nova beseda iz Slovenije

lacan (101-200)


pot "iskanja sreče v zlu", na katero opozarja      Lacan      v "Kantu s Sadom", tista pot namreč, ki je subjektivni  C
oklepa kot največjega zaklada. Ali, kot pravi      Lacan,      nevrotik se lahko "tam nekje čisto pri dnu počuti  C
v praznini manka biti prepozna tisto, čemur      Lacan      pravi "najbližja Stvar". Prepoznati se v "najbližji  C
prazno mesto subjekta reprezentira, kot pravi      Lacan,      subjektovo nevednost glede pogojujočega ga realnega  C
očiščen označevalne kavzalnosti, ki ga pogojuje?      Lacan      govori o destituciji subjekta, zato da ne bi  C
za Drugega", je mogoče reči, da je "na sebi".      Lacan      sicer vpelje objekt v navezavi na Drugega, na  C
pač pa "Autre Chose", "Druga Stvar", kot pravi      Lacan,      oziroma užitek. Če se v analizi postavlja problem  C
povzetku seminarja "L'acte psychanalytique"      Lacan      to eksplicitno zatrdi: "Ali psihoanalizant ob  C
svojem znamenitem spisu "Kant s Sadom" hoče      Lacan      do take neozdravljive resnice, resda za nazaj  C
nekakšno orodje, pomoček za branje Kanta, hoče      Lacan      soočiti Kanta z nečim, kar je samemu Kantu in  C
Kant s Sadom" naj bi ilustriral, kot zapiše sam      Lacan,      trivialno in hkrati paradoksno tezo, da je   C
razmerja med Kantom in Sadom, kot ga vzpostavi      Lacan.      Res je sicer, da Hegel priznava Kantu zasluge  C
v kateri mi ugaja, da me vidi", kot bi rekel      Lacan.      Tako recimo za Napoleona dobi njegova heroična  C
Skupni imenovalec teh kritik je očitek, da je      Lacan      prehitro priličil Kanta s Sadom in s tem potvoril  C
spoštovanju človekovih pravic. Tako lahko      Lacan      iz Kantove omembe bolečine, ki spremlja spoštovanje  C
na patološko pri spoštovanju zakona. Toda      Lacan      se ne zadovolji s tem, da dokaže univerzalizabilnost  C
"Kako je mogoče, da Kant ne vidi," sprašuje      Lacan,      "na kakšno oviro trči njegov čisto buržoazni  C
in hkrati neutemeljeno". Z drugimi besedami,      Lacan      naj bi pri Kantu zanemaril temeljno dvojnost  C
Pravico imam uživati v tvojem telesu ...", hoče      Lacan      pokazati, da je Sade bolj pošten od Kanta, ker  C
kateri temelji Kantova etika; na drugi strani pa      Lacan      noče videti razcepa, ki ga sam Kant uvaja, namreč  C
se zbira pod tem izrazom, česar pa ne Kant ne      Lacan      zares ne pojasnita." Lacanu priznava zasluge  C
to razliko, da Sade to pokaže, Kant pa ne.      Lacan      naj bi pri tem izhajal predvsem iz afekta bolečine  C
erotičnem izmikanju objekta zakona, dobrega, naj bi      Lacan      videl znamenje za diabolično podvojitev dobrega  C
razcep subjekta. Tudi kritiki priznavajo, da ima      Lacan      prav, ko ugotavlja, da je stična točka med Kantom  C
dvojni odskok od običajnega branja Kanta in Sada:      Lacan      užitek umesti v Kantovo etiko, za katero se  C
subjektovega razcepa. Tako bi lahko rekli, da      Lacan      "igra" na dvoumje subjektovega razcepa: kar  C
zahteva žrtvovanje. Temu užitku kot delitelju      Lacan      pravi volja do užitka. Tu se pokaže, da ni nobenega  C
Tu se pokaže, da ni nobenega nasprotja, če      Lacan      vztraja pri tem, da gre pri Kantu in Sadu za  C
razcep lepi užitek. In prav ta nepriznani užitek      Lacan      zalezuje pri Kantu. Sadova maksima "'Pravico  C
manifestiran, vsakič, ko je zakamufliran, kot      Lacan      očita Kantu, smo soočeni s situacijo, ko "iz  C
iz morilskih globin vsakega imperativa, pravi      Lacan,      odmeva homofonija Tu es, hkrati 'Ti si' in   C
rudimentarni analizi ti-ja v Etiki psihoanalize      Lacan      pokaže, da je subjektov odnos do das Ding v  C
tujek, kot moment heterogenosti. Zato lahko      Lacan      tudi reče, da moralni zakon ne deluje zgolj  C
Ne ubijaj!, ne Kradi! itn., pač pa glas. Sam      Lacan,      zato da bi s pomočjo Sada izpostavil pri Kantu  C
glasom, glasom kot objektom, ki je, kot pravi      Lacan,      "čudno ločen od subjekta". Pri Kantu pa je ta  C
povedano, sam glas je modus subjekta, je subjekt.      Lacan      pa pokaže, da je ta notranji glas sicer v subjektu  C
subjektov glas, temveč nekaj subjektu tujega.      Lacan      se pri tem sklicuje na psihotično izkustvo,  C
ceno, ki jo mora plačati subjekt. In če lahko      Lacan      razkrije latentni sadizem Kantove etike, je  C
fenomenalno potezo, je to zato, ker, kot pravi      Lacan,      "objekt zakona ne sme na noben način sugerirati  C
vprašanje užitka Drugega, vtihotapi, kot pravi      Lacan,      "svoj voluntarizem Zakona-za-Zakon, za katerega  C
lahko bila v pomoč enigmatična opazka, v kateri      Lacan      etiko povezuje z molkom in ne glasom: "Etika  C
ali celo narave oziroma užitka kot pri Sadu.      Lacan      na tem mestu postavi diskretno, a zato nič manj  C
ni tisto, kar je skrito v drugem, odgovarja      Lacan.     Ljubeči v ljubljenem nekaj vidi, od njega nekaj  C
Malebranchevem univerzumu veljalo to, kar nekje pravi      Lacan,      da so namreč prav materialisti les seuls croyants  C
Malebranchu torej očitno velja to, kar o norosti pravi      Lacan:      ni nor samo berač, ki sam zase misli, da je  C
totalna polnost biti, manjka, je, kot pravi      Lacan,      prav poglavitno v biti, se pravi obstoj.Iluzija  C
Minazzoli. Pariz: Les Éditions du Cerf, 1986.      Lacan,      Jacques. Écrits. Pariz: Éditions du Seuil, 1966  C
Bergson, Merleau-Ponty, Lyotard, Foucault,      Lacan,      Bourdieu, Ricoeur, Derrida, njihove ideje poenostavila  C
V 40. in 50. letih sta bila Merleau-Ponty in      Lacan      tista, ki sta se (s filozofijo in psihoanalizo  C
telesa / jaza do drugega. To je tisto, kar      Lacan      - v opredelitvi, ki črpa teoretsko moč iz lingvistike  C
tako, da se v njej izgubim kot objekt."(123)      Lacan      na novo razvije Heglovega gospodarja / sužnja  C
asimetričnost reverzibilnosti zaznavanja, podobno kot      Lacan      teoretizira o seksualnem subjektu / objektu  C
prefinjeno sta jo preoblikovala Merleau-Ponty in      Lacan)     , je predelala z zavedanjem o delitvi moči, ki  C
osvetli Riesman in kot ga nedvoumno začrtata      Lacan      ter Merleau-Ponty, ne da bi se pri tem v celoti  C
, na to "motnjo" gledali v pozitivni luči.      Lacan      je v teoretskem registru zarisal to "motnjo  C
narcistične vzpostavitve jaza, kot jo začrta      Lacan      v "Zrcalnem stadiju", lahko vidimo, da je bila  C
to nas spomni na to, da falos, kot je trdil      Lacan,      lahko igra svojo vlogo le, če je zastrt: Pollock  C
drugim, kot ga je začrtal psihoanalitik Jacques      Lacan      v razpravi "Zrcalni stadij"(354).V njej Lacan  C
Lacan v razpravi "Zrcalni stadij"(354). V njej      Lacan      opiše značilno narcistični trenutek v otrokovem  C
ki jo Merleau-Ponty artikulira kot preplet,      Lacan      pa meni, da ima temelj v manku, je izvorni vidik  C
kot svojo polnost potrdi zgolj tisto, kar bi      Lacan      in Sartre pojmovala kot popoln manko in kar  C
odtujitev." Acconcijevo delo raziskuje to, kar      Lacan      preučuje kot funkcijo podobe same - ali, natančneje  C
stadija). Takšni krivulji je nedvoumno sledil      Lacan:      "Zrcalni stadij je drama, katere notranji vzgib  C
raziskujejo stanje odtujitve v drugem, ki ga      Lacan      opredeli kot postzrcalni stadij.Ti performansi  C
lahko, da je tudi enako privlačna. Jacques      Lacan      in Jacques Derrida, ki običajno veljata za najskrajnejša  C
fenomenološkim temeljem poststrukturalizma (     Lacan      se je poglobljeno ukvarjal z delom Merleau-Pontyja  C
Dean, The Self and Its Pleasures: Bataille,      Lacan,      and the History of the Decentred Subject, Cornell  C
Cambridge in New York, 1994, str. 195. (123)      Lacan,      "The Function and Field of Speech and Language  C
Introduction to the Reading of Hegel", str. 101;      Lacan,      "On the Subject Who Is Supposed to Know", str  C
diskriminatorni aparat spolne razlike. (131)      Lacan      in de Beauvoirjeva sta se osebno poznala; de  C
prevod, "Preplet - hiazem", str. 122. (138)      Lacan,      "The Mirror Stage as Formative of the Function  C
podobo, tj. kot identifikacijsko razmerje" (     Lacan,      navedeno v Butler, Bodies That Matter, str.  C
Yale University Press, New Haven, 1989. (186)      Lacan      piše, da penis "svoje vloge ne more igrati drugače  C
Jacqueline Rose (ur.), Feminine Sexuality: Jacques      Lacan      and the école freudienne, prev. Jacqueline Rose  C
Pomen falosa", prev. Marjan Šimenc, v: Jacques      Lacan,      Spisi, Analecta, Ljubljana, 1994, str. 239.  C
ženskih aktov v zahodnem slikarstvu. (202)      Lacan      poudarja, da je imela moška parada (denimo delavca  C
ponatis v Arrogant Purpose, str. 166. (228)      Lacan      v "Pomenu falosa" nedvoumno zatrdi, da se falosa  C
240). Kot so poudarile številne feministke,      Lacan      sočasno zdrsne nazaj v esencializirajočo logiko  C
zanimanje za konkretne učinke jezika. (354) Jacques      Lacan,      "The Mirror Stage as Formative of the Function  C
teoretsko psihoanalizo, Ljubljana, 1993, str. 37.      Lacan      se v tej razpravi najbolj približa eksistencialističnim  C
Square Press, New York, 1956, str. 355. (360)      Lacan,      "The Eye and the Gaze", v: The Four Fundamental  C
Language of Psycho-Analysis, str. 211. (362)      Lacan,      "The Mirror Stage", str. 2, 4; slov. prevod  C
Art + Text, št. 5, jesen 1982, str. 7. (363)      Lacan,      "The Mirror Stage", str. 4, 5; slov. prevod  C
posebej poudarila: čeprav so (kot so trdili      Lacan      in drugi) odtujeni tako moški kot ženske, so  C
Smith, Salt Lake City, 1991, str. 94. (390)      Lacan,      "The Line and the Light", v: The Four Fundamental  C
Galilée, Pariz, 1977, str. 138. (569) Jacques      Lacan,      "The Split between the Eye and the Gaze" (1964  C
Luce feministična kritika; jaz / drugi op. 155;      Lacan      op. 133; Merleau-Ponty; moški pogled; o moški  C
Kwon, Miwon o Mendieti op. 70      Lacan,      Jacques Drugi op. 152; jaz / drugi op. 117,  C
Laban, Rudolf von      Lacan,      Jacques Lamphere, Louise   C
ukvarjal pokojni francoski analitik Jacques      Lacan,      zlasti pa feministke, ki so kritizirale in razvijale  C
zastopa znak, od tod tudi manko. Natanko tako      Lacan      opredeli realno in na osnovi tega razpravlja  C
University Press, New York, 1977. (14) Jacques      Lacan,      Feminine Sexuality, ur. Juliet Mitchell in Jacqueline  C
kritiki v glavnem iskali ključe za moške figure:      Lacan,      Barthes, Althusser... Ki jih ni bilo težko  D
analitični Wittgenstein, Heidegger in še posebej      Lacan.     Njena analitičnost ni ne rezultat objektivnosti  D
sliko dolgo imel francoski psihoanalitik Jacques      Lacan.     Ni pa je razkazoval v vsej njeni nagoti, temveč  D
sta že pred desetletji razmišljala Freud in      Lacan,      ima naše dojemanje človeškega telesa zelo malo  D
sestrstva, siamskih duš, kot ju je imenoval      Lacan.     Odsotnost očeta in sploh moškega, opis otroštva  D
ontologije: paradoks nas vrača nazaj na raven doxe. »     Lacan«      je le deus ex machina, ki omogoča metaforizacijo  D
ki sámo ne potrebuje nobenega organa ...« (     Lacan)     , se pravi v resnici niti sáme slike. Lahko  D
psychanalyse (Zgodovina psihoanalize), Jacques      Lacan      in Pourquoi la Psychanalyse?(Zakaj psihoanaliza  D

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA