nova beseda iz Slovenije
Janez. | Mojster, | kaj Hegel pojmuje z ”nesrečno zavestjo“? Bruno | B |
po vrtu in se malone oddahne, ko vidi, da se | mojster | že vrača iz hiše s slovenskim prevodom Heglove | B |
alternative ali - ali. Janez. Oprostite, | mojster, | zakaj se ”estet“ ne more izviti iz ali - ali | B |
olajšanjem. O, hvalabogu, da tako mislite, | mojster! | Sem se že zbal, da ste tudi vi heglovec! | B |
Janez. Hvala, | mojster | Bruno.Toda vrniva se rajši h Kierkegaardu. | B |
Hegel, predvsem pa je veliko bolj človeški! ... | Mojster | Bruno, se morda spominjate, ali je Kierkegaard | B |
Janez. | Mojster | Bruno, kakšno pa je vaše osebno stališče do | B |
Tudi Cecilija že prihaja. | Mojster | upihne svetilko in vstane, učenec pobere vrč | B |
sicer pa je Janez prišel šele proti večeru. | Mojster | ga je najprej povabil v gostilno na njoke, zdaj | B |
Janezu se zabliskajo oči. | Mojster, | prosim vas, ne norčujte se iz mene!Že tako mi | B |
Janez. | Mojster | - ali je mogoče v filozofiji sploh kaj resnično | B |
Janez. | Mojster, | ste vi analitični filozof?Saj analitiki poudarjajo | B |
pa jih smrt dokončno zaklene? Kako je s tem, | mojster | Bruno? Bruno. | B |
Janez. | Mojster, | oprostite, malce sem se izgubil...Mi lahko poveste | B |
ne bi preveč mislil nanjo. Ko sem tu pri vas, | mojster | Bruno, ko se pogovarjava, se mi zdi, kakor da | B |
resničnost spet pritisne name z vso močjo... Veste, | mojster | Bruno - vi ste res mojster suspenza!Danes sem | B |
vso močjo... Veste, mojster Bruno - vi ste res | mojster | suspenza!Danes sem v vlaku premišljeval, kako | B |
Bruno, začudeno. | Mojster | suspenza?Umišljeni svet? | B |
Janez se zasmeje. Čigav jaz - moj ali vaš, | mojster | Bruno? Bruno. | B |
na ustnicah, ko gleda, kako že malce sivolasi | mojster | modroslovja, v domači baržunasti halji, sredi | B |
Žíveli! ... | Mojster | Bruno, vas lahko vprašam: zakaj vam pravijo | B |
Bruno, vas lahko vprašam: zakaj vam pravijo | mojster? | Že lani, ko sem bil na vašem predavanju, so govorili | B |
ko sem bil na vašem predavanju, so govorili: ” | Mojster | Bruno bo predaval o demonih v Faustu...“Ste | B |
Bruno bo predaval o demonih v Faustu...“ Ste | mojster | demonologije?Ali splošnega modroslovja? | B |
vam ne rečejo preprosto profesor ali doktor? | Mojster | se sliši precej staroveško... in tudi, ne zamerite | B |
zamerite, malce smešno: kakor da bi bili, recimo, | mojster | šaha ali japonskih borilnih veščin. Bruno. | B |
bo zdelo, če ti povem, da se me je vzdevek ” | mojster“ | prijel povsem po naključju. Janez. | B |
sem si dobro zapomnil - je rekel, da sem zanj ” | mojster“ | , češ da se ”profesor“ sliši preveč zateženo | B |
in tako je ostalo, celo tu na vasi sem ostal ” | mojster“ | ... in zdaj sem postal še ”mojster suspenza“, | B |
sem ostal ”mojster“ ... in zdaj sem postal še ” | mojster | suspenza“, ha, ha! Janez se smeje. | B |
Janez. In vi, | mojster, | še obdelujete njegov vinograd? Bruno. | B |
Janez. Zakaj pa ste vi opustili profesuro, | mojster | Bruno?Zakaj rajši živite na vasi kot v mestu | B |
O tem kdaj drugič. Le kakšen ” | mojster | suspenza“ bi bil, če bi ti povedal vse o sebi | B |
Janez vstane. Hvala, | mojster. | Lahko noč. | B |
Janez. Torej vi, | mojster | Bruno, ne verujete v Kristusa? Bruno. | B |
roke predse, objame Bruna in ga bežno poljubi. | Mojster | sleče svoj starinsko ukrojeni suknjič in ga | B |
Janez. | Mojster, | pa je za duhovno prerojenje res treba vse pozabiti | B |
Janez. Boste povedali vi, | mojster | Bruno? Bruno. | B |
Janez. | Mojster, | spraševal sem se, ali bi bilo občutje ”brezglavosti | B |
Harding pravi zahodnjak, saj tega kak vzhodni | mojster | ne bi počel... čeprav po drugi strani drži, da | B |
Janez. | Mojster, | rekli ste, da se Parfit ukvarja z vprašanjem | B |
Janez. | Mojster, | povejte mi prosim kaj več o tem! Bruno. | B |
Janez. | Mojster, | ali mislite, da na podoben način kot o fotonih | B |
žužki, gosenice, hroščki... Janez. Oprostite, | mojster, | prekinil sem vašo razlago Parfita.Kaj torej | B |
Janez. | Mojster, | tudi Parfitova filozofija je blizu budizmu, | B |
Janez. | Mojster, | rekli ste: mojih - čigavih pravzaprav?Kdo | B |
Ne! Mar ne slišite, | mojster, | kako se pri tem načinu izražanja lomi jezik | B |
Janez. | Mojster | Bruno, se vam ne zdi, da tudi Parfit preveč | B |
Janez. Pa vi, | mojster, | ali vi osebno verjamete, da so možni spomini | B |
Janez. | Mojster | Bruno, ampak neka poslednja resnica o jazu vendarle | B |
- toda kdo izmed njih ima navsezadnje prav, | mojster? | Bruno. | B |
Janez. Razložite mi na primeru, | mojster! | Na robu gozda se prikažeta dve postavi. | B |
45 45' 16'' severne širine planeta Zemlja. | Mojster | Bruno in učenec Janez stopata vštric po kolovozu | B |
Janez. | Mojster, | pred časom ste omenili, da premišljujete o svoji | B |
vsaj malo prispeval k nastanku vaše knjige, | mojster! | Žal nimam pojma, kako naj vam pomagam... razen | B |
Se morda motim? | Mojster | se za nekaj trenutkov ustavi, se nasloni na | B |
zglajena, kakor da ne bi bila nikoli živa. | Mojster | si jo ogleduje z vseh strani: spodnja čeljust | B |
izvrgla zemlja... te sledi mrtve preteklosti... | Mojster | skomigne z rameni, strese prgišče zemlje iz | B |
Janez. Poslušam vas, | mojster. | Samo malo se ustaviva, da si zavežem čevlje. | B |
drugo v času pa je preteklo ali prihodnje. Stari | Mojster | pravi: ”Zdaj ni del [časa]: del namreč meri | B |
Janez. | Mojster, | ampak ali ni v ozadju takšnega razmišljanja | B |
Janez. Kako to mislite, | mojster? | Bruno. | B |
Janez. | Mojster, | povejte mi še kak primer! Bruno se ustavi | B |
stvarnika... če sploh je stvarnik. Medtem ko sta | mojster | in učenec stala na poti ob samotnem brinu in | B |
Janez. | Mojster, | kako vam je prišla na misel takšna časovna razslojitev | B |
Janez. Mi jo boste pokazali, | mojster? | Bruno. | B |
Aristotel, vodja šole sprehajalcev, je veliki | Mojster | vsega sveta.O njegovem slavnem imenu se že dolgo | B |
Janez. | Mojster, | ali mislite, da se ohranijo tudi tisti pretekli | B |
priznati moram, da sem pisal bolj zase kot zanjo... | Mojster, | strašno jo pogrešam!Prej, ko je bila še tu, | B |
temni prihodnosti naproti.“ [prav tam, 107] | Mojster, | rekli ste, da je preteklost tu, okrog nas | B |
Janez. | Mojster, | ali je zdaj pravi čas, da vam povem, kako je | B |
kakor da hoče preteči svojo senco - tako da ga | mojster | komaj dohaja; in če bi ju kdo, recimo Angel | B |
nič bolje, saj jo še vedno ljubim! ... Veste, | mojster | Bruno, zadnjič, ko smo z gospo Marijo sedeli | B |
do sežanskega sedla in repenskega višavja. | Mojster | se usede na hrastov panj, videti je utrujen | B |
Janez. Kako to mislite, | mojster? | Bruno. | B |
A, tako... Vi, | mojster | Bruno, torej mislite, da je najina zgodba z | B |
Oh, saj vem, saj vem! ...Obljubim vam, | mojster, | da se bom poboljšal!Ne vem, kaj me je spet prijelo | B |
Janez. Zdaj pa vas jaz komaj dohajam, | mojster. | Kako sta prostor in čas povezana z gibanjem? | B |
Bruno. Stari | Mojster | uči, da čas ni isto kot gibanje niti ni isto | B |
Janez. Torej dobro poznate Prousta, | mojster? | Bruno. | B |
spalcih je zanimiv predvsem zato, ker stari | Mojster | v njem povezuje čas in dušo, česar v razpravi | B |
odločilno zunanje, fizično gibanje, četudi stari | Mojster | večkrat postavi vprašanje o odnosu med časom | B |
križišču, ob mejniku z vklesanimi napisi smeri. | Mojster | se opira na palico in premišljuje.Učenec pogleda | B |
Janez. | Mojster, | kaj pa v Aristotelovi definiciji časa kot števila | B |
ne moreta sporazumeti, da pride mimo zenovski | mojster, | ki ju pouči: ne giblje se ne zastava ne veter | B |
Janez. | Mojster, | samo to mi povejte, kako je sploh mogoča ”brezčasna | B |
Janez. | Mojster, | če sem vas prav razumel, sodobni teoretiki | B |
Janez. | Mojster, | ali se vam ne zdi, da je prostor vendarle bolj | B |
Janez. | Mojster, | ali obstaja čas, ki bi bil za vsa bitja isti | B |
Janez. | Mojster, | kako sta povezana Einsteinovo in Aristotelovo | B |
tja, mimogrede pokima Brunu, očitno ga pozna. | Mojster | nasloni ob steno svojo sprehajalno palico s | B |
Janez se zmede. Ja, | mojster, | vaša gospa je... resnično dobra gospa!... In koliko | B |
balkone na tem trgu in sploh v Benetkah. Glejte, | mojster, | tam na oni hiši je za balkoni vrsta gotskih | B |
Janez. | Mojster, | zdaj ko gledam tlak na trgu in z očmi spremljam | B |
Janez. | Mojster, | govorite o perspektivičnih vzporednicah - so | B |
se natakar in vpraša, ali naj še kaj prinese. | Mojster | odkima in plača tri kapučine.Zdaj je na trgu | B |
Janez. | Mojster, | kako pa bi renesančni človek videl idealno mesto | B |
Janez, vznemirjeno. Kako to mislite, | mojster? | Bruno. | B |
Janez. | Mojster, | gospa se vrača. Marija hiti vzdolž fug kamnitega | B |
Janez vstane. | Mojster, | jaz grem tja. Bruno. | B |
(leva okolica beseda(e) desna okolica kratice avtorjev kratice naslovov (vse oznake) št. povedi)
◁ ◀ 101 201 301 401 501 601 701 801 901 1.001 ▶ ▷
Nova poizvedba Pripombe Na vrh strani
Strežnik Inštituta za slov. jezik Fr. Ramovša ZRC SAZU | Iskalnik: NEVA |