nova beseda iz Slovenije
pot "iskanja sreče v zlu", na katero opozarja | Lacan | v "Kantu s Sadom", tista pot namreč, ki je subjektivni | C |
oklepa kot največjega zaklada. Ali, kot pravi | Lacan, | nevrotik se lahko "tam nekje čisto pri dnu počuti | C |
v praznini manka biti prepozna tisto, čemur | Lacan | pravi "najbližja Stvar". Prepoznati se v "najbližji | C |
prazno mesto subjekta reprezentira, kot pravi | Lacan, | subjektovo nevednost glede pogojujočega ga realnega | C |
očiščen označevalne kavzalnosti, ki ga pogojuje? | Lacan | govori o destituciji subjekta, zato da ne bi | C |
za Drugega", je mogoče reči, da je "na sebi". | Lacan | sicer vpelje objekt v navezavi na Drugega, na | C |
pač pa "Autre Chose", "Druga Stvar", kot pravi | Lacan, | oziroma užitek. Če se v analizi postavlja problem | C |
povzetku seminarja "L'acte psychanalytique" | Lacan | to eksplicitno zatrdi: "Ali psihoanalizant ob | C |
svojem znamenitem spisu "Kant s Sadom" hoče | Lacan | do take neozdravljive resnice, resda za nazaj | C |
nekakšno orodje, pomoček za branje Kanta, hoče | Lacan | soočiti Kanta z nečim, kar je samemu Kantu in | C |
Kant s Sadom" naj bi ilustriral, kot zapiše sam | Lacan, | trivialno in hkrati paradoksno tezo, da je | C |
razmerja med Kantom in Sadom, kot ga vzpostavi | Lacan. | Res je sicer, da Hegel priznava Kantu zasluge | C |
v kateri mi ugaja, da me vidi", kot bi rekel | Lacan. | Tako recimo za Napoleona dobi njegova heroična | C |
Skupni imenovalec teh kritik je očitek, da je | Lacan | prehitro priličil Kanta s Sadom in s tem potvoril | C |
spoštovanju človekovih pravic. Tako lahko | Lacan | iz Kantove omembe bolečine, ki spremlja spoštovanje | C |
na patološko pri spoštovanju zakona. Toda | Lacan | se ne zadovolji s tem, da dokaže univerzalizabilnost | C |
"Kako je mogoče, da Kant ne vidi," sprašuje | Lacan, | "na kakšno oviro trči njegov čisto buržoazni | C |
in hkrati neutemeljeno". Z drugimi besedami, | Lacan | naj bi pri Kantu zanemaril temeljno dvojnost | C |
Pravico imam uživati v tvojem telesu ...", hoče | Lacan | pokazati, da je Sade bolj pošten od Kanta, ker | C |
kateri temelji Kantova etika; na drugi strani pa | Lacan | noče videti razcepa, ki ga sam Kant uvaja, namreč | C |
se zbira pod tem izrazom, česar pa ne Kant ne | Lacan | zares ne pojasnita." Lacanu priznava zasluge | C |
to razliko, da Sade to pokaže, Kant pa ne. | Lacan | naj bi pri tem izhajal predvsem iz afekta bolečine | C |
erotičnem izmikanju objekta zakona, dobrega, naj bi | Lacan | videl znamenje za diabolično podvojitev dobrega | C |
razcep subjekta. Tudi kritiki priznavajo, da ima | Lacan | prav, ko ugotavlja, da je stična točka med Kantom | C |
dvojni odskok od običajnega branja Kanta in Sada: | Lacan | užitek umesti v Kantovo etiko, za katero se | C |
subjektovega razcepa. Tako bi lahko rekli, da | Lacan | "igra" na dvoumje subjektovega razcepa: kar | C |
zahteva žrtvovanje. Temu užitku kot delitelju | Lacan | pravi volja do užitka. Tu se pokaže, da ni nobenega | C |
Tu se pokaže, da ni nobenega nasprotja, če | Lacan | vztraja pri tem, da gre pri Kantu in Sadu za | C |
razcep lepi užitek. In prav ta nepriznani užitek | Lacan | zalezuje pri Kantu. Sadova maksima "'Pravico | C |
manifestiran, vsakič, ko je zakamufliran, kot | Lacan | očita Kantu, smo soočeni s situacijo, ko "iz | C |
iz morilskih globin vsakega imperativa, pravi | Lacan, | odmeva homofonija Tu es, hkrati 'Ti si' in | C |
rudimentarni analizi ti-ja v Etiki psihoanalize | Lacan | pokaže, da je subjektov odnos do das Ding v | C |
tujek, kot moment heterogenosti. Zato lahko | Lacan | tudi reče, da moralni zakon ne deluje zgolj | C |
Ne ubijaj!, ne Kradi! itn., pač pa glas. Sam | Lacan, | zato da bi s pomočjo Sada izpostavil pri Kantu | C |
glasom, glasom kot objektom, ki je, kot pravi | Lacan, | "čudno ločen od subjekta". Pri Kantu pa je ta | C |
povedano, sam glas je modus subjekta, je subjekt. | Lacan | pa pokaže, da je ta notranji glas sicer v subjektu | C |
subjektov glas, temveč nekaj subjektu tujega. | Lacan | se pri tem sklicuje na psihotično izkustvo, | C |
ceno, ki jo mora plačati subjekt. In če lahko | Lacan | razkrije latentni sadizem Kantove etike, je | C |
fenomenalno potezo, je to zato, ker, kot pravi | Lacan, | "objekt zakona ne sme na noben način sugerirati | C |
vprašanje užitka Drugega, vtihotapi, kot pravi | Lacan, | "svoj voluntarizem Zakona-za-Zakon, za katerega | C |
lahko bila v pomoč enigmatična opazka, v kateri | Lacan | etiko povezuje z molkom in ne glasom: "Etika | C |
ali celo narave oziroma užitka kot pri Sadu. | Lacan | na tem mestu postavi diskretno, a zato nič manj | C |
ni tisto, kar je skrito v drugem, odgovarja | Lacan. | Ljubeči v ljubljenem nekaj vidi, od njega nekaj | C |
Malebranchevem univerzumu veljalo to, kar nekje pravi | Lacan, | da so namreč prav materialisti les seuls croyants | C |
Malebranchu torej očitno velja to, kar o norosti pravi | Lacan: | ni nor samo berač, ki sam zase misli, da je | C |
totalna polnost biti, manjka, je, kot pravi | Lacan, | prav poglavitno v biti, se pravi obstoj.Iluzija | C |
Minazzoli. Pariz: Les Éditions du Cerf, 1986. | Lacan, | Jacques. Écrits. Pariz: Éditions du Seuil, 1966 | C |
Bergson, Merleau-Ponty, Lyotard, Foucault, | Lacan, | Bourdieu, Ricoeur, Derrida, njihove ideje poenostavila | C |
V 40. in 50. letih sta bila Merleau-Ponty in | Lacan | tista, ki sta se (s filozofijo in psihoanalizo | C |
telesa / jaza do drugega. To je tisto, kar | Lacan | - v opredelitvi, ki črpa teoretsko moč iz lingvistike | C |
tako, da se v njej izgubim kot objekt."(123) | Lacan | na novo razvije Heglovega gospodarja / sužnja | C |
asimetričnost reverzibilnosti zaznavanja, podobno kot | Lacan | teoretizira o seksualnem subjektu / objektu | C |
prefinjeno sta jo preoblikovala Merleau-Ponty in | Lacan) | , je predelala z zavedanjem o delitvi moči, ki | C |
osvetli Riesman in kot ga nedvoumno začrtata | Lacan | ter Merleau-Ponty, ne da bi se pri tem v celoti | C |
, na to "motnjo" gledali v pozitivni luči. | Lacan | je v teoretskem registru zarisal to "motnjo | C |
narcistične vzpostavitve jaza, kot jo začrta | Lacan | v "Zrcalnem stadiju", lahko vidimo, da je bila | C |
to nas spomni na to, da falos, kot je trdil | Lacan, | lahko igra svojo vlogo le, če je zastrt: Pollock | C |
drugim, kot ga je začrtal psihoanalitik Jacques | Lacan | v razpravi "Zrcalni stadij"(354).V njej Lacan | C |
Lacan v razpravi "Zrcalni stadij"(354). V njej | Lacan | opiše značilno narcistični trenutek v otrokovem | C |
ki jo Merleau-Ponty artikulira kot preplet, | Lacan | pa meni, da ima temelj v manku, je izvorni vidik | C |
kot svojo polnost potrdi zgolj tisto, kar bi | Lacan | in Sartre pojmovala kot popoln manko in kar | C |
odtujitev." Acconcijevo delo raziskuje to, kar | Lacan | preučuje kot funkcijo podobe same - ali, natančneje | C |
stadija). Takšni krivulji je nedvoumno sledil | Lacan: | "Zrcalni stadij je drama, katere notranji vzgib | C |
raziskujejo stanje odtujitve v drugem, ki ga | Lacan | opredeli kot postzrcalni stadij.Ti performansi | C |
lahko, da je tudi enako privlačna. Jacques | Lacan | in Jacques Derrida, ki običajno veljata za najskrajnejša | C |
fenomenološkim temeljem poststrukturalizma ( | Lacan | se je poglobljeno ukvarjal z delom Merleau-Pontyja | C |
Dean, The Self and Its Pleasures: Bataille, | Lacan, | and the History of the Decentred Subject, Cornell | C |
Cambridge in New York, 1994, str. 195. (123) | Lacan, | "The Function and Field of Speech and Language | C |
Introduction to the Reading of Hegel", str. 101; | Lacan, | "On the Subject Who Is Supposed to Know", str | C |
diskriminatorni aparat spolne razlike. (131) | Lacan | in de Beauvoirjeva sta se osebno poznala; de | C |
prevod, "Preplet - hiazem", str. 122. (138) | Lacan, | "The Mirror Stage as Formative of the Function | C |
podobo, tj. kot identifikacijsko razmerje" ( | Lacan, | navedeno v Butler, Bodies That Matter, str. | C |
Yale University Press, New Haven, 1989. (186) | Lacan | piše, da penis "svoje vloge ne more igrati drugače | C |
Jacqueline Rose (ur.), Feminine Sexuality: Jacques | Lacan | and the école freudienne, prev. Jacqueline Rose | C |
Pomen falosa", prev. Marjan Šimenc, v: Jacques | Lacan, | Spisi, Analecta, Ljubljana, 1994, str. 239. | C |
ženskih aktov v zahodnem slikarstvu. (202) | Lacan | poudarja, da je imela moška parada (denimo delavca | C |
ponatis v Arrogant Purpose, str. 166. (228) | Lacan | v "Pomenu falosa" nedvoumno zatrdi, da se falosa | C |
240). Kot so poudarile številne feministke, | Lacan | sočasno zdrsne nazaj v esencializirajočo logiko | C |
zanimanje za konkretne učinke jezika. (354) Jacques | Lacan, | "The Mirror Stage as Formative of the Function | C |
teoretsko psihoanalizo, Ljubljana, 1993, str. 37. | Lacan | se v tej razpravi najbolj približa eksistencialističnim | C |
Square Press, New York, 1956, str. 355. (360) | Lacan, | "The Eye and the Gaze", v: The Four Fundamental | C |
Language of Psycho-Analysis, str. 211. (362) | Lacan, | "The Mirror Stage", str. 2, 4; slov. prevod | C |
Art + Text, št. 5, jesen 1982, str. 7. (363) | Lacan, | "The Mirror Stage", str. 4, 5; slov. prevod | C |
posebej poudarila: čeprav so (kot so trdili | Lacan | in drugi) odtujeni tako moški kot ženske, so | C |
Smith, Salt Lake City, 1991, str. 94. (390) | Lacan, | "The Line and the Light", v: The Four Fundamental | C |
Galilée, Pariz, 1977, str. 138. (569) Jacques | Lacan, | "The Split between the Eye and the Gaze" (1964 | C |
Luce feministična kritika; jaz / drugi op. 155; | Lacan | op. 133; Merleau-Ponty; moški pogled; o moški | C |
Kwon, Miwon o Mendieti op. 70 | Lacan, | Jacques Drugi op. 152; jaz / drugi op. 117, | C |
Laban, Rudolf von | Lacan, | Jacques Lamphere, Louise | C |
ukvarjal pokojni francoski analitik Jacques | Lacan, | zlasti pa feministke, ki so kritizirale in razvijale | C |
zastopa znak, od tod tudi manko. Natanko tako | Lacan | opredeli realno in na osnovi tega razpravlja | C |
University Press, New York, 1977. (14) Jacques | Lacan, | Feminine Sexuality, ur. Juliet Mitchell in Jacqueline | C |
kritiki v glavnem iskali ključe za moške figure: | Lacan, | Barthes, Althusser... Ki jih ni bilo težko | D |
analitični Wittgenstein, Heidegger in še posebej | Lacan. | Njena analitičnost ni ne rezultat objektivnosti | D |
sliko dolgo imel francoski psihoanalitik Jacques | Lacan. | Ni pa je razkazoval v vsej njeni nagoti, temveč | D |
sta že pred desetletji razmišljala Freud in | Lacan, | ima naše dojemanje človeškega telesa zelo malo | D |
sestrstva, siamskih duš, kot ju je imenoval | Lacan. | Odsotnost očeta in sploh moškega, opis otroštva | D |
ontologije: paradoks nas vrača nazaj na raven doxe. » | Lacan« | je le deus ex machina, ki omogoča metaforizacijo | D |
ki sámo ne potrebuje nobenega organa ...« ( | Lacan) | , se pravi v resnici niti sáme slike. Lahko | D |
psychanalyse (Zgodovina psihoanalize), Jacques | Lacan | in Pourquoi la Psychanalyse?(Zakaj psihoanaliza | D |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |