nova beseda iz Slovenije

Jelica Šumič Riha, Mutacije etike, poved v sobesedilu:



Kant noče nič vedeti o zlem užitku, o Drugem, ki hoče zlo, ki uživa v zlu. Kajti če se je Kant upiral temu, da bi objektu zakona dal kakršno koli fenomenalno potezo, je to zato, ker, kot pravi Lacan, "objekt zakona ne sme na noben način sugerirati zlobnosti realnega Boga". Krščanstvo je že imuniziralo subjekta za užitek Boga, Kant pa ta problem reši tako, da na mestu, kjer bi moral odgovoriti na vprašanje užitka Drugega, vtihotapi, kot pravi Lacan, "svoj voluntarizem Zakona-za-Zakon, za katerega je mogoče reči, da se sklicuje na ataraksijo stoičnega izkustva". Kantova rešitev je pravzaprav ponovitev stoiške geste: Fiat voluntas tua!



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA