nova beseda iz Slovenije

OZ (301-400)


ravno s tem ko ne dopusti izjeme      oz.      manka v njem, izgubi konkretnost  C
razume kot odnos med totalitetami      oz.      kot lastnost totalitete, da omogoča  C
Tretjič: "ekspresivna" totaliteta      oz.      totaliteta kot geneza.Gre za gibanje  C
zakaj nastopa ravno umetnost      oz.      umetnik v funkciji totalizacije  C
določenih iracionalnih napakah      oz.      spodrsljajih v vsakdanjem govoru  C
Lyotarda vodi k estetski sodbi      oz.      h Kantu iz Kritike razsodne moči  C
osredotoča na analizo same naracije      oz.      zgodbe.Poudarja, da za poganstvo  C
Jamesonove misli je njena holističnost      oz.      njen totalizirajoči značaj.Martin  C
totalizacije, ob opozarjanju na površno      oz.      nekorektno branje avtorjev, na  C
trdi, da prav ta kritika omogoča      oz.      zagotavlja delu politično in filozofsko  C
poudarjanju posameznih dejstev      oz.      objektov, ob hkratnem zavračanju  C
našega planeta. Globalizacija      oz.      posledice nove oblike kapitalizma  C
1923), temeljnemu delu zahodnega      oz.      heglovskega marksizma.Da bi lahko  C
etafizičen, je zdaj zgodovinski. Svet      oz.      zunanja dejanskost zdaj človeku  C
zgolj ena od različic scientizma      oz.      pozitivizma; kot je zapisal Lucio  C
skozi dinamično razumevanje celote      oz.      totalitete. "Šele v tej povezanosti  C
njegovo pojmovanje konkretnosti      oz.      konkretne totalitete: totaliteta  C
koherentna in polnopomenska enotnost,      oz.      izraženo v "tehničnem jeziku"  C
kar je trenutno v nastajanju      oz.      bo v prihodnje še nastalo.Na ta  C
retrospektivni teoriji védenja      oz.      interpretaciji kot pa teoretično  C
refleksijo svoje lastne geneze      oz.      kot proizvod svoje lastne prakse  C
najvplivnejši teoretični gibanji (     oz.      'véliki zgodbi' [master-narratives  C
predstavlja dejanskega poenotenja      oz.      nekakšne enotne teorije (po vzoru  C
možnosti različnih oblik marksizma      oz.      različnih marksizmov, v delu Politično  C
izraža pa se v naših dejanjih      oz.      vpliva nanje, zato smo vedno vezani  C
določenih iracionalnih napakah      oz.      spodrsljajih v vsakdanjem govoru  C
tem primeru je naloga filozofa      oz.      kulturnega kritika (če uporabljamo  C
prehod od nezavednega k zavesti      oz.      od latentnega k manifestnemu;  C
Analogen proces srečamo pri Freudu      oz.      na ravni posameznika kot "vrnitev  C
ena kot druga relativno svobodni      oz.      avtonomni.(Kljub temu pa nikoli  C
kljub temu pa je vzročni model (     oz.      model mehanične vzročnosti) le  C
katerimi označujemo dejanskost      oz.      realnost: Realno je tisto, kar  C
se človeška aktivnost v tretji      oz.      postmoderni stopnji kapitalizma  C
si konstruirajo smiselne zgodbe      oz.      naracije svojih življenj.Pri Sartru  C
kontinuirani proces delnega povzemanja      oz.      delnega vključevanja v celoto  C
različnih produkcijskih načinov      oz.      nesinhronosti ta, da imamo nenadoma  C
izoliranih pojmov k enotnosti      oz.      totaliteti. Vendar pa je v Adornovem  C
implicitnemu ovekovečenju kot dejanskosti      oz.      referentu zunaj področja filozofije  C
predvsem pomeni, da mora filozof      oz.      kulturni kritik pojave in predmete  C
kot Althusserjev odsotni vzrok      oz.      kot Lacanovo Realno.Tako v delu  C
izhodišča, po katerem je "svet"      oz.      družbo mogoče spremeniti le, če  C
se Jameson obrača na umetnost      oz.      razmišlja o nekakšni "novi estetiki  C
smislu ne zadeva zgolj estetike      oz.      filozofije kulture, temveč je  C
ki jih poznamo iz geografije,      oz.      naj bi šlo za "izdelovanje" takšnih  C
sposobne kognitivnega kartiranja      oz.      ali uporabljajo interne reprezentacije  C
povezana predvsem z iskanjem poti      oz.      s problemom vračanja živali (npr  C
zemljevida - ali gre za dejanske      oz.      hipotetične konstrukte. Karte  C
niso neposredne eksternalizacije      oz.      pozunanjenja internih reprezentacij  C
vedno popoln model samega sebe (     oz.      kot je izjavil Norbert Wiener  C
orientacija v družbenem prostoru      oz.      v družbi.Pri slednjem pa, ko gre  C
kartiranjem ne meri zgolj na fizični      oz.      geografski prostor (čeprav razume  C
temveč predvsem na družbeni prostor      oz.      prostor postmoderne globalne družbe  C
predvsem po "napadu" na vélike zgodbe      oz.      po "postmodernem obratu", zagotovo  C
izpostavlja prav totalizacijo      oz.      homogenizacijo različnih pogledov  C
poststrukturalisti zagovarjali - nemožnost      oz.      neustreznost takšne sinteze oz  C
oz. neustreznost takšne sinteze      oz.      totalizacije. Poleg tega, če v  C
želel reducirati figuro na diskurz      oz.      čutno preoblikovati v posredovano  C
poti do nje. Absolutna vednost      oz.      resnica dialektično vsebuje celotno  C
napade marksistično "ustanovo",      oz.      kot zapiše, "paranoike" in "belce  C
njegovo delo ima za cilj določitev      oz.      opis tokov, intenzivnosti in področij  C
njegovo kritiko vélikih pripovedi      oz.      zgodb, najdemo v njegovem besedilu  C
zahteva svet, v katerem ni več boga,      oz.      bolje, v katerem ni več tistega  C
Lyotarda vodi k estetski sodbi      oz.      h Kantu iz Kritike razsodne moči  C
osredotoča na analizo same pripovedi      oz.      zgodbe.Poudarja, da za poganstvo  C
kmetov". Skratka, male zgodbe      oz.      male pripovedi. "'Zakaj male pripoved  C
temveč predvsem kot strategijo      oz.      taktiko.Besedilo je tudi napad  C
poteze do poteze. Brez navodil      oz.      predpisov ne moremo, tega se zaveda  C
V njem je izpostavil stanje (     oz.      nemara bolje, pogoje za to stanje  C
razlika pa je razvidna iz uporabe      oz.      odnosa do vélikih pripovedi.   C
terminizem." Skratka, postmodernost (     oz.      postmodernizem) ni nič drugega  C
legitimacije, ki je povezana s filozofijo      oz.      njeno "spekulativno zgodbo", je  C
vednosti: ta naj bi bila spekulativna      oz.      filozofska, kajti prav s pomočjo  C
kajti zastavlja se vprašanje, kaj      oz.      kdo zdaj legitimira male pripovedi  C
nekakšna sociološka študija znanja      oz.      vednosti v sodobnih družbah, tako  C
Tako je tudi konec besedila      oz.      odgovor na "vprašanje" vse prej  C
filozofa. Besedilo, ki ga piše,      oz.      delo, ki ga ustvarja, se v načelu  C
krivico (vsaj) eni izmed njiju (     oz.      obema, če nobena stran ne priznava  C
pomeni, da so vse jezikovne igre      oz.      vsi žanri (vsaj načeloma) enakovredni  C
govori o postmoderni umetnosti      oz.      o avantgardi v slikarstvu, postavlja  C
kajti tako pojmovano umetniško      oz.      filozofsko delo je vedno nekaj  C
pravil ali kategorij. Umetniško      oz.      filozofsko delo predstavlja potemtakem  C
potemtakem vedno neki presežek      oz.      nekaj, kar izstopa iz vsake celote  C
prepričan, da je umetniško delo      oz.      filozofska misel, ki ima takšne  C
bistvu nasprotujeta totaliteti      oz.      totalizaciji. Kot pravi Bennington  C
obsega in pomena te zunanjosti      oz.      neodvisnosti veliko polemik: nekateri  C
rabi umetnosti "zoper" filozofijo      oz.      pri njenem privilegiranju določena  C
v prizadevanju po spoštovanju      oz.      upoštevanju "dogodkov" in posameznosti  C
diskurzom - ali bolje, gre mu za oboje      oz.      vse troje hkrati: za oblake, poteze  C
To, česar ni mogoče prikazati      oz.      reprezentirati, je za Lyotarda  C
temveč ločeno, na področje estetike      oz.      govori o svojem "umetnostnozgodovinskem  C
ko še vedno živimo v moderni (     oz.      modernosti), pri tem pa že opažamo  C
nemškemu bralstvu tudi kot urednik      oz.      sourednik zbornikov Wege aus der  C
Welschev poskus, da bi se zoperstavil      oz.      odgovoril obema oblikama kritike  C
giblje znotraj odnosa med razumom      oz.      racionalnostjo in umom, zato je  C
oblikama zmožnosti (Vermögen)      oz.      dvema tipoma dejavnosti, ki sodita  C
razliko med pojmoma nous in dianoia (     oz.      logos), v latinskem jeziku med  C
je skupno, da ima prva zmožnost      oz.      aktivnost, potemtakem v filozofski  C
temelji na uporabi racionalnosti,      oz.      če uporabimo tradicionalni izraz  C
pomočjo katere oblikujemo izjave      oz.      trditve, temveč nam je sposoben  C
dokazovanjem zaradi njegove lastne narave      oz.      zaradi narave logosa?To je v tradicion  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA