hišo (2.401-2.500)

ako se kdaj domov povrne, ali pa zgradi to      hišo      na planinah, katero bomo skoro videli. Brat  A
katero bomo skoro videli. Brat se je odločil za      hišo.     Melkijad prebiva v njej že tretje leto ...   A
stran 113 . / V Naš prihod v Melkijadovo      hišo.      Cvetličnjak. Pokažena večerja.  A
dušni položaj ves pravilen. Stali smo pred      hišo      dokaj časa v lepi noči.Večerno žarjavo smo sicer  A
Čez mnoga leta je prikašljal na Bistrico v      hišo,      kamor je prejšnja leta prihajal. Bil je zelo  A
Bohinju. Ko je mož to povedal, mi od daleč pokaže      hišo,      pri kateri je baje še danes tista volčja ječa  A
ura nastopila, v kateri ima priti voznik pred      hišo.     A hišni gospodar mi vljudno reče: ‚Voznik je  A
da sem se namenil ob tej obči zmedi zapustiti      hišo      in oditi k naročenemu vozniku.Na spodnjem koncu  A
s sanjavimi upi. Vstopil sem zopet v ljubo      hišo.     Blagi moj gospod je še živel, a oddal je lekarno  A
hrupa zasači ter dene pod ključ in da preišče      hišo,      kjer so bili po glasu ovadbe hranjeni zapiski  A
odpovedali voz, ki vas je tisti večer že čakal pred      hišo,      pripravili v vso nesrečo in muko triletnega  A
stran 199 . / Mlekojed je peljal nova gosta v      hišo,      ki je bila za vso našo družbo nedvomno pretesna  A
v preprostih boleznih kmetiške dece. Tam za      hišo      je velik vrt slehernih planinskih rož. Pokažite  A
uri.« Nato je pozval vso družbo, naj gremo za      hišo      vremenit.Tamkaj se pred nami razgrne grozen  A
zaporedoma. To so gospodu Melkijadu povedali, ko je      hišo      zahteval prav na starem pogorišču.Prinesel in  A
katero so v tleh našli, ko so kopali temelj za to      hišo.     Delavci so hoteli kar delo ostaviti; a vedno  A
tako strelo; toda Mlekojed je hotel imeti novo      hišo      nalašč na tem prostoru kljub vsem svarilom in  A
streho in te vlečejo nebno strelo nase in na      hišo.     « Vodnik se je vnovič čudil, kako moremo biti  A
jok od hiše, pospešimo korake in, ko stopimo v      hišo,      sedi vdova Meta pri Mlekojedovi postelji.Desno  A
življenja. Vodnika sta nesla Mlekojeda naravnost v      hišo,      kjer sta ga položila na posteljo poleg mrtvega  A
Ali ni to grozno? Nato sem se vrnila v      hišo,      poiskala v čumnati oljčni vejici in jih položila  A
porušilo drevo, ne vem. Primem otroka in ga nesem v      hišo,      v toči in burji.Tam ga kličem, tresem, mikam  A
božja volja!« Meta je urno odšla k mrličema v      hišo.     Mi drugi smo si pa ogledali poraženi macesen  A
oklenil, zaloputnil skrinjo s knjigami in odšel v      hišo.     Družina je izbirala pšenico za seme, oče je dremal  A
II. Pod      hišo      so se košatile hruške krhljavke in češnje hrustavke  A
ponavljal in niti ena misel mu ni ušla nazaj v      hišo,      k materi in očetu. Grapa se je vlekla in skozi  A
storil zvečer. Vleklo ga je, da bi bil stopil v      hišo      in ju poprosil odpuščanja. »Nak, še žandarjev  A
Jera je ob takih prilikah vselej stekla pod      hišo,      obstala pri studencu in se čez čas vrnila.   A
pozabi,« ga je prosila mati, ko se je selil. Pred      hišo      sta bila vprežena voliča in izpod strehe je  A
skrinjo in jo porinil na voz. »Pojdimo še malo v      hišo,     « je poprosil oče, ki so ga oblivale solze.   A
Bukve pod planino so pošumevale in rumenka pred      hišo      je že spuščala na tla ovelo listje. Voda v veži  A
kdo bo varoval kostanj in češnje pred tatovi,      hišo      pred cigani? »Lovrè, če bi ti pa kaj manjkalo  A
živina.« Držal jo je za roko in jo peljal v      hišo.     Prižgal je luč, odprl velik kovčeg, kakršnega  A
meni verjemi, brezverske knjige je prinesel v      hišo,     « se je razvnemala Poljanka, ki se ji je sin  A
čeprav se je Jeri trgalo srce, ko je zapuščala      hišo,      kjer ji je cvetela mladost in kjer je preživljala  A
v dolini in s konjema divjal v hrib. Pred      hišo      je konja kar spustil. »Lovriček!«   A
glas se mu je tresel. »Franca, Neža! Marš v      hišo!     « V listnjaku se ni nič zganilo.   A
»Nič, kaj je! V      hišo,      sem rekel!« Sam je šel v hišo in se usedel na  A
V hišo, sem rekel!« Sam je šel v      hišo      in se usedel na klop in strmel v tla. V žilah  A
»Vlačugi! Ko sta sramotili      hišo      in prevarali mene, da bodo s prstom kazali za  A
raztegnilo polglasno šepetanje, podobno molitvi. V      hišo      ni bilo nikogar, fantje so bili v gozdu, Katarina  A
hlastnila z rokami po sencah, ki so padale v      hišo.     Pred hišo je lajal pes in v hlevu se je oglašala  A
rokami po sencah, ki so padale v hišo. Pred      hišo      je lajal pes in v hlevu se je oglašala živina  A
vsaj eden bi bil pa lahko doma. Po klancu nad      hišo      so zameketale ovce in se v diru zakadile v hlev  A
oglasil zvonček. Upehan in prepoten je stopil v      hišo      duhovnik. Otroci so pokleknili in tudi oče se  A
hlapec rakev zabila, družina je ihtela pred      hišo,      Lovrač pa pripravljal ročne sani.Rakev so navezali  A
krčevito kriknila Milka. Oče je kot senca zginil v      hišo;      bil je ves pobit in strt. XIII.   A
ve, kje se je zamotil. Opravke ima in skrb za      hišo,      ni mu zameriti,« se je hlinila Marijanica.   A
utripala je in begala z obraza na obraz. Pred      hišo      je zalajal pes, ovce so zameketale v listnjaku  A
Oče bruha,« je kriknila Milka in pritekla v      hišo.      »Najbrž je kaj takega pil,« se je obregnila  A
njega. Zakrilil je z rokami in se pognal v      hišo.      »Morilci!  A
bila nabita, nisem gledal, varno sem stopical v      hišo      in kot pribit obstal. Ne vem, zakaj nisem streljal  A
najbrž s kopitom. Kako sva prišla v vežo, pred      hišo,      ne vem, vem le, da sem ga pred hišo zavihtel  A
vežo, pred hišo, ne vem, vem le, da sem ga pred      hišo      zavihtel in telebnil po strmini.Prisluhnil sem  A
Bojim se! Zjutraj sem šel v strahu pred      hišo,      našel sem puškino cev, kopito pa poleg skladovnice  A
doma, le Milka in Lovriček sta skladala pred      hišo      drva. »Milka, drva mi boš pripravila za večerjo  A
Je,« sta hkrati zinila. Zavil je naravnost v      hišo      in se v veži ustavil. »Drv sem privlekel; bilo  A
hitro pripravljena. Marijanica je skočila v      hišo.     »Kar malo počakaj, ti napišem, kaj boš vse kupila  A
»Tako mi je vroče,« je sedla na tnalo pred      hišo.     Pot jo je curkoma oblival.  A
duška omami. Marijanica je begala iz hleva v      hišo,      iz listnjaka v svisli. Lovrača ni mogla pogledati  A
zatekle, Katra se je dušila pred ognjiščem, pred      hišo      je tulil pes, v hlevu hrzal konj in utrinjal  A
njej. »Ubij me!« je vekala Katra in bežala v      hišo.      »Kar poberi se!« je hropel mogočnež in odkoracal  A
je s tako težkim srcem nastopil. »Stopiva v      hišo,      tu se tako slabo sliši.Jaz že, jaz, ker sem  A
je velel dekli in prijazno potiskal Bajžlja v      hišo.     Bajželj se ni mogel načuditi njegovi prijaznosti  A
Neža in hčerka Agata sta pleli na njivi pod      hišo.      Agata mlada in močna, Neža pa že počasna in  A
drl,« je namignila mati in stopila z možem v      hišo.     Skrbelo jo je, kako in kaj je, bila pa je tudi  A
se mi spravi, golazen, ki si onesrečil našo      hišo!     «Pa jo je Bogataj že ogovoril.   A
Čez devet tednov je Bogataj mogel že pred      hišo.     Posušilo ga je, da so ga delavci komaj spoznali  A
mencal in mencal ter bi bil rad vso kamro in      hišo      pospravil. »Denar in kaj cunj poberi!« se je  A
zavzdihnila, ovce so zameketale. Nihče si ni upal v      hišo,      vsaj za dolgo ne.Zdaj pa zdaj se je dvignila  A
Neža in Agata so čepeli visoko v hribu nad      hišo,      kamor bi voda ne mogla in bi tudi iz tal ne  A
kože premočeni. Dvakrat sta šla še z Agato v      hišo      ter prinesla drv in butar, da so se pri ognju  A
drevja in vsega, da je bila strojarnica pod      hišo      do slemena pokopana v tej gmoti. Ne strojev  A
ogoljufal, da je z denarjem zanesel pekel v      hišo,      da sta se zaradi njega oče in mati postarala  A
prilival olja njegovemu napuhu. »Še pametno ženo v      hišo      in imel boš raj!« mu je namigoval mojster.Ta  A
prilegel!« je Bajželj pretrgal molk in skočil v      hišo      po žganje. »Ne bom se branil.  A
ubita se je dvignila in se skoraj opotekla v      hišo.      »Težko je sedaj za denar!« je zamomljal Bogataj  A
premlado, da bi doumelo udarce, ki so doleteli      hišo.      »Veš, Bajželj, ne misli, da terjam iz hudobije  A
hité!« je menila Neža, ko je videla, da novo      hišo      z mlinom že pokrivajo. »Vidim!« je zašepetal  A
stene znotraj in zunaj ometane. »Stopimo v      hišo,      tu se še usesti ne moremo,« ju je povabil, njima  A
sopara, pomešana z duhom po apnu, je silila v      hišo.      Bogataj si ni nič drugega želel, kakor da bi  A
da se je Agata nehoté ozrla. Obkrožili sta      hišo      in se nato pognali proti grapi, kjer je zidal  A
utihnili, kot da so se ustrašili črnih prikazni nad      hišo.      Vran niso bili vajeni.   A
ki ga je oče podpisal in priklical pekel v      hišo.     Dom bi bil rešen!   A
Luč prižgi!« je rekel, ko je stopil v temačno      hišo.      »Ni potrebno!« je rekla Agata, da je Bajželj  A
dež rumenko pred hlevom in češnjo belico pred      hišo.     Potrkalo je tudi na okno in zazdelo se mu je  A
same lepe podobe, kako se bo z njo sončil pred      hišo      in kako bosta poslušala šumenje grape in vrtenje  A
zdelo, da bo on tisti, ki bo v Požvečajkarjevo      hišo      prinesel miru in se lahko pobahal, da je preprosil  A
iz hleva v senik, iz senika v vežo, iz veže v      hišo.     Čudna vročina jo je kuhala in zdaj pa zdaj se  A
svoji. . / . / stran 151 . / Ko je zavil za      hišo,      ga je Bajželj spremil prav do steze. Tedaj je  A
»Spet je obseden!« je šepnil delavec pred      hišo.      »Agata je res sirota!  A
skelelo in žgalo: Kaj, če je Tinetove krvi ‒. »V      hišo      se zgúbi!« je zarenčal, ko je hotela v hlev  A
to misel spet prevpil klic: »Kaj, če‒‒‒!« »V      hišo,      sem rekel!« je skoraj zatulil, da so se na žagi  A
ni nič odgovoril, molčé je stopil za Agato v      hišo.      Agata se je kar tresla in meglilo se ji je pred  A
Preveč se je gnala!« je zajecljala in odšla v      hišo,      da bi čimprej videla Agato in ji pomagala.   A
se je izmuznil ven ter taval po dvorišču, v      hišo      si tisti večer ni več upal. 18.  A
shujšala, a je bila še zmerom lepa. Odšel je v      hišo      in prinesel žganja.»Potrebni sta!« je zamomljal  A
prenočiti!« se je trdo poslovil in se odmajal v      hišo.     Ni se spravil spat, ampak se je nerodno obiral  A
vlak, kdaj je zavila v grapo in kdaj stopila v      hišo,      kjer je ležal Bogataj. »Kaj je?« je tiho zastokal  A
/ Kozomolca že dolgo ni bilo v Bogatajevo      hišo.     Že zaradi Agate se je je ogibal, ker je slutil  A