nova beseda iz Slovenije

umetnost (801-900)


omenjena nevezanost ali neangažiranost, ki pa jo      umetnost      vsekakor mora vsebovati, da nas zaveže za tako  B
dragocenost umetnosti, se pravi za zahtevo, da bodi      umetnost      delo dragocenih, umsko bogatih in visokih osebnosti  B
osebnosti, smiseln in važen. Kajti samo taka      umetnost      nas lahko prevzema in nam odpira nove pokrajine  B
Str. 71      UMETNOST      in PROSTI ČAS Piramida!   B
morali skrivati pred tirani. Sicer pa da gre za      umetnost      oplemenitenja človeka, ki izhaja iz ljubezni  C
voditeljev strah, da bodo nemški jezik, znanost in      umetnost      zanesli svobodo in razsvetljenost v deželo ter  C
Gottscheer Bote. Krščanskosocialna jezuitska      umetnost      je zavedla duhovščino in sejala razdor med Kočevarje  C
ERNEST ŽENKO Totaliteta in      umetnost:      Lyotard, Jameson in Welsch Jezikovni pregled  C
za to, da v problematiko totalitete vpeljemo      umetnost.     Druga naloga pričujoče razprave je torej osvetliti  C
celovitost in harmonijo razbil, umetnik (ali      umetnost)      pa mora v prihodnosti to celovitost in harmonijo  C
se zastavlja vprašanje, zakaj nastopa ravno      umetnost      oz. umetnik v funkciji totalizacije?Nemara zato  C
trenutku zgodovine - tudi dandanes. Totaliteta in      umetnost:      iz 20. v 21. stoletje Pred nami je druga knjiga  C
seveda, ob totaliteti gre avtorju ponovno za      umetnost,      za dejavnost in proizvod, ki sta bila v preteklem  C
Z]astavlja se vprašanje, zakaj nastopa ravno      umetnost      oz. umetnik v funkciji totalizacije?Nemara zato  C
napačno razumljeno Lyotardovo izjavo o tem, da je      umetnost      najprej postmoderna in šele nato moderna.Posveti  C
avantgardne. Kot zapiše Ženko, vloga, "ki jo ima      umetnost      [pri Lyotardu], ni v reprezentaciji totalitete  C
se torej pri Welschu ne nanaša neposredno na      umetnost,      zato pa v polju kulture zagotavlja celovitejši  C
zato, ker ima v njih izjemno pomembno vlogo      umetnost      ter tako neposredno govorijo o umetnosti in  C
Lukácsu mogoče poiskati, ni pa jih mogoče doseči.      Umetnost      je pri tem neko posebno območje, v katerem je  C
je bila, posledično, izgubljena." Čeprav      umetnost      lahko ustvari simulaker celovitosti, pa Lukács  C
vsebino sprostilo v formo, je s tem postalo čista      umetnost.     " Lukácsa pri umetniškem delu zanima predvsem  C
zgodovino je zamenjal heglovski pogled, v katerem je      umetnost      izraz objektivnih zgodovinskih idej.Kantovo  C
začetka in konca. (Poznejši vnos časovnosti v      umetnost      že nakazuje razpad te zaključene družbe in konec  C
takšno družbeno totaliteto, se Jameson obrača na      umetnost      oz. razmišlja o nekakšni "novi estetiki", ki  C
Lyotard konkretno stavi predvsem na avantgardno      umetnost,      ki naj bi bila najučinkovitejši način produkcije  C
le znanje in znanost, tudi za tehnologijo in      umetnost      je značilno, da sta vstopili v novo dobo, v  C
znanost, nas zanimajo posledice, ki jih ima za      umetnost.      Postmoderno stanje je predvsem nekakšna sociološka  C
družbah, tako da o posledicah tega "stanja" za      umetnost      več izvemo drugje.V članku z naslovom "Odgovor  C
tmodernim v umetnosti. "Imenoval bom moderno tisto      umetnost,      ki posveča svoje 'male tehnične ekspertize'  C
Vendar pa je pojem stavka tisti, ki povezuje      umetnost      s filozofijo, kajti tako kot filozofija išče  C
pravila, kako en stavek sledi drugemu, tudi      umetnost      išče svoja lastna pravila.S tem pa umetnost  C
umetnost išče svoja lastna pravila. S tem pa      umetnost      (Lyotard ima v mislih predvsem slikarstvo) postane  C
6.      Umetnost      kot kritika totalitete 6.1.   C
6.1.      Umetnost      in filozofija Pri Lyotardu je odnos med umetnostjo  C
v poznejših delih (po "postmodernem obratu")      umetnost      in filozofija nastopata na isti ravni.Ko govori  C
umetnostjo in filozofijo. Skratka, da imata      umetnost      in filozofija skupno bistveno lastnost, ki je  C
lastnost, ki je tesno povezana s totaliteto: tako      umetnost      (postmoderna, avantgardna) kot filozofija (spet  C
Če je za postmodernega Lyotarda značilno, da      umetnost      in filozofijo pojmuje kot enakovredni dejavnosti  C
nasprotuje tem družbenim oblikam. Kot takšna ima      umetnost      za Nietzscheja privilegirano afirmativno in  C
privilegirano afirmativno in obenem razdiralno moč.      Umetnost      Nietzscheju pomeni več kot resnica, kajti umetnost  C
Umetnost Nietzscheju pomeni več kot resnica, kajti      umetnost      je zanj edina vzvišena sila, ki nasprotuje vsakršni  C
nevarnost, ki jo Carroll vidi v tem, da "bo [     umetnost]      pričela prevzemati nase prav tiste značilnosti  C
umetnosti kot sredstvu v boju za resnico, bo ta ista      umetnost,      ko bo postavljena kot 'suverena in univerzalna  C
redu potlačeno". Lyotardova trditev, da je      umetnost      "ontološko zunaj" družbenopolitičnega univerzuma  C
tistim njenim oblikam, ki počnejo to, kar naj bi      umetnost      počela.Za Lyotarda pa je "to, kar umetnost počne  C
umetnost počela. Za Lyotarda pa je "to, kar      umetnost      počne - kar bi morala početi - vedno razkrinkavanje  C
nadomestili politične ali vse druge, temveč mora biti      umetnost      (določena oblika umetnosti) način odstranjevanja  C
stranjevanja vseh mogočih idealov. V tem smislu ima      umetnost      vedno dvojni in protislovni status.Po eni strani  C
raven transcendentnega ideala ali absoluta.      Umetnost      mora torej biti hkrati transcendentna in kritična  C
transcendentna in kritična, apolitična in politična,      umetnost      in antiumetnost. Ontološka "zunanjost" umetnosti  C
bi [Lyotard] hotel natančno določiti, kaj je      umetnost      in kako deluje, bi bilo njegovo privilegiranje  C
jezika, vendar je prepričanje, da mora biti      umetnost      nekaj "zunanjega", česar ni mogoče podrediti  C
temveč je filozofija v enakem položaju kot      umetnost.     Tako ena kot druga morata zagovarjati posamezno  C
značilnosti prave umetnosti. Povedano drugače,      umetnost,      ki jo zagovarja in ceni, mora biti po njegovem  C
značilnostmi, kar posledično pomeni, da je taka      umetnost      vedno tudi že kritika totalitete.Vse te značilnosti  C
namreč bistveno za to, kar imenuje avantgardna      umetnost.      "Avantgardni slikar se čuti predvsem odgovornega  C
temveč njena reprezentacija. Vloga, ki jo ima      umetnost,      ni v reprezentaciji totalitete, temveč v tem  C
filozofije ga je začela v tem času zanimati tudi      umetnost      in razmišljal je celo o študiju na akademiji  C
razmišljal je celo o študiju na akademiji za likovno      umetnost.     Naposled se je kljub vsemu odločil za študij  C
se torej pri Welschu ne nanaša neposredno na      umetnost,      zato pa v polju kulture zagotavlja celovitejši  C
totalitete. Ta ni v neposredni navezavi na samo      umetnost,      zato se njegovo načelo transverzalnega uma,  C
oziroma mitološkega izražanja, saj v novejšem času      umetnost      vedno bolj povezujejo z mitologijo in kultnimi  C
lovu ali povečali plodnost. Mladopaleolitska      umetnost      iz jam obsega slike, gravure in kipce.Na stenah  C
Gončarov, 1970). Neolitska vzhodnošpanska      umetnost      v barvah upodablja tudi stiliziranega človeka  C
miselno obvlada, bo prej ali slej tudi naredila (     umetnost      je pri poseganju v stvarnost včasih precej nebogljena  C
ozvezdji "dialektike modernizma" vodila še ena pot.      Umetnost      bi se lahko tudi kar najbolj strogo utemeljevala  C
uminativno "ozemljenem" polu ustvarjalčeve osebnosti.      Umetnost      imaginacije - ki bi preprečevala izrojenje v  C
ne smemo imeti. Biti jaz je danost - biti ti      umetnost.     Ampak slednjo je že pred davnimi časi obsodil  C
bizantinski stil sta prevzeli tudi arhitektura in      umetnost.      Drugo bolgarsko cesarstvo   C
Avtotanatografija Avto-ikonična      umetnost      Telesna nesmrtnost   C
iz Laclosovih Les Liaisons dangereuses, ki je      umetnost      pretvarjanja razvila tako rekoč do popolnosti  C
own self, njegov lastni jaz. Avto-ikonična      umetnost      Po Benthamu je utečeni odnos do telesa po smrti  C
bili več potrebni." Skratka, avto-ikonična      umetnost      bi ustvarila "podobe, popolnejše od tistih,  C
prostoru in kozmosu. V poglavjih sem raziskovala      umetnost      in iz nje izbrskala znanost. Knjiga je nastajala  C
Gvineji, ki ne poznajo pisave, a zato njihova      umetnost      ni nič manj raznovrstna in estetsko visokokulturna  C
Abrahams celo trdi, da se folklora in visoka      umetnost      ne razlikujeta dosti v izraznih sposobnostih  C
Zdi se mi, da pisanje oziroma katera koli      umetnost      ni odvisna od dejanja volje, temveč je spontano  C
katerega se literarno delo materializira kot      umetnost      (saj obe pripadata umetnosti besed).Meni, da  C
Kot je posplošitev tudi trditev, da je ljudska      umetnost      samo tradicionalna in neinovativna. Resnica  C
poteze mita, mitski elementi bodo odločno vdrli v      umetnost      in skozi njo sodelovali v tvorjenju norm obnašanja  C
literaturo in po Mozartu z opero Don Juan v glasbeno      umetnost.     Prim. Petzoldt 1968.)   C
da knjiga ne bo prehitro splesnela, saj je      umetnost      njeno kvasovno vezilo. Predvsem pa si želim  C
ki se mu zdi najskrivnostnejša in najmočnejša      umetnost.     (Glej še črtico Melodija 1914.)   C
Če pa služkinje ni imela, pa gospa ni bla."      Umetnost      je imela v njihovem življenju navadno pomembno  C
osebna in civilna moralnost, izobraževanje,      umetnost      - predvsem glasba -, poštenost, delavnost.   C
konteksta - Slovstvena folklora kot znanost in kot      umetnost      - Slovstvena folklora v domačem okolju   C
po osvoboditvi se je gledalo na tradicionalno      umetnost      kot na sprejemljivo možnost razvoja ustvarjalnih  C
razvoju umetnosti sploh, s čimer se je razumela      umetnost,      gojena v najvišjih krogih visoko razvite evropske  C
folklorističnega, namreč likovno t.i. ljudsko      umetnost.     V okviru umetnostnih panog je to edini primer  C
pomeni zbirnega pojma za pesmi, ampak besedno      umetnost      v celoti.Ali uporabljata isto zvezo v ožjem  C
razsežnost, ko ga poimenuje kot ljudsko besedno      umetnost,      ki jo samozavestno razmejuje od literature:  C
razmejuje od literature: "Čeprav je ljudska besedna      umetnost      večkrat sprejemala od literarne umetnosti, vendar  C
svojem delu nujno upoštevati ljudsko besedno      umetnost      kot nekakšen temelj literarne, koristno pa je  C
ustno slovstvo" ali sinonimna "narodna besedna      umetnost"     , nato ostane le še "ustno slovstvo v zgodnjem  C
umetnostne kategorije človekove kulture: besedna      umetnost      - bodisi v proznih, pesemskih ali dramskih stvaritvah  C
vezana plesna ter likovna ali upodabljajoča      umetnost      v najširšem smislu.V skladu s tem ne govori  C
si temu primerno kroji tudi svojo samobitno      umetnost      v gibu, govoru in zvoku ...Če bomo gledali na  C
Revnost primerov, ki bi presojali likovno      umetnost      kot eno od panog folkloristike, samo potrjuje  C
tenkočutno loči na eni strani "kmečko in ljudsko      umetnost"      in na drugi "folklor".V študiji o slovenski  C
za dotlej toli zaničevano kmečko in ljudsko      umetnost      ter folklor." 4.  C

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  301 401 501 601 701 801 901 1.001 1.101 1.201 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA