nova beseda iz Slovenije
občasno živo spominja - tudi takrat, ko je njegova | duša | premogla dovolj zdrave moči, da se je takorekoč | B |
se posvetila čemu višjemu - lepo je, kadar se | duša | pozneje z otožnostjo spominja prve ljubezni | B |
Janez. Ja, kaj pa, če neka | duša | izbere zlo - na primer Faust, ki je sklenil | B |
je prapočelo bivanja, kdo je človek, kaj je | duša, | kaj je duh, ali je v svetu kot celoti kak namen | B |
postavitvijo v oklepaj' celotne veljavnosti sveta. | Duša | pa je residuum predhodne abstrakcije čistega | B |
transcendentalni ego (v psihološki paraleli | duša) | je, kar je, le v razmerju do intencionalnih | B |
transcendentalni ego (v psihološki paraleli | duša) | je, kar je, le v razmerju do intencionalnih | B |
nevarnosti, da človek izgubi svojo dušo, ne glavo - | duša | pa ni isto kot glava!Glave so mučenci ponujali | B |
je pri Hardingu prispodoba za človeški jaz, | duša | in jaz pa sta si vendarle blizu, mar ne? Bruno | B |
argument v svojem dokazovanju, da jaza ni, da | duša | ne obstaja: namreč, če duša, misleči jaz, ne | B |
da jaza ni, da duša ne obstaja: namreč, če | duša, | misleči jaz, ne obstaja kot nekaj, kar presega | B |
ne razločimo nobene spremembe, marveč [tedaj] | duša | očitno ostaja v enem in nedeljivem, ko pa to | B |
toda spremembe same ne zadostujejo, če se jih | duša | ne zaveda, saj so šele spremembe v duši zadostni | B |
mišljena samo človeška, temveč tudi vesoljna | duša; | božanski Platon je namreč v svojem kozmološkem | B |
speče telo sicer ostaja v istem prostoru, toda | duša, | ki sanja, odpotuje drugam... drugače, kot če v | B |
[...] Če v naravi ne šteje nič drugega kakor | duša | oziroma um duše, potem ni mogoče, da bi čas | B |
evangeljskim prostorom, ki jih njegova mlada | duša | na novo odkriva v Tintorettovih videnjih.V | B |
je odrešil svet? Se je spremenil v vse, kar | duša | vidi okrog sebe, v oblake, drevesa, zemljo, | B |
To bitje vlada vsem stvarem, in sicer ne kot | duša | sveta, temveč kot Gospod nad vsem; in zaradi | B |
predstavljajo tisti, ki si domišljajo, da je Bog | duša | sveta, temveč nad služabniki.[...] In iz njegovega | B |
Dušo in kot posamezno človeško dušo. Besedo | duša | (psyché) je v obeh današnjih pomenih pisal | B |
začetnico, saj je z njo mislil isto dušo! | Duša | je pri Plotinu ”tretja hipostaza“ za Enim in | B |
in enoti ves platonski svet večnih idej, se | duša | razlikuje predvsem v svojem predajanju času | B |
dušo, kakor pravi v naslednjem odlomku: ”Kajti | duša | je občutila nemirno moč, željo, da bi prenesla | B |
ves čutni svet, ”giblje v času duše“ - kajti | duša | zaobsega čutni svet, duša je kakor morje, | B |
času duše“ - kajti duša zaobsega čutni svet, | duša | je kakor morje, v katerem je potopljena mreža | B |
potopljena mreža čutnosti, in ne obratno, kajti | duša | ni potopljena v čutnost, temveč jo zaobsega | B |
Bruno. Da: | duša | biva v času analogno, kakor um biva v večnosti | B |
v večnosti, vendar je treba dodati, da tudi | duša | prvotno domuje v večnosti in se sama odloči | B |
pripravljenost, da se iz večnosti spusti v čas - kajti | duša | noče, da ”bi bilo prisotno vse hkrati“, temveč | B |
duše, toda zakaj se najprej niso vprašali, čemú | duša | sploh krene na pot?Ali, še bolj radikalno: čemú | B |
sedanjost in prihodnost - bivajo le v duši, ker pa | duša | na tem svetu biva le v sedanjosti - četudi je | B |
obliki anime meus, ki sugerira tudi pomen ”moja | duša“ | , čeprav v tem kontekstu verjetno ni odločilna | B |
najpomembnejša ”točka“ časa, skozi katero ima | duša | dostop do večnosti. Janez. | B |
ki je edina ”točka“ v času, skozi katero ima | duša | dostop do večnosti. Janez. Marcel Proust je | B |
znanost res ne obravnava tistega časa, ki ga | duša | dojema kot resničnega - znanstveniki razmišljajo | B |
čustvih: kako naj ostanem celovit, ko pa je | duša, | ki jo ljubim, tako daleč od mene? Bruno. | B |
je drugačno od mene, kakršen sem tu in zdaj. | Duša | zboli takrat, ko ne more več vzdržati divje | B |
desnica, medtem ko nezavedno skrbi za levico. | Duša | ohranja enost obeh. Janez. | B |
šalim se... Kako naj ne bi bilo duše, ko pa je | duša | vsakomur najbližja, bližja od lastnega nosu | B |
vesolje ”božje telo“ - in analogno, kakor je | duša | obenem ”v“ telesu in ”onstran“ telesa, naj bi | B |
onstran“ telesa, naj bi bil Bog kot vesoljna | duša | svetu imanenten in obenem transcendenten.Panenteizem | B |
tu“ in ”tam“ in ki jo od vekomaj imenujemo - | duša | . Janez napeto posluša. | B |
Svetega Duha zazveni, kakor da bi v njem zvenela | duša | sama!In dokler zveni, filozofa nista samà sredi | B |
ob branju Plotinovih Ennead. Pri Plotinu je | duša | vselej oboje: posamezna, ”osebna“ duša in | B |
je duša vselej oboje: posamezna, ”osebna“ | duša | in obenem vesoljna Duša.Ključna je misel, da | B |
posamezna, ”osebna“ duša in obenem vesoljna | Duša. | Ključna je misel, da gre dobesedno za isto | B |
svoji nespremenljivi Enosti, tako je vesoljna | Duša | pojmovana predvsem kot vsenavzoča in notranja | B |
božansko Enostjo ni druge hipostaze. Še več, | duša | je sovečna z Bogom in od njega neločljiva [ | B |
z Bogom in od njega neločljiva [...] Vesoljna | duša, | vidik in zmožnost samega Boga, je od božanstva | B |
skrivnostno spojena.“ [prav tam, 112] ”Vesoljna | duša | je edini izvir vsega življenja in gibanja, skupen | B |
pogosto prekrivajo, podobno kot se prikrivata | duša | in duh, pa tudi um z obema.Michel je sicer zapisal | B |
je ”dejavni vzrok“ čutnega sveta (vesoljna) | duša, | ki se iz kraljestva uma, iz večnega sveta idej | B |
um ali duh v vsem, v vseh stvareh... in enako | duša, | življenje? Bruno. | B |
kako je mogoče, da je v vseh bitjih ista | duša, | namreč da je vesoljna duša istovetna z vsako | B |
vseh bitjih ista duša, namreč da je vesoljna | duša | istovetna z vsako posamezno dušo - kajti po | B |
je Bruno soroden Plotinu in drugim mistikom. | Duša, | ki se v motrenju vesolja duhovno ”vzpenja“, | B |
čez katero ne more - kot se izrazi Michel: | duša | obstane ”pred zidom molka, onstran katerega | B |
tistim poslednjim ciljem, h kateremu stremi vsaka | duša, | bodisi modrijanova, bodisi pastirčkova.Filozof | B |
plamenih krematorija! Kajti tudi če človeška | duša | po božjem čudežu preživi smrt svojega telesa | B |
svobode, se lahko udejanji le tako, da postane | duša | neke posamezne eksistirajoče reči <Ding>, | B |
telo, a tudi nič takega, kar bi bilo neposredno | duša. | Resnično bistvo reči (tudi v realnem Vsem) ni | B |
reči (tudi v realnem Vsem) ni niti telo niti | duša, | ampak tisto, kar je identično v obojem.“ (h | B |
pomeni, da je telo kot telo neposredno tudi | duša, | duša kot duša pa je neposredno tudi telo.“ | B |
pomeni, da je telo kot telo neposredno tudi duša, | duša | kot duša pa je neposredno tudi telo.“ (h 273 | B |
telo kot telo neposredno tudi duša, duša kot | duša | pa je neposredno tudi telo.“ (h 273) [Schelling | B |
indijsko in grško - v prvi prevladuje telo, v drugi | duša, | v tretji duh. Janez. | B |
oglasi, onstran budnosti in sna. Ne skrbi, | duša | draga: če iščeš mene - jaz te čakam! O prač | B |
dejanski položaj. Živi zunaj sebe, kakor blodeča | duša | spečega v mučnih sanjah.Že ko se napoti v ordinacijo | B |
dosti dober dovtip, ker tako najívna pač nobena | duša | ní, da bi mi hotela sugerirati ”krščanska načela | B |
je, kakor da bi pozabil name ves svet. Živa | duša | se od nikoder ne oglasí.Tudi Dragotin mi ne | B |
nedotakljive, a za katere se prav za prav žíva | duša | ne meni, - proti tistim ljudém namreč, ki mislijo | B |
oslabél. Ti ne veš, ne moreš vedeti in živa | duša | si ne more predstavljati, kakó jaz živim; - | B |
februarja 1897] Dragi prijatelj! Vsa | duša | se mi je ”razigrala“, ko sem čital Tvoje pismo | B |
če ima človek slab spomin. Vendar pa, da bo | duša | rešena, tóle: Kje je moj poklic in stan, | B |
pitati z dekadenco, med tem ko je v nas živa | duša | ne pozná; niti Vl.Foerster, ki je opisaval samó | B |
Blagorodni g. ravnatelj! Kakor grešna | duša | čakam na ”Matičino“ odborovo sejo.Morda boste | B |
stanarine nisem plačal - čakam kakor grešna | duša. | Ako je le kako mogoče - in mislim, da je mogoče | B |
Lindauerg. 26./II. 19 10 Ljuba | duša! | -- | B |
- Anica - ljubica moja - to je najina | duša, | Anica! Duša najina plava na perotih neizmernih | B |
ljubica moja - to je najina duša, Anica! | Duša | najina plava na perotih neizmernih v teh | B |
to je poezija, to je Bog - to je najina | duša, | Anica ... In luna je vstajala ... | B |
Pa nič ne dé! -- Da je le misel poštena in | duša | verna!-- | B |
resno politiko in za literaturo se ne briga žíva | duša. | V ”dvorani“ ”Slovenije“ se tarokira in šahira | B |
Škoda! To je najblažja | duša | na svetu.Izgleda kakor kakšen brigant, toda | B |
in jaz pričakujem kakih novcev kakor grešna | duša. | Takoj ko prejmeš to pismo - takoj - pojdi k njemu | B |
mi svoje pomočí zdaj, ko jo potrebujem kakor | duša | v vicah.- Prej se je dalo razumeti Vaše odlašanje | B |
in meni se čisto vse ponesreči. Če nima živa | duša | več nikake obzirnosti, imejte je vsaj Vi toliko | B |
Knjig pričakujem vsak dan. Zbašnik, ta naivna | duša, | mi je pisal, - kdo da naj me kritizira! Lep | B |
kar bi povédal najrajši in česar je polna moja | duša, | ne morem izreči; kadar se čut spremení v besedo | B |
si sama Ti moje življenje, moj svet in moja | duša, | - da Te obožujem, kakor more oboževati samo | B |
In to je prekrasno! Vsa Tvoja lepa, mlada | duša | in Tvoje zlato srce odseva iz teh besed, kakor | B |
262 . / čudoviti pravljici se je zatopila moja | duša | z vso svojo vročo ljubeznijo... Zdaj jaz silno | B |
presanjam ves dan; zdí se mi, da plava moja | duša | visoko, visoko in da vidim neizmerno več, kakor | B |
ves svet.... A od te visoke poti med zvezdami je | duša | utrujena, - in jaz sam ne vém, kakó bi mi bilo | B |
mojem srcu?... Moje peró je prenerodno in moja | duša | je prepolna...... Ali veš, Anica s katerim stavkom | B |
nobena posebna zasluga, če se more dvigniti | duša | visoko nad svet; ta svet je vendar tako nizek | B |
da je lahko vsak trenotek pri Tebi. Srečna | duša! | Da bi bil jaz na njenem mestu! | B |
ure, - in ves ta čas bi bil jaz najsrečnejša | duša | pod milim solncem...A takó, - komaj dobro pogledam | B |
čudovitim obrazkom ne more biti takó mrzla | duša | in da leží neizmerna sreča na teh lepih, smehljajočih | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1.301 1.401 1.501 1.601 1.701 1.801 1.901 2.001 2.101 2.201 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |