nova beseda iz Slovenije

sadu (1.267)


kristjanom! Evangelijske resnice so rodile kaj malo      sadu      med tem surovim ljudstvom s trdo butico, questo  A
obletavajo nož, cuzajo sladek sok iz razpolovljenega      sadu,      ki je položen na zelenih in gladkih bučah.A  A
ustnice gotovo prikličejo mehko opojnost zrelega      sadu,      in takrat se najbrž šele uglašeno odzovejo njenim  A
kričali. Raz strehe je viselo brinje, cvetoče in      sadu      polno hkratu.Zadaj je romala gmajna z bori.  A
in snedel. Že štiri leta ni zaužil domačega      sadu.     Zato se je s hvaležnimi očmi ozrl po drevesu  A
čaka še toliko nerešenih vprašanj o svetu in      sadu,      o življenju in smrti ... Pomladni dnevi  A
zanimali odstavki, ki so govorili o prepovedanem      sadu,      o pijanem Noetu in njegovih hčerah ter o čisti  A
in če bi ne nosila pod srcem dozorevajočega      sadu.      Kajpak, bilo je poletje, poletje čez  A
in o podobnih stvareh, ne bo rodila dobrega      sadu.     Vse prav in dobro, tudi gorečnost je potrebna  A
In zakaj noriš, trapa? Saj      sadu      tako ne boš obrodilo!« Potem prekriža  A
sitnost. Najhuje se nama je godilo v Novem      Sadu      1875. leta.Tisto leto meseca julija so v noči  A
vročem navalu krvi je vsa presenečena segla po      sadu      in z dvema prstoma prijela zanj. No Vilar ni  A
zanikrno kri. Njegov možati nastop ni ostal brez      sadu      in bodi priporočen za zgled visoki cerkveni  A
lastnik je velike fabrike za etuvažo okusnega tega      sadu,      posvečuje pa odlične svoje sposobnosti tudi  A
kakor segnije drevo, ki je padlo in ni rodilo      sadu.     Besi, zakaj me tako mučite!«   A
Oj, seme tako! Ne bo      sadu      in če bo, bo njegov delež na vislicah... Na  A
objokaval svojo mladost, ki ni cvetela in ni rodila      sadu.     Takrat bom spoznal, kako brezkoristne so bile  A
žalost in bolest brez konca; ne cveto, ne rode      sadu,      izginejo naposled, trpeči in nadložni, kakor  A
učitelju. ”Nikoli še ni rodil osat žlahtnega      sadu;      raste samo zategadelj, da ga populijo osli.  A
tiste skorje kruha, bolj podobne miloščini nego      sadu      veselega truda.Najbolj ponižan izmed tisoč ponižanih  A
videl, da ne obrode zelenega listja, kaj še      sadu.     Ustanovil je v teoriji novo socialno stranko  A
drevesu. Adam je jedel in Eva je trgala od      sadu;      še vsa deviška je bila in srečna, ker je še  A
vrtu pri kamniti mizi ob košarici nabranega      sadu,      sanjala sama vase in se poigravala med sadjem  A
In ko je še zajela, je začela rediti sad ob      sadu,      da je vzraslo na mizi pred njo ime, ki ga je  A
kakor pride časih kako cvetje v pozni jeseni.      Sadu      ni rodila, kakor ga ne rodi jesenski cvet.Če  A
z ustnicami, ki so bolj rdeče od črešnjevega      sadu,      kadar dozori po Bukovega vrha zelenih strminah  A
malone v vrhu rumenelo je tudi nekaj dozorelega      sadu.      »To je hruška Gospodična« - izpregovoril  A
spodične!« Vzdihovaje je odtrgal pogled od zrelega      sadu      ter zopet pričel zreti v tihi dol.   A
Devica: ‘ Hruška Gospodična, usuj svojega zlatega      sadu      na zemljo pod seboj, da ga bode zaužil sveta  A
vsako leto sem iz svoje moči obrodila toliko      sadu,      da so ga veje komaj nosile in da je ptica puščave  A
gospodu Ernestu Malcu donesla obilo dozorelega      sadu.     Brezuspešno se ni trudil med vročim poletjem  A
družba samih učenih in marljivih mož obrodila več      sadu.     « »Za tisti čas - pred sto leti - je  A
da bi ona in njen mladi nečak videla, koliko      sadu      prinaša dobro in po božji volji obrnjeni krajcar  A
narava v cvetu, in v jeseni, ko se veselimo      sadu.     Presledek, zorenje, to je precej enoobrazno.  A
privabljena, rano začne cvesti, verjemi, da      sadu      ne bode, zobati ne bode kaj, slana pobere drevi  A
Domislite se, kaj sem vam tačas o cvetu in      sadu      in usodi rekel, ko ste mi svojo neumno ljubezen  A
pride slana čez noč in na jesen drevo stoji brez      sadu.     Tako sem mislil, da sem že jaz, in povem ti,  A
cvet« prve ljubezni, poln vonjave, vendar brez      sadu.     In vse te spomine je nocoj povzročila le ona  A
»Včasi pa zvene prej in potem ni cvetja, ni      sadu,     « pristavi z resnim licem ona; »nikar, prijatelj  A
evangelija: »Vsako drevo, katero ne rodi dobrega      sadu,      posekalo se bo in vrglo na ogenj.«Marko je sprva  A
popolnemu Stvarniku? Segli smo po prepovedanem      sadu      spoznanja in zatorej smo pahnjeni v prekletstvo  A
kaže statistika in vaša zgodovina ‒ primerjate      sadu      popolne nesvobode tega rodu, kakšno sodbo pač  A
nadejal. Vsako seme ne kali in vsak cvet ne rodi      sadu.     Skusil bodeš mnogo bridkosti v svojem stanu.  A
želel doseči, in življenje tvoje ne bode brez      sadu.     S prijaznostjo bodi radodaren, skop s prijateljstvom  A
tu lat, da se ozeleni in obraste ‒ veselega      sadu      ne bode obrodila.‒ Pa dovolj že in preveč takih  A
preživo čuteče srce! Moje življenje ni obrodilo      sadu      ‒ koliko dreves mine tako! ‒ pojdem od tod,  A
globoki čuti izgubé in poginejo za zmerom brez      sadu,      brez sledu za sabo. Govoril sem ter storil svojo  A
polniti si glavo s stvarmi, ki mu nikakršnega      sadu      ne obrodé.Ne slepi se samega sebe, dobro ve  A
bilo grenko in ni moglo prinesti koristnega      sadu      sestrama, ko sta to žalost zakrivili. ‒ Povedal  A
milo, da bo moral živeti zanaprej brez njenega      sadu.      Bliskoma jo je izruval in tekel z njo proti  A
potrpežljivost dolgo, dolgo ni rodila nobenega zaželenega      sadu,      niti nobenega krta, niti nobenega močerada.  A
sladkosneda Eva vdala skominam po prepovedanem      sadu.     Merodajni krogi so ignorirali izredne zasluge  A
na suha tla, kjer ni obrodil nobenega dobrega      sadu.     Poslednje in glavno krdelo pa je naklonila ljubeča  A
naslanja, človek na človeka. ◆ Drevo se po      sadu      pozna. ◆ Drevo se upogne, dokler je mlado.   A
mečem pokončan. ◆ Kdor matere zemlje ne časti,      sadu      ta njenega vreden ni. ◆ Kdor materin jezik zaničuje  A
vrtu; vsako leto ozeleni, nima pa ne cvetja ne      sadu.      Lani si neprestano spraševala, kakšne cvete  A
tukaj za zmeraj.« »Niti dotaknil se ne bom      sadu      z drevesa spoznanja dobrega in hudega,« je rekel  A
osamljenosti pred smrtjo je hotel popraviti napake in      sadu      svoje mladostne ljubezni je zapustil toliko  A
na korenino. Vsako drevo, ki ne rodi dobrega      sadu,      posekajo in vržejo v ogenj. Jaz vas krščujem  A
jih je, ki jo najdejo.« Drevo spoznamo po      sadu      »Varujte se lažnih prerokov, ki  A
dobrih. *19 Vsako drevo, ki ne rodi dobrega      sadu,      posekajo in vržejo v ogenj. Po njihovih sadovih  A
potem je tudi sad slab. Drevo namreč spoznamo po      sadu.      Gadja zalega!   A
zapeljivost bogastva mu zadušijo besedo in ostane brez      sadu.      Katero pa je vsejano v dobro zemljo  A
listje in mu je rekel: »Naj ne bo nikoli več      sadu      na tebi!«Drevo se je pri priči posušilo.   A
29 A povem vam: poslej ne bom več pil od tega      sadu      vinske trte do tistega dne, ko bom pil z vami  A
Trnje je zraslo in ga zadušilo, da ni obrodilo      sadu.      Spet drugo je padlo na dobro zemljo  A
in jim zadušijo besedo, tako da ostanejo brez      sadu.      V dobro zemljo vsejano seme so tisti, ki besed  A
rekel: »Naj od tebe nikoli več nihče ne jé      sadu!     «In njegovi učenci so to slišali.   A
mnoge. *25 Resnično vam povem: ne bom več pil od      sadu      vinske trte do tistega dne, ko bom novega pil  A
drevesom na korenino. Drevo, ki ne rodi dobrega      sadu,      posekajo in vržejo v ogenj.« Množice  A
iz očesa svojega brata.« Drevo spoznamo po      sadu      »Ni dobrega drevesa, ki bi rodilo  A
dober sad. *44 Vsako drevo namreč spoznamo po      sadu.     Smokev ne obiramo s trnja in grozdja ne trgamo  A
18 kajti povem vam, odslej ne bom več pil od      sadu      vinske trte, dokler ne pride božje kraljestvo  A
umrje, ostane sámo; če pa umrje, obrodi obilo      sadu.      Kdor ima rad svoje življenje, ga bo izgubil  A
vinogradnik. *2 Vsako mladiko na meni, ki ne rodi      sadu,      odstrani; in vsako, ki rodi sad, otrebi, da  A
in vsako, ki rodi sad, otrebi, da rodi še več      sadu.      Vi ste že čisti po besedi, ki sem vam jo povedal  A
jaz v vas. Kakor mladika ne more sama roditi      sadu,      če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne  A
Kdor živi v meni in jaz v njem, rodi obilo      sadu,      kajti brez mene ne morete ničesar storiti.   A
poveličanje mojega Očeta, da obrodite obilo      sadu      in postanete moji učenci. Kakor je Oče ljubil  A
priti k vam, da bi tudi med vami dosegel kaj      sadu      kakor med drugimi narodi, a mi je bilo do danes  A
Kdo nasadi vinograd in ne uživa njegovega      sadu?     Kdo pase čredo in ne uživa mleka od črede?   A
jezika, moli moj duh, toda moj razum ostane brez      sadu.      Kaj torej?  A
vašega daru, pač pa si želim čim obilnejšega      sadu      v vaše dobro. Sicer pa imam vsega dov  A
veste, bratje, da naš prihod med vas ni bil brez      sadu.     Nasprotno!   A
pokaže huda potreba, da ne bodo ostali brez      sadu.      Pozdravljajo te vsi, ki so pri meni  A
tujkami razkladal, kar se je bil brez uspeha in      sadu      nameraval naučiti iz Mutherja.Pripovedoval je  B
cvetje in zeleno listje, tudi njenega sočnega      sadu      nismo okusili.Ko smo jo videli prvič, je molela  B
odgovoru, se večno . /\ .. stran 73 . \/ veselili      sadu      ljubezni ali enkrat za vselej obviseli v absurdu  B
počloveči in prek katerega se lahko prebijemo do      sadu      ljubezni.V krščanstvu se nam torej že razkrivata  B
drevesa hranjen, najlepše razvija in največ      sadu      prave omike, resničnega nebeškega napredka prinaša  B
eventuelno na Cetinju za Črno goro in v Novem      sadu      za Vojvodino) in enako število državnih tajnikov  C
distribucija ugodja v prid maksimiranja sreče za vse po      Sadu      krivična, ker oziri na druge nujno omejujejo  C
izključujejo tisto specifično ugodje, za katero gre      Sadu,      ugodje, ki ne pozna ne meje ne mere, ugodje  C
družbenega, skupnosti? Z eno besedo, kaj je v      Sadu,      da nas še dandanes nagovarja, da nas še vedno  C
zla v avtonomno, transcendentno načelo, je pri      Sadu      upravičeno s tem, da je orodje za človekovo  C
Kantom postavlja enačaj med srečo in željo. Po      Sadu      je namreč edino načelo srečnosti zadovoljevanje  C
paradoksna, ker gre za srečo v ekscesu. Pri      Sadu      imamo opraviti s tisto skrajno točko sprave  C
bi pri iskanju izhoda iz nelagodja v kulturi      Sadu      v prvi vrsti šlo za subjektovo pravico do užitka  C
univerzalizabilno, skratka, desocializacijsko. Pri      Sadu      je postulacija pravice do užitka kot brezpogojne  C
vsakdo", se pravi Drugi, izhaja, da gre pri      Sadu      za artikulacijo političnega in gonskega ali  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA