nova beseda iz Slovenije
subjektu in nad njim in suvereno avtonomijo, ki jo | subjekt | brani kot svojo temeljno pravico, bolj ali manj | C |
scena sodišča zahteva razcep subjekta, kajti | subjekt, | ko se znajde v vlogi obtoženca pred svojo vestjo | C |
izvirno zunajčasno konstelacijo, v kateri se | subjekt | izbere oziroma za vse večne čase določi svoj | C |
implicira Kantovo pojmovanje svobode. Kajti po Kantu | subjekt | ni kriv le za kršitve zakona, marveč tudi za | C |
več v njegovi moči," pravi Kant. "Toda isti | subjekt, | ki se na drugi strani zaveda samega sebe tudi | C |
rekoč v perspektivo poslednje sodbe, ko mora | subjekt | tako rekoč "potegniti črto" pod vsa svoja dejanja | C |
črto" pod vsa svoja dejanja. Bolečina, ki jo | subjekt | izkusi, ko se kesa, je sicer, kot priznava sam | C |
da je na neki način že dober. Če se lahko sam | subjekt | ponovno rodi z dejanjem, katerega načelo in | C |
hoče Kant. Z drugimi besedami, če se lahko | subjekt | regenerira tako rekoč "z lastnimi močmi", potem | C |
rojstva v stanju aporije: ne glede na to, da sam | subjekt | dvomi vase, da vedno znova zapade zlu, mora | C |
ozdravitev" implicira moment neozdravljivega, kajti | subjekt | "ozdravi" šele, ko trči na svojo resnico.Analiza | C |
bit kot objekt a, kot vzrok želje. Skratka, | subjekt | ozdravi od upravičevanja, ko se vrne na točko | C |
izbiro, kajti v vsakem primeru gre za to, da se | subjekt | izbere kot objekt a.Za perverzneža bi lahko | C |
zato, ker je v posesti "zaseženega" užitka, se | subjekt | lahko obrne na to instanco z zahtevo, da mu | C |
figura "konfiskatorja" in instance, ki se ji | subjekt | legitimno pritožuje.To pa je hkrati tudi tisti | C |
pa je hkrati tudi tisti Drugi, za katerega si | subjekt | prizadeva, da bi postal vzrok njegove želje | C |
volje do užitka, torej tistega Drugega, ki mu | subjekt | ne more reči Ne!, pač pa se mu mora ukloniti | C |
Ne!, pač pa se mu mora ukloniti. Nevrotik, | subjekt | želje par excellence, se sooča z voljo do užitka | C |
kot objekt, ko izkusi, kaj pomeni ne biti več | subjekt. | To je izkustvo asubjektivacije, ki jo implicira | C |
To bi lahko povedali tudi drugače. | Subjekt | se ni zmožen realizirati, prepoznati svoje biti | C |
subjektivirati. Ko stopi na oder pulzija, sam | subjekt | ugasne v "postal sem ono".Tako namesto subjektivacij | C |
rekonstituiran, subjekta, ki ni več patološki | subjekt, | subjekta, ki naj bi poslej vedel, da govori | C |
bistveno - ta anulacija manka biti nastopi, ko | subjekt | ni več subjekt, ker je ves poistoveten z modusom | C |
anulacija manka biti nastopi, ko subjekt ni več | subjekt, | ker je ves poistoveten z modusom uživanja, ki | C |
ukinitev manka biti napotuje na nekaj, kar ni (več) | subjekt, | oz. na stanje, kjer ni več subjekta.To je logična | C |
manka anulira tudi status subjekta. Kajti | subjekt | v nekem smislu ni drugega kakor prazno mesto | C |
nevednost glede pogojujočega ga realnega. Kaj je | subjekt, | potem ko je očiščen označevalne kavzalnosti | C |
vzroki subjekta kot učinka, potem pade tudi | subjekt, | ki je učinek označevalca-vzroka.Neozdravljiva | C |
Neozdravljiva resnica torej ne more biti odkritje, da je | subjekt | svoboden, saj je sam subjekt eliminiran s padcem | C |
odkritje, da je subjekt svoboden, saj je sam | subjekt | eliminiran s padcem označevalca.Očiščenje subjekta | C |
od označevalca kot njegovega vzroka ni novi | subjekt, | pač pa destitucija subjekta. Ostanek analize | C |
pa destitucija subjekta. Ostanek analize ni | subjekt, | pač pa vzrok kot ne-označevalec.Status subjekta | C |
izbire. Subjektivna destitucija ne pomeni, da je | subjekt | poslej obsojen na definitivni manko biti, pač | C |
toda v registru ekstimnega. Drugače povedano, | subjekt | mora prepoznati svoje mesto v neki nasebnosti | C |
realizacije želje. Objekt a je "tisto, kar je bil | subjekt | za Drugega v svojem vzniku živega bitja". Ko | C |
za Drugega v svojem vzniku živega bitja". Ko | subjekt | ugasne kot manko biti, vznikne kot objekt a | C |
manko biti, vznikne kot objekt a. To ni svoboden | subjekt, | pač pa subjekt, obešen na željo Drugega.Subjekt | C |
kot objekt a. To ni svoboden subjekt, pač pa | subjekt, | obešen na željo Drugega.Subjekt torej ne odkrije | C |
subjekt, pač pa subjekt, obešen na željo Drugega. | Subjekt | torej ne odkrije, da je bil svoboden, pač pa | C |
da je bil od vsega začetka podvržen Drugemu. | Subjekt | dobi svoj objektni status, svoj status objekta | C |
Drugega. Na prvi pogled se zdi, da ostaja | subjekt | tudi v trenutku realizacije želje, se pravi | C |
trenutku realizacije želje, se pravi v trenutku, ko | subjekt | preide v realno, skratka, celo v trenutku, ko | C |
popkovino povezan z Drugim, saj gre za to, da | subjekt | odkrije, kaj je bil "za Drugega".To ohranitev | C |
določeno rezervo: prvič zato, ker realizirani | subjekt | ravno ni več subjekt, pač pa se prepozna v objektu | C |
prvič zato, ker realizirani subjekt ravno ni več | subjekt, | pač pa se prepozna v objektu; drugič zato, ker | C |
status subjekta izreka v pretekliku: "to, kar je | subjekt | bil".Skratka, meri na neko postsubjektivno razsežnos | C |
postsubjektivno razsežnost, v kateri nastopi | subjekt | kot produciran, kot produkt in ne kot učinek | C |
izginotje Drugega. In ko izgine Drugi, izgine tudi | subjekt. | Zato na koncu analize vznikne nekdo, ki se lahko | C |
etike, je to natanko v tisti meri, v kateri | subjekt | pride do spoznanja, da je v svojem statusu subjekta | C |
nepojmljive izbire, ker se situira v čas, ko | subjekt | še ni bil subjekt.Toda hkrati Freudov imperativ | C |
ker se situira v čas, ko subjekt še ni bil | subjekt. | Toda hkrati Freudov imperativ, Wo Es war, soll | C |
določena, kajti prav "kot objekt želje ... je | subjekt | pozvan, da se ponovno rodi, zato da bi vedel | C |
ali hoče tisto, kar želi". V trenutku, ko | subjekt | ugasne, ko torej ni več nobenega svobodnega | C |
subjektom, ki se ponovno rodi kot vprašanje, | subjekt, | ki se mora še določiti.Za subjekt, ki se prepozna | C |
vprašanje, subjekt, ki se mora še določiti. Za | subjekt, | ki se prepozna v statusu objekta a, se pravi | C |
formulacija v terminih privolitve v voljo Drugega. | Subjekt | se pri stoikih ponovno rodi v perspektivi "Naj | C |
možnemu padcu v zlo, zato da bi vzniknil zgolj kot | subjekt | hegemonikona.Toda ta volja vseeno ni volja Drugega | C |
modusu fakticitete "Es ist so!", mora stoiški | subjekt | dati svoj Hočem!V tem ima edini smisel nam nepojmlji | C |
stoiške privolitve v Usodo. Ne gre za to, da se | subjekt | resignirano ukloni nesrečam, ki ga doletijo | C |
pojmuje Kant, seveda ne gre za to, da bi se | subjekt | znebil krivde za pretekle kršitve, pač pa za | C |
kršitve, pač pa za privolitev. Toda v kaj mora | subjekt | pravzaprav privoliti, da bi se lahko ponovno | C |
razsežnosti objekta: objekta kot tistega, o čemer | subjekt | ne more govoriti, in objekta kot tistega, čemur | C |
more govoriti, in objekta kot tistega, čemur | subjekt | govori.V analizi te konvergence - ki ni nič | C |
konvergence - ki ni nič drugega kot razkritje, da je | subjekt | sam tisti, ki si govori, on sam je tisto, o | C |
razkriti, dokler se na raven instance, ki ji | subjekt | "v resnici" govori, ne umesti analitik. Vsa | C |
analitik. Vsa Lacanova poanta je v tem, da | subjekt | ne more priti do svoje resnice sam, brez pomoči | C |
moralni zakon sicer veljaven za vse, da pa je | subjekt | izjavljanja tega zakona instanca, ki se ne pusti | C |
vprašanje, ali bi lahko vsi ravnali tako, kot ravna | subjekt. | Če bi lahko vsakdo ravnal, kot ravna subjekt | C |
subjekt. Če bi lahko vsakdo ravnal, kot ravna | subjekt, | ne da bi to povzročilo katastrofo, potem je | C |
notranje sodbe. Hegel sicer poudari, da se mora | subjekt, | zato da bi lahko samega sebe zrl v predmetnosti | C |
avtonomne volje. Sade namreč pokaže, da se | subjekt | nikdar ne podreja svojemu zakonu - subjekt ni | C |
se subjekt nikdar ne podreja svojemu zakonu - | subjekt | ni samozakonodajalec, pač pa se vedno podreja | C |
vedno podreja zakonu Drugega. Tako ni svoboden | subjekt, | kot trdi Kant, pač pa Drugi.Glas, ki izreka | C |
deluj tako itn., je prav glas Drugega oziroma | subjekt | izjavljanja tega zakona, te zapovedi je Drugi | C |
Lacanu goljufal, ker hoče, da verjamemo, da | subjekt | zapoveduje samemu sebi, izreka zakon, ki ga | C |
subjekta, četudi - kot v Kantovem primeru - | subjekt | ta glas sliši v sebi.Kant zahteva od subjekta | C |
njegov, prepozna za svojega. Kantov moralni | subjekt | je potemtakem obrnjeni psihotik.Tudi on sliši | C |
uživanje v težavah in celo trpljenju, ki ga izkusi | subjekt, | ko sledi univerzalnemu zakonu.Gre namreč za | C |
nikdar zadovoljen, nikdar zadovoljen, naj si | subjekt | še tako prizadeva delovati iz čiste dolžnosti | C |
samovolje, tudi oraklja, zakona znakov, kjer | subjekt | nima nobenega jamstva, glede katerega nima nobene | C |
nedvoumno pokaže, da to maksimo izreka Drugi in ne | subjekt, | Drugi, ki hoče brezmejni užitek, narobe pa Kant | C |
Drugega, in neko drugo željo, ki je v tem, da mora | subjekt | dati svoj pristanek, privolitev usodi, če naj | C |
svoboda želeti si zaman"; v zadnji instanci | subjekt | nima druge svobode kakor "svobodo umreti". Opora | C |
izključitvi vsega tistega, gona ali čustva, kar bi | subjekt | lahko trpel v svojem interesu za objekt - tistega | C |
priznava, da ima bolečina, trpljenje, ki ga izkusi | subjekt, | konstitutivno vlogo v njegovem odnosu do moralnega | C |
da prisili drugega v bolečini izkusiti, da je | subjekt | zakona, ki mu povzroča trpljenje". Grobo povedano | C |
univerzalizabilno maksimo "pravico imam ...", ne more biti | subjekt, | pač pa le Drugi. Prvo, kar je treba ob tem poudarit | C |
sadist v svoji žrtvi, je "točka, na kateri je / | subjekt/ | pripet na užitek, ki ga razcepi in ki ga sadist | C |
Razcep je na neki način zunanji, ker je tudi sam | subjekt | - kolikor je namreč reprezentiran s pomočjo | C |
implicira drugačno razmerje do Drugega. Tu ni več | subjekt | tisti, ki je zunaj, v polju Drugega, pač pa | C |
stanje zanika. Skratka, ni izjave, od katere se | subjekt | izjavljanja ne bi mogel distancirati, zato mora | C |
negotovosti glede stališča, ki ga lahko zavzame | subjekt | do tega, kar reče, oziroma poslušalec, ko se | C |
izjave. Instanca glasu vznikne torej vsakič, ko | subjekt | ne more določiti svojega mesta glede na označevalno | C |
problema kakor zasesti mesto subjekta izjavljanja. | Subjekt | izjavljanja imperativa je lahko le Drugi, ne | C |
izjavljanja imperativa je lahko le Drugi, ne pa | subjekt | izjave, saj je prav tisti, ki se mora pokoriti | C |
obramba in hkrati kot instanca, pred katero se | subjekt | brani, pokaže vso kompleksnost razmerja med | C |
operacija očiščenja, "olupljenja" subjekta: | subjekt | moralnega zakona mora biti očiščen vsega, ne | C |
nemogoče", nedvomno subjektov glas - saj svobodni | subjekt | ne priznava nobene zunanje avtoritete - po drugi | C |
drugače povedano, sam glas je modus subjekta, je | subjekt. | Lacan pa pokaže, da je ta notranji glas sicer | C |
svoje, ne glede na ceno, ki jo mora plačati | subjekt. | In če lahko Lacan razkrije latentni sadizem | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |