nova beseda iz Slovenije
ravno s tem ko ne dopusti izjeme | oz. | manka v njem, izgubi konkretnost | C |
razume kot odnos med totalitetami | oz. | kot lastnost totalitete, da omogoča | C |
Tretjič: "ekspresivna" totaliteta | oz. | totaliteta kot geneza.Gre za gibanje | C |
zakaj nastopa ravno umetnost | oz. | umetnik v funkciji totalizacije | C |
določenih iracionalnih napakah | oz. | spodrsljajih v vsakdanjem govoru | C |
Lyotarda vodi k estetski sodbi | oz. | h Kantu iz Kritike razsodne moči | C |
osredotoča na analizo same naracije | oz. | zgodbe.Poudarja, da za poganstvo | C |
Jamesonove misli je njena holističnost | oz. | njen totalizirajoči značaj.Martin | C |
totalizacije, ob opozarjanju na površno | oz. | nekorektno branje avtorjev, na | C |
trdi, da prav ta kritika omogoča | oz. | zagotavlja delu politično in filozofsko | C |
poudarjanju posameznih dejstev | oz. | objektov, ob hkratnem zavračanju | C |
našega planeta. Globalizacija | oz. | posledice nove oblike kapitalizma | C |
1923), temeljnemu delu zahodnega | oz. | heglovskega marksizma.Da bi lahko | C |
etafizičen, je zdaj zgodovinski. Svet | oz. | zunanja dejanskost zdaj človeku | C |
zgolj ena od različic scientizma | oz. | pozitivizma; kot je zapisal Lucio | C |
skozi dinamično razumevanje celote | oz. | totalitete. "Šele v tej povezanosti | C |
njegovo pojmovanje konkretnosti | oz. | konkretne totalitete: totaliteta | C |
koherentna in polnopomenska enotnost, | oz. | izraženo v "tehničnem jeziku" | C |
kar je trenutno v nastajanju | oz. | bo v prihodnje še nastalo.Na ta | C |
retrospektivni teoriji védenja | oz. | interpretaciji kot pa teoretično | C |
refleksijo svoje lastne geneze | oz. | kot proizvod svoje lastne prakse | C |
najvplivnejši teoretični gibanji ( | oz. | 'véliki zgodbi' [master-narratives | C |
predstavlja dejanskega poenotenja | oz. | nekakšne enotne teorije (po vzoru | C |
možnosti različnih oblik marksizma | oz. | različnih marksizmov, v delu Politično | C |
izraža pa se v naših dejanjih | oz. | vpliva nanje, zato smo vedno vezani | C |
določenih iracionalnih napakah | oz. | spodrsljajih v vsakdanjem govoru | C |
tem primeru je naloga filozofa | oz. | kulturnega kritika (če uporabljamo | C |
prehod od nezavednega k zavesti | oz. | od latentnega k manifestnemu; | C |
Analogen proces srečamo pri Freudu | oz. | na ravni posameznika kot "vrnitev | C |
ena kot druga relativno svobodni | oz. | avtonomni.(Kljub temu pa nikoli | C |
kljub temu pa je vzročni model ( | oz. | model mehanične vzročnosti) le | C |
katerimi označujemo dejanskost | oz. | realnost: Realno je tisto, kar | C |
se človeška aktivnost v tretji | oz. | postmoderni stopnji kapitalizma | C |
si konstruirajo smiselne zgodbe | oz. | naracije svojih življenj.Pri Sartru | C |
kontinuirani proces delnega povzemanja | oz. | delnega vključevanja v celoto | C |
različnih produkcijskih načinov | oz. | nesinhronosti ta, da imamo nenadoma | C |
izoliranih pojmov k enotnosti | oz. | totaliteti. Vendar pa je v Adornovem | C |
implicitnemu ovekovečenju kot dejanskosti | oz. | referentu zunaj področja filozofije | C |
predvsem pomeni, da mora filozof | oz. | kulturni kritik pojave in predmete | C |
kot Althusserjev odsotni vzrok | oz. | kot Lacanovo Realno.Tako v delu | C |
izhodišča, po katerem je "svet" | oz. | družbo mogoče spremeniti le, če | C |
se Jameson obrača na umetnost | oz. | razmišlja o nekakšni "novi estetiki | C |
smislu ne zadeva zgolj estetike | oz. | filozofije kulture, temveč je | C |
ki jih poznamo iz geografije, | oz. | naj bi šlo za "izdelovanje" takšnih | C |
sposobne kognitivnega kartiranja | oz. | ali uporabljajo interne reprezentacije | C |
povezana predvsem z iskanjem poti | oz. | s problemom vračanja živali (npr | C |
zemljevida - ali gre za dejanske | oz. | hipotetične konstrukte. Karte | C |
niso neposredne eksternalizacije | oz. | pozunanjenja internih reprezentacij | C |
vedno popoln model samega sebe ( | oz. | kot je izjavil Norbert Wiener | C |
orientacija v družbenem prostoru | oz. | v družbi.Pri slednjem pa, ko gre | C |
kartiranjem ne meri zgolj na fizični | oz. | geografski prostor (čeprav razume | C |
temveč predvsem na družbeni prostor | oz. | prostor postmoderne globalne družbe | C |
predvsem po "napadu" na vélike zgodbe | oz. | po "postmodernem obratu", zagotovo | C |
izpostavlja prav totalizacijo | oz. | homogenizacijo različnih pogledov | C |
poststrukturalisti zagovarjali - nemožnost | oz. | neustreznost takšne sinteze oz | C |
oz. neustreznost takšne sinteze | oz. | totalizacije. Poleg tega, če v | C |
želel reducirati figuro na diskurz | oz. | čutno preoblikovati v posredovano | C |
poti do nje. Absolutna vednost | oz. | resnica dialektično vsebuje celotno | C |
napade marksistično "ustanovo", | oz. | kot zapiše, "paranoike" in "belce | C |
njegovo delo ima za cilj določitev | oz. | opis tokov, intenzivnosti in področij | C |
njegovo kritiko vélikih pripovedi | oz. | zgodb, najdemo v njegovem besedilu | C |
zahteva svet, v katerem ni več boga, | oz. | bolje, v katerem ni več tistega | C |
Lyotarda vodi k estetski sodbi | oz. | h Kantu iz Kritike razsodne moči | C |
osredotoča na analizo same pripovedi | oz. | zgodbe.Poudarja, da za poganstvo | C |
kmetov". Skratka, male zgodbe | oz. | male pripovedi. "'Zakaj male pripoved | C |
temveč predvsem kot strategijo | oz. | taktiko.Besedilo je tudi napad | C |
poteze do poteze. Brez navodil | oz. | predpisov ne moremo, tega se zaveda | C |
V njem je izpostavil stanje ( | oz. | nemara bolje, pogoje za to stanje | C |
razlika pa je razvidna iz uporabe | oz. | odnosa do vélikih pripovedi. | C |
terminizem." Skratka, postmodernost ( | oz. | postmodernizem) ni nič drugega | C |
legitimacije, ki je povezana s filozofijo | oz. | njeno "spekulativno zgodbo", je | C |
vednosti: ta naj bi bila spekulativna | oz. | filozofska, kajti prav s pomočjo | C |
kajti zastavlja se vprašanje, kaj | oz. | kdo zdaj legitimira male pripovedi | C |
nekakšna sociološka študija znanja | oz. | vednosti v sodobnih družbah, tako | C |
Tako je tudi konec besedila | oz. | odgovor na "vprašanje" vse prej | C |
filozofa. Besedilo, ki ga piše, | oz. | delo, ki ga ustvarja, se v načelu | C |
krivico (vsaj) eni izmed njiju ( | oz. | obema, če nobena stran ne priznava | C |
pomeni, da so vse jezikovne igre | oz. | vsi žanri (vsaj načeloma) enakovredni | C |
govori o postmoderni umetnosti | oz. | o avantgardi v slikarstvu, postavlja | C |
kajti tako pojmovano umetniško | oz. | filozofsko delo je vedno nekaj | C |
pravil ali kategorij. Umetniško | oz. | filozofsko delo predstavlja potemtakem | C |
potemtakem vedno neki presežek | oz. | nekaj, kar izstopa iz vsake celote | C |
prepričan, da je umetniško delo | oz. | filozofska misel, ki ima takšne | C |
bistvu nasprotujeta totaliteti | oz. | totalizaciji. Kot pravi Bennington | C |
obsega in pomena te zunanjosti | oz. | neodvisnosti veliko polemik: nekateri | C |
rabi umetnosti "zoper" filozofijo | oz. | pri njenem privilegiranju določena | C |
v prizadevanju po spoštovanju | oz. | upoštevanju "dogodkov" in posameznosti | C |
diskurzom - ali bolje, gre mu za oboje | oz. | vse troje hkrati: za oblake, poteze | C |
To, česar ni mogoče prikazati | oz. | reprezentirati, je za Lyotarda | C |
temveč ločeno, na področje estetike | oz. | govori o svojem "umetnostnozgodovinskem | C |
ko še vedno živimo v moderni ( | oz. | modernosti), pri tem pa že opažamo | C |
nemškemu bralstvu tudi kot urednik | oz. | sourednik zbornikov Wege aus der | C |
Welschev poskus, da bi se zoperstavil | oz. | odgovoril obema oblikama kritike | C |
giblje znotraj odnosa med razumom | oz. | racionalnostjo in umom, zato je | C |
oblikama zmožnosti (Vermögen) | oz. | dvema tipoma dejavnosti, ki sodita | C |
razliko med pojmoma nous in dianoia ( | oz. | logos), v latinskem jeziku med | C |
je skupno, da ima prva zmožnost | oz. | aktivnost, potemtakem v filozofski | C |
temelji na uporabi racionalnosti, | oz. | če uporabimo tradicionalni izraz | C |
pomočjo katere oblikujemo izjave | oz. | trditve, temveč nam je sposoben | C |
dokazovanjem zaradi njegove lastne narave | oz. | zaradi narave logosa?To je v tradicion | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |