megla (3.113)

MILKA: Hladno? IGNAC:      Megla.     Dež.  A
mene, - . / . / stran 109 . / toda kakor da je      megla      pred menoj!... Govorila sva še ravnokar z Dobnikom  A
bolj plešete in kričite, tem gostejša vam je      megla      pred očmi. In to je dobro.   A
se je posušila, izgubila! Še zdaj je v zraku      megla      tvojih vzdihov, še zmirom slišim tvoje stokanje  A
Kadar gre veter po gozdovih ali kadar pada      megla      v podvečer, vse mi je všeč.Še te naše skale  A
znanka verna, ali k meni plavaš spet, težka kot      megla      večerna, mrzla kakor gorski led? Ali trudnega  A
bil je čas prerójene nature, ko plava lahna      megla      vrh gorà, ko se planinski svet ljubó smehljá  A
pogovor, ko na ušesa več ne bije, ko zjutrejna      megla      se v nič razide; kar v bukvah je natisnjen′ga  A
duše moje izginil je poprejšnji čas kot      megla      v gori, ko sem gledal presrečen v jasni tvoj  A
Ali moje srce noče ... Pred očmí blesteča      megla;      v žilah mojih teče ogenj; ves obràz je  A
jaše stari Miloš. . / . / stran 80 . / Hladna      megla      krije vso ravnino; in ne gane se peró na  A
bleščé po hribih, nad gozdovi plava bela      megla      ...“ ”Ali čuješ glasno petje, Miloš -- ali  A
nebeški svod, spremljevalec moj je nad gozdom      megla      in tihota polnočna vsa. Kakor sen mehka po svetu  A
tiho tu stojiš kot tajnostno pri pogrebu. Kaj      megla      siva smreke ti objemlje s temo svoje halje in  A
dežne kaplje padajo izpod neba, kot kropila siva      megla      zemljo bi zdaj ‒ mrtveca. Brez zelenja in življenja  A
ropotom zgubi se sad zadnji na tleh ... Ta dušeča      megla      se vali kot oblak, kot skrivnostno kadilo v  A
radost je šla ... tak pusto kot v prirodi večerna      megla.      Kot tam v krčmi obpotni, ki vsa prazna molči  A
je z drevesa v jutro leta zadnji dan ‒ Siva      megla      skrila vrana v plašč svoj rezko je leden, in  A
z anapesti. Od bilk in iz travja spe tenka      megla,      polna prvega zdravja loka je vsa ... Kot na večer  A
divje so gosi, to v mraku je, jeseni, in ko      megla      leži. Molči ves svet pod meglo, i jezero molči  A
gori, in kipe pod njim pogorja in slemena, in      megla      vrh njih svetla leži. Molk je to v vsem božjem  A
Zveri! Strah se kot      megla      ovija med škarpami divje hoje.Misel, ki spi  A
na Migovcu ni vode, zimska pega nima doma,      megla      pa je njena mati. Črna roka Šifrirano sporočilo  A
Ajatutaja, fantek, zaspi.      Megla      nad hišo kodeljo vali, a veter, kmetič skrben  A
Na podplatih se prah nabira.      Megla      iz podzemlja se bo razpršila, to ni moja izbira  A
iskanj, le roža črna, roža sveta postaja bela      megla.      V sedlu neba je gnezdo, v njem črna roža sveta  A
Moj črni tintnik se sprehaja v fraku. Kakor      megla.      Vsa delela zastrta, gluha.   A
je. Na planincah sonce sije, ko dolince še      megla      krije. Pastir pa prav′: juhe, juhe! na planincah  A
noči v vas iti, pa je b′la meglica v jezeri,      megla,      megla v jezeri. Prosila ljub′ca je Boga, da  A
vas iti, pa je b′la meglica v jezeri, megla,      megla      v jezeri. Prosila ljub′ca je Boga, da b′ šla  A
ljub′ca je Boga, da b′ šla meglica z jezera,      megla,      megla iz jezera. Je ljub′ca b′la uslišana, je  A
je Boga, da b′ šla meglica z jezera, megla,      megla      iz jezera. Je ljub′ca b′la uslišana, je šla  A
ca b′la uslišana, je šla meglica iz jezera,      megla,      megla iz jezera. Sem se oženil, se kesam Sem  A
la uslišana, je šla meglica iz jezera, megla,      megla      iz jezera. Sem se oženil, se kesam Sem se  A
ga prevzame strah, ko da se mu hoče narediti      megla      pred trepalnicami.In spet vidi Sergija, kakó  A
razčesavala in razpihavala v mavrično meglo. A ta      megla      ni padala, sapa ji je spodvihovala robove navzgor  A
Pet? Velik strah pa rosí kakor siva      megla      v njegovo vročico in on se ves droben ne more  A
Nacht und Nebel. . /\ .. stran 58 . \/ Noč in      Megla.     Sama noč ne zadostuje.  A
čutil je, da ga oklepa nebrižnost kakor mlačna      megla.     Izvotljena, ohlapna trudnost.   A
če rečeš nekaj, kar ti določi bombažasto bela      megla.      Res, tisti večer je bila takšna megla, da so  A
bela megla. Res, tisti večer je bila takšna      megla,      da so avtomobili vozili takó počasi, da jih  A
nas tukaj, ki cela dolga leta ne vemo, kaj je      megla.     Pa tudi se nam zdi, ko da smo nečastno premagani  A
in skriva morje. Tisti večer je bila torej      megla      in zeblo je.A popoldan sva imela sonce.   A
njegov površnik. S temo je potuhnjeno prilezla      megla.     Počasi se je vlekla z gričev na mestne strehe  A
Obenem pa zebe. Sprva ne; ko pa te      megla      popolnoma omota v svoje bele lovke, tedaj začne  A
rešiti nesvobode, ki se nama vsiljuje kakor      megla,      ki naju oblega; hotela sem reči, da mora biti  A
zavedajo nove tišine niti tega, da visi anemična      megla      nad hišami. Pravzaprav bolj ko prava megla medla  A
megla nad hišami. Pravzaprav bolj ko prava      megla      medla zaprašenost nad svetlobo uličnih žarnic  A
so jo potresli z mokro soljo. Tu na bregu pa      megla      za spoznanje bolj gosta. Nekak prihajajoč,  A
bel, v umirajoči svetlobi lampijonov, ki jih      megla      počasi ovija v svoje lene spirale. Kakor kača  A
ovija v svoje lene spirale. Kakor kača je      megla      zaspano splezala po drogu in liže velike grozde  A
pobočje Balda pa je pokrivala tista svetla      megla,      ki jo na gorskem pobočju pričara sonce, ko je  A
Z doberdobskega jezera se je dvignila bela      megla.      Bori so zašumeli.   A
konec pregrehe. In nad vsem tem se je zbirala      megla.     Skoznjo so kapljale redke, debele deževne kaplje  A
bila svetla. Preko hriba se je vlekla bela      megla.     Po dolini je pihal rahel veter.   A
val za valom se ob skalo meče, ko      megla      iz morja se čez Kras razvleče, Devinski  A
Pne se čez gore v hudi zimi. Sneg je in      megla      se ga krčevito objema na težki poti.   A
Zasledovali so me na poti. In      megla      se me je krčevito objemala s svojimi mrzlimi  A
po strmini na Polog se je dvigala pomladanska      megla,      trava je bila rosna in tu pa tam je iz noči  A
iznad potoka dvigala rahla prosojna jutranja      megla,      šla čez polje, božala zeleno travo, cvetoče  A
Liza, vaški zvonik, sonce na večernem morju in      megla      nad Doberdobom, brajda, loka, laz, godrnjavi  A
maral Simon, z zimo sta prišla v njegovih krajih      megla      in pljučnikatar.Gvaraníji pravijo, je govoril  A
bo sam res moral nazaj v kraje, kjer domujeta      megla      in pljučni katar.Bandeira je še zmeraj in vse  A
imela raje sonce, ampak ni se menila za meglo.      Megla      je spadala k temu mestu, tudi to jutro.Vse življenje  A
zaživelo. V tistih nekaj novembrskih urah, ko se      megla      razkadi, mesto zaživi. Mehki koraki po pločnikih  A
oddaljenim šumom ulice, medtem ko je na šipe legla      megla      poznega ljubljanskega novembrskega popoldneva  A
Evropa, ker je stara napudrana pošast.      Megla,      ki leži po kotlinah.Smetarji, ker niso odpeljali  A
prekrije, nobena veka se ne zapre, nobena lepa      megla      ne pade čeznje, nobena žalost, nič, samo oči  A
Iz rane kar brbota. Neka topla      megla      mu pada čez oči. Domov, reče, domov.   A
duha ne sluha, ker je nad mestom ležala debela      megla      in nebo ni bilo vidno. Gospoda Jakoba Šešerka  A
je zabliskalo in je začutil pekočo bolečino.      Megla      pred očmi se je razkadila, sluh se je vrnil  A
vedno se mu je zdelo, da hiti kdo za njim. A      megla      se je bila razgrnila, in komaj je razločil ribičevo  A
prizor pa se mu pokaže na drugi strani. Gosta      megla      leži do vrha gore, in on stoji na meji sončne  A
vetrc odnese glasove čez hrib in dol. Kakor      megla      izgine prikazen mimo strmečega Jurija, ki stoji  A
hiše. Ko je sneg ponehal, se je razgrnila      megla      po obeh straneh gore, dan potem pa je bil jasen  A
kam gre. Iz Temenice se je vzdigala lahna      megla      in zastirala medle zvezde na nebu.Vse tiho,  A
osumili, in hudo nam zaradi njega.« Studena      megla      je ležala na tihi dolini, ko sta se napotila  A
popoldne, ko se je tiho vzdigala iz Temenice vlažna      megla      in se prijemala rumenega listja.»Gašperček naj  A
je jesen. Zjutraj in zvečer se je vila siva      megla      ob tihi Temenici; težka rosa je legala na travnike  A
Tako je legel sum na obe hiši kakor težka      megla,      ki zapira jasni razgled, in tiha sovražnost  A
če ni sama domišljava, ki bo razpuhtela kakor      megla      pod soncem.Takrat je težko čakala novega pisma  A
ogledoval staro Ljubljano, kadar je ni zakrivala      megla.      To se mu je bolj prilegalo, kot da bi se bil  A
podnevi. Nizko po dolinah je ležala gosta siva      megla,      da bi človek lahko mislil, da je jezero.Skoro  A
rekel bi prazen, dan čemeren in dremoten.      Megla      je bila pala na morje, nebo je bilo pa prek  A
straža odpahne duri in pokuka ven, pa gosta      megla      pokriva zemljo, vreme je neprijazno in kmalu  A
daljnih gora in sosednih gričkov je ovila gosta      megla,      ki jo je mrzli sever zanesel tudi na polja in  A
/ . / stran 5 . / Tamle na levi, kjer je      megla      tačas najbolj visoka in zdaj že kot mleko gosta  A
moti vodo, pogosto nakapljuje, mrzle so noči in      megla      se srebrika v mesečini.Oni prvi podeželski dnevi  A
težko da je prepričevala prebivalstvo o tem, da      megla      ni ne sapa podzemskih zmajev ne peklenski dim  A
dan ni bil, vreme burno, čez kotlino odejasta      megla,      nebo zavešeno in ponekod je rahlo deževalo.  A
vonjaricami iz Jutrovega in domačimi zelišči.      Megla      pritiska med hiše in razteguje med drevjem svoje  A
in Buterna uhaja na prosto izpod drevja, ker      megla      tam svoje razvaljane mokrote nima več kam obešati  A
vidite, to je jesen, če ste za to, spolzka      megla      je širila svoje šotore po tlakih in pločnikih  A
gozdarjeve zamazane zalizce, po katerih se je liki      megla      po travniku plazil ostanek dima.»Govorite, gospod  A
govorila tuzlanska gospoda, da ga je vzela noč in      megla.      Zgodaj v jutro je ukazal zapreči voz, ki je  A
lahne meglice, najvišji vrh je zastirala težka      megla,      kakor bi si bil nadel siv turban.‚V sredini  A
streljali na ona dva, ko stoji zunaj takšna      megla,      da ni pedi ne vidiš pred seboj.« »Usmrtitev  A
komisiji sta dognali, da je nesrečo zakrivila      megla,      ki je povzročila na vseh poljih človeške delavnosti  A
ki je pala v sobo precej za nama tiho, kakor      megla      na polje.Lazar je stopil sredi sobe, mogočno  A