoževati zato, ker ne uživa, ker nezadostno | C |
ni, ki bi se lahko pritoževal, kajti sadovski | subjekt | ni drugo kot orodje volje do užitka.Instrumentalizac | C |
mutacijo subjekta. Ko stopi na oder užitek, sam | subjekt | zbledi, ugasne v "postal sem ono". Nastop užitka | C |
subjektivacijo in destitucijo pojasni, zakaj sadovski | subjekt | ne more biti subjekt operacije, pač pa le objekt | C |
pojasni, zakaj sadovski subjekt ne more biti | subjekt | operacije, pač pa le objekt, orodje Drugega | C |
pričajo o tem, da obstajata dva načina, kako lahko | subjekt | zasede mesto objekta a: kot rabelj v sadovski | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |