nova beseda iz Slovenije
življenje, spremeniti življenje v umetnost". " | Umetnost | bo nehala biti umetnost," pravi Erenburg. Težnja | B |
življenje v umetnost". "Umetnost bo nehala biti | umetnost, | " pravi Erenburg. Težnja, da bi konstruktivizem | B |
konstruktivizem prerasel okvire umetnosti, da bi torej " | umetnost | nehala biti umetnost", je v gibanju navzoča | B |
umetnosti, da bi torej "umetnost nehala biti | umetnost" | , je v gibanju navzoča že od začetka. Olga Čičagova | B |
Konstruktivizem ni umetniška struja ... zavrača | umetnost | kot produkt buržoazne kulture ... je ideologija | B |
številki (1923) so zapisali: "LEF se bo bojeval za | umetnost, | ki je ustvarjanje življenja."Asejev je leta | B |
matematičnih formul. Lefovski teoretiki zagovarjajo | umetnost | kot rokodelstvo, precizno obrt.Za režiserja | B |
film -- "montaža" posamičnih "atrakcij". V | umetnost | potemtakem vdre znanstvena racionalnost, logično | B |
pesniku "sveti žarek ekstaze" -- zdaj pa se | umetnost | odpove ne le glasbi in poeziji, temveč vsakršnemu | B |
dokumentarno črtico, feljton in potopis. Besedna | umetnost | se spremeni v publicistiko, agitko, propagando | B |
grafični oblikovalec je Aleksander Rodčenko. | Umetnost | postane povsem namenska in maksimalno estetska | B |
iz nebivajočega v bivajoče. Vse, kar je2, je | umetnost. | Neha biti umetnost in postane življenje samo | B |
Vse, kar je2, je umetnost. Neha biti | umetnost | in postane življenje samo.S tem pa se dovrši | B |
tojevskega, Baudelaira, Bloka in drugih. Poezija (in | umetnost | sploh) je tisto, kar veže Lepoto in življenjsko | B |
posluha, hoja za sluhom. Vse drugo ni prava | umetnost, | temveč literatura." Kakor najgloblja narodna | B |
ni lepo pomemben biti). Vse, kar dela, je | umetnost, | zato mora biti enkratno in neponovljivo.Pri | B |
smrti, ki vse obnavlja in preraja (Obraz konja, | Umetnost, | Jutranja pesem). Simbolno upodobljena prizorišča | B |
Arhitektura, v prvi vrsti gotska, je bila zanj tista | umetnost, | v kateri je vladalo ravnovesje med deli in celoto | B |
kategorije zamenjujejo aktualno eksistencialne; | umetnost | se konkretizira v glasbo in slikarstvo, pri | B |
Remizov se je jasno zavedal pomena sanj, tako za | umetnost | sploh kot za svoje ustvarjanje: "Sanje so kot | B |
čuditi pisateljevim besedam, da je "sanjska | umetnost | globlja od zavesti", in misli, da je velika | B |
globlja od zavesti", in misli, da je velika | umetnost | tista, ki zna "dati sanjam glas".Besedna umetnost | B |
umetnost tista, ki zna "dati sanjam glas". Besedna | umetnost | Remizova gotovo kot le malokatera dopušča glas | B |
Sovjetski zvezi stvarna podlaga za novo, proletarsko | umetnost. | Leto 1917 se je zdelo kot začetek nove dobe. | B |
Sinjavski. Že pred revolucijo je proletarsko | umetnost | utemeljil Aleksander Bogdanov.Njegova resolucija | B |
Bogdanov. Njegova resolucija Proletariat in | umetnost | je bila jeseni 1918 soglasno sprejeta na I. | B |
oletarskih prosvetnih organizacij. V njej je pisal: " | Umetnost | je orodje organizacije kolektivnih sil, v razredni | B |
umetnosti je delavski kolektivizem: proletarska | umetnost | doživlja in odseva svet z gledišča delavskega | B |
so agitacijska sredstva z velikansko močjo. | Umetnost | organizira čustva natanko tako kakor idejna | B |
tudi na druge plasti družbe." Proletarska | umetnost, | v kateri je imela vodilno vlogo književnost | B |
ustvarjanja delavskega razreda. Še več: proletarska | umetnost | je hotela animirati vse delovno ljudstvo prve | B |
socialistične države in postati socialistična | umetnost. | To je bilo po Leninovih besedah mogoče takrat | B |
politična zmaga proletariata. Proletarska kultura in | umetnost | sta bili torej plod dialektične preobrazbe celotne | B |
vsemi problemi nove socialistične skupnosti. | Umetnost | je postala tribuna za večmilijonski avditorij | B |
službi revolucionarnih ciljev proletariata. | Umetnost | je tako kot druge človekove dejavnosti pomagala | B |
gigantomanijo. To je vulgariziralo književnost, | umetnost | in kulturo v najširšem pomenu besede. "Proletarizaci | B |
proletkultovske umetnosti ustoličilo komaj kaj boljšo | umetnost | socialističnega realizma.Ta je v svoji praksi | B |
Ne pišemo za propagando. | Umetnost | je realna kakor sa1mo življenje.In kakor sa1mo | B |
avtonomno, idejno neodvisno in sami sebi namenjeno | umetnost. | Posebej je zanikal književnost kot odsev družbene | B |
Lunačarskega, da se bosta proletarska in futuristična | umetnost | sčasoma "akademizirali" in nadomestili tradicionalno | B |
socialistični realizem, gledala na literaturo in | umetnost | kot na odsev družbene stvarnosti, je bila utopična | B |
pravim imenom Daniil Ivanovič Juvačov. "Harms je | umetnost, | " je dejal njegov prijatelj in literarni sodelavec | B |
življenje je spremenil v čudno umetniško igro -- | umetnost | je naredil za edino obliko občevanja s svetom | B |
Picabia, Tristan Tzara ali Micić. Harms je | umetnost | živel od prvega literarnega nastopa vse do prezgodnje | B |
Deklaracija OBERIU -- manifest Združenja za realno | umetnost, | v katerem so se zbirali novi avantgardisti. | B |
konstruktivistov (suprematistov), tj. na eksperimentalno | umetnost | po letu 1910, ki jo je cepila na "levo", "revolucionarno | B |
cepila na "levo", "revolucionarno", "proletarsko" | umetnost | po prvi svetovni vojni in oktobrskem prevratu | B |
mehanično natančno, ko trčijo besedni pomeni." " | Umetnost | je omara, " je dejal Harms v polemiki z zaumniki | B |
izpahnil njeno lopatico in jo zasukal postrani. | Umetnost | ima svoo logiko in ta ne razdira predmeta, ampak | B |
niso štruklji, mi pa nismo slaniki." Oberiutska | umetnost | je torej računala s slabo prebavo malomeščanskega | B |
le literarni. Med temi je bil kot najnovejša | umetnost | v ospredju zlasti film, kjer so oberiuti (režiserja | B |
predstave so ustvarjale tisto "gledališkost", ki je | umetnost | ločevala od odra življenja.Vzorec za tako predstavo | B |
pismu igralki Pugačovi npr. zapisal: "Resnična | umetnost | je prva realnost, ustvarja svet in je njegov | B |
postala literarna arte povera oz. minimalna | umetnost, | kakor so umetniški pojav imenovali moderni likovniki | B |
rezultat literarnih postopkov, ki uveljavljajo | umetnost | kot fikcijo, samozadostno in brezsmiselno igro | B |
blodnjak, uganke), tematiko (šah, gledališka igra, | umetnost) | in zvrstnost (kriminalka oz. detektivka, parabola | B |
Limonova skrajni človekov doseg ("Poezija in | umetnost | sta največ, kar lahko človek počne na Zemlji | B |
namen in smisel bivanja. V ozračju, kjer je | umetnost | predvsem trgovska dejavnost, ljubezen pa blago | B |
zabrisane, tretjič češ: različne realnosti ( | umetnost, | sanje, življenje, zgodovina) se pretakajo in | B |
leta 1979 je bil član Ameriške akademije za | umetnost | in književnost, vendar je maja 1987, ko so vanjo | B |
je lastni pogled na jezik, posplošen na vso | umetnost, | izrekel v govoru ob podelitvi Nobelove nagrade | B |
poezijo za bistveno določnico homo sapiensa: " | Umetnost | ima lastno genealogijo, dinamiko, logiko in | B |
najprej estetsko in šele potem etično bitje. | Umetnost, | in še posebej literatura, torej ni stranski | B |
grobo rečeno, cilj naše vrste." Potemtakem so | umetnost, | literatura, poezija vzporedne oblike človekove | B |
bodisi individualnega. Po tej logiki stvari je | umetnost | avtonomna, še več: je nad družbo in državo. | B |
čas, prostor, Bog, človek, življenje, smrt, | umetnost, | poezija, svoboda, izgnanstvo, samota, nič. | B |
bodo zanesljivo preživeli. Torej naj ga za mojo | umetnost | ne skrbi.Svojim pa naj priporoči, naj se čim | B |
svojem notranjem svetu. Zato, ker je njegova | umetnost | času in zgodovini iztrgala drobec sveta in ga | B |
zadnja dva spisa (Totalitarna birokracija in | umetnost | ter Umetnost in revolucija) pa je Trocki napisal | B |
birokracija in umetnost . / . / stran 166 . / ter | Umetnost | in revolucija) pa je Trocki napisal v izgnanstvu | B |
uporabiti pri presojanju eseja. Eseja (še) nima za | umetnost; | vrednoti ga ali kot znanost ali kot racionalistični | B |
kdaj mu bo kdo odgovoril, da je alternativna | umetnost, | če je umetnost, pač tudi umetnost.Kdaj mu bo | B |
odgovoril, da je alternativna umetnost, če je | umetnost, | pač tudi umetnost.Kdaj mu bo kdo hkrati priznal | B |
alternativna umetnost, če je umetnost, pač tudi | umetnost. | Kdaj mu bo kdo hkrati priznal njegovo konsistentno | B |
literarna imaginacija. Toda če drugega ne, nas zato | umetnost | uči vsaj to, da človek ni zgolj zgodovina, ampak | B |
tudi vztrajno podreja naravo samo. Literarna | umetnost | si nikogar in ničesar ne skuša in noče podrediti | B |
umetniki malo in neradi govorijo. Vedo, da je | umetnost | neizprosen vpoklic.To niso rezervne vaje in | B |
To niso rezervne vaje in sploh nobene vaje. | Umetnost | je spraševanje o vsem.Umetnost je za spraševalca | B |
Umetnost je spraševanje o vsem. | Umetnost | je za spraševalca in iskalca pomembnejša tudi | B |
je prostor identifikacije. Moja domovina je | umetnost. | Moja prva domovina je beseda. | B |
bistva stvari, ampak tudi zato, ker je svoboda. | Umetnost | je tudi svoboda.In ker vemo, da je svoboda dinamično | B |
načelo, ni nobeno naključje, da so se prav skozi | umetnost | odblisnila protislovja in konflikti vsakokratnega | B |
Leta 1941 je bila v stavbi, kjer danes slavimo | umetnost, | knjižnica.V njej je delal Janko Glazer, ki se | B |
umetnika, dramaturga v hiši, kjer danes slavimo | umetnost. | Ludvika Mrzela so za dolga leta odpeljali v strahotne | B |
čemu, ki ga omenjam. Ali je bila tam res še | umetnost | njegova domovina, ali pa samo še pribežališče | B |
ovaduštvo, ko je nad glavami pel korobač, je | umetnost | za mnogeljudi postala pribežališče.Skrivališče | B |
tiste pogube za enosmerno misel, ki jo vsaka | umetnost | nosi v sebi.Klice dvoma in raznovrstnost, ki | B |
omalovažujejo ali pa enostavno zamolčujejo. | Umetnost | je pribežališče pred neumnostjo in banalnostjo | B |
redom. Je varovanje pred skušnjavo pozabe, zakaj | umetnost | ne pozabi nobenega človeškega detajla, ki ga | B |
tako močno, protislovno in dvomeče, kot prav | umetnost. | B | |
Je varovanje pred skušnjavo pozabe, zakaj | umetnost | sama po sebi ohranja celovito človekovo izkušnjo | B |
bilo to tako malo blizu resnici. Samoljubna | umetnost | Film je zelo samoljubna umetnost.Narcisoidnost | B |
Samoljubna umetnost Film je zelo samoljubna | umetnost. | Narcisoidnost, ki je v naravi kamere in slikanja | B |
vertikalno dimenzijo dala prav fascinantna filmska | umetnost. | To se je zgodilo samo do neke mere, nastal je | B |
gledališča ne poznajo, poznajo pa življenje in | umetnost | življenja.Verjetno nekaj, o čemer človek gledališča | B |
izključno stvari, brez vsakodnevnih skrbi. | Umetnost | je sam proces ustvarjanja, cilj je pot. | B |
imamo znanost, ki pozna vsak vzgib zamisli in | umetnost, | ki pozna sleherni odtenek življenja v tem stoletju | B |
Seveda, idilična slika z začetka stoletja: | umetnost, | psihologija, družbene ideje, Židje, kulturni | B |
bili motor njenega svetovljanskega zanimanja za | umetnost | in znanost, toda hkrati z emancipacijo Židov | B |
subtilne še stvari -- za etična vprašanja, za | umetnost, | za literaturo, za filozofijo... Toda pred | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 1 101 201 301 401 501 601 701 801 901 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |