nova beseda iz Slovenije

mojster (601-700)


Janez.      Mojster,      kaj Hegel pojmuje z ”nesrečno zavestjo“? Bruno  B
po vrtu in se malone oddahne, ko vidi, da se      mojster      že vrača iz hiše s slovenskim prevodom Heglove  B
alternative ali - ali. Janez. Oprostite,      mojster,      zakaj se ”estet“ ne more izviti iz ali - ali  B
olajšanjem. O, hvalabogu, da tako mislite,      mojster!      Sem se že zbal, da ste tudi vi heglovec!  B
Janez. Hvala,      mojster      Bruno.Toda vrniva se rajši h Kierkegaardu.  B
Hegel, predvsem pa je veliko bolj človeški! ...      Mojster      Bruno, se morda spominjate, ali je Kierkegaard  B
Janez.      Mojster      Bruno, kakšno pa je vaše osebno stališče do  B
Tudi Cecilija že prihaja.      Mojster      upihne svetilko in vstane, učenec pobere vrč  B
sicer pa je Janez prišel šele proti večeru.      Mojster      ga je najprej povabil v gostilno na njoke, zdaj  B
Janezu se zabliskajo oči.      Mojster,      prosim vas, ne norčujte se iz mene!Že tako mi  B
Janez.      Mojster      - ali je mogoče v filozofiji sploh kaj resnično  B
Janez.      Mojster,      ste vi analitični filozof?Saj analitiki poudarjajo  B
pa jih smrt dokončno zaklene? Kako je s tem,      mojster      Bruno? Bruno.   B
Janez.      Mojster,      oprostite, malce sem se izgubil...Mi lahko poveste  B
ne bi preveč mislil nanjo. Ko sem tu pri vas,      mojster      Bruno, ko se pogovarjava, se mi zdi, kakor da  B
resničnost spet pritisne name z vso močjo... Veste,      mojster      Bruno - vi ste res mojster suspenza!Danes sem  B
vso močjo... Veste, mojster Bruno - vi ste res      mojster      suspenza!Danes sem v vlaku premišljeval, kako  B
Bruno, začudeno.      Mojster      suspenza?Umišljeni svet?   B
Janez se zasmeje. Čigav jaz - moj ali vaš,      mojster      Bruno? Bruno.   B
na ustnicah, ko gleda, kako že malce sivolasi      mojster      modroslovja, v domači baržunasti halji, sredi  B
Žíveli! ...      Mojster      Bruno, vas lahko vprašam: zakaj vam pravijo  B
Bruno, vas lahko vprašam: zakaj vam pravijo      mojster?     Že lani, ko sem bil na vašem predavanju, so govorili  B
ko sem bil na vašem predavanju, so govorili: ”     Mojster      Bruno bo predaval o demonih v Faustu...“Ste  B
Bruno bo predaval o demonih v Faustu...“ Ste      mojster      demonologije?Ali splošnega modroslovja?   B
vam ne rečejo preprosto profesor ali doktor?      Mojster      se sliši precej staroveško... in tudi, ne zamerite  B
zamerite, malce smešno: kakor da bi bili, recimo,      mojster      šaha ali japonskih borilnih veščin. Bruno.  B
bo zdelo, če ti povem, da se me je vzdevek ”     mojster“      prijel povsem po naključju. Janez.   B
sem si dobro zapomnil - je rekel, da sem zanj ”     mojster“     , češ da se ”profesor“ sliši preveč zateženo  B
in tako je ostalo, celo tu na vasi sem ostal ”     mojster“      ... in zdaj sem postal še ”mojster suspenza“,  B
sem ostal ”mojster“ ... in zdaj sem postal še ”     mojster      suspenza“, ha, ha! Janez se smeje.  B
Janez. In vi,      mojster,      še obdelujete njegov vinograd? Bruno.   B
Janez. Zakaj pa ste vi opustili profesuro,      mojster      Bruno?Zakaj rajši živite na vasi kot v mestu  B
O tem kdaj drugič. Le kakšen ”     mojster      suspenza“ bi bil, če bi ti povedal vse o sebi  B
Janez vstane. Hvala,      mojster.     Lahko noč.   B
Janez. Torej vi,      mojster      Bruno, ne verujete v Kristusa? Bruno.   B
roke predse, objame Bruna in ga bežno poljubi.      Mojster      sleče svoj starinsko ukrojeni suknjič in ga  B
Janez.      Mojster,      pa je za duhovno prerojenje res treba vse pozabiti  B
Janez. Boste povedali vi,      mojster      Bruno? Bruno.   B
Janez.      Mojster,      spraševal sem se, ali bi bilo občutje ”brezglavosti  B
Harding pravi zahodnjak, saj tega kak vzhodni      mojster      ne bi počel... čeprav po drugi strani drži, da  B
Janez.      Mojster,      rekli ste, da se Parfit ukvarja z vprašanjem  B
Janez.      Mojster,      povejte mi prosim kaj več o tem! Bruno.   B
Janez.      Mojster,      ali mislite, da na podoben način kot o fotonih  B
žužki, gosenice, hroščki... Janez. Oprostite,      mojster,      prekinil sem vašo razlago Parfita.Kaj torej  B
Janez.      Mojster,      tudi Parfitova filozofija je blizu budizmu,  B
Janez.      Mojster,      rekli ste: mojih - čigavih pravzaprav?Kdo  B
Ne! Mar ne slišite,      mojster,      kako se pri tem načinu izražanja lomi jezik  B
Janez.      Mojster      Bruno, se vam ne zdi, da tudi Parfit preveč  B
Janez. Pa vi,      mojster,      ali vi osebno verjamete, da so možni spomini  B
Janez.      Mojster      Bruno, ampak neka poslednja resnica o jazu vendarle  B
- toda kdo izmed njih ima navsezadnje prav,      mojster?      Bruno.   B
Janez. Razložite mi na primeru,      mojster!      Na robu gozda se prikažeta dve postavi.  B
45 45' 16'' severne širine planeta Zemlja.      Mojster      Bruno in učenec Janez stopata vštric po kolovozu  B
Janez.      Mojster,      pred časom ste omenili, da premišljujete o svoji  B
vsaj malo prispeval k nastanku vaše knjige,      mojster!     Žal nimam pojma, kako naj vam pomagam... razen  B
Se morda motim?      Mojster      se za nekaj trenutkov ustavi, se nasloni na  B
zglajena, kakor da ne bi bila nikoli živa.      Mojster      si jo ogleduje z vseh strani: spodnja čeljust  B
izvrgla zemlja... te sledi mrtve preteklosti...      Mojster      skomigne z rameni, strese prgišče zemlje iz  B
Janez. Poslušam vas,      mojster.     Samo malo se ustaviva, da si zavežem čevlje.  B
drugo v času pa je preteklo ali prihodnje. Stari      Mojster      pravi: ”Zdaj ni del [časa]: del namreč meri  B
Janez.      Mojster,      ampak ali ni v ozadju takšnega razmišljanja  B
Janez. Kako to mislite,      mojster?      Bruno.   B
Janez.      Mojster,      povejte mi še kak primer! Bruno se ustavi  B
stvarnika... če sploh je stvarnik. Medtem ko sta      mojster      in učenec stala na poti ob samotnem brinu in  B
Janez.      Mojster,      kako vam je prišla na misel takšna časovna razslojitev  B
Janez. Mi jo boste pokazali,      mojster?      Bruno.   B
Aristotel, vodja šole sprehajalcev, je veliki      Mojster      vsega sveta.O njegovem slavnem imenu se že dolgo  B
Janez.      Mojster,      ali mislite, da se ohranijo tudi tisti pretekli  B
priznati moram, da sem pisal bolj zase kot zanjo...      Mojster,      strašno jo pogrešam!Prej, ko je bila še tu,  B
temni prihodnosti naproti.“ [prav tam, 107]      Mojster,      rekli ste, da je preteklost tu, okrog nas  B
Janez.      Mojster,      ali je zdaj pravi čas, da vam povem, kako je  B
kakor da hoče preteči svojo senco - tako da ga      mojster      komaj dohaja; in če bi ju kdo, recimo Angel  B
nič bolje, saj jo še vedno ljubim! ... Veste,      mojster      Bruno, zadnjič, ko smo z gospo Marijo sedeli  B
do sežanskega sedla in repenskega višavja.      Mojster      se usede na hrastov panj, videti je utrujen  B
Janez. Kako to mislite,      mojster?      Bruno.   B
A, tako... Vi,      mojster      Bruno, torej mislite, da je najina zgodba z  B
Oh, saj vem, saj vem! ...Obljubim vam,      mojster,      da se bom poboljšal!Ne vem, kaj me je spet prijelo  B
Janez. Zdaj pa vas jaz komaj dohajam,      mojster.     Kako sta prostor in čas povezana z gibanjem?  B
Bruno. Stari      Mojster      uči, da čas ni isto kot gibanje niti ni isto  B
Janez. Torej dobro poznate Prousta,      mojster?      Bruno.   B
spalcih je zanimiv predvsem zato, ker stari      Mojster      v njem povezuje čas in dušo, česar v razpravi  B
odločilno zunanje, fizično gibanje, četudi stari      Mojster      večkrat postavi vprašanje o odnosu med časom  B
križišču, ob mejniku z vklesanimi napisi smeri.      Mojster      se opira na palico in premišljuje.Učenec pogleda  B
Janez.      Mojster,      kaj pa v Aristotelovi definiciji časa kot števila  B
ne moreta sporazumeti, da pride mimo zenovski      mojster,      ki ju pouči: ne giblje se ne zastava ne veter  B
Janez.      Mojster,      samo to mi povejte, kako je sploh mogoča ”brezčasna  B
Janez.      Mojster,      če sem vas prav razumel, sodobni teoretiki   B
Janez.      Mojster,      ali se vam ne zdi, da je prostor vendarle bolj  B
Janez.      Mojster,      ali obstaja čas, ki bi bil za vsa bitja isti  B
Janez.      Mojster,      kako sta povezana Einsteinovo in Aristotelovo  B
tja, mimogrede pokima Brunu, očitno ga pozna.      Mojster      nasloni ob steno svojo sprehajalno palico s  B
Janez se zmede. Ja,      mojster,      vaša gospa je... resnično dobra gospa!... In koliko  B
balkone na tem trgu in sploh v Benetkah. Glejte,      mojster,      tam na oni hiši je za balkoni vrsta gotskih  B
Janez.      Mojster,      zdaj ko gledam tlak na trgu in z očmi spremljam  B
Janez.      Mojster,      govorite o perspektivičnih vzporednicah - so  B
se natakar in vpraša, ali naj še kaj prinese.      Mojster      odkima in plača tri kapučine.Zdaj je na trgu  B
Janez.      Mojster,      kako pa bi renesančni človek videl idealno mesto  B
Janez, vznemirjeno. Kako to mislite,      mojster?      Bruno.   B
Janez.      Mojster,      gospa se vrača. Marija hiti vzdolž fug kamnitega  B
Janez vstane.      Mojster,      jaz grem tja. Bruno.   B

(leva okolica   beseda(e)   desna okolica   kratice avtorjev   kratice naslovov   (vse oznake)   št. povedi)

◁ ◀  101 201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 ▶ ▷



  Nova poizvedba      Pripombe      Na vrh strani


Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU Iskalnik: NEVA