nova beseda iz Slovenije

OZ (701-800)


ljudske pesmi je njena melodija      oz.      medijski kanal glasbe. Za ljudsko  C
in kritičen odnos do folklore      oz.      do mnenja o folklori ter motivno  C
pa ga zanima njen ustvarjalec      oz.      zanj niti ne ve, saj večinoma  C
tudi ohranja podobnost z ljudsko      oz.      Prešernovo Lenoro.Seveda je tematizaci  C
Veslači so bili kaznjenci ali sužnji      oz.      vojni ujetniki, pa tudi vsakovrstni  C
polemike ni, dodani so novi vsebinski      oz.      snovni elementi patološke spolnosti  C
pa ne Intertekstualni stiki      oz.      literarne reference postanejo  C
pesništvu. Ljudska bajeslovna      oz.      mitološka bitja v pesmih Makarovičeve  C
je stvar omilila z izgnanstvom      oz.      po uveljavitvi krščanstva z oddajo  C
so vplivale na jemanje odnosnic      oz.      najrazličnejših prvin iz ljudske  C
vsaka izvedba npr. ljudske drame      oz.      igre ni varianta, ampak naj bi  C
roman le z branjem drugih romanov      oz.      nečesa sorodnega romanu.Znanstvenik  C
slovenski literaturi in s tem gradi      oz.      veča kulturno-umetniško zakladnico  C
kandidatov, ki to pustno navado,      oz.      razvado, navadno vzamejo za šalo  C
se je to odrazilo tudi v verzu      oz.      njegovem metru in ritmu.Tako je  C
podprejo njihove zahteve po ohranitvi      oz.      ponovni priključitvi Prekmurja  C
vendske teorije" za ohranitev      oz.      poznejšo vrnitev Prekmurja v okvir  C
preiskati vsak kotiček naših tal      oz.      zapisati po sodobni folklorni  C
pripovedka, pesem všeč. Tak motiv      oz.      celotna stvaritev mora torej vsebovati  C
med jezikoslovjem in etnografijo      oz.      predstavljajo področje skupnega  C
o pesnikovi bližini ljudskemu      oz.      narodnemu pesništvu ...Literarna  C
ustrezni znanostno določilni izraz      oz.      znanostni termin. Izoblikovanost  C
to znakovje sistemska sestava      oz.      integracija terminov.To zahtevo  C
folklore, ki temeljijo na antonimnem      oz.      analognem odnosu do literature  C
preoblikovanju posameznih motivov      oz.      sižejev v kar se dá največ časovnih  C
vsestranske, a mestoma tudi motne      oz.      zamotane analize so prav preproste  C
oblik k umetniški kompoziciji      oz.      (nevtralnih) besednih pomenov  C
dela nikakor ni vezan na sprejem      oz.      odbitje take cenzure.Pisatelj  C
skoraj ni spremenil, to je način      oz.      vrsta komunikacije.Pri slovstveni  C
patriarhalni / matriarhalni družini      oz.      družbi.V njegovem središču je  C
slabo zapomni in jo zgrešeno poje      oz.      pripoveduje drugemu, medtem ko  C
informacije (recipient / sprejemalec      oz.      odjemalec - poslušalec, gledalec  C
prizadevanja je t.i. finska šola      oz.      njena zemljepisno-zgodovinska  C
stavkom niti s kakim drugim delom      oz.      ravnijo slovnice.Deloma se analizira  C
antropološke in ne literarnoteoretične      oz.      poetika je pravzaprav antropološka  C
ne študira samo veščin pisanja      oz.      konvencij izraza, ampak tudi temeljne  C
semiološke orientacije v etnologiji      oz.      kulturni antropologiji, ki svojo  C
žanre deliti samo glede na formo      oz.      strukturo.Seveda ni razloga za  C
najpomembnejši slogovni postopek      oz.      metodo v besedilu je preprosta  C
čistih žanrov. Slogovni postopek      oz.      metodološko pot pri ustvarjanju  C
vrst, dela naravnih ljudstev,      oz.      folklorna umetniška dela, da bi  C
sprememb številnih umetniških vrst      oz.      modifikacij njihove hierarhije  C
literarnem tekstu predvsem literarno      oz.      estetsko stvaritev.Ob srednjeveških  C
očmi izključno samo dogodek petja      oz.      pripovedovanja in se zavestno  C
njunega izražanja od izvajalčeve      oz.      igralčeve osebe.Opaža, da je pripovedo  C
o t.i. situacijskem kontekstu      oz.      okoliščinah sporočanja izjemno  C
ustvarjanja avtorja in problem narave      oz.      bistva umetniškega dela.Vprašanje  C
razmerja teksta do konteksta (     oz.      netekstnih struktur) v slovstveni  C
uporabljeni kot zahteva ob ustvarjanju      oz.      posredovanju slovstvene folklore  C
pravljice, napevi kot besedni      oz.      glasbeni pojavi. Pripovedovalec  C
da je zanjo značilen naraven      oz.      kontaktni tip komunikacije.Za  C
tudi bistveni del svoje prave      oz.      naravne eksistence in postane  C
reagiranja sprejemalcev (poslušalcev      oz.      gledalcev) in se odziva nanje  C
jezikovne teksture se lahko po zapisu      oz.      transkripciji magnetofonskega  C
ugodno ozračje za podajo pripovedi      oz.      pesmi, si raziskovalec na terenu  C
uradniškega razmerja do pripovedovalca      oz.      pevca.In prav tu je morda najnevarnejš  C
folklore. Teren ga lahko tako očara      oz.      kar začara, da ne zmore / ne zna  C
najti prave distance do gradiva (     oz.      njegovih nosilcev) in ima zato  C
zanese, da omalovažuje strokovni      oz.      znanstveni metajezik, ker se preveč  C
gre teorijo, ne da bi preizkusil      oz.      preveril, kako slovstvena folklora  C
čim boj vesten prenos besednega      oz.      glasoslovnega gradiva na papir  C
odpor do mikrofona in magnetofona      oz.      do tehničnih sredstev te vrste  C
razhajajo pa se v tem, kako na papirju      oz.      tiskani besedi ohraniti umetniške  C
ausgangsprachliche Orientirung) ali vtis      oz.      občutek, da ne bere prevoda, ampak  C
ugotovitvijo, da je ubeseditev      oz.      oblikovanje snovi tisto, kar daje  C
narodno, če pa je upovedovanje      oz.      oblikovanje izrazito osebnostno  C
ustrezni znanostno določilni izraz      oz.      znanostni termin. Izoblikovanost  C
to znakovje sistemska sestava      oz.      integracija terminov.To zahtevo  C
folklore, ki temeljijo na antonimnem      oz.      analognem odnosu do literature  C
literatura v celoti več ne velja      oz.      velja le pod določenim pogojem  C
vrst, dela naravnih ljudstev,      oz.      folklorna umetniška dela, da bi  C
latentno navzoče v pod/zavesti      oz.      spominu pripovedovalcev in je  C
da je zanjo značilen naraven      oz.      kontaktni tip komunikacije, medtem  C
tudi bistveni del svoje prave      oz.      naravne eksistence in postane  C
da je njihov vpliv zanemarljiv      oz.      omejen na informiranje o dogodkih  C
muslimanih v Sloveniji, islamu      oz.      tujcih nasploh in o tem, kaj pomeni  C
reprezentacije ljubezni ali dekliške      oz.      fantovske lepote iz nekaj številk  C
pretresali strahoviti pogromi      oz.      masovni poboji in pregoni. Tako  C
pokazatelj ravni državljanskih pravic      oz.      merilo za demokratičnost družbe  C
nestrpnosti do emigrantov, priseljencev      oz.      tujcev nasploh, temelji na dveh  C
kakršnega koli koketiranja z rasno      oz.      etnično nestrpnostjo. Prvi  C
sestoji v glavnem iz sedem povedi      oz.      vzklikov, ki sledijo hitremu grobemu  C
Joseph Heller) ali musical Lasje      oz.      film Milosa Formana z istim naslovom  C
lakmus test državljanskega poguma      oz.      pokazatelj razvitosti (artikuliranosti  C
je končalo že leta1989 ali 2000      oz.      2001, bodo domislili zgodovinarji  C
pomembno vplivale tri umetnosti      oz.      vede: pesništvo, filozofija in  C
zakoni (ukvarjanje tudi s sočasno      oz.      polpreteklo zgodovino, uporaba  C
in posredni vpliv prek učencev      oz.      peripatetične šole); priznan je  C
Drugi ugovori so, da so dramatični      oz.      pesniški elementi prisotni v zgodovinopisju  C
biografija) približala epideiktičnemu      oz.      hvalilnemu govorništvu, ki ga  C
podobnih del Izokratovih predhodnikov      oz.      sodobnikov.[206] Panatenajski  C
in z njo povezano problematiko      oz.      za določeno obdobje ali deželo  C
retoriki, zato so bile za sodobne      oz.      polpretekle dogodke kot dopolnilo  C
burili domišljijo poslušalcev      oz.      bralcev in eksotični opisi daljnih  C
stoletja) in drugi itinerariji      oz.      períploi za morske poti. Geograf  C
božje previdnosti, pisec svetovne      oz.      univerzalne zgodovine pa v službi  C
Pompeja, sina Pompeja Velikega)      oz.      dogodke polpreteklosti in sodobnosti  C
10. stoletja z naslovom Suda (     oz.      manj pravilno Suidas), v kateri  C
oratore iz let 55‐4, Govornik      oz.     Orator iz leta 46 in Brut iz  C
monografijah pa je izbira snovi      oz.      glavnih »protagonistov«, tj. Jugurte  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA