nova beseda iz Slovenije
navdušenje. Oblikovati je treba človeka energije, | etike | neukrotljive volje.Ves narod. | A |
nisem čul svoje žive dni! Vse je brez tehnike in | etike | in višje ideje! Sploh ne razumem rajnkega kralja | A |
variiranega, a vztrajno pozitivno reflektirane | etike | posameznika in družbe, v kateri se znajde. | A |
uzurpatorje vendarle spet z vidika katoliške | etike | in verskega nauka in božjih zapovedi.Tako pravi | A |
ni skrival, da v resnici ne občuduje bančne | etike | in da hodi na sestanke Anonimnih alkoholikov | A |
časopisja (in sploh medijev) z vidika novinarske | etike | sporno.Tega sem se kot navdušen, čeprav vse | B |
človekove usode, resnice, svobode, morale in | etike. | Roman Andreja Bitova Puškinov dom (obj. 1978 | B |
njegovo etično resničnost. Zakaj estetika je mati | etike; | pojma 'dobro' in 'slabo' sta povsem estetska | B |
nikomer. Ker Vam to narekuje minimum novinarske | etike | in lastnega človeškega dostojanstva. Na umazanij | B |
vzpon v demokratičnih evropskih državah, zaton | etike | in njena reinkarnacija, ne samo v krščanstvu | B |
zgolj stvar estetike, ampak v tem hipu predvsem | etike, | neizprosne zaveze. Kličejo s televizije, če | B |
groteskami v območju politike, ideologije in njune | etike | sproti ponuja dokaze o svoji irealnosti in iracionalnosti | B |
bolj iz tistih razlogov, ki sodijo v območje | etike | in v območje avtentičnega, četudi subjektivnega | B |
marsikdo tukaj oporekal, da je namreč estetika mati | etike. | In če je ta trditev pretežka, potem je treba | B |
visokih dosegov človeškega duha, ne samo kulture, | etike, | znanosti, ampak tudi nasilij, fizičnih in duhovnih | B |
kjer je estetika, kot je bilo rečeno, mati | etike? | Ali naj samo literatura odgovarja na vprašanja | B |
navijaške strasti, dokler ostajajo v območju športne | etike | in tudi zoper nogometne funkcionarje in organizatorje | B |
njegovo etično resničnost. Estetika je mati | etike. | In navsezadnje, ko pisatelj sede k pisanju, že | B |
ne politike, ne krščanske ali prosvetljenske | etike. | Njena prava narava je tista resnica človekovega | B |
nasprotovati iz interesa, nikakor pa ne iz logike in | etike. | To, kar je sporno, kar nam ob premišljanju o | B |
razum in srce. b) Osnovno pravilo homaranistične | etike | je: „Bodi do drugih tak, kakor želiš, da bi | B |
posvečeni svet. S tem in in takšnim odnosom do | etike | namreč nenehoma reproduciramo vse mogoče družbene | B |
Lévinas meri na Kierkegaardov religiozni ”suspenz“ | etike, | ponazorjen z zgodbo o Abrahamu in Izaku. Janez | B |
petem delu svoje slavne, postumno objavljene | Etike | (1677).Toda že v Teološko-politični razpravi | B |
je sam Spinoza pozneje, kar je razvidno iz | Etike | , opustil nekatere izmed njih, na primer, da | B |
skoraj večer... da, rajši bom pripravil kaj iz | Etike | , ne bom omenjal Kristusa, saj sem že zadnjič | B |
je ostalo, potem si izpišem par citatov iz | Etike | ... in preveriti moram, kaj je s telefonom, menda | B |
nad stari, že skoraj razpadli izvod Spinozove | Etike | v slovenskem prevodu in si obenem zapisuje | B |
popolnega diamanta povezane s tezami Spinozove | Etike | ... Saj je to vaš namen, ne? | B |
atributov in modusov na začetku prve knjige | Etike | : ”S postatjo <substantia> mislim tisto, | B |
oziroma sholijo k 15. propoziciji prvega dela | Etike | [1p15s], kjer Spinoza razpravlja o prostoru | B |
kot vé vsakdo, ki je prebral začetne strani | Etike | .V najini prispodobi, Janez, bi lahko rekla | B |
pravil“). Začniva z enajsto iz prvega dela | Etike | : ”Bog ali podstat, sestoječa iz neskončno | B |
biva. Q. E. D. Navedena 11. teza prve knjige | Etike | pa poleg tega pravi, da substanca, Bog-ali | B |
kot je dokazal Spinoza v 9. tezi prve knjige | Etike | ) ker - ”Čim več ima stvar stvarnosti ali biti | B |
dragi Janez, najznamenitejšo tezo drugega dela | Etike | pod naslovom ”O naravi in izvoru duha“.Gre | B |
sta namreč prva in druga teza drugega dela | Etike | , razumljeni skupaj: ”Mišljenje je atribut | B |
telesa.“ [2p13s (147)] Pozneje, v tretjem delu | Etike | , pa Spinoza pod naslovom ”O izvoru in naravi | B |
sicer, da Spinoza med aksiome drugega dela | Etike | uvrsti stavek: ”Človek misli.“ [2a2 (136) | B |
prezreti tistih Spinozovih tez v drugi knjigi | Etike | (”O naravi in izvoru duha“), v katerih Spinoza | B |
skrivnostna. Spinoza v peti in zadnji knjigi | Etike | pod naslovom ”O moči uma ali o človeški svobodi | B |
ključi za razrešitev. Oba motiva s področja | etike | delujeta proti taki odločitvi, namreč razglasitvi | B |
drug mit daleč od resnice, s tem pa tudi od | etike | in vere, ki sta edina zanesljiva podlaga narodne | B |
stran 11 . \/ Filozofija, ki ne privede do | etike, | je samo sistem filozofskih »orodij« in metod | B |
prispodobni in zbirni pojem dobrega, dobrega v smislu | etike, | ekonomije in politike.Zato filozofija, ko odpira | B |
ljudi samo po tem, da so mu jasni stavki iz | etike | in da jih v svojem življenju v obliki moralnega | B |
Spinoze? Jaz sem preštudiral prvi del njegove | etike, | - zdaj pa nimam nobenega veselja več. Zakaj | B |
predmetne teorije in v občutljiva vprašanja | etike | in estetike ter še v druge filozofske vede, | B |
mitosa na Claudela in o vprašanju morale ter | etike | v operi in o faustičnem v Claudelovem dramskem | B |
o demoniji. V njem se kot vrhovno načelo vse | etike | povzdigoval zvestobo samemu sebi, zaradi česar | B |
Rešitve antinomij (npr. forme in vsebine ali | etike | in duše) je po Lukácsu mogoče poiskati, ni pa | C |
Jelica Šumič-Riha Mutacije | etike | Od utopije sreče do neozdravljive resnice | C |
I. NAMESTO UVODA: OD | ETIKE | PRAVE MERE DO ETIKE ZAKONA ETIKA PRAVE MERE | C |
I. NAMESTO UVODA: OD ETIKE PRAVE MERE DO | ETIKE | ZAKONA ETIKA PRAVE MERE IN EKSCES | C |
ETIKA PRAVE MERE IN EKSCES V uvodnem predavanju | Etike | psihoanalize, značilno naslovljenim "Naš program | C |
opazkama opozori na centralno vlogo Aristotelove | etike | za etiko psihoanalize in hkrati razdaljo, ki | C |
priučevanju, njihovi vzgoji. V VII. knjigi Nikomahove | etike | Aristotel postavi nasproti trem nravstvenim | C |
s tem seznamom je Aristotel izločil iz polja | etike | željo. Ta seznam kaže namreč na neko izjemno | C |
ključni pojem, ki napotuje na meje aristotelovske | etike. | Po Aristotelu je zdravilo za čezmernost edino | C |
odpove. Če torej Aristotel izključi iz polja | etike | bestialnost, je to prav zato, ker je nedovzetna | C |
more do živega. Temeljni problem Aristotelove | etike | je torej, kako intervenirati v izprijenost, | C |
bo zanimalo, kakšne mutacije, transformacije | etike | je povzročil prehod iz etike ugodja, etike prave | C |
transformacije etike je povzročil prehod iz | etike | ugodja, etike prave mere, kakršna je recimo | C |
transformacije etike je povzročil prehod iz etike ugodja, | etike | prave mere, kakršna je recimo aristotelovska | C |
Neskončnost je edini pravi miljé za prakticiranje take | etike: | "ni drugega maksimuma kot neskončno". Etika | C |
določa ta maksimum. Druga razločevalna poteza | etike | maksimuma je dialektika možnega in nemožnega | C |
Aristotel. To ni mogoče zato, ker je osnovna drža te | etike | ekscesivna, ker je sam zakon transgresiven. | C |
Na neki način je moderni subjekt na področju | etike, | kantovske etike, v isti situaciji kot Ojdip | C |
moderni subjekt na področju etike, kantovske | etike, | v isti situaciji kot Ojdip pred sfingo.Poanta | C |
Čisto drugačen pa je položaj subjekta klasične | etike. | Ta subjekt ne ve. | C |
mu je storiti, zato išče modrost. Paradoks te | etike, | če jo primerjamo z moderno, je v temle: v moderni | C |
prav in kaj ne. Narobe pa ima subjekt klasične | etike | na tisoče predpisov.Za vsako situacijo je drug | C |
bi bilo popolnoma nedvoumno. Predpisi antične | etike | pa niso taki.Že vnaprej so dojeti kot nejasni | C |
moralo opozoriti, da se tu gibljemo na terenu | etike. | Ne le, da je ljubezen človeku naložena, še več | C |
Čisto Drugi" - ne pomeni padca, degradacije | etike | v teologijo, kot Badiou očita teoretiku etike | C |
etike v teologijo, kot Badiou očita teoretiku | etike | Drugega par excellence? Raziskovati potenciale | C |
Drugega par excellence? Raziskovati potenciale | etike | neskončnega v globaliziranem svetu zahteva, | C |
oviro za vznik subjekta. Tako se sklicevanje | etike | na človekove pravice, če izberemo Freuda proti | C |
drugače? A preden bi se lahko vprašali, kaj bo | etike | maksimuma preživelo v 21. stoletju, bi morali | C |
nalogo raziskati pogoje možnosti za take mutacije | etike. | II. | C |
ugodja in neugodja. Eden paradoksov Benthamove | etike | ugodja je zato ta, da načelo koristnosti - ki | C |
odpravi. Eden od paradoksov utilitaristične | etike | je ta, da na ravni družbe ni mogoče ubežati | C |
diametralno nasprotni oceni utilitaristične | etike. | Za prvo naj bi bila resnica etike sreče za vse | C |
utilitaristične etike. Za prvo naj bi bila resnica | etike | sreče za vse obscena krutost.Obscenost te etike | C |
sreče za vse obscena krutost. Obscenost te | etike | - kar naj bi bilo še toliko bolj paradoksno | C |
krutost neogibno na obzorju, brž ko postane geslo | etike | maksimiranje oziroma "največja sreča za največje | C |
vprašaj prav temeljno predpostavko benthamovske | etike, | da namreč ljudi pri delovanju vodi izključno | C |
lastno blaginjo, za lastno dobrobit. MEJE | ETIKE | MAKSIMIRANJA Vsekakor velja opozoriti, da je | C |
je utilitarizem napovedal premestitev težišča | etike | z idealov, vrednot, norm, skratka, z dozdevkov | C |
To pa seveda povsem obrne smisel Benthamove | etike, | katere centralni problem je, kako z zakoni zmanjševati | C |
moglo biti nič bolj tuje od sadovske "perverzne" | etike | maksimiranja ugodja prek bolečine, saj je eden | C |
našem mnenju differentia specifica benthamovske | etike: | paradoks nominalističnega realizma, nezamisljivega | C |
bližnjega je z gesto sv. Martina situirana na raven | etike | dobrin.Tu ni nobene čezmernosti: drugemu daš | C |
sooča subjekta z izbiro, ki je zastavek vsake | etike, | vredne tega imena, namreč izbiro med dolžnostjo | C |
pomeni pristati na to, da obstaja le relativnost | etike | ugodja, ki za Kanta ravno ni etika. To bi lahko | C |
možnosti svoje zadovoljitve. Zato je tudi naloga | etike, | da konstruira umetne neprekoračljive pregrade | C |
tiste, ki jih je poprej postavljala narava. Cilj | etike | je, skratka, ponovna redukcija želje na potrebo | C |
oziroma ugodja kakor Kant v taboru tradicionalne | etike | Dobrega in vrlin.In tako kot je imelo Kantovo | C |
patološkega, nestalnega, variabilnega iz polja | etike, | tako iz Sadove zvestobe ugodju izhaja, da je | C |
priznava nobenega od treh tradicionalnih temeljev | etike: | vrhovno Dobro, čast oziroma koristno, je mogoče | C |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |